• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino z Warszawy do Trójmiasta najwolniejsze od lat. Dlaczego?

MKo
26 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (173)
Pociągi Pendolino między Trójmiastem a Warszawą w ostatnich tygodniach jeżdżą wolniej niż zwykle. Pociągi Pendolino między Trójmiastem a Warszawą w ostatnich tygodniach jeżdżą wolniej niż zwykle.

Kilkanaście a nawet kilkadziesiąt minut dłużej niż normalnie zajmuje podróż pociągiem Pendolino między Warszawą a Trójmiastem. Powodem opóźnień jest przymusowy postój pociągu jeszcze w stolicy, spowodowany trwającym remontem stacji Warszawa Zachodnia. Dobra wiadomość jest taka, że w wakacje opóźnienia mają być już tylko kilkuminutowe.



Jadąc z Trójmiasta do stolicy, najchętniej wybieram:

Tak wolno pociągi Pendolino nie jeździły między stolicą a Trójmiastem od 2016 r., gdy na linii obowiązywała jeszcze poprzednia, maksymalna dopuszczalna prędkość pociągów 160 km/h (a nie jak obecnie 200 km/h).

Teraz, choć składy zmierzające z Warszawy do Trójmiasta mogą rozwinąć większą prędkość i pokonać z nią ok. 35 proc. całej trasy, większość pociągów kursuje w czasie od 2 godzin 32 min. do 2 godzin i 40 min.

  • Przyczyną nawet 20 minutowych postojów przed wyjazdem ze stolicy jest remont stacji Warszawa Zachodnia.
  • Przyczyną nawet 20 minutowych postojów przed wyjazdem ze stolicy jest remont stacji Warszawa Zachodnia.

Bywa - jak w przypadku ostatniego wieczornego kursu - że jazda wydłuża się do 3 godzin, co jest czasem o 20 minut gorszym niż w poprzednim rozkładzie. Na powolne pociągi Express InterCity (EIC) uwagę zwrócili dziennikarze z branżowego portalu rynek-kolejowy.pl.

Jak wynika z analizy portalu, dłuższy czas przejazdu dotyczy każdego pociągu EIP, który nie zaczyna biegu w Warszawie. Kolejarze układający rozkład przewidzieli dla tych składów dłuższe postoje na stacji Warszawa Wschodnia.



- Mogą być one 15-20-minutowe, a nawet dłuższe. W efekcie tego rozkład jazdy z centrum stolicy do centrum Gdańska jest najgorszy od momentu powstania oferty EIP. Chyba że wsiądziemy na stacji Warszawa Wschodnia - czytamy na portalu.
Do sprawy odnieśli się przedstawiciele spółki PKP Intercity. Kolejarze tłumaczą, że postoje pociągów na stacji Warszawa Wschodnia wynikają z obecnej przebudowy stacji... Warszawa Zachodnia. Remont sprawia, że ograniczona jest przepustowość na węźle warszawskim i całej linii średnicowej.

Wkrótce czasy przejazdu Pendolino między stolicą a Trójmiastem mają się poprawić - zapewnia spółka PKP Intercity. Wkrótce czasy przejazdu Pendolino między stolicą a Trójmiastem mają się poprawić - zapewnia spółka PKP Intercity.

Wkrótce ma być lepiej



- W kolejnych organizacjach ruchu przygotowywanych przez PKP PLK nie będzie już konieczne wprowadzanie tak wydłużonych czasów postoju na stacji Warszawa Wschodnia - dodaje biuro prasowe PKP Intercity.

Do stolicy jedziesz autem? Zobacz, gdzie zatankujesz najtaniej



W wakacje pociągi Pendolino do Trójmiasta mają przyjeżdżać już tylko o kilka minut później niż normalnie. Sytuację ma też poprawić honorowanie biletów PKP Intercity w komunikacji miejskiej i w pociągach innych przewoźników na terenie Warszawy.

MKo

Opinie (173) 8 zablokowanych

  • Mój piękny VW jeździ coraz szybciej

    A odkąd mu rura wydechowa odpadła ma także piękny gang silnika, prawie jak Harley!

    • 0 1

  • Lata 80 i 90-te XX wieku (3)

    Katowice - Warszawa 160 minut. Expresy śmigały ponad 200 na godzinę po CMK. Wszelki komentarz o styropianowym postępie zbędny.

    • 6 2

    • Expresy w tamtych latach jeździły max. 160 km/h, nie wypisuj bzdur dyletancie. (2)

      Prędkość 200 km/h wprowadzono w Polsce w 2014 roku.

      • 1 1

      • Na CMK (1)

        Zapinali w Warszawie i Katowicach lokomotywy które jeździły ponad 200 . Jeździły tylko po CMK. Na trasie Warszawa - Gdańsk już jeździły zwykłe lokomotywy 160 na godzinę bo tory były rozjechane. Osobiście to widziałem jak zawsze zmieniają w Warszawie i Katowicach lokomotywy.

        • 0 0

        • A które to lokomotywy za PRL rozwijały pozwalały na rozwijanie prędkości handlowej 200 km/h, oświeć nasz proszę. U schyłku PRL najnowocześniejszą lokomotywą pasażerską byłą EP09 z prędkością maksymalną 160 km/h.

          • 1 0

  • 1970 (1)

    Lux torpeda 140 min gda waw. Bez lapowek i niekonczacej modernizacji.

    • 4 1

    • Po co wypisywać takie oderwane od rzeczywistości bzdury?

      • 1 1

  • PKP spóźnia się i kosztuje srogo (1)

    W 2017-2018 mieszkałem w Gdańsku i jeździłem na podyplomówkę do Warszawy i zero spóźnień poza JEDNĄ awarią trakcji przed Nowym Dworem Mazowieckim że byłem zamiast o 20 to o 3 rano ;) A teraz to jest dramat, pociąg rusza z Gdyni, i już jest opóźniony a panie pkp-iarki żartują przy pasażerach że "ciekawe czy w ogóle pojedzie". Brawo za niewpuszczenie konkurencji! PKP = PRL i jeszcze polecam zobaczyć nowy cennik WARSa :P

    • 5 0

    • Wtedy jeszcze nie był uruchomiony na tej linii wspaniały system ETCS.

      Teraz, choć umożliwia jazdę z prędkościami powyżej 160 km/h, stwarza notoryczne problemy. Na wysokości Wzgórza Świętego Maksymiliana nagłe wyhamowania pociągu do zera to smutny standard.

      • 0 0

  • Przecież są alternatywne warianty podróży.

    Autobus, samochód, samolot, nad czym tu się rozdrabniać? Nie pasuje pindolino to można iść pieszo...

    • 2 5

  • jest o wiele wiele drożej niż jeszcze niedawno

    ale za to można dłużej posiedzieć w pociągu

    • 7 1

  • A może, ale to tylko przypuszczenie, dlatego że rządzi PIS?

    Bo czego się nie dotkną....

    • 3 3

  • Wakacje mają dzieci w szkole

    Dorośli ludzie mają urlop który mogą wykorzystać w ciągu roku , kiedy chcą i nie koniecznie nad zimnym morzem bałtyckim.

    • 0 1

  • Wina tuska

    • 1 0

  • PiSowcy z Nowogrodzkiej i tak nie jeżdżą pociągami.

    A ty Polaku bujaj się.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane