• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażer do kontrolerów: bądźcie wyrozumialsi

Michał
3 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Choć w większości sytuacji spornych podczas kontroli racja jest po stronie kontrolerów, bywają wyjątki. Choć w większości sytuacji spornych podczas kontroli racja jest po stronie kontrolerów, bywają wyjątki.

Kontrola biletów to stresujący moment. I to wcale nie dla oszustów, którzy z zasady jeżdżą bez biletu. Bywa bowiem, że nawet uczciwy pasażer, może stać się ofiarą kontrolerów. Zwłaszcza, gdy na drodze stanie mu tzw. "złośliwość przedmiotów martwych". Przekonał się o tym w autobusie pan Michał, któremu w telefonie przestała działać aplikacja służąca do opłacenia przejazdu. Papierowego biletu, który miał przy sobie, kontrolujący skasować już mu nie pozwolili.



Oto jego relacja ze środowej podróży autobusem 262 w Gdańsku.

Czy w ostatnim czasie miałe(a)ś problemy podczas kontroli biletów?

Dziś rano wsiadając do autobusu na przystanku Rogalińska zobacz na mapie Gdańska, zająłem miejsce stojące. Zdjąłem czapkę i  wyciągnąłem telefon komórkowy, żeby skasować bilet przez aplikację MoBilet. Wykonałem kilka prób skasowania biletu, ale niestety okazały się one bezskuteczne. Wystąpił problem z połączeniem z siecią. Dodam, że z aplikacji MoBilet korzystam od dłuższego czasu i do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów, pomimo kilkukrotnie odbytych kontroli.

W czasie, gdy kilkukrotnie próbowałem skasować bilet, podszedł do mnie kontroler.

Pokazałem panu, że mam problem ze skasowaniem biletu, ale dopiero wsiadłem i cały czas próbuję to zrobić. Po kilku nieudanych próbach wyciągnąłem bilet papierowy, który zawsze mam przy sobie na takie okoliczności.

W tym momencie podszedł do nas drugi kontroler, który uznał, że nie ma już potrzeby kasowania biletu, ponieważ i tak zostanę ukarany mandatem. Na wezwaniu kontroler, na moje żądanie, napisał, że po nieudanych próbach, w obecności kontrolera, chciałem skasować bilet papierowy.

Dodam, że od momentu wejścia do autobusu do momentu rozpoczęcia wystawiania mandatu autobus dojechał zaledwie na kolejny przystanek (Osiedle Jary), co o tej godzinie - zaraz po zakończeniu porannego szczytu - zajmuje mu ok. 1 minutę (Rogalińska 7:54, Osiedle Jary 7:55).

Niestety cała sytuacja spotkała się z brakiem "ludzkiego" podejścia do tak prozaicznego problemu, który może powstać przy wykorzystywaniu aplikacji mobilnych
Świadczy to o tym, że chciałem skasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu. Żeby to zrobić trzeba jednak mieć chociaż kilkanaście sekund, aby wyciągnąć telefon z kieszeni. To próbowałem wytłumaczyć panom kontrolerom.

Zgodnie z regulaminem pasażer ma obowiązek skasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu, a nie przed wejściem. Autobusem do pracy jeżdżę prawie codziennie i zawsze korzystam z aplikacji MoBilet. Przedstawiałem nawet kontrolerom historię biletów, jako dowód, że zawsze kasuję bilet, ale byli odporni na argumenty.

Niestety cała sytuacja spotkała się z brakiem "ludzkiego" podejścia do tak prozaicznego problemu, który może powstać przy wykorzystywaniu aplikacji mobilnych. Gdyby kontrolerzy wykazali się zrozumieniem problemu, pozwoliliby mi skasować bilet papierowy i uniknęlibyśmy całej niepotrzebnej sytuacji, która, nie ukrywam, jest dla mnie stresująca. Jako uczciwy pasażer ZTM czuję się również potraktowany po prostu niesprawiedliwie.

Czytaj też: SKM płaci Renomie za dostęp do gapowiczów
Michał

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (378) 8 zablokowanych

  • Ryzyko

    Takie jest ryzyko biletów mobilnych. Nie działa kontrola mandat. I nie ma odwołania. art

    • 18 7

  • kasuj przed wejściem

    Ja kasuję zawsze przed wejściem do autobusu i nie używam mobiletu, bo zdażyło mi się właśnie dwa razy taka sytuacja jak tu opisywana, tylko SkyCashu i nie mam problemu.

    • 20 2

  • może pisał smsa lub przeglądał fb

    a potem na szybkiego udawał że chce kupić bilet

    • 20 9

  • Drozsze bilety (1)

    Zapomnieliscie napisac artykul, ze w nowym roku znowu podrozaly bilety. I to nie tylko zwykle ale i miesieczne. Place teraz o 14 zlotych wiecej za metropolitalny i to jest ok. 8% wiecej!!!!! Co za skandal. Zeby chociaz za ta kase warunki jazy byly przyzwoite. A tutaj jeszcze durne miski ze swoja kontrola..

    • 15 5

    • podwyżki pewnie dlatego, że paliwo potaniało. ciekawe co będzie jak wróci do poziomu 5.50.

      • 1 0

  • czyli wracamy ab nuovo - powinno wchodzić się przez przednie drzwi, okazywac bilet lub wrzucać odliczona kwotę (2)

    szybko, sprawnie, tanio i 100% pewności że nie ma gapowiczów

    no i bez opłacania całej firmy kanarów

    tak jak na ZACHODZIE

    no ale byłoby ZBYT prosto i za tanio

    • 49 2

    • podejrzanie prosto

      te nieufne, czterołape homosovieticus
      nigdy w to nie uwierzą :),
      jak jest za prosto to pewnie oszustwo :)
      i będą omijać przepisy

      • 4 0

    • działa na zachodzie

      Ale nie chce mi się wierzyć że u nas się da. Niestety nie wierze w swoich rodaków :(

      • 0 0

  • Niestety 97% kontrolerów to bezmózgie Yeti więc szkoda słów na jakiekolwiek rozmowy z nimi. (1)

    • 27 14

    • tchorzyk hihihihahaha

      • 2 5

  • ja kiedyś wracałam z podróży z daleka, po czym dostałam mandat za podróż autobusem do siedziby ZKM, aby doładować bilet (3)

    jechałam sobie miło do domu, i przed przyjazdem zauważyłam że zapomniałam doładować biletu. postanowiłam więc wsiąść w autobus powrotny i doładować bilet na dzisiaj, o dziwo zamiary całkiem uczciwe... wtedy wsiadł kontroler i mnie złapał :-( niestety, historia nie podziałała na kanara i 150 zł mandatu.
    do dziś żałuje że zdecydowałam się wysiąść z autobusu którym jechałam do domu.

    • 6 11

    • Wsiadłaś żeby doładować bilet, czy wysiadłaś?

      Nie rozumiem, ja doładowuję bilet w domu.

      • 6 0

    • trzeba było do sądu iść, wygrałbyś

      • 1 1

    • W sytuacjach awaryjnych jednorazowy bilet można kupić u kierowcy. W pozostałych przypadkach lepiej kupić w kiosku lu automacie.

      • 3 0

  • Jak często jesteście świadkami, że kontroler wzywa do zapłaty należności?

    Bo regulamin jest taki, że dokumentu tożsamości może żądać po odmowie zapłaty gotówką. Większość ludzi nie jest tego świadoma...

    • 8 1

  • Kiedyś próbowałem się podetrzeć moim iPhonem z aplikacją e-papier, ale wróciłem jednak do normalnego papieru toaletowego. Wyświetlacz zrobił się taki jakiś mało czytelny i w ecru.

    • 19 7

  • Skandal (6)

    Ostatnio byłem świadkiem jak kontroler próbował ukarać obcokrajowca z ważnym biletem. Wmawial mu że jechał bez biletu choć ten kupił go u Motorniczego. Opinia innych podróżnych nie była brana pod uwagę, że obcokrajowiec miał bilet.

    • 26 7

    • (1)

      Znam sprawę, to nie był obcokrajowiec tylko wegetarianin, a u Motorniczego kupił nie bilet,a nać pietruszki

      • 10 18

      • Spadaj

        i nie zaśmiecaj forum

        • 13 6

    • Sam jestes skandal! (3)

      Bilet trzeba skasować - nie wystarczy go tylko kupić i posiadać. Na bilecie jest info w trzech językach!

      • 5 11

      • jesteś matoł (2)

        ze z***anego, postsowieckiego ścieku,



        cywilizowany człowiek to by mu wytłumaczył, że trzeba kasować,

        a rąbana małpa ubecka jak ty, będzie się nad nim pastwić i próbowac oszukać i oskubac

        • 9 2

        • Cywilizowany człowiek ... (1)

          ...zaczyna zdanie dużą literą i nie pisze jak degenerat. Słownik do łapy,potem pisz...

          • 1 5

          • czyli robisz unik, takie odwracanie uwagi od problemu

            w internecie piszemy nowym stylem, bez dużych liter,
            naucz się,
            a teraz możesz odpowiedzieć rzeczowo, słucham

            • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane