• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażer ukarany przez błąd systemu Fala. "Usunąłem apkę i już do niej nie wrócę"

Michał Brancewicz
14 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (465)
Pan Jacek kupił bilet wcześniej, bo później miał mało czasu, by linią 29 dostać się na dworzec i wsiąść do pociągu. Pan Jacek kupił bilet wcześniej, bo później miał mało czasu, by linią 29 dostać się na dworzec i wsiąść do pociągu.

Pan Jacek kupił bilet na jeden przejazd w aplikacji Fala. Otrzymał informację, że jest on ważny przez 120 minut, ale gdy godzinę później wsiadł do autobusu, podczas kontroli dostał mandat. ZKM Gdynia nie uznał reklamacji, ale Innobaltica, która wdraża system Fala zapowiada, że anuluje karę.



Z której z tych rzeczy korzystasz już tylko w telefonie?

Fala reklamowana jest jako system, który ułatwi podróżowanie pasażerom. Szczególnie tym na co dzień niekorzystającym z komunikacji, bo za nich dobierze optymalne stawki kursów, by końcowa opłata wyszła jak najkorzystniejsza.

Fala jest na razie w fazie testów w Trójmieście, urządzenia działają na razie w autobusach, tramwajach i trolejbusach, ale nie w pociągach. Szkopuł w tym, że testy odbywają się na żywym organizmie, co nie zawsze dobrze się kończy.

Jednoprzejazdowy bilet czasowy w aplikacji Fala



Wygląda na to, że ofiarą "kalibrowania" systemu padł pan Jacek, nasz czytelnik.

- W aplikacji Fala kupiłem jednorazowy bilet o godz. 10:55. Potem miałem jeszcze spotkanie służbowe, które miało się zakończyć na chwilę przed odjazdem trolejbusu linii 29. Musiałem nim pojechać, żeby zdążyć na pociąg do Warszawy - opowiada pan Jacek. - Z systemu wcześniej nie korzystałem, nie chciałem robić tego na ostatnią chwilę, dlatego bilet kupiłem wcześniej.
W aplikacji systemu Fala naszemu czytelnikowi wyświetliła się informacja, że kupiony przez niego bilet na jeden przejazd będzie ważny przez 120 minut.

  • Po otrzymaniu mandatu pan Jacek kupił jeszcze jeden bilet jednoprzejazdowy (stąd inna godzina na telefonie), by udowodnić, że odliczający się czas wprowadza użytkownika w błąd. Na nic to się jednak nie zdało.
  • Po otrzymaniu mandatu pan Jacek kupił jeszcze jeden bilet jednoprzejazdowy (stąd inna godzina na telefonie), by udowodnić, że odliczający się czas wprowadza użytkownika w błąd. Na nic to się jednak nie zdało.
  • Po otrzymaniu mandatu pan Jacek kupił jeszcze jeden bilet jednoprzejazdowy (stąd inna godzina na telefonie), by udowodnić, że odliczający się czas wprowadza użytkownika w błąd. Na nic to się jednak nie zdało.
  • Po otrzymaniu mandatu pan Jacek kupił jeszcze jeden bilet jednoprzejazdowy (stąd inna godzina na telefonie), by udowodnić, że odliczający się czas wprowadza użytkownika w błąd. Na nic to się jednak nie zdało.
  • Po otrzymaniu mandatu pan Jacek kupił jeszcze jeden bilet jednoprzejazdowy (stąd inna godzina na telefonie), by udowodnić, że odliczający się czas wprowadza użytkownika w błąd. Na nic to się jednak nie zdało.
O godz. 12:02 pan Jacek wsiadł do wspomnianego trolejbusu, a po chwili miał sprawdzany bilet. Jakież było jego zdziwienie, gdy kontroler stwierdził nieważność biletu. Uznał, że skoro bilet został zakupiony/skasowany ponad godzinę temu, to jego ważność upłynęła wraz z zakończeniem się kursu, który wówczas był na trasie.

Pasażer dostał mandat - 200 zł płatne w ciągu tygodnia lub 300 zł, płatne po tym terminie.

Pan Jacek zapłacił w pierwszym terminie, żeby nie narazić się na większe koszta.

Ale kupił jeszcze jeden bilet, żeby udowodnić, że system wprowadza pasażerów w błąd. I faktycznie, na zrzutach ekranu, które nam przysłał, widać informację o zakupionym bilecie jednoprzejazdowym oraz o tym, że jego ważność kończy się za 120 min.

Kolejne zrzuty ekranu z telefonu pokazują, że wraz z upływem czasu, okres ważności biletu się skraca. Pasażer może więc mieć przekonanie, że jego bilet wciąż jest ważny, ale ma coraz mniej czasu na jego wykorzystanie.

ZKM Gdynia reklamacji nie uznał



Pan Jacek złożył odwołanie do ZKM Gdynia. Prawnik podpowiedział mu, że to z tym przewoźnikiem zawarł umowę cywilno-prawną na przejazd kupując bilet, a nie z Innobaltiką, spółką odpowiedzialną za wdrażanie Fali.

- Pasażer ma obowiązek skasować bilet natychmiast po wejściu do pojazdu. Dotyczy to również biletów zakupionych w formie elektronicznej przy użyciu aplikacji telefonicznych. Bilet jednoprzejazdowy ważny jest od momentu jego skasowania (aktywacji) do końca trasy na wybranej przez pasażera linii - wyjaśnia Sylwia Muskietorz, naczelnik Wydziału Kontroli Biletów i Windykacji w ZKM Gdynia. - Bilet na przejazd trolejbusem linii 29 został przez pana zakupiony za pomocą aplikacji mobilnej o godz. 10:55, faktyczny przejazd nastąpił zaś o godz. 12:04. Czas przejazdu tej linii na całej trasie, w zależności od kierunku jazdy, wynosi od 34 do 37 minut, dlatego też kontroler biletów zakwestionował ważność powyższego biletu okazanego po ponad godzinie od momentu jego aktywacji i w oparciu o powyższe przepisy zasadnie nałożył opłatę dodatkową.

Innobaltica przeprasza i deklaruje anulowanie mandatu



Inaczej zareagowała Innobaltica. Przedstawiciele tej firmy przyznają się do błędu i biorą winę na siebie.

- Oczywiście nie ma w ofercie taryfowej biletu 120-minutowego. Jednak zaimplementowany w aplikacji mechanizm prezentacji biletu, widoczny na przesłanych screenach, wprowadził pasażera w błąd. To ewidentne niedopatrzenie naszego wykonawcy, za które bardzo przepraszamy tego pasażera - mówi Cyprian Maciejewski, rzecznik spółki Innobaltica. - Sprawa zostanie formalnie wyjaśniona, a opłata dodatkowa anulowana jako naliczona z powodu błędu naszego systemu sprzedaży biletów. W przypadku innych osób, które ewentualnie znalazły się w takiej sytuacji, również prosimy o kontakt.
Osoby, które w różnych sytuacjach zostały ukarane z powodu niejasnego działania systemu Fala, mogą to zgłosić reklamację do Pomocy Technicznej Systemu (info@systemfala.pl).

- Takie zdarzenia są nieuniknione w trakcie tzw. testów publicznych, ale będziemy starać się jeszcze bardziej, aby mieszkańcy doświadczali ich jak najrzadziej - zapowiada Cyprian Majewski. - Pasażer nie może i nie będzie ponosić konsekwencji finansowych, jeśli po weryfikacji widzimy, że system nie zadziałał prawidłowo.
Niestety takie sytuacje zrażają użytkowników do zaufania systemowi, który, delikatnie rzecz ujmując, nie ma na razie zbyt wiele do zaoferowania.

- Usunąłem aplikację Fali i już do niej nie wrócę - kwituje pan Jacek.

Opinie (465) 10 zablokowanych

  • Dobrze

    Że nie korzystam z komunikacji w Gdyni mam rower

    • 5 4

  • Opinia wyróżniona

    Takie zdarzenia są nieuniknione w trakcie tzw. testów publicznych (19)

    Szkoda, ze w takich kumoterskich spółeczkach nieuniknione jest także utrzymywanie głąbów, nie mających pojęcia o taryfie

    • 445 36

    • I ten tekst o winie wykonawcy (9)

      ...a kto zatwierdzał makietę funkcjonalną apki? Urzednicy nie zauważyli?

      • 46 1

      • A co ma makieta apki do kanara twierdzącego że jest inaczej niż pokazuje? (8)

        • 12 12

        • Bo pokazywało rzeczy, których nie ma żadnej w taryfie (2)

          A kanara obowiązuje oficjalna taryfa

          • 32 2

          • Według oficjalnej taryfy, kupiony bilet możesz sobie nosić i przez rok zanim go użyjesz.

            To kanar wymyślił sobie coś, czego nie ma w taryfie.

            • 5 6

          • a myślenie kanara nie obowiązuje ?

            • 0 1

        • W sumie kanar miał rację. Jednoprzejazdówki nie kasuje się godzinę wcześniej, tylko po wejściu do pojazdu. (4)

          W przypadku aplikacji to też nie był typowy błąd techniczny tylko nieprawidłowa informacja. Innobaltica coś takiego zatwierdziła, więc to ich wina, niech nie zwalają na wykonawcę.

          • 44 1

          • Innobaltica nie jest od ustalania ile jest ważny bilet jednoprzejazdowy. (3)

            Dostają specyfikację, robią według niej.

            • 4 11

            • Koles z innobaltiki sie odezeal (2)

              • 8 2

              • Może ktoś kto ogarnia podstawy logiki? (1)

                Innobaltica ma teraz układać regulamin ZTM?

                • 2 4

              • Nie, ma go uwzględniać w swoim produkcie

                • 4 0

    • a od kiedy pierwsze testy (2)

      wykonuje się się na produkcji? :D

      • 35 1

      • Niestety od dłuższego czasu producenci testują na klientach niby końcowe produkty.

        W większości branż

        • 16 0

      • Standard od ponad 20 lat

        Właśnie testujecie koncepcję samochodu elektrycznego

        • 14 0

    • Takie testy wykonuje się na symulowanych rynkach próbnych (2)

      Doucz się zanim zaczniesz się wymądrzać.
      Fala nie przeszła pomyślnie żadnych testów. Ani w Lęborku, ani w Słupsku. Jest testowana na pasażerach i ich portfelach.

      • 41 1

      • Jest testowana na pasażerach i ich portfelach. (1)

        Chyba już nie wolno robić testów na zwierzętach.

        • 14 1

        • Pfizer, Moderna i reszta

          mogli to i Innbaltoca robi.

          • 10 3

    • Wystarczy się umówić na obsłgę reklamacji z Falą przez Innobalticę w zakresie anulowania kar..

      Pomijam już XXI wiek, gdzie by kontroler kontaktował się z operatorem - to byłby jakiś cud nad Wisłą.

      • 15 2

    • Sporo spraw może wyjść u pierwszych użytkowników, ale prezentowanie na ekranie nieprawidłowych informacji powinno wyjść na etapie analiz, ewentualnie testów wewnętrznych.

      • 17 0

    • Jakie testy publiczne ???

      Poprostu nieroby z innobaltiki włączyli to co mieli

      • 16 1

  • ZKM jest beznadziejny jak cała FALA

    Na szczęście nie często korzystam z ZKM. Moim zdaniem firma która zaczyna korzystać z pośrednika (aplikacji) powinna brać odpowiedzialność za jej błędy. W tym przypadku jasne jest że ten Pan nie miał zamiaru oszukać, jednak został ukarany. No cóż łatwa kasa kusi takie beznadziejne firmy...

    • 22 3

  • Wstyd dla ZKM Gdynia!!! Sępy i banda darmozjadów!!!

    Jak można bez wyjaśnienia z InnoBaltica nie uznać reklamacji, tylko przerzucić winę na Pasażera. Czy czytniki systemu Fala są montowane w pojazdach komunikacji miejskiej bez uzgodnienia z ZKM Gdynia czy te podmioty działają w ramach współpracy? Jak widać sytuacja pokazuje, że Fala niecma również sprzymierzeńców wśród ogranizatorów komunikacji, co jest totalną porażką. I jeszcze raz wstyd i zażenowanie dla Dyrekcji ZKM w Gdyni.

    • 30 4

  • Opinia wyróżniona

    Fala do kosza! (56)

    A teraz hit: w aglomeracji górnośląskiej nie dość, że bilet działa bez zarzutu, to jeszcze osoby posiadające bilet metropolitalny mogą codziennie korzystać przez 60min za darmo z roweru miejskiego! I system roweru miejskiego jest zintegrowany informatycznie z biletem miesięcznym! Dlaczego gdzie indziej można, a w Trójmiejskie zawsze się nie da i wydaje się grubo ponad 100mln zł na system, który można wyrzucić do kosza? To samo dotyczy MEVO.

    • 856 13

    • Dlatego, panie moderatorze sam siebie wyróżniający (2)

      Że tam jest jeden organizator przewozów

      • 17 2

      • podstawowy problem Polakow (1)

        Usiasc do stolu, omowic sprawy i dogadac rozwiazanie...

        • 10 0

        • Było na stole

          Przepadło głosami Płażyńskich i Sellinów

          • 1 7

    • Najdroższy system w kraju (6)

      Jak na razie Fala to najdroższy system do zakupu biletu przy płatności kartą w autobusie/tramwaju/trolejbusie. Ten system nie wniósł żadnej innowacji. Po prostu umożliwia zakup biletu w komunikacji i płatność kartą. Nie ma go i nie będzie w pociągach/skm bo kolejarze tego nie chcą. System miał ułatwiać zakup biletu osobom które na codzień nie korzystają z komunikacji. Bo reszta ma miesięczny albo jeździ za darmo. Podsumowując bubel za 160 mln zł którego utrzymanie będzie kosztować kolejne miliony. Czekam na wynik kontroli NIK. Poza tym zobaczmy co powiedzą nam włodarze miast po wyborach. Mam wrażenie ża Fala jako system zniknie po cichu po wakacjach. Zostanie jedynie jako opcja zakupu biletu w autobusie jednoprzejazdowego i możliwości zapłacenia za niego karta.

      • 65 1

      • Opcja zakupu biletu karta (1)

        istniala juz lata temu, na pewno ok 2019, w autobusach 110, 210 i chyba 122, czyli tych ktore kursują na lotnisko. Dzialalo, nie wymagalo fali czy innej apki.

        • 33 1

        • Dokładnie.

          Po cholere utworzyli innibaltike ? No wiadomo.. o miejsca pracy chodzilo dla swoich. Niekompetencja do kwadratu

          • 33 1

      • Widać jednak nie jeździsz komunikacją miejską (3)

        Bo byś zauważył falomaty na każdej stacji SKM. Oczywiście że SKM i Polregio jest objęte projektem.

        • 4 4

        • Fala ma zostać wdrożona także na kolei. (2)

          Tylko na razie Asseco sobie z tym wdrożeniem nie radzi, więc jeszcze to potrwa. Na kolei są pierdyliardy zniżek i tu twórcy API mają duże wyzwanie przed sobą.

          • 9 1

          • Testy też będą tylko na produkcji? (1)

            Strach korzystać z takiego czegoś

            • 6 1

            • A jak chcesz zrobić środowisko testowe?

              Zamknijmy połowę przejazdów ZKM, bo teraz testujemy?

              • 1 4

    • Bo Gdańsk

      To biedne miasto

      • 18 1

    • To teraz ktoś mi wyjaśni (9)

      Bo wychodzi na to, że kupując bilet na minuty nie można się przesiadać. Tak rozumiem "słowa", które padły w wypowiedzi w artykule. To jak to jest? Kupując bilety minutowy rozumiem, że jeśli mam przesiadkę np w centrum to muszę kupić następny bilet? Albo jadąc do centrum załatwić coś na szybko to nie mogę wrócić na tym samym bilecie jeśli mam jeszcze czas?

      • 32 6

      • Nie kupił biletu minutowego (5)

        Kolejny wolnomyśliciel. Stoi jak byk napisane, że kupił bilet jednoprzejazdowy, więc to słowo wyklucza możliwość przesiadki. A, że bilet ważny dwie godziny, oznacza ważność biletu, a nie każdy przez dwie godziny. Tak jest też na PKP. Bilety ważny 3 godziny, jak nie wykorzystasz, trudno, kasa przepada

        • 9 16

        • Ale on się nie przesiadał! Kupił tylko wcześniej bilet...

          • 29 0

        • Pan Jacek nie przesiadał się. (2)

          Jechał jednym trolejbusem i dostał mandat.

          • 15 2

          • (1)

            No ale system ani kontroler nie mieli tego jak zweryfikować. Co w sumie jest dziwne, przecież ta apka Fala śledzi swoich użytkowników, to chyba system wie co Pan Jacek robił przez cały dzień i czym i dokąd jeździł.

            • 12 1

            • Lepsza niż Pegasus?

              • 2 2

        • Błąd. Na kolei jest inaczej.

          W Pomorskiem obowiązuje Taryfa Pomorska. Bilet jednorazowy TP ważny jest 3 godziny i w tym czasie można przerywać podróż, a nawet przesiadać się między pociągami SKM i Polregio. Ważne, by zakończyć podróż przed upływem 3 godzin od godziny podanej na bilecie. Może to właśnie zmyliło bohatera tego artykułu.

          • 13 1

      • Nie możesz tego traktować jako skróconego biletu jednodniowego i robić kilku niezależnych przejazdów

        • 6 3

      • zależy od biletu

        zależy od ceny biletu. Za 4,80 to tylko na 1 przejazd, a za 6 to możesz sie przesiadać w ciągu 75 min

        • 13 4

      • Nie

        Kolo kupił bilet jednorazowy, ale mu się wyświetliło, że może jechać na nim 120 minut, co było nieprawdą, bo takich biletów nawet w ofercie nie ma. Tylko Innobaltika taki fensy ficzer walnęła, że w sumie nie wiadomo jaki bilet kupujesz.

        • 26 0

    • Nic dziwnego

      że w GZM działa to dobrze - jest tam formalnie utworzony międzygminny związek metropolitalny (ustawowo), dzięki czemu mogą mieć jednego organizatora przewozów, tj. jeden wydawca biletów na wszystkie gminy w metropolii. Co nie usprawiedliwia oczywiście tak słabego wdrażania systemu Fala.

      • 20 0

    • Bo osoby zlecające wykonanie systemów

      Kompletnie się na tym nie znają

      • 42 1

    • (3)

      Dlaczego? Dlatego, że od 20 lat takich sobie wybieracie.

      • 50 0

      • Bo nasi są tacy ładni i nowocześni, a my jesteśmy tacy europejscy.

        • 24 0

      • w punkt! czas na zmiany personalne

        • 19 1

      • Są nieudolni, marnotrawią pieniądze.

        Jednak są serdeczni, a przynajmniej za takich się uważają. I to wystarczy, żeby miejscowa ludność ich wybierała.

        • 26 3

    • Gdańsk: najlepsza komunikacja w kraju, najlepszy system Fala, najlepsze Mevo (3)

      Nic tylko się cieszyć! Hehehehehehe

      • 35 3

      • akurat mevo działa dobrze

        szkoda jedynie, że jest poza systemem komunikacji miejskiej

        • 5 12

      • no, brawo kolego za 'subtelną ironię' (1)

        a tak serio, to osoby decyzjne i odpowiedzialne, powinny zakasać rękawy i do pracy!! co by mieszkańcom żyło się lepiej

        • 7 1

        • " osoby decyzjne i odpowiedzialne" leżą do góry ja...mi i jajni...mi i myślą tylko jak więcej ukraść

          • 6 0

    • (3)

      bo trójmiasto to dziura a miejscowi to stan umysłu. Do tego najbardziej skorumpowane województwo w PL.

      • 40 6

      • Wracaj na swoje śmieci (1)

        Coś tu śmierdzi....twoja słoma w butach?
        Nikt nie trzyma, wypierd...ć stąd, przynajmniej mieszkania potanieją dla tych, którym się tu podoba

        • 5 2

        • Oj Wojtek, Wojtek.

          • 0 3

      • 3City

        Zdziadziało bo najechała się tutaj masa tzw. "płatnych studentów", którzy już na swoje wioski wrócić nie chcą, a wiedzy i miastowego obycia jeszcze nie mają.

        • 8 2

    • Gdańsk jest najbardziej skorumpowany przez polityków rzadzacych miastem urzednicy po znajomosci maja stołki i nieodwołalni sa (1)

      obojetnie jakie straty generuja nigdy zadnego nie zwolnili! tylko wtedy gdy afery za zarzutem prokuratora !Ale to zasługa mieszkanców ze ciagle wybieraja tych samych czyli zgadzaja sie na to.Za Fale i mevo najgorsza komunikacje w Polsce powinni byc dowołani wszyscy!!
      Władze powinni stracic wszyscy co obecnie rzadza Gdańskiem i wymiana na kogo kolwiek bo gorzej nie bedzie!

      • 46 8

      • wszak idą wybory. Na których komuniści wybiorą komunistów

        • 9 2

    • POwiedziałbm ci...ale się boję represji :D

      • 11 6

    • To miasto jest zarządzane jak Bizancjum, drogi outsourcing typu FALA, jakieś autobusy na wodór (5)

      Za których wypożyczenie się płaci krocie, a nic dla mieszkańców, tylko lewackie akcje typu owce, przejścia naziemne, niszczenie dróg dla samochodów i kradzenie chodników na śnieżki dla ped**arzy

      • 29 5

      • Ale Fala i Mevo to nie tylko Gdańsk (3)

        Tu powinniśmy wieszać psy na Marszałku i jego związku metropolitarnym, który jest żartem. Gminy mają problem żeby się dogadać i stąd powstają takie cuda. Do tego PKM, która też jest żartem ze swoim rozkładem jazdy i rozmieszczeniem przystanków. Co oczywiście nie oznacza, że Gdańsk jest dobrze zarządzany, ale to jest materiał na inne żale...

        • 20 4

        • Miała być ustawa metropolitalna, która zrobi z tym porządek. (1)

          • 13 3

          • Ustawa metropolitarna naszym specjalistom dosypie więcej pieniążków

            Które będą mogli rozdysponować na podobne projekty.

            • 14 3

        • Nie ma związku metropolitalnego

          Jest MZKZG ale to proteza

          • 10 2

      • zapomniałeś o homoparadach i finansowaniu z miejskiego budżetu "tęczowych"

        • 11 6

    • Bo gdyby tak od razu sie udalo, to InnoBaltica i podobne wrzody utracilyby racje bytu.

      A nawet sobie nie wyobrazasz, jak tam sie przyjemnie udoskonala te Fale, zaraz bedzie chyba piaty rok trwania projektu, niejeden kredyt sie w tym czasie splacil.

      • 57 0

    • Mało tego..

      Niedawno byłem w Gliwicach. Kupiłem bilet w aplikacji, a po wejściu do pojazdu musiałem zeskanować kod QR z naklejki wewnątrz autobusu. Dopiero wówczas rozpoczęło się odliczanie czasu ważności. Tak samo jest też w Warszawie.
      A w Trójmieście nie mogę kupić biletu wcześniej (patrz opisywany przypadek), dodatkowo kupując bilet w aplikacji (Sky Cash w moim przypadku) muszę podać numer linii. Tymczasem np. pomiędzy Operą a śródmieściem Gdańska (i w wielu innych miejscach) kursuje kilka linii tramwajowych. Jeśli kupię bilet na ten, który na tablicy SIP wyświetla się jako pierwszy, a pojazd przyjedzie zatłoczony, to nie mogę pojechać następnym (inną linią na tej samej trasie), mimo, ze podjedzie z mniejszą liczbą pasażerów. Przecież to bez sensu.

      • 62 0

    • Dokładnie tak też jest w Poznaniu (1)

      Nasze władze do wymiany

      • 25 2

      • ha ha ha . właśnie idą wybory samorządowe . Zobaczysz że na stołkach zostaną ci sami złodzieje i hochsztaplerzy

        • 13 1

    • no to szacun dla Sląska!! (2)

      brawo,ąe u nich dziala! mamy-jako Trójmiasto od kogo się uczyć, i wdać jasno że można i DA SIĘ!

      • 14 1

      • Da się. Wystarczyło zbudować system Transport GZM, który jest odpowiednikiem trójmiejskiej FALI.

        • 7 2

      • u nas się "nie da" bo za dużo złodzieji i kombinatorów po drodze , każdy chce jak najwięcej ukraść w tym bałaganie

        • 10 3

    • to jest niemożliwe !!!!!!

      potrzebne falovhrony

      • 7 3

    • Widać, że informatycy tam lepiej zarabiają i nie odwalają fuch w kilku firmach na raz.

      • 6 0

    • Ba!!!! W autobusach w gdyni sa komputerki ktore mogly obsłużyć fale

      Ale zamiast 2 teraz kierowca ma 3 ekrany i musi się logować co zmianę kierunku ....

      • 3 0

    • Odpowiedź na twoje pytanie jest bardzo prosta.

      • 1 1

    • Bo tu rządzi oleśka która nie ogarnia żadnego tematu. Mevo, fala i przejścia naziemno podziemne co 100 metrów to jej szczytowe osiągnięcia. Dlaczego w innych miastach jak np Wrocław Lublin Katowice jest normalnie. A jeszcze mamy SKM i pociągi gdzie każdy CH na swój strój tysiące biletów wszystko tak zagmatwane że nie chce się korzystać z pseudo udogodnień pani prezydentki. Mam nadzieję że już niedługo będzie nas męczyć swoimi rządami

      • 2 0

  • Więzienie (1)

    Za tą falę . Wałek do kwadratu!!!

    • 14 0

    • Pewien prezydent do więzienia

      Powinien trafić za lotnisko w Kosakowie

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Jak uratować falę? (24)

    Mamy hardware który kosztował kupe siana i który można wykorzystać w dobry sposób. Czego brakuje? Kompetencji osób zarządzających projektem. Panie Marszałku, może zamiast zatrudniać miernoty z linii politycznej warto sięgnąć po specjalistów? Bo na jakim mieście się wzorujemy? Do czego dążymy? Jaka ma być fala? Co zostało z zapowiedzi prostego systemu w którym użytkownik odbija swoje wejście i wyjście i nie martwi się o resztę? Dlaczego utrudniliśmy do granic możliwości system, którego w tej chwili już nikt (wliczając w to jego twórców) nie rozumie? Bo ludzie za niego odpowiedzialni to ludzie niekompetentni, bez wizji. Urzędnicy przylepieni do swoich foteli, niezaznający świata, niekorzystający z usług które tworzą. Wybudowaliście sobie za publiczne pieniądze piętrowy parking pod urzędem i w pupie macie komunikację miejską. Tyle w temacie.

    • 506 12

    • (2)

      Dodam, że oni w ogóle nie słuchają mieszkańców. Zero szacunku

      • 54 0

      • Po co mają słuchac jak ich tak wybierzecie?

        • 18 1

      • oni w ogóle nie słuchają mieszkańców.

        Jak to nie słuchają? Mieszkańcy ich wybrali i oni posłusznie tę władzę objęli. Czego nie rozumiesz?

        • 7 2

    • Jak uratować falę? ( (1)

      Fala zacznie działać prawidłowo jak kwota kar (przez nią spowodowanych) nałożonych na pasażerów osiągnie wartość zmarnowanych (na nią) pieniędzy. Wtedy ogłosi się sukces i samofinansowanie projektu.

      • 41 0

      • I zamknie jako projekt nietrafiony.

        • 2 0

    • Zgasza sie.. innobaltica to niekompetencja

      I nierobstwo. Tam chodzi tylko o żłób@

      • 18 0

    • To co ma aplikacja fali mają wszystkie inne aplikacje tego typu już od dawna (7)

      I obsługują więcej miast, więc po co mi kolejna, gorsza aplikacja?

      • 42 0

      • Która z tych aplikacji pozwala przyłożyć telefon do kasownika i nic nie klikać? (6)

        Podziel się, chętnie skorzystam.

        • 0 17

        • akurat tego typu płatności są w wielu miastach od dość dawna, bez fali (3)

          np Włocławek ma takie kasowniki. Przykładasz kartę albo telefon z płatnościami i już. Zapłacone.

          • 12 0

          • I to jest dokładnie ich wersja Fali. (2)

            • 5 0

            • We Włocławku to kosztowało 2 mln zł w 2020 r. (1)

              Koszt uruchomienia Fali to prawie 160 mln zł i dodatkowo 25 mln zł rocznie za obsługę.

              • 18 0

              • Włocławek jakoś się nie chwali ile płacą za obsługę.

                A 3 miliony za ogarnięcie kasowników dla miasteczka, tak małego, że wszędzie da się dojść piechotą, to i tak kosmiczna kwota.

                • 4 2

        • tylko po co jest kasownik?

          • 8 0

        • Ale po wuj mam sobie utrudniać życie i coś gdzieś zbliżać?

          A internet w telefonie mam zawsze i do tego jeden awaryjny bilet w portfelu, więc te zabawkę możesz sobie wsadzić

          • 4 1

    • Fale nalezy zamknac. (1)

      Co tu ratować?

      • 18 1

      • Twórców też

        Oraz tych co ja wrzucili do komunikacji miejskiej

        • 1 0

    • fala miała być plasterkiem na złamanie (1)

      A tym złamaniem jest sto różnych biletów w Trójmieście, których od 30 lat nie daje się ujednolicić. Gdańsk sobie, Gdynia sobie, SKM sobie, PKM sobie, Regio sobie, województwo sobie, mevo sobie...

      Co się dziwić, że plasterek nie pomógł?

      • 31 0

      • To był plasterek na postrzał z armaty

        Była ustawa umożliwiająca powołanie międzygminnego organizatora przewozów (z jednoczesnym rozwiązaniem organizatorów gminnych). Niestety, głosami posłów PiS z Pomorza - ustawa została wycofana z obiegu prawnego

        • 7 0

    • Ja to się zastanawiam czemu nie zrobią prosto systemu naliczania sekundowego

      tak jak przy parkowaniu w strefach płatnego parkowania i płaceniu apką

      • 1 4

    • Osoby korzystające z fali

      Powinny mieć darmowe przejazdy do momentu zaliczenia testów. Dlaczego mamy brać na siebie błędy systemu?! I za to płacić?

      • 2 0

    • a po co

      to ratować , lepiej zutylizować

      • 0 0

    • Nie rozumiesz. Jest dobrze - swojaki zarabiają. Nic innego się nie liczy. A że źle działa? To będzie powód do płatnego serwisu.

      • 1 0

    • Zlecic napisanie softu od poczatku hindusom

      oni takich głupich błędów nie zrobią jak polscy programiści 15k. Kiedyś mieliśmy duży szacunek na świecie jako programiści ale teraz znaleźć dobrego programistę to ze świecą szukać bo większość zrobi jakiegoś bootcampa i myśli że jest odraz wielkim programistą.

      • 0 1

    • syfu sie nie ratuje tylko wycofuje

      • 1 0

  • Zdradzę wam sekret (5)

    We własnym samochodzie nie trzeba mieć biletów, nie stoi się na przystankach zastanawiając się czy przyjedzie, zawsze się siedzi, nie śmierdzi (chyba że się nie sprząta, ale to jak kto lubi) i jedzie się gdzie i kiedy się chce

    • 32 8

    • (3)

      Zwłaszcza o 15 przez centrum :)

      • 5 8

      • Spoko (1)

        Zawsze szybciej niż zbiorkomem z przystankami co 250 metrów

        • 11 1

        • Skm, tramwaj i rower ma na ten temat inne zdanie

          • 2 5

      • Suberujesz, ze o 15 w centrum trzeba kasowac bilety we wlasnym samochodzie? Czy moze trudno we wlasnym samochodzie miec miejsce siedzace?

        • 0 0

    • Ja tam

      • 0 0

  • I jak tu mieć zaufanie do takiej władzy która sięga do kieszeni podatnika po nie swoje.

    • 17 3

  • Co za the bille pracują w tym ZKM Gdynia? (1)

    Pani Naczelnik windykacji chyba nie zna sprawy albo wprowadziłbym tam kontrolę z urzędu miasta czy kart były słusznie wystawiane i czy w ogóle uznają jakieś reklamacje. Ewidentnie wina systemu, ale czy to pasażer powinien zgłaszać to do dostawcy systemu czy to ZKM powinna ruszyć tyłek i kierować sprawą. Nawet sam Pan Gromadzki chyba nie chciał się wypowiadać, bo uznał to totalną porażkę.

    • 18 2

    • Dokładnie

      Toż to ręce opadają jak się naczelna ZTM Gdynia do tej reklamacji odniosła.Nie darowałabym.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane