• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino z Warszawy do Trójmiasta najwolniejsze od lat. Dlaczego?

MKo
26 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (173)
Pociągi Pendolino między Trójmiastem a Warszawą w ostatnich tygodniach jeżdżą wolniej niż zwykle. Pociągi Pendolino między Trójmiastem a Warszawą w ostatnich tygodniach jeżdżą wolniej niż zwykle.

Kilkanaście a nawet kilkadziesiąt minut dłużej niż normalnie zajmuje podróż pociągiem Pendolino między Warszawą a Trójmiastem. Powodem opóźnień jest przymusowy postój pociągu jeszcze w stolicy, spowodowany trwającym remontem stacji Warszawa Zachodnia. Dobra wiadomość jest taka, że w wakacje opóźnienia mają być już tylko kilkuminutowe.



Jadąc z Trójmiasta do stolicy, najchętniej wybieram:

Tak wolno pociągi Pendolino nie jeździły między stolicą a Trójmiastem od 2016 r., gdy na linii obowiązywała jeszcze poprzednia, maksymalna dopuszczalna prędkość pociągów 160 km/h (a nie jak obecnie 200 km/h).

Teraz, choć składy zmierzające z Warszawy do Trójmiasta mogą rozwinąć większą prędkość i pokonać z nią ok. 35 proc. całej trasy, większość pociągów kursuje w czasie od 2 godzin 32 min. do 2 godzin i 40 min.

  • Przyczyną nawet 20 minutowych postojów przed wyjazdem ze stolicy jest remont stacji Warszawa Zachodnia.
  • Przyczyną nawet 20 minutowych postojów przed wyjazdem ze stolicy jest remont stacji Warszawa Zachodnia.

Bywa - jak w przypadku ostatniego wieczornego kursu - że jazda wydłuża się do 3 godzin, co jest czasem o 20 minut gorszym niż w poprzednim rozkładzie. Na powolne pociągi Express InterCity (EIC) uwagę zwrócili dziennikarze z branżowego portalu rynek-kolejowy.pl.

Jak wynika z analizy portalu, dłuższy czas przejazdu dotyczy każdego pociągu EIP, który nie zaczyna biegu w Warszawie. Kolejarze układający rozkład przewidzieli dla tych składów dłuższe postoje na stacji Warszawa Wschodnia.



- Mogą być one 15-20-minutowe, a nawet dłuższe. W efekcie tego rozkład jazdy z centrum stolicy do centrum Gdańska jest najgorszy od momentu powstania oferty EIP. Chyba że wsiądziemy na stacji Warszawa Wschodnia - czytamy na portalu.
Do sprawy odnieśli się przedstawiciele spółki PKP Intercity. Kolejarze tłumaczą, że postoje pociągów na stacji Warszawa Wschodnia wynikają z obecnej przebudowy stacji... Warszawa Zachodnia. Remont sprawia, że ograniczona jest przepustowość na węźle warszawskim i całej linii średnicowej.

Wkrótce czasy przejazdu Pendolino między stolicą a Trójmiastem mają się poprawić - zapewnia spółka PKP Intercity. Wkrótce czasy przejazdu Pendolino między stolicą a Trójmiastem mają się poprawić - zapewnia spółka PKP Intercity.

Wkrótce ma być lepiej



- W kolejnych organizacjach ruchu przygotowywanych przez PKP PLK nie będzie już konieczne wprowadzanie tak wydłużonych czasów postoju na stacji Warszawa Wschodnia - dodaje biuro prasowe PKP Intercity.

Do stolicy jedziesz autem? Zobacz, gdzie zatankujesz najtaniej



W wakacje pociągi Pendolino do Trójmiasta mają przyjeżdżać już tylko o kilka minut później niż normalnie. Sytuację ma też poprawić honorowanie biletów PKP Intercity w komunikacji miejskiej i w pociągach innych przewoźników na terenie Warszawy.

MKo

Opinie (173) 8 zablokowanych

  • Nie tylko wolniej ale i drożej

    Cicha zmiana ceny biletu ze 180 na 260 jakoś. To jest tak chore, że nie ma słów.

    • 18 1

  • Powinno być tańsze.

    • 9 0

  • Nue jezdze tym badziewiem

    Tlk jedzie pol godziny dluzej a stowka w kieszeni zostaje

    • 12 1

  • ale ma zakrętasa w okolicy modlina

    • 6 0

  • Mamy 2023, podroz z Gdanska do Wawy powinna trwac 1 godz (1)

    A tu się trzeba telepać ponad 3 bo się wszędzie zatrzymuje.. I jeszcze to podniecanie się że pojedzie "aż" do 160km/h. Śmiech na sali

    • 11 3

    • 160 km/h jeździłem 20 lat temu maluchem

      F126 p z Gdańska do Warszawy.

      • 3 0

  • Warszawa wygląda pięknie, nowocześnie. (16)

    Gdańsk, nawet w porównaniu ze Szczecinem, wypada słabo. Tylko Główne Miasto, zabudowa zaplanowana i wzniesiona 400lat temu, urzeka i przyciąga. Resztą Gdańska to "okolica Głównego Miasta"

    • 70 202

    • No Gdańskie stare miasto to atrapa, udaje (1)

      • 13 19

      • Racja ,trzeba było zostawić ruiny po wojnie.Wyedy byłoby zabytkowe podwójnie!

        • 37 4

    • To się tam przeprowadź (1)

      • 20 4

      • Ale on mieszka w Gdyni

        • 8 4

    • 400 lat

      do 1945r ...zabudowa wzniesiona 78 lat temu

      • 17 3

    • Poczekaj oz otworzą dworzec (1)

      Warszawka będzie tu przyjeżdżać żeby go ogladac z rozdziawionymi ustami.

      • 24 7

      • Dworzec PKS na pewno będą oglądać z rozdziewionymi ustami.

        • 7 1

    • Warszawa jest piękna, ale nie ma ładniejszego Starego Miasta niż to w Gdańsku. (3)

      • 19 7

      • Stare czy Główne? (1)

        Co konkretnie takiego pięknego jest na Starym Mieście? Wielki Młyn? Czy może urzekający, choć malutki Ratusz Staromiejski? A może jednak chodziło o Główne Miasto? ;)

        • 13 1

        • Chodzilo o starowki, mniejsza o ich nazwy. Wiekszosc narodu i tak nie odroznia nazw potocznych od wlasnych.

          • 0 3

      • A Kraków, Wroclaw?

        • 2 1

    • co w tym szczecinie takie super? mieszkalem pol roku i nie zauwazylem (1)

      • 14 4

      • Byl w sobote

        Cały rozkopany , brak ładu i składu. Myślałem że w Gdansku jest problem ale szczecin to wygląda jak biedny kuzyn Gdańska. Warszawa to jest dopiero PRL brakuje tylko stadionu dziesięciolecia.

        • 9 7

    • cudze chwalicie swego nie znacie

      • 2 0

    • Robert?

      • 0 1

    • Załamani gdańszczanie

      Gdyby ta hołota rządziła Gdańskiem tysiąc lat temu to dziś mielibyśmy kopułę betonową zamiast nieba
      Zastali Gdańsk drzewniany a zostawią betonowy i zakorkowany

      • 0 0

  • Brawo PIS

    • 4 5

  • PiS rządzi, nie co się dziwić

    Takie wynalazki jak obajtek czy sasin

    • 12 4

  • No niestety lepiej już było. (2)

    Jeśli Pendolino ma być pociągiem tzw. "dużej prędkości" to nie może na jego trasie być kolizyjnych przejazdów kolejowych na poziomie torów (np. Gd. Orunia, Legionowo czy Nowy Dwór Mazowiecki) i całej masy stacji pośrednich. Ten pociąg nigdy nie pojedzie 200 km/h i zawsze już będzie lepszym opakowaniem zwykłego Intercity, a jego trasa po linii jednotorowej do Kołobrzegu to chory pomysł.

    • 8 3

    • Kołobrzeg to strzał w 10.

      Najbardziej frekwencyjny pociąg. Nie pisz bzdur jak nie masz o danym temacie zielonego pojęcia.

      • 0 0

    • To opakowanie jest lepsze? Moze z perspektywy przewoznika, bo sie duzo mniej psuje itd.

      Z perspektywy pasazera to opakowanie jest natomiast gorsze, mniej miejsca, a ostatnio kazdy wars smierdzi gnijacym miesem. Jako ze warsy sa tez w innych skladach i nie wystepuje w nich podobny problem, wypada wnioskowac, ze to konstrukcja wagonu pendolino uniemozliwia obsludze nalezyte utrzymanie czystosci. Podsumowujac, niby pociagi klasy premium, a ani nie jezdza szybciej, ani nie sa bardziej komfortowe, ani nie sa nawet czyste.

      • 0 1

  • (3)

    Gdyby w Polsce była druga Japonia, to zarządzający polskimi kolejami musieliby nieustannie popełniać harakiri.

    • 18 0

    • Seppuku (1)

      Harakiri wykonuje druga osoba a w seppuku osobnik wykonuje sam sobie.

      • 3 0

      • co za różnica, liczy się efekt końcowy :O)

        • 1 0

    • Zarządzający polskimi kolejami niestety dysponują jedynie ułamkiem środków, jakimi dysponują kolejarze japońscy.

      To gigantyczna przepaść finansowa.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane