- 1 Tonął skuter wodny. Pasażerów uratowano (89 opinii)
- 2 Zrobił zdjęcie Gdańska z ponad 100 km (190 opinii)
- 3 Parkowanie w Gdyni będzie tańsze? (215 opinii)
- 4 Sam zbudował ważne przejście w dzielnicy (158 opinii)
- 5 Badania pokazują, że lubimy jeździć koleją (47 opinii)
- 6 Jedna dzielnica, trzy miejsca na spacer (66 opinii)
Płatne parkowanie w Gdyni ma być krótsze i tańsze
Skrócenie godzin płatnego parkowania do godz. 18, zmiana opłaty za pierwsze 30 minut do 50 groszy oraz zmniejszenie zakresu stref płatnego parkowania w Orłowie i Działkach Leśnych i wyłączenie ze strefy parkingu przy cmentarzu Witomińskim to najważniejsze propozycje zmian w strefie parkowania w Gdyni.
Gorący temat w kampanii wyborczej
Najważniejsze, które przedstawiali, to pół godziny za darmo, bezpłatne parkowanie w niedzielę, darmowy parking przy cmentarzu Witomińskim i wysyłanie powiadomień o mandacie pocztą.
Mają pomysł na zmiany w płatnym parkowaniu
Decyzją wyborców Aleksandra Kosiorek objęła urząd prezydenta, zaś Gdyński Dialog wprowadził do rady miasta siedmiu radnych. Po nieco ponad 100 dniach od zaprzysiężenia prezydent i Rady Miasta przedstawiciele klubu przedstawili oficjalnie propozycje zmian w strefie parkowania.
- Z jednej strony rozumiemy konieczność ograniczania ruchu w centrum miasta oraz rotacji parkujących pojazdów, z drugiej, chcielibyśmy, aby opłaty związane z istnieniem strefy płatnego parkowania były jak najmniej dotkliwe dla tych, którzy w Gdyni mieszkają i poruszają się na co dzień - mówi Beata Zastawna, radna Gdyńskiego Dialogu.
Propozycje zmian w parkowaniu
- Parkowanie za darmo po godz. 18. Obecnie trzeba płacić do 20.
- Pierwsze 30 minut postoju za 50 groszy dla mieszkańców rejestrujących auto przez kartę mieszkańca.
- Zmniejszenie zakresu stref płatnego parkowania w dzielnicach Orłowo i Działki Leśne do terenów ruchu turystycznego.
- Wyłączenie ze strefy płatnego parkowania terenu przy cmentarzu Witomińskim.
Bez 300 m od miejsca zamieszkania. Zyskają posiadacze Karty Mieszkańca
- Dodatkowo proponujemy zniesienie przepisu o obowiązywaniu abonamentu tylko w promieniu 300 m od miejsca zamieszkania. Zgodnie z naszą propozycją mieszkaniec danej dzielnicy będzie mógł zaparkować w dowolnym miejscu swojej dzielnicy. Uprawnienia do ulg w strefie płatnego parkowania będą powiązane z Kartą Mieszkańca - wyjaśnia Beata Zastawna.
Według projektu, każdy mieszkaniec Gdyni posiadający Kartę Mieszkańca będzie mógł parkować w centrum Gdyni za darmo w niedziele. Abonament na drugi samochód, zarejestrowany pod tym samym adresem, zmniejszy się do 50 zł rocznie w śródmiejskiej strefie i 30 zł w innych strefach.
Projekt wchodzi w etap konsultacji
Radni Gdyńskiego Dialogu informują, że wchodzą w etap konsultacji z radami dzielnic, w których obowiązuje płatne parkowanie, a także z innymi klubami radnych w Radzie Miasta.
- Przed nami też dyskusja na komisjach, by projekt mógł być transparentnie zaprezentowany i omówiony, nie będąc dla nikogo zaskoczeniem. Mamy już za sobą takie konsultacje w Orłowie i projekt uwzględnia wnioski tej rady dzielnicy - mówi Zastawna.
Nowe zasady możliwe od początku roku
O tym, że dzięki zmianom następuje koniec z absurdami przekonuje Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.
- Zmiany pozwolą uprościć system, bez absurdalnego mierzenia 300 m od domu, uczynią go bardziej przyjaznym, a system promujący półgodzinne parkowanie może nie tylko pomóc przedsiębiorcom, ale także zapewni lepszą rotację miejsc parkingowych przy analogicznym poziomie wpływów z opłat - zapewnia.
Dodaje, że zmiany ograniczą wpływy ze Strefy Płatnego Parkowania o około 3 miliony złotych rocznie.
- Ale liczymy, że dodatkowe wpływy z PIT w związku z potrzebą posiadania karty mieszkańca gdzie musimy rozliczać podatki w Gdyni z nawiązką skompensują ten ubytek - wyjaśnia.
Władze miasta informują, że propozycje są możliwe do wdrożenia od początku roku. O ile przekonają pozostałą część radnych - w tym członków Koalicji Obywatelskiej Lewicy i Ruchów Miejskich.
Radni KORMiL otwarci na dyskusję
Ci deklarują, że są otwarci na rozmowę.
- Będziemy te propozycje analizować na komisji gospodarki komunalnej. Pytania, które się nasuwają od razu, to analizy, jakimi projekt został wsparty. Chcemy sprawdzić, czy jest zgodny z ustawą o drogach publicznych czy dokumentami strategicznymi miasta. Jesteśmy otwarci na zaproponowane rozwiązania - komentuje Łukasz Piesiewicz z klubu Koalicji Obywatelskiej Lewicy i Ruchów Miejskich.
Miejsca
Opinie (215) 1 zablokowana
-
5 godz.
Dobre informacje
Widać że warto było zmieniać Szczurka. Nowi wzięli się do roboty i posłuchali swoich wyborczyń i wyborców. Kibicuje że to nie koniec zmian.
- 9 4
-
5 godz.
Ale co ze wzgórzem, Legionów, Harcerska itp. Tam strefa parkowania też jest wytyczona na jakimś absurdalnym obszarze gdzie są tylko domy i bloki.
- 7 1
-
5 godz.
Opinia wyróżniona
Normalność wraca do Gdyni (4)
Dość już tego karania mieszkańców za to że mieszkają w Gdyni. Mam nadzieję że Platforma zagłosuje za tymi zmianami i uda się je szybko wprowadzić.
- 13 8
-
5 godz.
Normalność wraca bo Szcurek zniknął
- 4 0
-
4 godz.
Centrum Gdyni wymarło przez samochody. (2)
Teraz trwa dobijanie miasta, żeby wpuścić taniej deweloperów.
- 0 3
-
4 godz.
Śródmieście wymarło bo Riviera je zabrała. To był błąd że ona powstała tak blisko centrum
- 2 0
-
1 godz.
Zainteresuj się swoim mózgiem, bo on też wymarł przez pranie tobie łba.
- 0 0
-
5 godz.
kiedy dowiemy się kto i ile zapłacił za wizytę Kosiorek na Tajwanie? (1)
milczenie w tej sprawie i zagadywanie jej różnymi wrzutkami, pogłębia wątpliwości
- 7 4
-
5 godz.
Nowe hasło w Gdyni ,,Kosiorek na Tajwan"
Przed wojną było ,,Polacy na Madagaskar". Czy na tym miały polegać te zmiany nowej władzy? Ten wyjazd na samym początku kadencji to strzał w stopę!
- 2 1
-
5 godz.
Do wszystkich przeciwników samochodu
Na początek trzeba zrobić ceny jednorazowych biletów na poziomie może 1 PLN. Wiecie, że przejazd z Rumi do Sopotu na jednorazowym bilecie kosztuje porównywalnie co paliwo do oszczędnego samochodu. Czy stać będzie rodzinę z dziećmi pojechać na spacer SKM czy pojadą swoim TDI
- 5 2
-
5 godz.
Brakiem miejsc parkingowych i opłatami Gdynia skutecznie odstraszyła ludzi przed odwiedzaniem tego pięknego miasta. (2)
- 16 4
-
5 godz.
Oczywiście odstraszyła ale czy jest piękna?? (1)
Jest zaniedbana, brudna a w wielu miejscach w ruinie.
- 1 3
-
1 godz.
Zupełnie jak Twoja głowa.
- 0 0
-
5 godz.
Zmianą najważniejszą powinno być (2)
mieszkańcy przy swoich miejscach zamieszkania powinni mieć za darmo, a nie płacić za to że się jest mieszkańcem i nie ma gdzie zaparkować pod domem. Ale nigdy do tego nie dojdzie bo na tym jest najwieksza kasa. Większość przyjezdnych i tak parkuje w miejscach gdzie unika opłat lub przyjeżdża na chwilę a mieszkaniec już nie ma takiej możliwości
- 7 4
-
4 godz.
Nie będziesz miał jak zaparkować pod domem (1)
Skoro mniejsze opłaty zmniejszą rotację. Podziękuj pani prezydent, jaj już wróci z Tajwanu
- 1 3
-
3 godz.
nie pierd..l trutniu tępy o rotacji bo takie coś poza ścisłym centrum nie istnieje
- 2 0
-
5 godz.
(2)
Opłaty za parkowanie powinny rosnąć. Miasto powinno być tylko dla pieszych i transportu miejskiego. No cóż. Gdynianie są mocno zacofani, skoro zamiast się rozwijać to się zwijają.
- 6 20
-
5 godz.
(1)
Ta i jeszcze potem płaczą, że miasto zadłużone. Wszystko zróbmy za darmo. Dlaczego ludzie nie myślą? Chcecie ładnej Gdyni? Płaćcie za parking. Serio myślicie, że tylko dlatego, że jesteście z Gdyni to należy Wam się wszystko za darmo? Z pustego to nikt nie naleje.
- 2 4
-
3 godz.
miasto jest zadłużone przez niegospodarne zarządzanie deb..lu po co np 3 osobne firmy komunalne od komunikacji miejskiej i do tego czapa o nazwie ZKM?Rozmnożone stołki stołeczki dyrektorów kierowników prezesów po co czubie?Żeby swoimi obsadzać i tworzyć tzw elektorat w postaci żon dzieci kochanek kuzynów braci szwagrów itd?Bo taki jest sens mnożenia koryt które swoim się daje za wierność. A potem dziura na miliard i co złupimy mieszkańców czubie?Ciekawe jest że SPP nie przynosi dochodów więc czym ona jest kolejnym paśnikiem dla wiernych miernych i biernych?
- 2 0
-
5 godz.
A co z jednośladami? Czy będą dalej musieli płacić za parkowanie tyle samo co samochodem? Nawet opłaty na autostradach są dużo niższe za motocykl niż za osobówkę. A jednośladem można zaparkować w miejscu, gdzie samochód nie może i jedocześnie nie ogranicza się ruchu pieszym jak i możliwości do zaparkowania samochodom...
- 4 2
-
5 godz.
czyli nic. kto parkuje na 30 min, praktycznie nikt.
tak się robi z ludzi cymbałów.
- 6 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.