• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking przy Kieleckiej. "Pusty, bo płatny"

Dariusz
29 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (305)
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku. Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku.

- Zamontowanie parkometru na parkingu przy ul. KieleckiejMapka było fatalnym ruchem. Samochody stoją na trawniku, miasto nie zarabia na opłatach, a kierowcy złorzeczą, że właściwie jedyny parking w centrum, który można uznać za przesiadkowy, jest płatny. Może warto to zmienić? - zastanawia się pan Darek.



Czy parking przy Kieleckiej powinien być płatny?

Rozszerzoną strefę płatnego parkowania wprowadzono w Gdyni w lipcu 2021 r. Na początku miasto było podzielone na kilka stref. W marcu 2022 r. połączono je i zostały tylko dwie strefy parkowania.

Od początku wprowadzenia opłat za parkowanie trzeba było płacić za postój na parkingu znajdującym się przy ul. Kieleckiej.

Swoją opinię na ten temat wyraził pan Dariusz. Oto jego uwagi:



Jestem mieszkańcem Gdyni od wielu lat. Rozumiem sens rozszerzenia strefy płatnego parkowania, bo przed 2021 rokiem istniała w mieście totalna samowolka w zakresie parkowania. Miasto pozwoliło parkować w każdym miejscu, podjechać pod witryny sklepowe, zezwalając na parkowanie na każdym wolnym skrawku chodnika. Do tego opłaty były na tyle niskie, że praktycznie nie było rotacji w centrum Gdyni.

Płatne parkowanie w Gdyni: ceny, abonamenty, zasady



Nie rozumiem jednak, dlaczego do strefy włączono parking przy ul. Kieleckiej. Zabrano kierowcom parking, dzięki któremu mogli się przesiadać, jadąc SKM w dalszą podróż. Rano było to właściwie jedyne miejsce w centrum Gdyni, które można było uznać za parking przesiadkowy.

Miejsca, owszem - były darmowe, ale dzięki temu zachęcały do przesiadki na Szybką Kolej Miejską.

Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku. Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku.

Parking pusty, parkowanie prawie do galerii



Od czasu umieszczenia na nim opłat świeci pustkami od poniedziałku do piątku. Kierowcy stoją na trawniku pomiędzy nim a Rivierą. To prywatny teren, więc nikt ich do zapłaty na rzecz miasta nie zmusi. Czekam, aż w ten sposób stworzy się dziki parking aż do galerii. I to będzie chichot historii, bo znów będzie można zaparkować pod drzwiami sklepu.



Inaczej jest w weekend, kiedy płacić nie trzeba. Ale zaparkować też bardzo trudno, bo parking wtedy jest zapełniony właściwie do ostatniego miejsca.

Czytam o planach miasta dotyczących stworzenia parkingu wielopoziomowego na pętli autobusowej w porozumieniu z prywatnym inwestorem, ale - jak mi się wydaje - droga do jego budowy jest daleka. Wiem, że niebawem zostanie otwarty parking podziemny pod parkiem Centralnym. Po zaparkowaniu będzie można kontynuować podróż Szybką Koleją Miejską bądź autobusem.

Czy parking pod parkiem Centralnym pomoże?



Ale czy to miejsce będzie cieszyło się popularnością wśród kierowców? Nie zanosi się na to, żeby były tam preferencje dla pasażerów SKM, tak jak jest to pod pl. DworcowymMapka w Chyloni. Tam inwestycja miała dofinansowanie unijne, a tutaj cała inwestycja powstaje z pieniędzy budżetu miasta.

Automat sprawdzi parkujących w Chyloni Automat sprawdzi parkujących w Chyloni

Może trzeba było poczekać z opłatami na Kieleckiej do czasu powstania parkingu pod parkiem Centralnym? Może trzeba w ogóle z nich zrezygnować, bo właściwie nie przynosi miastu żadnych dochodów, stojąc pusty. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda się jakoś rozwiązać ten problem. Skoro władze miasta namawiają do korzystania z transportu publicznego, to powinny się nad tym zastanowić.

Odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni:

Parking przy ul. Kieleckiej, zgodnie z uchwałą Rady Miasta Gdyni, znajduje się w Strefie Płatnego Parkowania. Celem pobierania opłat za postój w SPP jest zwiększenie rotacji miejsc postojowych oraz uporządkowanie parkowania na terenie miasta - ułatwia to znalezienie miejsca postojowego, zmniejsza ruch samochodowy w strefie. Tym samym redukowany jest smog i hałas oraz zwiększona jest płynność ruchu. Wpisuje się w to politykę transportową miasta Gdyni.

Do dyspozycji mieszkańców jest bezpłatny parking mieszczący się pomiędzy Gdynia Areną a Centrum Handlowym RivieraMapka. Dodatkowe miejsca postojowe w centrum pojawią się również w ramach przywołanej przez mieszkańca budowy parku Centralnego.

Parking przy ul. Kieleckiej jest zbyt mały, by pełnić funkcję "park&ride" i znajduje się zbyt blisko centrum miasta. Nie bez powodu parkingi przesiadkowe typu "park&ride" zlokalizowane są właśnie dalej od Śródmieścia. Celem jest ograniczenie ruchu na tym obszarze. Kierowcy, którzy przesiadają się ze swoich aut do komunikacji zbiorowej, mogą korzystać z miejsc postojowych, które powstały w ramach węzła przesiadkowego w Gdyni-Chyloni. Nowoczesny węzeł przesiadkowy powstaje obecnie również w dzielnicy Karwiny.
Dariusz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (305) ponad 20 zablokowanych

  • To samo na Kamiennej Górze. Duży parking teraz stoi pusty, ale sąsiednie ulice oblepione samochodami. (1)

    Najgorsza pod tym względem jest ulica Sienkiewicza w Gdyni. Na dwupasmowej jezdni, jedna z nich jest blokowana przez "prawidłowo" parkujące auta. Jadąc pod górę tej ulicy, często nie ma gdzie się "schować". Ta ulica powinna być jednokierunkowa!!!!

    • 2 0

    • Bo to miejsce dla dewelopera

      Zamiast parkingu będzie apartamentowiec

      • 0 0

  • Obok jest szkoła wyższa

    do której studenci dojeżdżają z bardzo daleka,
    z tyłu za szkołą jest klepisko przy lesie zdolne pomieścić kilkadziesiąt aut, ale ten teren najczęściej jest zbyt mały żeby pomieścić wszystkich. Niniejszy parking jest najbliższym terenem parkingowym poza okolicą bezpośrednią szkoły. No ale miasto ma na to wylane - w kiesach musi się zgadzać, trzeba kasować za byle kawałek płyt jumbo na łące.

    • 2 0

  • UM i ZDiZ do gazu za całokształt

    • 3 0

  • Pani Wojtkiewicz ,jaką tam pani widzi rotację? W tygodniu parking pusty a w weekendy zajmowany głównie przez studiujących w WSAiB

    • 3 0

  • Parkingi

    To jest granda żeby ludzie którzy dojeżdżają kolejką do pracy nie mogli zostawić swojego samochodu na bezpłatnym parkingu. Niestety nastały czasy gdzie wszędzie obowiązuje haracz który opłacamy wszyscy.

    • 6 0

  • Przede wszystkim

    Opłaty parkingowe są za drogie. Jeżeli ktoś mógłby korzystać z niego codziennie przez kilka godzin to powinien być abonament, a nie płatność godzinowa

    • 4 1

  • gdynia to miasto nie dla mnie (1)

    Odkąd wprowadzili opłaty za parkowanie nie byłem w Gdyni ani razu. ile już to 2-3 lata ? Gdynia to nudne miasto i zadłużone. To nie jest miasto dla młodych ludzi.

    • 6 0

    • Opłaty są dłużej niż 3 lata.
      Czasem wpadam do Gdyni na spacerek ale parkuje poza płatną strefą.

      • 0 0

  • Może X godzin w miesiącu bezpłatne dla kazdego ????

    to proste rozwiązanie bo i tak trzeba wbijać numer rejestracyjny.
    Wystarczy prosty patch w aplikacji serwera parkometrow.
    Pierwsze logowanie w miesiącu i dany nr rejestracyjny dostaje np 360 minut.
    Odjeżdżając wylogowujesz się w systemie.
    Wówczas ludzie jadący szybko załatwić te kilka spraw w miesiącu w centrum nie płaciliby (i tak płacą podatki).
    Szybko zwalniali by miejsca parkingowe po załatwieniu spraw.
    Natomiast stali mieszkańcy stref płacili by normalnie bo niepotrzebnie okupują miejsca parkingowe całymi dniami.
    Miasto na tym tylko traci.
    W końcu mieszkając w centrum zadko potrzebujesz auta bo wszędzie jest na piechotę.
    Jadąc do Gdańska brali by SKM bo mieszkają w jej linii, są też auta na minuty i wychodzą taniej jeśli korzysta się z nich kilka razy w miesiącu niż utrzymywanie prywatnego auta.
    Miasto od razu by się przeczyscilo że złomu
    To ma bardzo duży sens

    • 1 0

  • miasto postawi słupki i będzie zachwycone.

    • 1 0

  • Ale to jest słabe

    "Celem pobierania opłat za postój w SPP jest zwiększenie rotacji miejsc postojowych oraz uporządkowanie parkowania na terenie miasta - ułatwia to znalezienie miejsca postojowego, zmniejsza ruch samochodowy w strefie. Tym samym redukowany jest smog i hałas oraz zwiększona jest płynność ruchu. Wpisuje się w to politykę transportową miasta Gdyni "

    Czy Gdańsk czy Gdynia to regułka zawsze będzie ta sama. A ja się pytam dlaczego w Sobotę i Niedzielę ma być rotacja ? Gdzie tu logika? Rotacja nie zmniejsza ruchu tylko go zwiększa.
    Jeśli jest wiele tłumaczeń to są one najczęściej kłamliwe.
    Powiedzmy sobie szczerze że płatne parkingi są po to żeby firmy je prowadzące oraz miasto na tym zarobiło. Jest to jedyny powód.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane