• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie SKM mają się coraz lepiej

Michał Tusk
11 marca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Bar sałatkowy, coca-cola, tańsze wejście na imprezę czy do muzeum. To wszystko mogą otrzymać posiadacze biletu okresowego SKM, który powoli staje się swoistą kartą miejską.

Wszystko zaczęło się od zniżki dla posiadaczy biletów okresowych na kręgle w klubie U7.

- Pewnego dnia, podczas podróży kolejką, zobaczyłem plakat reklamujący tę promocję - mówi Kacper Mierosławski z Sopotu. - Byłem w szoku, w końcu co ma Szybka Kolej Miejska do kręgli? - dodaje nasz czytelnik.

To był początek. Z czasem liczba promocji się zwiększyła i dzięki temu różnorakie bonusy stały się poważną zaletą posiadania biletu okresowego SKM.

- W sytuacji, w której nie ma w Trójmieście karty miejskiej z prawdziwego zdarzenia, chcemy pokazać, że będąc pasażerem SKM, można liczyć na więcej niż tylko sprawną podróż w aglomeracji - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik SKM Trójmiasto.

Co ważne, oferta dodatkowa jest coraz bardziej różnorodna i szeroka.

W Pizzy Hut z biletem SKM do każdej dużej pizzy dołożą nam bar sałatkowy gratis. Rano, robiąc przed wejściem do kolejki zakupy w kiosku Relaya (są prawie na wszystkich peronach SKM) za kwotę powyżej 5 zł, do zakupionego biletu dostaniemy na drogę darmową coca-colę. W walentynki restauracja menu.pl do jednego z dań stałym pasażerom SKM serwowała dodatkowe cztery lampki wina.

Co decyduje o przedmiocie promocji? Firma chce przede wszystkim zatrzymać w swoich pociągach tych, którzy powoli zaczynają mieć wybór, a więc młodych ludzi, którzy często myślą już o własnym samochodzie.

- Wysokie ceny paliw i korki często zniechęcają do jazdy samochodem. Chcemy dodatkowo ich zachęcić do korzystania z naszych usług - mówi Wróblewski. Dlatego zniżki dla stałych pasażerów SKM można znaleźć na lodowisku w Sopocie czy np. w klubach popularnych wśród młodych ludzi.

- W tym zakresie współpracujemy z Żakiem - zdradza Wróblewski. To jednak nie koniec. - Rozszerzamy współpracę z Muzeum Narodowym, a na wakacje przygotujemy coś dla turystów odwiedzających Trójmiasto - mówi Wróblewski.

- Promocje są rzeczywiście super, ale może środki włożone w te promocje lepiej byłoby przeznaczyć na jakiś inny cel? - zastanawia się pasażer Mierosławski. Według kierownictwa firmy sprawa jest prosta - kosztów nie ma.

- To prosta umowa marketingowa - mówi Wróblewski. - Ktoś przychodzi do nas zareklamować swój produkt czy imprezę. Jeśli pomysł nam odpowiada, proponujemy wprowadzenie promocji dla naszych klientów. Dzięki temu wszyscy są zadowoleni. My możemy zaoferować coś więcej naszym pasażerom, a nasi partnerzy mają dzięki zniżkom więcej klientów - tłumaczy rzecznik.

Gdzie taniej z biletem okresowym SKM?

Kręgle w klubie U7 - zniżka 20 proc.
Lodowisko w Sopocie - zniżka 15-25 proc.
Klub studencki Żak - zniżka taka, jak na kartę klubową
Pizza Hut - do dużej pizzy bar sałatkowy gratis
Kwiaciarnia Alhambra - zniżka 20 proc.
Wystawa "Matki, żony i... modelki" w Zielonej Bramie - bilet ulgowy
Kioski sieci Relay - przy zakupach powyżej 5zł 0,5 l coca-coli gratis (dotyczy również biletów jednorazowych)
Dobry pomysł SKM można rozszerzyć

Trójmiejska SKM potrafi zadziwić. Kiedy pierwszy raz zorientowałem się, że dyrekcja kolejki próbuje wprowadzić coś na kształt programu lojalnościowego, byłem pewien obaw. W końcu, czy ktoś kupi wart kilkadziesiąt złotych bilet miesięczny, aby oszczędzić kilka złotych na kręgle? Okazało się jednak, że Szybka Kolej Miejska jest konsekwentna i ofertę szybko rozszerza. W sytuacji gdy sprawa wspólnego biletu dla całej aglomeracji ciągle kuleje (choć ostatnio i tu się coś ruszyło), pojawia się coś na kształt karty miejskiej, takiej jaką możemy kupić w Londynie, Berlinie czy Warszawie. To dobry moment, aby pomysł rozszerzyć na inne dziedziny. Miesiąc temu Wizzair ogłosił uruchomienie nowego połączenia lotniczego z Gdańska do Glasgow. W ramach promocji tamtego regionu pasażer lądujący w Szkocji może za darmo podróżować koleją do dowolnego szkockiego miasta. Wszystko dzięki współpracy szkockich władz, lotniska w Glasgow i tamtejszej kolei. Może powinniśmy odwdzięczyć się Szkotom? Z pożytkiem dla nas samych, oczywiście, na przykład oferując darmowe przejazdy do Malborka. "Leć do Gdańska, bilet kolejowy do największego zamku ceglanego na świecie dostaniesz gratis" - brzmi zachęcająco.
Gazeta Wyborcza Michał Tusk

Opinie (76) 5 zablokowanych

  • Promocje promocjami...

    ale dla pasażera liczy się, żeby się nie gniótł jak sardynka w puszce. Kolejki są za krótkie! Kiedyś często jeździły 3-składowe, a teraz w godzinach szczytu często jeżdżą pojedyncze.

    • 0 0

  • Pojedyńcze

    Ale masz Cole w promocji byś się nie odwodnił w tłoku

    • 0 0

  • Tłok

    też uważam, że w godzinach szczytu bardzo często kolejki są bardzo krótkie i ledwo co można wsiąść, pozatym boli mnie jeszcze jedna rzecz, a mianowicie to, że skm-ka bardzo często sie spoźnia, przewaznie rano o jakies 3 czy 4 minuty niby to nie wiele ale jak mam dopasowany do niej autobus to mi zawsze ucieknie a potem musze czekac na nastepny 20 minut :| co za tym idzie spozniam sie na zajecia. pozatym promocje i cala reszta związana z kolejka jest ok ;)

    • 0 0

  • coli nikt juz nie chce pic..

    podobniejak calej reszty uslug dorzucanych do jazdy kolejką

    Licza ze kiedyś im sie ktos tak samo odwzajemni

    Wierzcie sobie skm - coraz lepiej wam

    W razie czego na przeczyszczenie ta wspaniala cola jeszcze zostaje
    bo nie sadze by ktoś toalety tez juz nią zdezynfekował.

    • 0 0

  • magda: do takich wymówiek w kiskach Relay, nalezalo by doliczyć: "już się skończyły" - mimo, ze w lodówce stoją butelki :) - cóż, widac pracownicy też chcą sobie zarobić.

    • 0 0

  • Lechia Gdańsk moją Matką!!!

    • 0 0

  • wszysto PIĘKNIE - szokoda tylko że taki SYF w SKM

    zapewne te promocje kosztują grosze, bo ogólnie to wolałbym (i to przyciągałoby wiecej osób do tego środka transportu), by wagony były lepsze

    teraz jest ogólny syf, który podróżni MUSZĄ tolerować

    • 0 0

  • ????

    Promocja promocją, a jak z jakością oferowanych usług przez SKM???
    Przynam się, że już dawno nie musiałam jechać pociągiem SKM i nie wiem, czy coś się zmieniło, ale podstawą zatrzymania klientów nie są promocje, ale wzrost jakosci oferowanych usług, czyż nie????
    Promocja to pikus przy kosztach jakie trzeba ponieść na rzeczywiste zatrzymanie klientów poprzez czytsze, cichsze, bezpieczniejsze wagony, dostosowany do potrzeb klientów rozkład jazdy... A za te promocje płacą sami pasażerowie, bo koszt promocji jest wkalkulowany w podnoszoną cenę przejazdów, więc SKM nei robi żadnej łaki...

    • 0 0

  • dolączam się. przetarlam raz chusteczka higieniczna siedzenie w skm(wiecie:plastik,czerwone :D),bo lezay tam okrchy. chusteczka byla czarna:| normalnie nie wiedzialam,czy siadac na to i wyczyscic plaszczem siedzisko dla nastepnego pasazera..? ciekawie tez jest z oknami-wiekszosci nie da sie otworzyc, wiec dusimy sie razem w ludzkich oddechach o 7 rano. cudownie:D cola gratis na pewno mi pomoze oddychac w czasie jazdy swiezym ludzkim potem

    • 0 0

  • "Dobry pomysł SKM można rozszerzyć". Moje propozycje:
    a) przy zakupie tony jablek u pana Ziutka (tego co ma sklepik za rogiem), bach - bilet do kina
    b) bilet na spektakl + kilo ziemniakow (odbior u pani Halinki, sasiedni winkiel)
    c) fetor na dworcu, smrod w pociagu? Nie ma sprawy, zaradzimy - klamerka na nochala albo worek cebuli. I to wszystko GRATIS! A dlaczego? Bo - wladze skm stoja FRONTEM;) do KLIENTA.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane