• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking przy Kieleckiej. "Pusty, bo płatny"

Dariusz
29 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (305)
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku. Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku.

- Zamontowanie parkometru na parkingu przy ul. KieleckiejMapka było fatalnym ruchem. Samochody stoją na trawniku, miasto nie zarabia na opłatach, a kierowcy złorzeczą, że właściwie jedyny parking w centrum, który można uznać za przesiadkowy, jest płatny. Może warto to zmienić? - zastanawia się pan Darek.



Czy parking przy Kieleckiej powinien być płatny?

Rozszerzoną strefę płatnego parkowania wprowadzono w Gdyni w lipcu 2021 r. Na początku miasto było podzielone na kilka stref. W marcu 2022 r. połączono je i zostały tylko dwie strefy parkowania.

Od początku wprowadzenia opłat za parkowanie trzeba było płacić za postój na parkingu znajdującym się przy ul. Kieleckiej.

Swoją opinię na ten temat wyraził pan Dariusz. Oto jego uwagi:



Jestem mieszkańcem Gdyni od wielu lat. Rozumiem sens rozszerzenia strefy płatnego parkowania, bo przed 2021 rokiem istniała w mieście totalna samowolka w zakresie parkowania. Miasto pozwoliło parkować w każdym miejscu, podjechać pod witryny sklepowe, zezwalając na parkowanie na każdym wolnym skrawku chodnika. Do tego opłaty były na tyle niskie, że praktycznie nie było rotacji w centrum Gdyni.

Płatne parkowanie w Gdyni: ceny, abonamenty, zasady



Nie rozumiem jednak, dlaczego do strefy włączono parking przy ul. Kieleckiej. Zabrano kierowcom parking, dzięki któremu mogli się przesiadać, jadąc SKM w dalszą podróż. Rano było to właściwie jedyne miejsce w centrum Gdyni, które można było uznać za parking przesiadkowy.

Miejsca, owszem - były darmowe, ale dzięki temu zachęcały do przesiadki na Szybką Kolej Miejską.

Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku. Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku.

Parking pusty, parkowanie prawie do galerii



Od czasu umieszczenia na nim opłat świeci pustkami od poniedziałku do piątku. Kierowcy stoją na trawniku pomiędzy nim a Rivierą. To prywatny teren, więc nikt ich do zapłaty na rzecz miasta nie zmusi. Czekam, aż w ten sposób stworzy się dziki parking aż do galerii. I to będzie chichot historii, bo znów będzie można zaparkować pod drzwiami sklepu.



Inaczej jest w weekend, kiedy płacić nie trzeba. Ale zaparkować też bardzo trudno, bo parking wtedy jest zapełniony właściwie do ostatniego miejsca.

Czytam o planach miasta dotyczących stworzenia parkingu wielopoziomowego na pętli autobusowej w porozumieniu z prywatnym inwestorem, ale - jak mi się wydaje - droga do jego budowy jest daleka. Wiem, że niebawem zostanie otwarty parking podziemny pod parkiem Centralnym. Po zaparkowaniu będzie można kontynuować podróż Szybką Koleją Miejską bądź autobusem.

Czy parking pod parkiem Centralnym pomoże?



Ale czy to miejsce będzie cieszyło się popularnością wśród kierowców? Nie zanosi się na to, żeby były tam preferencje dla pasażerów SKM, tak jak jest to pod pl. DworcowymMapka w Chyloni. Tam inwestycja miała dofinansowanie unijne, a tutaj cała inwestycja powstaje z pieniędzy budżetu miasta.

Automat sprawdzi parkujących w Chyloni Automat sprawdzi parkujących w Chyloni

Może trzeba było poczekać z opłatami na Kieleckiej do czasu powstania parkingu pod parkiem Centralnym? Może trzeba w ogóle z nich zrezygnować, bo właściwie nie przynosi miastu żadnych dochodów, stojąc pusty. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda się jakoś rozwiązać ten problem. Skoro władze miasta namawiają do korzystania z transportu publicznego, to powinny się nad tym zastanowić.

Odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni:

Parking przy ul. Kieleckiej, zgodnie z uchwałą Rady Miasta Gdyni, znajduje się w Strefie Płatnego Parkowania. Celem pobierania opłat za postój w SPP jest zwiększenie rotacji miejsc postojowych oraz uporządkowanie parkowania na terenie miasta - ułatwia to znalezienie miejsca postojowego, zmniejsza ruch samochodowy w strefie. Tym samym redukowany jest smog i hałas oraz zwiększona jest płynność ruchu. Wpisuje się w to politykę transportową miasta Gdyni.

Do dyspozycji mieszkańców jest bezpłatny parking mieszczący się pomiędzy Gdynia Areną a Centrum Handlowym RivieraMapka. Dodatkowe miejsca postojowe w centrum pojawią się również w ramach przywołanej przez mieszkańca budowy parku Centralnego.

Parking przy ul. Kieleckiej jest zbyt mały, by pełnić funkcję "park&ride" i znajduje się zbyt blisko centrum miasta. Nie bez powodu parkingi przesiadkowe typu "park&ride" zlokalizowane są właśnie dalej od Śródmieścia. Celem jest ograniczenie ruchu na tym obszarze. Kierowcy, którzy przesiadają się ze swoich aut do komunikacji zbiorowej, mogą korzystać z miejsc postojowych, które powstały w ramach węzła przesiadkowego w Gdyni-Chyloni. Nowoczesny węzeł przesiadkowy powstaje obecnie również w dzielnicy Karwiny.
Dariusz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (305) ponad 20 zablokowanych

  • To gdzie jest SM i Policja ?

    Trawnik nie jest miejscem do parkowania aut

    • 0 2

  • pan Łucyk limuzyną z kierowcą ( wszystko za podatników pieniądze ), parkuje gdzie wygodniej.

    • 6 0

  • Bida w kraju to i na parkingu trzeba oszczedzić.

    • 1 0

  • władze Gdyni to porażka

    nie robią niczego w interesie mieszkańców

    • 5 0

  • kielecka

    to jest stan umyslu ekipy szkodnika tylko kasa bo jej brak

    • 2 0

  • Wszystkie parkingi bezpłatne dla mieszkańców

    Wszystkie parkingi powinny być bezpłatne w mieście dla mieszkańców tego miasta. Turyści to już inna kwestia.

    • 3 1

  • Po prostu trzeba zacząć egzekwowac kary za parkowanie na trawniku (1)

    I jazdę po chodniku.

    • 1 5

    • To nie trawnik a prywatna działka .

      • 2 0

  • pani rzecznik !!!

    parking przesiadkowy jest w gdynia chyloni , a najbliższy czynny taras widokowy we wrocławiu :-)

    • 4 0

  • Tylko co to za tłumaczenie z czapy

    Tylko co mnie, jako mieszkańca Redłowa, obchodzi parking na Chyloni albo jeżeli chcę jechać skm, to parking na karwinach/kacku - gdzie obsłuży to tylko pkm. Muszę i do jednego i do drugiego parkingu robić dodatkowe kilometry autem, co akurat wyklucza argumenty podane przez Panią urzędnik, bo generuje to więcej smogu i zanieczyszczeń. To akurat przykład nie do końca właściwy, bo przy redłowo skm jest parking, gdzie można zostawić samochód - ale centrum Gdyni to już masakra, ktoś mieszka na Grabówku, to też kawałek musi jechać żeby auto zostawić. Żyjemy w czasach moblinych płatności - to może wprowadzić jakieś zniżki dla ludzi, którzy przy dworcu zostawiają samochód, a kupują bilet na komunikacje miejską, bo tak, to jak wspomina wiele osób w komentarzach ludziom nie opłaca się zostawić auta i przesiąść się na komunikację - lepiej już pojechać swoim. Szczególnie, że pierwsza godzina 5,5zł, druga 6,6zł, trzecia 7,9zł - a ja chcę pojechać z Gdyni głównej np. do Parku oruńskiego, z narzeczoną - zakładając że wyrobię się w 3h - to 20zł kosztuje mnie parking, bilet dla jednej osoby w jedną stronę 8zł, także podróż skm plus parking wynosi mnie 52zł. Dojazd spod dworca pod park oruński, zakładając spalanie 6l benzyny, nie mówiąc już o gazie, wynosi ok 20zł - zakładając nawet 30zł, to wychodzi 15zł na osobę, a nie 26zł - gdzie dodatkowe osoby w skm, to koszt tylko rośnie, a w aucie maleje... nie widzę tej proekologicznej polityki miast w 3mieście - utrudnianie kierowcom życia, to nie jest ekologia, ekologia powinna iść z dostępnością komunikacji miejskiej i z takimi cenami, żeby ludziom nie opłacało się wybierać auta - i nie mówię tu o robieniu stref za 20zł za godzinę, wręcz przeciwnie.

    • 5 0

  • Odpowiedź rzecznika - ignorancja poziom expert

    Parking jest za mały, żeby pełnić funkcję przesiadkową - większą bzdurę w tym temacie trudno byłoby wymyślić.
    Najlepiej przenieść przystanek SKM Wzgórze gdzieś na obrzeża miasta to wtedy będzie wszystko OK...
    Dla posiadaczy biletów SKM parking mógłby pozostać bezpłatny - pozostali jak w zwykłej strefie parkowania - to by był sensowny kompromis.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane