• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino z Gdańska do Warszawy w 2 h 30 min

ms
30 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Kupione w poniedziałek pociągi New Pendolino pojawią się w Polsce dopiero w 2014 r. Wtedy droga z Gdańska do Warszawy zajmie nie więcej, niż 2 godz. 30 min. Kupione w poniedziałek pociągi New Pendolino pojawią się w Polsce dopiero w 2014 r. Wtedy droga z Gdańska do Warszawy zajmie nie więcej, niż 2 godz. 30 min.

2 godz. 30 min do Warszawy, 4 godz. 50 min do Krakowa - tyle ma w 2014 r. trwać podróż z Gdańska pociągiem New Pendolino, jakie PKP w poniedziałek kupiła od firmy Alstom Transport. Za 20 takich pociągów PKP zapłaci 665 mln euro, czyli ok. 2,5 mld zł.



Pierwsza klasa. Za przejazd nią zapłacimy ok 150 zł. Pierwsza klasa. Za przejazd nią zapłacimy ok 150 zł.
Druga klasa. By nią jechać wystarczy kupić bilet za ok. 60 zł. Druga klasa. By nią jechać wystarczy kupić bilet za ok. 60 zł.
Każdy z 7-wagonowych pociągów zmieści 402 pasażerów. W wersji dla PKP Intercity będą one produkowane na bazie standardowej platformy konstrukcyjnej New Pendolino. Niestety, wbrew nazwie ("pendolino" oznacza wahadełko) pociągi nie będą wychylać się na zakrętach, co pozwoliłoby im poruszać się z jeszcze większą prędkością. Ta i tak jest imponująca, bo składy będą w stanie rozpędzić się do 250 km/h, choć na trasie Gdańsk-Warszawa prędkość użytkowa nie przekroczy 200 km/h.

Mimo to podróż nowym Pendolino nie ma być uciążliwa dla pasażerów. Konstrukcję pociągu opracowano w ten sposób, by zmniejszyć hałas docierający do wnętrza przez dach. Dodatkową izolację dźwiękową zyskało tez podwozie. W kołach - między obręczą a środkiem - montowane są amortyzatory drgań, co pomaga ograniczyć hałas emitowany przez jadący pociąg.

Wyposażenie wnętrza jest również unowocześnione: szerokie korytarze i przejścia między wagonami zapewniają pasażerom łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie wpływając na komfort podróży. Monitory wideo i system kamer gwarantuje maksymalny poziom bezpieczeństwa.

Pendolino w Polsce to:

- Pociągi zespołowe na polskich torach oznaczać będą nową jakość i komfort dla pasażera. Staną się znakiem rozpoznawczym technologicznego przełomu. Pociągi te pod względem funkcjonalności i bezpieczeństwa zachowują najwyższe standardy - powiedział podczas uroczystości podpisania umowy z Alstomem Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

W ramach kontraktu Alstom nie tylko dostarczy pociągi, ale i wybuduje nowe zaplecze techniczne niezbędne do ich obsługi oraz będzie serwisować składy przez 17 lat.

Pendolino

Od chwili swojej premiery w latach 70., firma Alstom sprzedała ponad 400 pociągów różnego typu pociągów Pendolino. Pociągi Pendolino eksploatowane są w 11 krajach: we Włoszech, Niemczech, Czechach, Szwajcarii, Słowenii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Hiszpanii, Finlandii, Chinach i Rosji. Łącznie przejechały ponad 500 milionów kilometrów.
ms

Opinie (251) ponad 10 zablokowanych

  • PAFAWAG kiedyś produkował wagony które...

    ...jeżdziły prawie po całym świecie. Szkoda, że teraz takich pociągów na użytek lokalny nie mogą produkować polskie fabryki. Solidarność solidaryzuje się z Włochami ? Czy to chodziło o prowizję ?

    • 2 0

  • ....

    A w Chinach do 431 km/h - Maglew i to ich codzienność.Tydzień temu jechałam.

    • 0 2

  • Po co PENDOLINO!

    Caly pic polega na tym, ze cene tych skladow robia wychylane wagony, a bez tego, to jest zwykly pociag, a wiec mozna bylo kupic wiecej skladow z osiagalna ta sama predkoscia, no ale ktos musial dac, zeby wziac, zeby kupic......Welcome to Poland rodacy:)!!!

    • 1 0

  • czy towarowe beda tez pendolino?

    co jesli z gdanska ruszy zwykly towarowy a godzine po nim pendolino?

    • 3 0

  • oby do wyborow, pokazuje sie nam swietlana przyszlosc

    a po wyborach sie wycofaja z tych obietnic bo mamy kryzys.
    Tak jak z drogami na euro...

    • 0 0

  • Hmmm...

    jeden skład, aby się zamoryzować musi wykonać ok 3000 kursów.
    I to przy założeniu, ze w tym czasie nic sie nie popsuje, nie będzie dodatkowych kosztów (tory, etc) i nie bedzie wymagał remontów.
    Zyski przyniesie po ponad 10-15 latach.
    Chyba ktos nas wali w rogi...

    • 1 0

  • Zboczona nazwa

    a swoją drogą, to w UK to są zwykłe SKMki, nawet do głowy mi nie przyszło, że to jakiś cud techniki... ale, co się dziwić, jak uczyli mnie obsługi central telefonicznych, to taką samą dwa miesiące później w UK zobaczyłem w muzeum techniki, a u nas działa do dzisiaj, mimo, że to było 15lat temu.

    • 0 0

  • 2,5h to powinien zając dojazd do Krakowa a nie do Warszawy !! (1)

    jak to ma miejsce w Hiszpanii Francji itp itd po co modernizować o coś co juz jest przestazałe trzeba bylo zbudować nowe tory pod pociagi takie jak TGV a te zostawic dla PKP Cargo

    • 4 0

    • Zgadza sie!

      Skoro Hiszpania wyżebrała z UE pieniądze na 360 km/h i tabor, to i my powinnismy o to zabiegać, a nie remontować główne szklaki na 200 km/h.
      To absurd i podwójna robota. Typowo polskie podejście.

      • 0 0

  • PENDOLINO, COTO ZA NAZWA ??

    JA BYM GO NAZWAŁ ORZEŁ, SOKÓŁ LUB BEN JOHNSON ;-). Cholera jak nazywał się mój kot ?

    • 0 0

  • ankieta : Pendolino w Polsce to:

    a) może pokeczapić
    b) lepiej więcej dzemora
    c) po co, jak można patatajać

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane