Pechowe wakacje z Triadą i Sky Club

mak
5 lipca 2012 (artykuł sprzed 12 lat)
Pan Maciej wyjechał do Turcji razem ze Sky Club. O upadłości biura dowiedział się pod koniec turnusu. Pan Maciej wyjechał do Turcji razem ze Sky Club. O upadłości biura dowiedział się pod koniec turnusu.

W czwartek o godz. 13:35 na gdańskim lotnisku wylądował samolot z Turcji, na pokładzie którego znaleźli się m.in. pechowi turyści, którzy wykupili wycieczki w Sky Club lub, należącej do niego Triady. Cześć z nich musiała skrócić urlop nawet o połowę.

Czy kiedykolwiek zdarzyło ci się, by biuro podróży, w którym wykupiłeś(łaś) wycieczkę, oszukało cię albo zbankrutowało?

Kilka dni temu operator turystyczny Sky Club ogłosił upadłość. Dla tysięcy turystów, którzy wyjechali na wycieczki wykupione przez tę firmę, albo przez znaną na polskim rynku Triadę (która należy do Sky Club), musieli natychmiast wracać do kraju. Według szacunków poszkodowanych jest ponad 20 tys. osób. Nie wiadomo ilu z nich to mieszkańcy Trójmiasta.

Część z turystów wracających z Bodrum w Turcji, została skierowana do Gdańska. - Podczas odprawy na lotnisku w Bodrum duża część pasażerów została poproszona, żeby stanęli z boku. Na początku zrobił się tłum. I 15 minut po terminie odlotu ludzie ci zaczęli wchodzić na pokład. To byli ci turyści ze Sky Club- mówi pani Grażyna, która wracała z wycieczki z Turcji, ale wykupionej w innym biurze podróży.

Wśród pechowych turystów znalazł się pan Maciej, z Bydgoszczy. - O tym, że są jakieś problemy dowiedziałem się przez internet, który mam w komórce. Przeczytałem kilka artykułów, że Sky Club upadł. Na szczęście stało się to w momencie, kiedy akurat mieliśmy wracać do Polski, wyjazd odbył się więc zgodnie z planem - mówi.

Tyle szczęścia nie mieli inni pasażerowie. - Wykupiliśmy dwutygodniową wycieczkę do Bodrum w Turcji. Tydzień objazdu i tydzień leżenia na plaży. Za dwie osoby zapłaciliśmy łącznie ponad 8 tys. zł, a do kraju wracamy po tygodniu - mówi pan Adam. - O problemach dowiedzieliśmy się od znajomych w Polsce, którzy napisali nam, że coś złego dzieje się z naszym biurem podróży. Oprócz tego rezydent poinformował nas, że trzeba będzie skrócić wypoczynek. Nie wyrzucono nas z hotelu. Wszystko odbyło się jak należy. Na pewno jednak będziemy dochodzić swoich praw. To był nasz trzeci wyjazd ze Sky Club, no i definitywnie ostatni. Wcześniej byliśmy bardzo zadowoleni z ich usług, ale tego się nie spodziewaliśmy.

Według danych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, który zajmuje się sprawą upadłego biura podróży, poza granicami kraju przebywa obecnie prawie 4,8 tys. klientów Triady. Najwięcej turystów znajduje się w Grecji (ponad 1,2 tys. osób), Egipcie (ponad 900 osób) i Hiszpanii (ponad 800 osób). Szacuje się też, że około 18 tys. Polaków wykupiło oferty, ale jeszcze nie zdążyło z nich skorzystać. Na razie nie wiadomo ilu z nich to mieszkańcy Trójmiasta.

W ciągu ostatnich dwóch lat liczba zadłużonych biur podróży notowanych w Krajowym Rejestrze Długów gwałtownie wzrasta. O ile w lutym 2011 roku było ich 150, to w lipcu ubiegłego roku już 204. Ale gwałtowny wzrost wpisów nastąpił po poprzednim sezonie. W lutym tego roku notowanych w KRD było już 426, a na koniec czerwca 446. W Polsce działa ok. 3,2 tys. licencjonowanych organizatorów turystyki.

Jak nie dać się oszukać biurom podróży?

Najważniejsze by płacić wyłącznie kartami płatniczymi, bowiem dzięki temu, w przypadku nieotrzymania towaru lub usługi możemy składać reklamację "charge back". Jest to usługa bezpłatna. W przypadku zgłoszenia reklamacji to biuro podróży musi udowodnić bankowi, że wydało nam towar lub wykonało usługę. Pieniądze dostaniemy najczęściej w ciągu 30 dni, a bank będzie dochodzić roszczenia od biura turystycznego.

"Charge back" dotyczy także biletów, zakupów internetowych i innych sytuacji, kiedy płacimy kartą i nie otrzymujemy towaru lub usługi. Natomiast karty kredytowe często posiadają dodatkowe ubezpieczenia, które przyspieszają zwrot pieniędzy. Dzięki temu jest szansa na błyskawiczne odzyskanie pieniędzy i kupno wakacji w innym biurze.

Drugą ważną rzeczą jest sprawdzenie biura, choćby w internecie czy Krajowym Rejestrze Długów i upewnienie się, że posiada odpowiednie ubezpieczenie.
mak

• kto nie mam miedzi niech w domu siedzi

• Jak organizować sobie wakacje, to tylko samemu. Nie ma wtopy!

Albo razem z nekermannem deutschland!
    do chorwacji można jechać w ciemno. W ciagu maksymalnie 40 minut znajdziecie apartament nad morzem i wcale nie drogo. Od 30 do 50 euro za dobę.

• Na Kaszubach np. są piekne jeziora,

mamy piękny ciepły Bałtyk, a jeżdżą po świecie i pilnują innym słonej wody, bo boją się odejść od wyznaczonego rewiru.

• Gdzie są najwieksze targi turystyczne na świecie? w Kraju wktórym ludzie najwiecej wydaja na turystyke!!

Czyli gdzie w Niemczech!!Tam nie maja takich problemów! Podobnie w USA bo tam 90% płatności za wycieczki to karta płatnicza .klienci dostają 100% zwrotu za płaconej kwoty !!A banki same rozprawiają sie z nieuczciwymi biurami!!Ale W Polsce jest przyzwolenie dla oszustów bo to rajska zielona wyspa dla złodziejów i oszustów.A ciemnota i naiwniacy na wszystko się zgadzają!! Wystarczy by ludzie zarządzali ze wycieczki kupują tylko płacą kartami płatniczymi i wszystko by się zmieniło.ale do tego jest wymagany rozum którego naiwniacy nie mają!!

• POMOC PRAWNA

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług w prowadzeniu sprawy o zwrot kosztów i zadośćuczynienie :) mamy w tym doświadczenie.
    tel 516 516 821 Kancelaria Prawna"Batna"

• szlag mnie trafia jak od paru dni słyszę-"biuro turystyczne Sky Club"

ą podać no nazwiska cwaniaka lub cwaniaków włascicieli ! przecież takowi są !!!

• Pokazać ryje tych zasranych właścicieli biur !!!!!!

• Re: Pechowe wakacje z Triadą i Sky Club

I po co pchać się gdzieś za granice jak możemy przyjemnie spędzić nasz urlop w Polsce np. w miejscowości
    [ur= Noclegi
    są tu w bardzo przystępnej cenie a urok tego miejsca zachwyci na pewno każdego.