- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (271 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Pendolino będzie jeździć co godzinę z Trójmiasta do Warszawy
Wizualizacja Pociągu Pendolino z wychylnym pudłem.
Pociąg Pendolino, który ma zapewnić połączenie Trójmiasta z południem kraju, będzie kursować co godzinę. Część pociągów, które przyjadą ze stolicy, nie skończy biegu w Gdyni, lecz pojedzie do Słupska, Koszalina, a nawet Kołobrzegu.
Pociągi Pendolino można oglądać teraz m.in. na brytyjskich torach.
Część naszych czytelników zastanawiała się, ile dokładnie pociągów pojedzie z Gdańska do stolicy kraju. Postanowiliśmy zapytać o to ministerialnych urzędników.
Przypomnijmy, że pod koniec ubiegłego roku Komisja Europejska nie wyraziła zgody, by przejazdy pociągami Pendolino z Trójmiasta do Krakowa i Katowic przez Warszawę były dotowane przez polski budżet. Rząd zgodził się na dofinansowanie zakupu taboru w ramach tzw. pomocy regionalnej, dotacja do zakupu zmalała więc z 50 proc. do 23 proc. Przewozy mogą być teraz dotowane, ale KE zobowiązuje przewoźnika, by nowe składy obsługiwały też pasażerów z innych aglomeracji - nie tylko Trójmiasta, Krakowa, Warszawy i Katowic.
Ministerialni urzędnicy nie chcieli, by nowe pociągi rozjechały się po całej Polsce - do Poznania, Rzeszowa czy Wrocławia. Znaleźli jednak inne rozwiązanie.
- Nic się nie zmienia, jeśli chodzi o główny korytarz kursowania pociągów z Gdyni do Katowic i Krakowa przez Warszawę. Natomiast zgodziliśmy się z Komisją Europejską na takie rozwiązanie, że ostatnie pociągi w ciągu dnia nie zakończą biegu m.in. w Gdyni, lecz pojadą do Słupska, Koszalina, a może i nawet Kołobrzegu. Chodzi o to, by pociąg nie nocował na stacji w Gdyni, a mógł być jeszcze wykorzystany na dalszym odcinku - mówi Andrzej Masel.
Ministerialni urzędnicy odpierają zarzuty niezależnych ekspertów rynku kolejowego. Ci przekonują, że bilety za przejazd Pendolino będą kosztować grubo ponad 200 zł. Właśnie z droższych biletów miała być pokrywana 27-procentowa strata we wcześniej wspomnianym dofinansowaniu.
- Spodziewam się cen, jakie obecnie są w pociągach lepszej kategorii. Jeżeli będzie to 100-150 zł, to w tej cenie wielu pasażerów jest skłonnych pojechać Pendolino. Być może w godzinach szczytu będą to nieco większe kwoty - mówi zastępca ministra.
Opinie (334) ponad 20 zablokowanych
-
2013-02-23 08:01
Szok i niedowierzanie.Ale nadal sto lat za Chińczykami. (3)
U nas zamawia sie Pendolino bez wychylnych pudeł. Tak po Polsku. Dzieki temu 2,5 godziny bedzie jechał pociąg, a mógłby 2,15 :)
A tak serio, W Chinach pojechałby poniżej 2 godzin. Tam sa pociagi normalnie jadące 300 km/h. W tej sytuacji z Gdyni do Warszawy z przystankami w Toruniu, Bydgoszczy pojechalibysmy 1,5 godziny. My jak zawsze krok w tyle. Chińczycy maja ponad tyciąc km tylko jednej lini szybkiej kolei. Przy ich składach Pendolino to skład towarowy.
Takie Pendolino to rzadna atrakcja. Co za róznica czy pociag jedzie 160 km/h czy 200km/h? Ta róznica wynosi 40km/h. A za to nie warto dopłacać.
Jeśli PLK będzie miec za wysokie ceny ludzie njpierw pojada z ciekawości a potem oleja to. Rynek podsunie tańsze połaczenia TLK. Tu nie ma się naprawdę czym podniecać. Starą technologią Pendolino? To chyba polski żart.- 9 2
-
2013-02-23 08:21
Będzie jak ze Słowacją po okresie gwarancji serwisowej rząd chce je złomować ze względu na nie opłacalne koszty naprawy.
- 0 0
-
2013-02-23 09:46
Zanim coś piardniesz - poczytaj o chińskich pociagach (1)
Poczytaj o kosztach budowy linii, o kosztach eksploatacji,
poczytaj o chińskiej jakości i chińskiej propagandzie sukcesu
A poza tym to nie PLK ustala ceny biletów a przewoźnik- 1 1
-
2013-02-23 12:53
Idz na zupkę z ryżu
- 0 0
-
2013-02-23 08:03
ALE BZDURY ! ! ! HA ! HA ! HA !
- 4 0
-
2013-02-23 08:20
W okolicach Mławy jest kawałek prostej gdzie da się rozwinąć te 250km/h. Z 20 km tego będzie. (2)
Tym samym kaszuby dojadą godzine szybciej na parade gejów.
- 11 3
-
2013-02-23 14:53
Mylisz Biedroniowate z Kaszubami
Kaszuby sa fest chłopy a nie gdyniane szczurkowe biedronie
- 1 0
-
2013-02-23 18:45
Nie przy tym zasilaniu, 3 kv DC do 220 ma sens, a w sumie do 200.
- 1 0
-
2013-02-23 08:21
pakujmy kasę w tyłki Włochom (1)
czy w tym kraju nie da się zbudować szybkiego pociągu? Naprawdę nie ma ani jednej osoby zdolnej do jego zaprojektowania i żadnej fabryki, która mogłaby go wybudować?
Jeżeli nie, to gdzie się podziały inwestycje w naukę, innowacyjność?- 8 1
-
2013-02-23 08:59
za takie pytania w Polsce Donalda ludzie znikają :P oglądaj się za siebie :P
- 3 0
-
2013-02-23 08:22
Rząd i radni będą jeździć.
- 1 1
-
2013-02-23 08:30
Błachostka (1)
Żeby składy pendolino osiągnęły szybkość 200km/h potrzeba całkowicie nowych lini energetycznych nie takich co posiada PKP a Energetyka rzekła: nie podejmiemy się tego ze względu na bardzo wysokie koszty. Więc będziemy mieli zabawkę, która jeździ po prostej nawierzchni i nie pędzi ile podaje instrukcja ale robi wrażenie o pseudo Wielkich zmianach.
- 9 1
-
2013-02-23 08:41
A bilety będą za 300zł
- 4 1
-
2013-02-23 08:37
A ostatni wagon będzie dla elity - pijaczków i palaczy
- 5 1
-
2013-02-23 08:41
Jak słyszę o modernizacji lini to myślę że to jakiś występ kabaretu. Gdyż wystarczy przejechać granicę np. Niemiec gdzie w pociągu można spać po prostu sunie i nie odczówa się jazdy a wjeżdza skład na naszą stronę zmodernizowaną i pobutka zaraz trzęsie i podskakuje. A jeszcze jedno PKP naciskało stronę niemiec aby zmodernizowali swój dojazd graniczny a oni na to po naszej stronie składy jeżdżą 96km/h a po waszej zmodernizowanej tylko 65km/h. jak określili analitycy od spraw kolejnictwa unia daje pieniądze, które wsiąkają gdzieś w spirali PKP a dla zamydlenia oczu wymieniają podkłady i stawiają słupy trakcyjne....
- 3 2
-
2013-02-23 08:45
(2)
- Sytuacja w, której ten pociąg zostanie wprowadzony na polską sieć kolejową, nie będzie osiągał prędkości rozkładowych powyżej 220 km/h stawia pod znakiem zapytania efektywność tego projektu. Pasażer mając do wyboru zakup biletu w tradycyjnym pociągu ekspresowym i w Pendolino, gdzie bilet będzie droższy, zakupi bilet w pociągu tradycyjnym, ponieważ czasowo nie będzie dużej różnicy. To jest szerszy problem gigantycznych i niejednokrotnie kompromitujących opóźnień w prowadzeniu inwestycji w Polsce przez rząd Donalda Tuska. Dodatkowo stan wykorzystania funduszy europejskich w tym zakresie bardzo słaby, po aż pięciu latach rządów.- akcentuje poseł Polaczek.
Wypowiedź posła Jerzego polaka:- 2 4
-
2013-02-23 08:56
Polaczek to ten, (1)
przez decyzję którego, A1 do Torunia powstała później i drożej?
- 2 0
-
2013-02-23 09:47
Opus dei Polaczek
Jak same nazwisko wskazuje - przygłupek
- 1 0
-
2013-02-23 08:48
hahaha
hahahaha na diabła pendolino jak tory w opłakanym stanie i co chwila "rozkopane".
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.