- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (416 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (41 opinii)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Pasażer ukarany przez błąd systemu Fala. "Usunąłem apkę i już do niej nie wrócę"
Pan Jacek kupił bilet na jeden przejazd w aplikacji Fala. Otrzymał informację, że jest on ważny przez 120 minut, ale gdy godzinę później wsiadł do autobusu, podczas kontroli dostał mandat. ZKM Gdynia nie uznał reklamacji, ale Innobaltica, która wdraża system Fala zapowiada, że anuluje karę.
Fala jest na razie w fazie testów w Trójmieście, urządzenia działają na razie w autobusach, tramwajach i trolejbusach, ale nie w pociągach. Szkopuł w tym, że testy odbywają się na żywym organizmie, co nie zawsze dobrze się kończy.
Jednoprzejazdowy bilet czasowy w aplikacji Fala
Wygląda na to, że ofiarą "kalibrowania" systemu padł pan Jacek, nasz czytelnik.
- W aplikacji Fala kupiłem jednorazowy bilet o godz. 10:55. Potem miałem jeszcze spotkanie służbowe, które miało się zakończyć na chwilę przed odjazdem trolejbusu linii 29. Musiałem nim pojechać, żeby zdążyć na pociąg do Warszawy - opowiada pan Jacek. - Z systemu wcześniej nie korzystałem, nie chciałem robić tego na ostatnią chwilę, dlatego bilet kupiłem wcześniej.
W aplikacji systemu Fala naszemu czytelnikowi wyświetliła się informacja, że kupiony przez niego bilet na jeden przejazd będzie ważny przez 120 minut.
O godz. 12:02 pan Jacek wsiadł do wspomnianego trolejbusu, a po chwili miał sprawdzany bilet. Jakież było jego zdziwienie, gdy kontroler stwierdził nieważność biletu. Uznał, że skoro bilet został zakupiony/skasowany ponad godzinę temu, to jego ważność upłynęła wraz z zakończeniem się kursu, który wówczas był na trasie.
Pasażer dostał mandat - 200 zł płatne w ciągu tygodnia lub 300 zł, płatne po tym terminie.
Pan Jacek zapłacił w pierwszym terminie, żeby nie narazić się na większe koszta.
Ale kupił jeszcze jeden bilet, żeby udowodnić, że system wprowadza pasażerów w błąd. I faktycznie, na zrzutach ekranu, które nam przysłał, widać informację o zakupionym bilecie jednoprzejazdowym oraz o tym, że jego ważność kończy się za 120 min.
Kolejne zrzuty ekranu z telefonu pokazują, że wraz z upływem czasu, okres ważności biletu się skraca. Pasażer może więc mieć przekonanie, że jego bilet wciąż jest ważny, ale ma coraz mniej czasu na jego wykorzystanie.
ZKM Gdynia reklamacji nie uznał
Pan Jacek złożył odwołanie do ZKM Gdynia. Prawnik podpowiedział mu, że to z tym przewoźnikiem zawarł umowę cywilno-prawną na przejazd kupując bilet, a nie z Innobaltiką, spółką odpowiedzialną za wdrażanie Fali.
- Pasażer ma obowiązek skasować bilet natychmiast po wejściu do pojazdu. Dotyczy to również biletów zakupionych w formie elektronicznej przy użyciu aplikacji telefonicznych. Bilet jednoprzejazdowy ważny jest od momentu jego skasowania (aktywacji) do końca trasy na wybranej przez pasażera linii - wyjaśnia Sylwia Muskietorz, naczelnik Wydziału Kontroli Biletów i Windykacji w ZKM Gdynia. - Bilet na przejazd trolejbusem linii 29 został przez pana zakupiony za pomocą aplikacji mobilnej o godz. 10:55, faktyczny przejazd nastąpił zaś o godz. 12:04. Czas przejazdu tej linii na całej trasie, w zależności od kierunku jazdy, wynosi od 34 do 37 minut, dlatego też kontroler biletów zakwestionował ważność powyższego biletu okazanego po ponad godzinie od momentu jego aktywacji i w oparciu o powyższe przepisy zasadnie nałożył opłatę dodatkową.
Innobaltica przeprasza i deklaruje anulowanie mandatu
Inaczej zareagowała Innobaltica. Przedstawiciele tej firmy przyznają się do błędu i biorą winę na siebie.
- Oczywiście nie ma w ofercie taryfowej biletu 120-minutowego. Jednak zaimplementowany w aplikacji mechanizm prezentacji biletu, widoczny na przesłanych screenach, wprowadził pasażera w błąd. To ewidentne niedopatrzenie naszego wykonawcy, za które bardzo przepraszamy tego pasażera - mówi Cyprian Maciejewski, rzecznik spółki Innobaltica. - Sprawa zostanie formalnie wyjaśniona, a opłata dodatkowa anulowana jako naliczona z powodu błędu naszego systemu sprzedaży biletów. W przypadku innych osób, które ewentualnie znalazły się w takiej sytuacji, również prosimy o kontakt.
Osoby, które w różnych sytuacjach zostały ukarane z powodu niejasnego działania systemu Fala, mogą to zgłosić reklamację do Pomocy Technicznej Systemu (info@systemfala.pl).
- Takie zdarzenia są nieuniknione w trakcie tzw. testów publicznych, ale będziemy starać się jeszcze bardziej, aby mieszkańcy doświadczali ich jak najrzadziej - zapowiada Cyprian Majewski. - Pasażer nie może i nie będzie ponosić konsekwencji finansowych, jeśli po weryfikacji widzimy, że system nie zadziałał prawidłowo.
Niestety takie sytuacje zrażają użytkowników do zaufania systemowi, który, delikatnie rzecz ujmując, nie ma na razie zbyt wiele do zaoferowania.
- Usunąłem aplikację Fali i już do niej nie wrócę - kwituje pan Jacek.
Opinie (465) 10 zablokowanych
-
2024-03-14 07:42
Opinia wyróżniona
Fala do kosza! (56)
A teraz hit: w aglomeracji górnośląskiej nie dość, że bilet działa bez zarzutu, to jeszcze osoby posiadające bilet metropolitalny mogą codziennie korzystać przez 60min za darmo z roweru miejskiego! I system roweru miejskiego jest zintegrowany informatycznie z biletem miesięcznym! Dlaczego gdzie indziej można, a w Trójmiejskie zawsze się nie da i wydaje się grubo ponad 100mln zł na system, który można wyrzucić do kosza? To samo dotyczy MEVO.
- 856 13
-
2024-03-31 06:32
Bo tu rządzi oleśka która nie ogarnia żadnego tematu. Mevo, fala i przejścia naziemno podziemne co 100 metrów to jej szczytowe osiągnięcia. Dlaczego w innych miastach jak np Wrocław Lublin Katowice jest normalnie. A jeszcze mamy SKM i pociągi gdzie każdy CH na swój strój tysiące biletów wszystko tak zagmatwane że nie chce się korzystać z pseudo udogodnień pani prezydentki. Mam nadzieję że już niedługo będzie nas męczyć swoimi rządami
- 2 0
-
2024-03-15 10:38
Odpowiedź na twoje pytanie jest bardzo prosta.
- 1 1
-
2024-03-15 05:15
Ba!!!! W autobusach w gdyni sa komputerki ktore mogly obsłużyć fale
Ale zamiast 2 teraz kierowca ma 3 ekrany i musi się logować co zmianę kierunku ....
- 3 0
-
2024-03-14 17:52
Widać, że informatycy tam lepiej zarabiają i nie odwalają fuch w kilku firmach na raz.
- 6 0
-
2024-03-14 15:24
to jest niemożliwe !!!!!!
potrzebne falovhrony
- 7 3
-
2024-03-14 13:02
no to szacun dla Sląska!! (2)
brawo,ąe u nich dziala! mamy-jako Trójmiasto od kogo się uczyć, i wdać jasno że można i DA SIĘ!
- 14 1
-
2024-03-14 16:44
u nas się "nie da" bo za dużo złodzieji i kombinatorów po drodze , każdy chce jak najwięcej ukraść w tym bałaganie
- 10 3
-
2024-03-14 14:00
Da się. Wystarczyło zbudować system Transport GZM, który jest odpowiednikiem trójmiejskiej FALI.
- 7 2
-
2024-03-14 12:14
Dokładnie tak też jest w Poznaniu (1)
Nasze władze do wymiany
- 25 2
-
2024-03-14 16:46
ha ha ha . właśnie idą wybory samorządowe . Zobaczysz że na stołkach zostaną ci sami złodzieje i hochsztaplerzy
- 13 1
-
2024-03-14 12:00
Mało tego..
Niedawno byłem w Gliwicach. Kupiłem bilet w aplikacji, a po wejściu do pojazdu musiałem zeskanować kod QR z naklejki wewnątrz autobusu. Dopiero wówczas rozpoczęło się odliczanie czasu ważności. Tak samo jest też w Warszawie.
A w Trójmieście nie mogę kupić biletu wcześniej (patrz opisywany przypadek), dodatkowo kupując bilet w aplikacji (SkyNiedawno byłem w Gliwicach. Kupiłem bilet w aplikacji, a po wejściu do pojazdu musiałem zeskanować kod QR z naklejki wewnątrz autobusu. Dopiero wówczas rozpoczęło się odliczanie czasu ważności. Tak samo jest też w Warszawie.
A w Trójmieście nie mogę kupić biletu wcześniej (patrz opisywany przypadek), dodatkowo kupując bilet w aplikacji (Sky Cash w moim przypadku) muszę podać numer linii. Tymczasem np. pomiędzy Operą a śródmieściem Gdańska (i w wielu innych miejscach) kursuje kilka linii tramwajowych. Jeśli kupię bilet na ten, który na tablicy SIP wyświetla się jako pierwszy, a pojazd przyjedzie zatłoczony, to nie mogę pojechać następnym (inną linią na tej samej trasie), mimo, ze podjedzie z mniejszą liczbą pasażerów. Przecież to bez sensu.- 62 0
-
2024-03-14 11:24
Bo gdyby tak od razu sie udalo, to InnoBaltica i podobne wrzody utracilyby racje bytu.
A nawet sobie nie wyobrazasz, jak tam sie przyjemnie udoskonala te Fale, zaraz bedzie chyba piaty rok trwania projektu, niejeden kredyt sie w tym czasie splacil.
- 57 0
-
2024-03-14 10:53
To miasto jest zarządzane jak Bizancjum, drogi outsourcing typu FALA, jakieś autobusy na wodór (5)
Za których wypożyczenie się płaci krocie, a nic dla mieszkańców, tylko lewackie akcje typu owce, przejścia naziemne, niszczenie dróg dla samochodów i kradzenie chodników na śnieżki dla ped**arzy
- 29 5
-
2024-03-14 16:48
zapomniałeś o homoparadach i finansowaniu z miejskiego budżetu "tęczowych"
- 11 6
-
2024-03-14 11:14
Ale Fala i Mevo to nie tylko Gdańsk (3)
Tu powinniśmy wieszać psy na Marszałku i jego związku metropolitarnym, który jest żartem. Gminy mają problem żeby się dogadać i stąd powstają takie cuda. Do tego PKM, która też jest żartem ze swoim rozkładem jazdy i rozmieszczeniem przystanków. Co oczywiście nie oznacza, że Gdańsk jest dobrze zarządzany, ale to jest materiał na inne żale...
- 20 4
-
2024-03-14 12:15
Nie ma związku metropolitalnego
Jest MZKZG ale to proteza
- 10 2
-
2024-03-14 11:23
Miała być ustawa metropolitalna, która zrobi z tym porządek. (1)
- 13 3
-
2024-03-14 11:28
Ustawa metropolitarna naszym specjalistom dosypie więcej pieniążków
Które będą mogli rozdysponować na podobne projekty.
- 14 3
-
2024-03-14 10:36
POwiedziałbm ci...ale się boję represji :D
- 11 6
-
2024-03-14 10:10
Gdańsk jest najbardziej skorumpowany przez polityków rzadzacych miastem urzednicy po znajomosci maja stołki i nieodwołalni sa (1)
obojetnie jakie straty generuja nigdy zadnego nie zwolnili! tylko wtedy gdy afery za zarzutem prokuratora !Ale to zasługa mieszkanców ze ciagle wybieraja tych samych czyli zgadzaja sie na to.Za Fale i mevo najgorsza komunikacje w Polsce powinni byc dowołani wszyscy!!
Władze powinni stracic wszyscy co obecnie rzadza Gdańskiem i wymiana na kogo kolwiek bo gorzej nie bedzie!- 46 8
-
2024-03-14 16:50
wszak idą wybory. Na których komuniści wybiorą komunistów
- 9 2
-
2024-03-14 09:46
(3)
bo trójmiasto to dziura a miejscowi to stan umysłu. Do tego najbardziej skorumpowane województwo w PL.
- 40 6
-
2024-03-14 17:56
3City
Zdziadziało bo najechała się tutaj masa tzw. "płatnych studentów", którzy już na swoje wioski wrócić nie chcą, a wiedzy i miastowego obycia jeszcze nie mają.
- 8 2
-
2024-03-14 16:21
Wracaj na swoje śmieci (1)
Coś tu śmierdzi....twoja słoma w butach?
Nikt nie trzyma, wypierd...ć stąd, przynajmniej mieszkania potanieją dla tych, którym się tu podoba- 5 2
-
2024-03-14 16:39
Oj Wojtek, Wojtek.
- 0 3
-
2024-03-14 09:41
Gdańsk: najlepsza komunikacja w kraju, najlepszy system Fala, najlepsze Mevo (3)
Nic tylko się cieszyć! Hehehehehehe
- 35 3
-
2024-03-14 13:04
no, brawo kolego za 'subtelną ironię' (1)
a tak serio, to osoby decyzjne i odpowiedzialne, powinny zakasać rękawy i do pracy!! co by mieszkańcom żyło się lepiej
- 7 1
-
2024-03-14 16:52
" osoby decyzjne i odpowiedzialne" leżą do góry ja...mi i jajni...mi i myślą tylko jak więcej ukraść
- 6 0
-
2024-03-14 11:28
akurat mevo działa dobrze
szkoda jedynie, że jest poza systemem komunikacji miejskiej
- 5 12
-
2024-03-14 09:33
(3)
Dlaczego? Dlatego, że od 20 lat takich sobie wybieracie.
- 50 0
-
2024-03-14 10:39
Są nieudolni, marnotrawią pieniądze.
Jednak są serdeczni, a przynajmniej za takich się uważają. I to wystarczy, żeby miejscowa ludność ich wybierała.
- 26 3
-
2024-03-14 10:11
w punkt! czas na zmiany personalne
- 19 1
-
2024-03-14 10:01
Bo nasi są tacy ładni i nowocześni, a my jesteśmy tacy europejscy.
- 24 0
-
2024-03-14 09:25
Bo osoby zlecające wykonanie systemów
Kompletnie się na tym nie znają
- 42 1
-
2024-03-14 08:57
To teraz ktoś mi wyjaśni (9)
Bo wychodzi na to, że kupując bilet na minuty nie można się przesiadać. Tak rozumiem "słowa", które padły w wypowiedzi w artykule. To jak to jest? Kupując bilety minutowy rozumiem, że jeśli mam przesiadkę np w centrum to muszę kupić następny bilet? Albo jadąc do centrum załatwić coś na szybko to nie mogę wrócić na tym samym bilecie jeśli mam jeszcze czas?
- 32 6
-
2024-03-14 11:08
Nie
Kolo kupił bilet jednorazowy, ale mu się wyświetliło, że może jechać na nim 120 minut, co było nieprawdą, bo takich biletów nawet w ofercie nie ma. Tylko Innobaltika taki fensy ficzer walnęła, że w sumie nie wiadomo jaki bilet kupujesz.
- 26 0
-
2024-03-14 10:00
zależy od biletu
zależy od ceny biletu. Za 4,80 to tylko na 1 przejazd, a za 6 to możesz sie przesiadać w ciągu 75 min
- 13 4
-
2024-03-14 09:40
Nie możesz tego traktować jako skróconego biletu jednodniowego i robić kilku niezależnych przejazdów
- 6 3
-
2024-03-14 09:37
Nie kupił biletu minutowego (5)
Kolejny wolnomyśliciel. Stoi jak byk napisane, że kupił bilet jednoprzejazdowy, więc to słowo wyklucza możliwość przesiadki. A, że bilet ważny dwie godziny, oznacza ważność biletu, a nie każdy przez dwie godziny. Tak jest też na PKP. Bilety ważny 3 godziny, jak nie wykorzystasz, trudno, kasa przepada
- 9 16
-
2024-03-14 11:24
Błąd. Na kolei jest inaczej.
W Pomorskiem obowiązuje Taryfa Pomorska. Bilet jednorazowy TP ważny jest 3 godziny i w tym czasie można przerywać podróż, a nawet przesiadać się między pociągami SKM i Polregio. Ważne, by zakończyć podróż przed upływem 3 godzin od godziny podanej na bilecie. Może to właśnie zmyliło bohatera tego artykułu.
- 13 1
-
2024-03-14 10:42
Pan Jacek nie przesiadał się. (2)
Jechał jednym trolejbusem i dostał mandat.
- 15 2
-
2024-03-14 12:10
(1)
No ale system ani kontroler nie mieli tego jak zweryfikować. Co w sumie jest dziwne, przecież ta apka Fala śledzi swoich użytkowników, to chyba system wie co Pan Jacek robił przez cały dzień i czym i dokąd jeździł.
- 12 1
-
2024-03-14 17:59
Lepsza niż Pegasus?
- 2 2
-
2024-03-14 09:56
Ale on się nie przesiadał! Kupił tylko wcześniej bilet...
- 29 0
-
2024-03-14 08:58
Nic dziwnego
że w GZM działa to dobrze - jest tam formalnie utworzony międzygminny związek metropolitalny (ustawowo), dzięki czemu mogą mieć jednego organizatora przewozów, tj. jeden wydawca biletów na wszystkie gminy w metropolii. Co nie usprawiedliwia oczywiście tak słabego wdrażania systemu Fala.
- 20 0
-
2024-03-14 08:37
Bo Gdańsk
To biedne miasto
- 18 1
-
2024-03-14 08:34
Najdroższy system w kraju (6)
Jak na razie Fala to najdroższy system do zakupu biletu przy płatności kartą w autobusie/tramwaju/trolejbusie. Ten system nie wniósł żadnej innowacji. Po prostu umożliwia zakup biletu w komunikacji i płatność kartą. Nie ma go i nie będzie w pociągach/skm bo kolejarze tego nie chcą. System miał ułatwiać zakup biletu osobom które na codzień nie
Jak na razie Fala to najdroższy system do zakupu biletu przy płatności kartą w autobusie/tramwaju/trolejbusie. Ten system nie wniósł żadnej innowacji. Po prostu umożliwia zakup biletu w komunikacji i płatność kartą. Nie ma go i nie będzie w pociągach/skm bo kolejarze tego nie chcą. System miał ułatwiać zakup biletu osobom które na codzień nie korzystają z komunikacji. Bo reszta ma miesięczny albo jeździ za darmo. Podsumowując bubel za 160 mln zł którego utrzymanie będzie kosztować kolejne miliony. Czekam na wynik kontroli NIK. Poza tym zobaczmy co powiedzą nam włodarze miast po wyborach. Mam wrażenie ża Fala jako system zniknie po cichu po wakacjach. Zostanie jedynie jako opcja zakupu biletu w autobusie jednoprzejazdowego i możliwości zapłacenia za niego karta.
- 65 1
-
2024-03-14 09:46
Widać jednak nie jeździsz komunikacją miejską (3)
Bo byś zauważył falomaty na każdej stacji SKM. Oczywiście że SKM i Polregio jest objęte projektem.
- 4 4
-
2024-03-14 11:27
Fala ma zostać wdrożona także na kolei. (2)
Tylko na razie Asseco sobie z tym wdrożeniem nie radzi, więc jeszcze to potrwa. Na kolei są pierdyliardy zniżek i tu twórcy API mają duże wyzwanie przed sobą.
- 9 1
-
2024-03-14 13:04
Testy też będą tylko na produkcji? (1)
Strach korzystać z takiego czegoś
- 6 1
-
2024-03-14 14:03
A jak chcesz zrobić środowisko testowe?
Zamknijmy połowę przejazdów ZKM, bo teraz testujemy?
- 1 4
-
2024-03-14 08:41
Opcja zakupu biletu karta (1)
istniala juz lata temu, na pewno ok 2019, w autobusach 110, 210 i chyba 122, czyli tych ktore kursują na lotnisko. Dzialalo, nie wymagalo fali czy innej apki.
- 33 1
-
2024-03-14 08:54
Dokładnie.
Po cholere utworzyli innibaltike ? No wiadomo.. o miejsca pracy chodzilo dla swoich. Niekompetencja do kwadratu
- 33 1
-
2024-03-14 08:25
Dlatego, panie moderatorze sam siebie wyróżniający (2)
Że tam jest jeden organizator przewozów
- 17 2
-
2024-03-14 08:51
podstawowy problem Polakow (1)
Usiasc do stolu, omowic sprawy i dogadac rozwiazanie...
- 10 0
-
2024-03-14 12:16
Było na stole
Przepadło głosami Płażyńskich i Sellinów
- 1 7
-
2024-03-14 07:46
Opinia wyróżniona
Jak uratować falę? (24)
Mamy hardware który kosztował kupe siana i który można wykorzystać w dobry sposób. Czego brakuje? Kompetencji osób zarządzających projektem. Panie Marszałku, może zamiast zatrudniać miernoty z linii politycznej warto sięgnąć po specjalistów? Bo na jakim mieście się wzorujemy? Do czego dążymy? Jaka ma być fala? Co zostało z zapowiedzi prostego
Mamy hardware który kosztował kupe siana i który można wykorzystać w dobry sposób. Czego brakuje? Kompetencji osób zarządzających projektem. Panie Marszałku, może zamiast zatrudniać miernoty z linii politycznej warto sięgnąć po specjalistów? Bo na jakim mieście się wzorujemy? Do czego dążymy? Jaka ma być fala? Co zostało z zapowiedzi prostego systemu w którym użytkownik odbija swoje wejście i wyjście i nie martwi się o resztę? Dlaczego utrudniliśmy do granic możliwości system, którego w tej chwili już nikt (wliczając w to jego twórców) nie rozumie? Bo ludzie za niego odpowiedzialni to ludzie niekompetentni, bez wizji. Urzędnicy przylepieni do swoich foteli, niezaznający świata, niekorzystający z usług które tworzą. Wybudowaliście sobie za publiczne pieniądze piętrowy parking pod urzędem i w pupie macie komunikację miejską. Tyle w temacie.
- 506 12
-
2024-03-31 20:40
syfu sie nie ratuje tylko wycofuje
- 1 0
-
2024-03-16 16:30
Zlecic napisanie softu od poczatku hindusom
oni takich głupich błędów nie zrobią jak polscy programiści 15k. Kiedyś mieliśmy duży szacunek na świecie jako programiści ale teraz znaleźć dobrego programistę to ze świecą szukać bo większość zrobi jakiegoś bootcampa i myśli że jest odraz wielkim programistą.
- 0 1
-
2024-03-15 17:19
Nie rozumiesz. Jest dobrze - swojaki zarabiają. Nic innego się nie liczy. A że źle działa? To będzie powód do płatnego serwisu.
- 1 0
-
2024-03-14 20:06
a po co
to ratować , lepiej zutylizować
- 0 0
-
2024-03-14 19:54
Osoby korzystające z fali
Powinny mieć darmowe przejazdy do momentu zaliczenia testów. Dlaczego mamy brać na siebie błędy systemu?! I za to płacić?
- 2 0
-
2024-03-14 14:58
Ja to się zastanawiam czemu nie zrobią prosto systemu naliczania sekundowego
tak jak przy parkowaniu w strefach płatnego parkowania i płaceniu apką
- 1 4
-
2024-03-14 11:26
fala miała być plasterkiem na złamanie (1)
A tym złamaniem jest sto różnych biletów w Trójmieście, których od 30 lat nie daje się ujednolicić. Gdańsk sobie, Gdynia sobie, SKM sobie, PKM sobie, Regio sobie, województwo sobie, mevo sobie...
Co się dziwić, że plasterek nie pomógł?- 31 0
-
2024-03-14 17:09
To był plasterek na postrzał z armaty
Była ustawa umożliwiająca powołanie międzygminnego organizatora przewozów (z jednoczesnym rozwiązaniem organizatorów gminnych). Niestety, głosami posłów PiS z Pomorza - ustawa została wycofana z obiegu prawnego
- 7 0
-
2024-03-14 11:05
Fale nalezy zamknac. (1)
Co tu ratować?
- 18 1
-
2024-03-14 19:55
Twórców też
Oraz tych co ja wrzucili do komunikacji miejskiej
- 1 0
-
2024-03-14 09:13
To co ma aplikacja fali mają wszystkie inne aplikacje tego typu już od dawna (7)
I obsługują więcej miast, więc po co mi kolejna, gorsza aplikacja?
- 42 0
-
2024-03-14 10:00
Która z tych aplikacji pozwala przyłożyć telefon do kasownika i nic nie klikać? (6)
Podziel się, chętnie skorzystam.
- 0 17
-
2024-03-14 17:17
Ale po wuj mam sobie utrudniać życie i coś gdzieś zbliżać?
A internet w telefonie mam zawsze i do tego jeden awaryjny bilet w portfelu, więc te zabawkę możesz sobie wsadzić
- 4 1
-
2024-03-14 14:11
tylko po co jest kasownik?
- 8 0
-
2024-03-14 11:23
akurat tego typu płatności są w wielu miastach od dość dawna, bez fali (3)
np Włocławek ma takie kasowniki. Przykładasz kartę albo telefon z płatnościami i już. Zapłacone.
- 12 0
-
2024-03-14 11:24
I to jest dokładnie ich wersja Fali. (2)
- 5 0
-
2024-03-14 12:02
We Włocławku to kosztowało 2 mln zł w 2020 r. (1)
Koszt uruchomienia Fali to prawie 160 mln zł i dodatkowo 25 mln zł rocznie za obsługę.
- 18 0
-
2024-03-14 14:10
Włocławek jakoś się nie chwali ile płacą za obsługę.
A 3 miliony za ogarnięcie kasowników dla miasteczka, tak małego, że wszędzie da się dojść piechotą, to i tak kosmiczna kwota.
- 4 2
-
2024-03-14 08:52
Zgasza sie.. innobaltica to niekompetencja
I nierobstwo. Tam chodzi tylko o żłób@
- 18 0
-
2024-03-14 08:41
Jak uratować falę? ( (1)
Fala zacznie działać prawidłowo jak kwota kar (przez nią spowodowanych) nałożonych na pasażerów osiągnie wartość zmarnowanych (na nią) pieniędzy. Wtedy ogłosi się sukces i samofinansowanie projektu.
- 41 0
-
2024-03-14 18:20
I zamknie jako projekt nietrafiony.
- 2 0
-
2024-03-14 07:54
(2)
Dodam, że oni w ogóle nie słuchają mieszkańców. Zero szacunku
- 54 0
-
2024-03-14 10:27
oni w ogóle nie słuchają mieszkańców.
Jak to nie słuchają? Mieszkańcy ich wybrali i oni posłusznie tę władzę objęli. Czego nie rozumiesz?
- 7 2
-
2024-03-14 09:57
Po co mają słuchac jak ich tak wybierzecie?
- 18 1
-
2024-03-14 07:38
Opinia wyróżniona
Takie zdarzenia są nieuniknione w trakcie tzw. testów publicznych (19)
Szkoda, ze w takich kumoterskich spółeczkach nieuniknione jest także utrzymywanie głąbów, nie mających pojęcia o taryfie
- 445 36
-
2024-03-14 11:07
Jakie testy publiczne ???
Poprostu nieroby z innobaltiki włączyli to co mieli
- 16 1
-
2024-03-14 10:33
Sporo spraw może wyjść u pierwszych użytkowników, ale prezentowanie na ekranie nieprawidłowych informacji powinno wyjść na etapie analiz, ewentualnie testów wewnętrznych.
- 17 0
-
2024-03-14 10:27
Wystarczy się umówić na obsłgę reklamacji z Falą przez Innobalticę w zakresie anulowania kar..
Pomijam już XXI wiek, gdzie by kontroler kontaktował się z operatorem - to byłby jakiś cud nad Wisłą.
- 15 2
-
2024-03-14 09:28
Takie testy wykonuje się na symulowanych rynkach próbnych (2)
Doucz się zanim zaczniesz się wymądrzać.
Fala nie przeszła pomyślnie żadnych testów. Ani w Lęborku, ani w Słupsku. Jest testowana na pasażerach i ich portfelach.- 41 1
-
2024-03-14 10:29
Jest testowana na pasażerach i ich portfelach. (1)
Chyba już nie wolno robić testów na zwierzętach.
- 14 1
-
2024-03-14 13:43
Pfizer, Moderna i reszta
mogli to i Innbaltoca robi.
- 10 3
-
2024-03-14 08:08
a od kiedy pierwsze testy (2)
wykonuje się się na produkcji? :D
- 35 1
-
2024-03-14 09:47
Standard od ponad 20 lat
Właśnie testujecie koncepcję samochodu elektrycznego
- 14 0
-
2024-03-14 08:47
Niestety od dłuższego czasu producenci testują na klientach niby końcowe produkty.
W większości branż
- 16 0
-
2024-03-14 07:59
I ten tekst o winie wykonawcy (9)
...a kto zatwierdzał makietę funkcjonalną apki? Urzednicy nie zauważyli?
- 46 1
-
2024-03-14 08:00
A co ma makieta apki do kanara twierdzącego że jest inaczej niż pokazuje? (8)
- 12 12
-
2024-03-14 08:08
W sumie kanar miał rację. Jednoprzejazdówki nie kasuje się godzinę wcześniej, tylko po wejściu do pojazdu. (4)
W przypadku aplikacji to też nie był typowy błąd techniczny tylko nieprawidłowa informacja. Innobaltica coś takiego zatwierdziła, więc to ich wina, niech nie zwalają na wykonawcę.
- 44 1
-
2024-03-14 10:01
Innobaltica nie jest od ustalania ile jest ważny bilet jednoprzejazdowy. (3)
Dostają specyfikację, robią według niej.
- 4 11
-
2024-03-14 11:08
Koles z innobaltiki sie odezeal (2)
- 8 2
-
2024-03-14 14:11
Może ktoś kto ogarnia podstawy logiki? (1)
Innobaltica ma teraz układać regulamin ZTM?
- 2 4
-
2024-03-14 18:58
Nie, ma go uwzględniać w swoim produkcie
- 4 0
-
2024-03-14 08:03
Bo pokazywało rzeczy, których nie ma żadnej w taryfie (2)
A kanara obowiązuje oficjalna taryfa
- 32 2
-
2024-03-14 20:11
a myślenie kanara nie obowiązuje ?
- 0 1
-
2024-03-14 14:12
Według oficjalnej taryfy, kupiony bilet możesz sobie nosić i przez rok zanim go użyjesz.
To kanar wymyślił sobie coś, czego nie ma w taryfie.
- 5 6
Wszystkie opinie
-
2024-03-14 07:01
System za miliony źle zadziała. (3)
A ty sie masz fatygować aby anulować kare. Renoma jak zwykle bez emocji. Byle wystawić blankicik dla prowizyjki.
- 152 5
-
2024-03-14 07:07
Ale co w systemie nie zadziałało? (1)
Kanar, który stwierdził, że nie obchodzi go co widzi, on wie lepiej?
- 5 18
-
2024-03-14 07:42
Tak, kanar miał rację
To Innobaltica wdraża rzeczy, których w taryfach nie ma i nie było
- 30 4
-
2024-03-14 10:38
renoma w Gdyni nie kontroluje biletów
- 0 3
-
2024-03-14 07:02
(3)
Bubel za miliony,dziękuję nie skorzystam.
- 127 3
-
2024-03-14 07:29
Skandal (2)
Gdzie jest prokurator?
- 10 0
-
2024-03-14 07:37
Zajęty rozliczaniem poprzedniej ekipy. (1)
Może w 10 lat się wyrobi z tyloma przekrętami.
- 6 13
-
2024-03-14 08:15
W Gdańsku nadal rządzi poprzednia ekipa, bo tumany wybrały festyniarę.
Tak więc prokurator jest raczej zajęty przymykaniem oczu, czego przykład dał w sprawie wesołej wdówki.
- 19 4
-
2024-03-14 07:02
Fala to zawodny system. (4)
A będzie jeszcze gorzej jak podłączą kolej. Ale tu nie o pasażerów chodzilo. Tylko żeby zapewnić lukratywna pracę znajomkom w innobaltica. Ta spółka powinna być sprawdzona przez właściwe służby. Roztrwonili masę pieniędzy i nic.
- 145 3
-
2024-03-14 09:21
(2)
Bilet należy skasować niezwłocznie po wejściu do pojazdu, to samo dotyczy kupna przez aplikację, nie można skasować czy kupić biletu wcześniej zanim się nie wsiądzie, koniec kropka.
- 2 10
-
2024-03-14 10:35
(1)
Jak masz czasowy, to można. Kupujesz w aplikacji wcześniej, jeśli masz taki kaprys.
- 9 1
-
2024-03-14 12:33
bzdura
- 0 6
-
2024-03-14 09:59
Tak to wygląda
Zgadzam się
- 4 1
-
2024-03-14 07:04
(8)
Ja nie mam prawie zadnej aplikacji w telefonie i jest mi z tym dobrze.
- 121 8
-
2024-03-14 07:06
To jest ciekawy dysonans w starszym pokoleniu. (5)
Z dumą twierdzą, że nie potrafią używać telefonu, jednak jeżeli ktoś powie że nie potrafi używać samochodu, to już nie jest powód do dumy, i zaczynają po nim jechać...
- 13 26
-
2024-03-14 07:30
Japonia (2)
W Japonii jest niemal wyłącznie obrót gotówkowy.
- 16 8
-
2024-03-14 07:36
Japonia to kraj starych, konserwatywnych zgredów, więc nic dziwnego.
A i tak 30% to transakcje kartą.
- 8 21
-
2024-03-14 08:05
Tam do zeszłego roku jeszcze dyskietek 3.5" używali do komunikacji z urzędami.
Japonia to zacofany kraj starych ludzi, nowocześni to oni byli w latach 80. XXw.- 8 12
-
2024-03-14 08:03
Żadne starsze pokolenie! Mam 30 lat i nie zakładam zbędnych aplikacji w postaci Fali! Od początku było wiadomo, że to niedopracowany system , nad którym pracują nieuki z informatyki! Proszę podjechać do nas z systemem, na Polibudę a ten system ogarnie student na pierwszym roku!
- 28 1
-
2024-03-15 07:33
Ciekawe jest to, ze dla ciebie "nie uzywam" jest rownoznaczne z "nie umiem uzywac".
- 1 1
-
2024-03-14 08:38
No jak masz nokie 3310 to nic dziwnego
- 4 6
-
2024-03-15 18:28
Ja mam ok.30 lat . W telefonie mam prawie same gry i aplikację banku. Nic po za tym. Bilet kupuję metropolitarny w kasach SKM .Bilet autobusowy mam na karcie mieszkańca, a kolejowy na papierze. I to mi w zupełności wystarcza. Ten system fala bez sensu powstał.
- 0 0
-
2024-03-14 07:04
Też nie mam zamiaru korzystać z tego bubla! (3)
Aż dziw bierze, że CBA jeszcze się tym wałkiem nie zajęło.
- 157 3
-
2024-03-14 08:40
Gadżet dobry dla gimbazy
I neo frugo dzieciaków
- 5 1
-
2024-03-14 10:14
i juz sie nie wezmie bo teraz CBA na uslugach koalicji jest
- 9 1
-
2024-03-14 12:37
Po to właśnie chcą zlikwidować CBA
- 7 2
-
2024-03-14 07:05
Po co jest ten miś za 140 baniek? (6)
I po co mamy za niego płacić 25 baniek rocznie, skoro już dawno są gotowe komercyjne aplikacje, które robią z grubsza to samo i działają chyba nieco lepiej?
- 167 1
-
2024-03-14 07:15
Otórz to
Nikt nie wie po co więc nie musisz się obawiać że ktoś zapyta. Czy ty wiesz co my robimy ta fala? My otwieramy oczy niedowiarkom. Mówimy to nasze przez nas wykonane i nikt nie może się przyczepić bo to jest fala społeczna w oparciu o 6 instytucji która sobie zgnije na świeżym powietrzu do jesieni i co się wtedy zrobi? Protokół zniszczenia. Prawdziwe pieniądze robi się na drogich słomianych inwestycjach
- 32 0
-
2024-03-14 07:18
Ta tez jest komercyjna (2)
Tylko powstała na zlecenie władz miejskich i gminnych...Te pieniądze tak samo smakują jak każde inne czy prywatne czy państwowe
- 20 0
-
2024-03-14 07:46
Jako zaangażowany w ten projekt od strony jednego z podwykonawców mam inne wrażenia. (1)
Bawcie się dobrze na Równej.
- 3 13
-
2024-03-14 08:06
Wiadomo każdy broni swojego koryta
- 12 1
-
2024-03-14 07:20
Dokładnie.
W Europie jest kilka firm, które oferują gotowe, sprawdzone i prawidłowo działające w wielu europejskich metropoliach systemy e-biletów do komunikacji miejskiej. W Trójmieście postanowiono wynaleźć ponownie koło. Na razie to się nie udaje. Ile milinonów jeszcze trzeba utopić w tym projekcie aby ludzie, którzy to pierwszy raz w życiu robią, stworzyli coś poprawnie działającego?
- 33 0
-
2024-03-14 10:29
Po to, że się zrzucają na niego mieszkańcy, żeby kilku mogło grubo zarobić. Te pieniądze nigdy się nie zwrócą, poprostu dopisane są do zadłużenia miasta, za które władza i tak nie ponosi odpowiedzialnosci.
- 11 0
-
2024-03-14 07:05
(15)
Całkowicie niepotrzebny system, który mało co usprawnia , gdyby to był system w którym możesz kupić bilet np na 1 przystanek, miałby sens równie dobrze można było zamontować biletomaty w autobusach i tramwajach było by taniej i sprawniej.
- 310 11
-
2024-03-14 07:14
Taki system jest jak najbardziej potrzebny (4)
Ale zarządzający nie byli by sobą gdyby kolejnej inwestycji nie spieprzyli
- 8 17
-
2024-03-14 07:41
do czego? (3)
- 11 0
-
2024-03-14 09:43
Chcesz dalej męczyć kierowce kupnem biletu papierowego za gotówkę? (2)
To już nie te czasy. W Londynie czy Sztokholmie system typu fali działa i ma się bardzo dobrze.
- 1 9
-
2024-03-15 07:35
(1)
Jaka szkoda, ze jedyna alternatywa dla fali jest kupno biletu u kierowcy za gotowke. Nie ma zadnych innych aplikacji, biletow papierowych nie da sie dostac w kioskach czy punktach ZKM, a biletomaty istnieja tylko w ksiazkach SF.
- 1 1
-
2024-03-15 18:35
Trzeba wiedzieć gdzie szukać biletów papierowych. Nie w każdym kiosku można dostać papierowy bilet , ale da się. W niektórych żabkach, czy sklepikach osiedlowych można dostać i kupić bilet.
- 0 0
-
2024-03-14 07:15
O, tak, nic fajniejszego niż stanie za dziadkiem liczącym klepaki w autobusie. (5)
Biletomaty w pojazdach to zwyczajnie poroniony pomysł, ale za to drogi i z potężnymi kosztami obsługi.
- 6 26
-
2024-03-14 07:22
(2)
Aplikacje są już od dawna, szkoda pieniędzy na ten bubel.
- 24 2
-
2024-03-14 07:33
Karta przy kasowniku jest o wiele wygodniejsza niż aplikacje. (1)
- 15 5
-
2024-03-15 07:39
Biletomaty w autobusach nie, bo dziadek bedzie do nich wrzucal klepaki, ale w falomacie mozna zaplacic tylko karta. Czy jest jakies prawo, ktore nakazuje by biletomaty byly tylko i wylacznie na monety? Czy moze jestes pracownikiem marketingu pewnej spolki?
- 0 0
-
2024-03-14 08:20
Poważnie? (1)
W Pradze wybierasz dotykowo rodzaj biletu, płacisz paypasem i otrzymujesz wydruk. Całość operacji trwa około 5 sekund. Urządzenie jest wielkości starych kasowników.
- 10 0
-
2024-03-15 07:41
Na pewno Ci sie wydawalo, na stowe byl tam dziadek ktory wrzucal monety przez 20 minut. Tylko i wylacznie fala daje mozliwosc placenia karta. Innobaltica ma patent na placenie karta w autobusach.
- 1 0
-
2024-03-14 07:16
FALA usprawnia
Życie swoim pracownikom w innobaltica. Dostają pensje za nic.
- 41 1
-
2024-03-14 07:23
Pasazer
Podobne uważam że inwestycja na tym etapie jest nie udana zachęcam pomysłodawców do głębszej analizy nie udoskonalamy tego co się sprawdza miesięczny bilet okresowy sprawdza się doskonale i nie potrzebuje ulepszeń
- 17 1
-
2024-03-14 08:02
Dokładnie.
System byłby do zaakceptowania, gdyby można by było zapłacić za ilość przejechanych przystanków. Przecież stwarza taką możliwość. Nie czas a ilość.
- 6 3
-
2024-03-14 08:08
Naliczanie minutowe + stawka 15 groszy za minutę
I wtedy może zostawiałbym samochód w garażu nieco częściej. No ale skoro dwie osoby na trzy w komunikacji nie potrzebują żadnych biletów, to ja, jako ten trzeci nie zamierzam dofinansowywać im darmowych przejazdów i płacić absurdalne stawki za samo wejście do pojazdu.
- 12 3
-
2024-03-14 07:07
Brawo Trójmiasto (3)
Już teraz nikt z niczego nowoczesnego nie skorzysta, brawo wy!
- 76 33
-
2024-03-14 07:31
Nowoczesny przekręt za miliony (2)
- 22 0
-
2024-03-14 08:22
Przekręt na miarę ekipy festyniary. (1)
Praktykowała u najlepszego kolekcjonera mieszkań. Chociaż ten z Orlenu go wyprzedził.
- 12 2
-
2024-03-14 16:30
Komentarz na miarę Naskręta
Zakłamany i pełen pogardy. Z aprobatą Ługina
- 1 3
-
2024-03-14 07:07
(12)
A co ma fala do tego? Bilet jednorazowy w każdej aplikacji działa tak samo. Na skm też kupi dużo wcześniej?
- 16 90
-
2024-03-14 07:35
(6)
Przeczytałeś artykuł, czy do ciebie przemawia tylko pismo obrazkowe?
- 38 4
-
2024-03-14 07:51
(3)
Tak przeczytałem. To nie wiesz kiedy bilet jednorazowy się kupuje?
- 5 32
-
2024-03-14 08:18
Przeczytaj jeszcze raz, jak nie pomoże, kolejny.
- 21 2
-
2024-03-14 08:59
Albo zawołaj kogoś niech ci wytłumaczy o co chodzi
- 19 2
-
2024-03-14 12:05
Nie wiem
I teraz nie muszę wiedzieć bo jest fala.
- 1 1
-
2024-03-14 08:08
(1)
Ten baran nie czyta! To troll z kamienia łupanego!
- 17 1
-
2024-03-14 09:23
Ty jeszcze będziesz innych obrażał, trollu niemyty?
- 1 12
-
2024-03-14 10:17
(4)
Bilet na SKM jest ważny trzy godziny od zakupu biletu, więc można kupić go wcześniej
- 10 0
-
2024-03-14 11:00
jest wazny 3 godz ale trzeba go zrealizować w najbliższym kursie skm - trzeba czytać regulamin (3)
odnośnie zkm tak samo jest w innych aplikacjach np Jak dojadę - bilet jest ważny chyba 120 min ale obowiązuje od momentu zakupu co jest równoznaczne ze skasowaniem, dokładnie jak wytłumaczyli w artykule.
- 0 4
-
2024-03-14 12:37
Tak mówi reguamin SKM. Na Polregio rzeczywiście jedna z taryf (jest ich chyba z 5) umożliwia zakup biletu ważnego 3 godziny. W tej samej cenie zresztą co takiego na najbliższy przejazd.
Myślę sobie, że UG powinien otworzyć nowy kierunek studiów: taryfy komunikacyjne w Pomorskim.- 10 0
-
2024-03-14 15:30
Czy mogę pojechać innym pociągiem na tym samym bilecie? (1)
Z tym samym biletem, w terminie jego ważności, w wybranej relacji można pojechać dowolnym pociągiem tego samego przewoźnika. Np. jeżeli bilet jest ważny 6 godzin od godz. 12:30, można jechać dowolnym pociągiem danego przewoźnika na tej samej trasie od 12:30 do 18:29. Termin ważności biletu jest podany na bilecie.
Wyjątkiem są bilety na pociągi PKP Intercity. W pociągach tego przewoźnika konkretne miejsce jest przypisane do konkretnego pociągu.
Zaktualizowano 15 października 2018
O autorze
Dział wsparcia klientów KOLEO- 2 0
-
2024-03-14 15:37
Regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez pkp skm w Trójmieście Sp. z o.o. (RPO- pkp skm)
20 § 9. Termin ważności biletów i innych dokumentów
(...)
2. Termin ważności biletu:
1) jednorazowego z kas fiskalnych, automatów biletowych, telefonu komórkowego oraz termi-
nalu mobilnego na przejazd w kierunku TAM w zależności od odległości:13
a) na odległość do 50 km wynosi 3 godziny od daty i godziny wydania lub wskazanych
przez podróżnego,
(...)
4) jednorazowego zakupionego przez platformę internetową rozpoczyna się od godziny
wskazanej na bilecie, przy czym podróż należy rozpocząć w ciągu 30 min. od godziny
wskazanej na bilecie (np. w przypadku zakupu biletu na godzinę 12.00, podróż należy
rozpocząć do godziny 12.30)
3. W ramach terminu ważności biletu można dokonać przerw w podróży
Nigdzie nie ma mowy że musi to być najbliższy kurs.- 4 0
-
2024-03-14 07:07
nie trzeba było zatrudniać informatyków po kursach.....hahahah (4)
- 70 4
-
2024-03-14 08:24
Po nieukończonych kursach.
- 2 1
-
2024-03-14 08:27
Zatrudnili narodowego czempiona, Asseco
Efekt jest jaki jest
- 7 2
-
2024-03-14 09:43
jakich kursach, skoro tam wielkie firmy za tym stoją
- 1 0
-
2024-03-14 20:04
To nie wina informatyków
Nawet słabi i tani zrobią tak jak chcesz - tylko musi być ktoś, kto ich poprowadzi, to samo jest w budowlance, od urzędnika słyszysz "zróbcie tak żeby było dobrze"
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.