- 1 Tonął skuter wodny. Pasażerów uratowano (96 opinii)
- 2 Zrobił zdjęcie Gdańska z ponad 100 km (191 opinii)
- 3 Parkowanie w Gdyni będzie tańsze? (216 opinii)
- 4 Badania pokazują, że lubimy jeździć koleją (51 opinii)
- 5 Sam zbudował ważne przejście w dzielnicy (158 opinii)
- 6 Jedna dzielnica, trzy miejsca na spacer (66 opinii)
Płatne parkowanie w Gdyni ma być krótsze i tańsze
Skrócenie godzin płatnego parkowania do godz. 18, zmiana opłaty za pierwsze 30 minut do 50 groszy oraz zmniejszenie zakresu stref płatnego parkowania w Orłowie i Działkach Leśnych i wyłączenie ze strefy parkingu przy cmentarzu Witomińskim to najważniejsze propozycje zmian w strefie parkowania w Gdyni.
Gorący temat w kampanii wyborczej
Najważniejsze, które przedstawiali, to pół godziny za darmo, bezpłatne parkowanie w niedzielę, darmowy parking przy cmentarzu Witomińskim i wysyłanie powiadomień o mandacie pocztą.
Mają pomysł na zmiany w płatnym parkowaniu
Decyzją wyborców Aleksandra Kosiorek objęła urząd prezydenta, zaś Gdyński Dialog wprowadził do rady miasta siedmiu radnych. Po nieco ponad 100 dniach od zaprzysiężenia prezydent i Rady Miasta przedstawiciele klubu przedstawili oficjalnie propozycje zmian w strefie parkowania.
- Z jednej strony rozumiemy konieczność ograniczania ruchu w centrum miasta oraz rotacji parkujących pojazdów, z drugiej, chcielibyśmy, aby opłaty związane z istnieniem strefy płatnego parkowania były jak najmniej dotkliwe dla tych, którzy w Gdyni mieszkają i poruszają się na co dzień - mówi Beata Zastawna, radna Gdyńskiego Dialogu.
Propozycje zmian w parkowaniu
- Parkowanie za darmo po godz. 18. Obecnie trzeba płacić do 20.
- Pierwsze 30 minut postoju za 50 groszy dla mieszkańców rejestrujących auto przez kartę mieszkańca.
- Zmniejszenie zakresu stref płatnego parkowania w dzielnicach Orłowo i Działki Leśne do terenów ruchu turystycznego.
- Wyłączenie ze strefy płatnego parkowania terenu przy cmentarzu Witomińskim.
Bez 300 m od miejsca zamieszkania. Zyskają posiadacze Karty Mieszkańca
- Dodatkowo proponujemy zniesienie przepisu o obowiązywaniu abonamentu tylko w promieniu 300 m od miejsca zamieszkania. Zgodnie z naszą propozycją mieszkaniec danej dzielnicy będzie mógł zaparkować w dowolnym miejscu swojej dzielnicy. Uprawnienia do ulg w strefie płatnego parkowania będą powiązane z Kartą Mieszkańca - wyjaśnia Beata Zastawna.
Według projektu, każdy mieszkaniec Gdyni posiadający Kartę Mieszkańca będzie mógł parkować w centrum Gdyni za darmo w niedziele. Abonament na drugi samochód, zarejestrowany pod tym samym adresem, zmniejszy się do 50 zł rocznie w śródmiejskiej strefie i 30 zł w innych strefach.
Projekt wchodzi w etap konsultacji
Radni Gdyńskiego Dialogu informują, że wchodzą w etap konsultacji z radami dzielnic, w których obowiązuje płatne parkowanie, a także z innymi klubami radnych w Radzie Miasta.
- Przed nami też dyskusja na komisjach, by projekt mógł być transparentnie zaprezentowany i omówiony, nie będąc dla nikogo zaskoczeniem. Mamy już za sobą takie konsultacje w Orłowie i projekt uwzględnia wnioski tej rady dzielnicy - mówi Zastawna.
Nowe zasady możliwe od początku roku
O tym, że dzięki zmianom następuje koniec z absurdami przekonuje Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.
- Zmiany pozwolą uprościć system, bez absurdalnego mierzenia 300 m od domu, uczynią go bardziej przyjaznym, a system promujący półgodzinne parkowanie może nie tylko pomóc przedsiębiorcom, ale także zapewni lepszą rotację miejsc parkingowych przy analogicznym poziomie wpływów z opłat - zapewnia.
Dodaje, że zmiany ograniczą wpływy ze Strefy Płatnego Parkowania o około 3 miliony złotych rocznie.
- Ale liczymy, że dodatkowe wpływy z PIT w związku z potrzebą posiadania karty mieszkańca gdzie musimy rozliczać podatki w Gdyni z nawiązką skompensują ten ubytek - wyjaśnia.
Władze miasta informują, że propozycje są możliwe do wdrożenia od początku roku. O ile przekonają pozostałą część radnych - w tym członków Koalicji Obywatelskiej Lewicy i Ruchów Miejskich.
Radni KORMiL otwarci na dyskusję
Ci deklarują, że są otwarci na rozmowę.
- Będziemy te propozycje analizować na komisji gospodarki komunalnej. Pytania, które się nasuwają od razu, to analizy, jakimi projekt został wsparty. Chcemy sprawdzić, czy jest zgodny z ustawą o drogach publicznych czy dokumentami strategicznymi miasta. Jesteśmy otwarci na zaproponowane rozwiązania - komentuje Łukasz Piesiewicz z klubu Koalicji Obywatelskiej Lewicy i Ruchów Miejskich.
Miejsca
Opinie (216) 1 zablokowana
-
2 godz.
Cos dla ludzi
Fajnie
- 2 0
-
2 godz.
Przywrócić parkingi.
Gdzie mają parkować autokary z turystami
- 3 0
-
2 godz.
b r a w o pani Presydent!!!
Czas zastopować to any-ludzkie lewactwo!
- 3 0
-
1 godz.
Super pomysł (1)
Zaprośmy go miasta jeszcze więcej samochodów, mamy wszak za małe korki i dużo wolnych miejsc parkingowych.
Jeszcze więcej samochodów pozwoli lepiej wczuć się w miejski klimat.- 3 3
-
1 godz.
Jak coś się nie podoba to zawsze możesz wracać do swojej rodzinnej obory pod Bartoszycami. Nie męcz się, wyjedź już dziś.
- 0 0
-
1 godz.
Cała nadzieja
Cała nadzieja w Radzie Miasta, że odrzuci ten populistyczny pomysł. Gdyński Dialog obrał kurs wprost na porażkę w kolejnych wyborach samorządowych. Im szybciej wyeliminują się, tym lepiej dla Miasta.
- 0 3
-
1 godz.
kiedy nie bedzie opłat za parkowanie - bo to jest nieporozumienie!!!
wtedy nawet swietojanska odzyje .wtedy beda ludzie w sklepach . a tak to kicha ..z petelką.
- 4 0
-
1 godz.
Propozycej, propozycje, propozycje
A my mamy o czym gadac przy piwie.
Poczekam na konkrety- 2 0
-
58 min
Widzimy jak w tym krótkim czasie po wyborach (1)
każda decyzja Pani prezydent, jest kontrowersyjna i idącą pod publiczkę.
Jak można ten wspaniały dorobek, który przez lata i wyrzeczenia się mieszkańców był w tandetnie populistycznie niszczony? Jeszcze trochę, a Gdynia stanie sie złomowiskiem Europy i będziemy zakałą UE i chcemy iść pod prąd z polityką ograniczania pojazdów w mieście, spójrzmy na trendy świata - "miast 15.minutowych". Gdynia naprawdę długo lat temu straciła status wioski a domy nie są już siołami, choć część jej mieszkańców wyprowadziła sie do tzw. obarzanków i chcą transformować tamtejsze zwyczaje. - Mało, kierowczyki roszczą sobie takie prawo bycia liderami przenoszenia tych złych tendencji.
Prezydentka pewnie za namową swojej świty liczy już na głosy i klakę ludowych siermiężnych reguł gry w mieście, kiedyś będących wiodącym i kreatywnym, dlatego próbuje zeszmacić i pomniejszyć wszelkie osiągnięcia. A takim jest twierdzenie o "kupowaniu dotychczasowych laurów i wyróżnień".- 1 2
-
38 min
Ok, a teraz idź spać neutralny lewarze.
- 0 0
-
51 min
Dobre pomysły, ale
póki miasto nie zacznie egzekwować przestrzegania przepisów i nadal będzie przymykało oko na parkowanie w strefach gdzie popadnie, dalej będzie problem. Jakim celem kieruje się miasto - iluś uczciwych się zdoi, a reszta niech se robi co chce? Jedyne co w niektórych dzielnicach wprowadzily strefy parkowania, to wypchnięcie ludzi z miejsc, które do parkowania się nadają pod klatki, na chodniki, skrzyżowania i trawniki. Na Wzgórzu potrafią być zajęte całe pasy i jeździ się pod prąd. Czyli miasto se trochę podoi a mieszkańcy dalej mają problem :/
- 1 0
-
50 min
chyba radni KORWiN
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.