- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Parkowanie w dobie pandemii. Czytelnik: owczy pęd do wystawiania mandatów
Pan Rafał, nasz czytelnik, opisał kuriozalną interwencję kontrolerów w centrum Gdańska. Pracownicy GZDiZ, widząc, że kierowca odchodzi od auta bez użycia parkomatu, założyli, że nie zapłacił za postój. Wystawili wezwanie do zapłaty, ale w pośpiechu pomylili się przy sprawdzaniu numerów tablic rejestracyjnych. Pan Rafał apeluje: w tym trudnym czasie bądźmy dla siebie milsi, nie zakładajmy, że każdy chce każdego oszukać.
Oto opowieść pana Rafała:
Gdy wróciłem do auta, za wycieraczką znalazłem pozostawione przez nich wezwanie do zapłaty. Wystawione - dodajmy - kilka minut po tym, jak opłaciłem postój w aplikacji, bo o godz. 10:17. Nie chciało mi się wierzyć, że nie zapłaciłem, ale wiadomo - w pośpiechu czasem się coś zawiesi, opłata nie dojdzie. Takie rzeczy się zdarzają. Ale sprawdziłem dwa razy i ewidentnie było widać, że za postój zapłaciłem, a mimo to kontrolerzy wystawili mi mandat w wysokości 130 albo 200 zł (w zależności kiedy go opłacę).
Kontrolerów na miejscu już nie zastałem, ale tak się złożyło, że nieopodal był jeszcze ten mężczyzna, z którym rozmawiali. Okazało się, że to pracownik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, bo miał przy sobie identyfikator. Na moją uwagę, że jego koledzy chyba się pomylili i niesłusznie wystawili mi wezwanie do zapłaty, nie zareagował. Rzucił tylko ignorującym tonem, żebym się odwołał. W ogóle nie chciał mi pomóc, nawet nie spojrzał na potwierdzenie opłaty, jaką miałem w telefonie.
Wieczorem, po powrocie do domu, postanowiłem napisać reklamację. Jakie było moje zdziwienie, gdy po wczytaniu się w wystawione wezwanie okazało się, że kontrolerzy w owczym pędzie do wystawienia mandatu (bo wcześniej widzieli mnie jak odchodzę od samochodu bez korzystania z parkomatu) wpisali błędny numer tablic rejestracyjnych, zamieniając miejscami dwie ostatnie cyfry. Nic zatem dziwnego, że nie mogli w bazie danych znaleźć mojego samochodu. Bo sprawdzili inny pojazd, który prawdopodobnie nie istnieje.
Ja rozumiem kontrole, staram się też zrozumieć kontrolerów, ich praca jest trudna i często niewdzięczna, ale mam wrażenie, że to było zwykłe polowanie na kierowców. Odnoszę wrażenie, że w tym trudnym dla wszystkich czasie przestaliśmy sobie wzajemnie pomagać, w drugim człowieku z góry zakładamy nieuczciwość i zapomnieliśmy, czym jest empatia i zrozumienie.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (324) ponad 20 zablokowanych
-
2020-05-08 10:29
Gdanszczanin Gdanszczaninowi zawsze pomoze. Naplywowe obce kulturowo ludki ze strazy miejskiej -nadaja sie tylko do (2)
To nie ludzie-to bezduszne automaty.
- 2 5
-
2020-05-08 11:48
Ciekawe co powiesz o swoich ziomkach z tej świętej ziemi niszczących kołami krawężniki, chodniki i trawniki.
Tacy oni wspaniali.
- 0 0
-
2020-05-09 09:59
Ryba psuje się od głowy , to co się dzieje w PRL to fakt .
- 0 0
-
2020-05-08 10:32
Nie widzę problemu
Artykuł o niczym, facet napisze odwołanie i mu anulują.
Następnym razem, niech płaci mobilnie siedząc w samochodzie a nie idzie jak leming ze wzrokiem w telefonie.
Ja płace w aucie. Wystarczy uśmiech do kontrolera, że właśnie płace, pomaga.- 2 4
-
2020-05-08 10:33
Co ma empatia do zainstaniałej sytuacji?
Artykuł o niczym....
- 3 2
-
2020-05-08 10:45
Teraz tak wszędzie . ..
Aż wszystko w ludziach pęknie, zaczną się bójki, tłum wyjdzie na ulicę i znów będziemy odbudowywac życie na nowo
- 2 0
-
2020-05-08 10:48
Co za kutwy. Kanar to kanar.
Autor powinien dostać oficjalne przeprosiny i miesiąc parkowania gratis. Tak się robi w cywilizowanych krajach.
- 4 3
-
2020-05-08 10:50
No ale o co chodzi? Po to są odwołania, żeby się odwoływać. Co miał zrobić jakiś pracownik ZDiZ?
- 1 4
-
2020-05-08 11:08
Trzeba...
było krzyczeć że Pan jest z PIS-u albo ma wujka w PIS..
- 2 6
-
2020-05-08 11:09
Te wszystkie aplikacje tylko (1)
Wkurzaja czlowieka w sklepie np chce skorzystac z punktów a nie ma polaczenia wiecej nerwow niz pożytku ale pana to podziwiam za spokój bo za stres ktory przeżył to moglby starac sie o kare ale dla kontrolerów
- 1 4
-
2020-05-08 11:47
Ho ho, to dopiero musiał być straszny stres
Pan Rafał pewnie osiwiał.
- 0 2
-
2020-05-08 11:09
naklejka "Mobi parking" wyjaśnia wszystko
czemu pan jej nie użył? A nawet ręccnie napisana kartka za szybą "Mobi parking" tez może byc
- 2 6
-
2020-05-08 11:12
(1)
powinniśmy być bardziej wyrozumiali dla tych pracowników, bo oni zazwyczaj mają trociny zamiast mózgów.
- 8 4
-
2020-05-08 11:46
Są mądrzejsi niż większość kierowców.
Jeżdę po polskich drogach, widzę co się dzieje. Wszędzie roszczeniowe amby nie patrzące na znaki, łamiące bez przerwy przepisy, wymuszające pierwszeństwo i parkujące, jakby świat należał do nich.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.