• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka

piw
19 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od grudnia więcej kursów SKM
Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane. Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane.

O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.



Czy po zmianach rozkładu rozważasz zamianę kolejek SKM na inny środek lokomocji?

Poprzedni rozkład idealny z pewnością nie był, trudno było się jednak spodziewać, że jego nowsza wersja będzie lekiem na całe zło, bowiem już na początku władze SKM zapowiedziały, że po 12 grudnia kolejek, przynajmniej w dni powszednie, jeździć będzie mniej.

Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.

Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.

- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.

Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM:

Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.

Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.

Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
piw

Miejsca

Opinie (639) ponad 50 zablokowanych

  • tego nikt (1)

    tego nikt nie czyta, możecie tu wypisywać co chcecie. Zrobili specjalnie forum że byście mogli pokazać swoje nie zadowolenie ale z góry nikt tego nie czyta szkoda nerwów bo i tak nikt z nas nic nie wskóra, może jakiś manifest pod siedzibą by prędzej pomógł niż te nasze wypociny

    • 8 0

    • proponuję niech ktoś ze zdolnościami organizacyjnymi założył grupę facebook i tam spróbowąć się skrzyknąc z marszem na siedzibę ... albo do właścicieli SKM ... czyli m.in Samorządu Województwa Pomorskiegi

      • 1 0

  • PO wyborach no to jazda.

    cztery lata spokoju.

    • 6 0

  • SKM

    Bez niej nie dobrze, z nią źle...
    Jak z kobietą;)

    Wesołych Świąt wszystkim pasażerom:)

    • 4 2

  • SKANDAL!!! (2)

    PAN RZECZNIK NAWET NIE UMIE SIĘ ZACHOWAĆ JAK PRAWDZIWY PR ZA KTÓREGO CHYBA SIĘ UWAŻA JAKO RZECZNIK.
    GDZIE TU PRZEPRASZAMY, GDZIE SKONSULTUJEMY TO Z KLIENTAMI I ZROBIMY ABY BYŁO DOBRZE
    NIE!!!! MUSIMY MIEĆ DODATNI WYNIK!
    TO SE Q..FA PENSJE OBNIŻ I SKOŃCZ BRAĆ PREMIE PO 5 TYSIA!!!
    SKANDAL!!!
    DZIŚ STAŁEM PONAD 20 MIN NA STACJI GDAŃSK STOCZNIA W PIĘKNEJ NOWEJ SKM - bezcenne, a za bilet zapłacisz w kasie

    • 7 0

    • GŁUSZEK ma 11 000 PLN (1)

      GŁUSZEK ma 11 000 PLN

      • 0 0

      • woooooooooooooooooooooooooow!

        że qfa co????
        masakra!!!

        też chce do SKM i mieć na wszystko wyj..ane :)
        i jeszcze płacą

        • 2 0

  • SKM

    Nie wiem kto odpowiada za SKM ale od miesiąca ludzi się wozi jak bydło. Są krótsze składy, kolejki notorycznie się spóźniają. Pogoda nie jest tak upierdliwa a nie ma dnia prawie bez awarii. Co jest grane?

    • 7 0

  • Gdyby pan niedorzecznik SKM tłumaczył się z działania szpitala to by wyglądało to tak:
    "Wprawdzie na cały szpital mamy zaledwie dwóch lekarzy, ale ich obłożenie wynosi 100%, pacjenci powinni być zadowoleni. Poza tym mamy pięć łóżek na cały szpital, a jedno stanowi rezerwę więc mamy maksymalne wykorzystanie - kolejny powód do zadowolenia. A że pacjenci nie dostają obiadów? A to dlatego, że musimy wyjść na plus bo coś tam, mam nadzieje, że państwo to rozumieją."

    Co robią władze Gdańska i Gdynia? Nic, bo to nie ich problem. Gdynia - miasto marzeń, Gdańsk - tu się żyje. Aha, tylko między jednym a drugim nie da się normalnie podróżować. Ale teatrzyk budują.

    • 9 0

  • takie byly podroze w latach 60-80 proch juz wymyslono

    • 1 0

  • kto wymyslił nowe krzesełka!!!!!???

    nowe krzesełka w składach typu metro to skandal! nie mozna na tym wysiedziec dłuzej niz 15 bo sie twarda jak kamień górka wbija w tyłek i kość ogolnowa, a moze to celowe??

    • 6 1

  • znowu :(

    Nie dość, że rozkład układał chyba jakiś niepełnosprytny to jeszcze dzisiaj przez 20 minut były opóźnienia (Sprinter).

    • 4 0

  • lepiej??

    moze w zamian za mniej kolejek poza szczytami zagęścić trochę kolejki w godzinach szczytów między godziną 7-8.30 i między 15:30-17??

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane