• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino z Warszawy do Trójmiasta najwolniejsze od lat. Dlaczego?

MKo
26 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (173)
Pociągi Pendolino między Trójmiastem a Warszawą w ostatnich tygodniach jeżdżą wolniej niż zwykle. Pociągi Pendolino między Trójmiastem a Warszawą w ostatnich tygodniach jeżdżą wolniej niż zwykle.

Kilkanaście a nawet kilkadziesiąt minut dłużej niż normalnie zajmuje podróż pociągiem Pendolino między Warszawą a Trójmiastem. Powodem opóźnień jest przymusowy postój pociągu jeszcze w stolicy, spowodowany trwającym remontem stacji Warszawa Zachodnia. Dobra wiadomość jest taka, że w wakacje opóźnienia mają być już tylko kilkuminutowe.



Jadąc z Trójmiasta do stolicy, najchętniej wybieram:

Tak wolno pociągi Pendolino nie jeździły między stolicą a Trójmiastem od 2016 r., gdy na linii obowiązywała jeszcze poprzednia, maksymalna dopuszczalna prędkość pociągów 160 km/h (a nie jak obecnie 200 km/h).

Teraz, choć składy zmierzające z Warszawy do Trójmiasta mogą rozwinąć większą prędkość i pokonać z nią ok. 35 proc. całej trasy, większość pociągów kursuje w czasie od 2 godzin 32 min. do 2 godzin i 40 min.

  • Przyczyną nawet 20 minutowych postojów przed wyjazdem ze stolicy jest remont stacji Warszawa Zachodnia.
  • Przyczyną nawet 20 minutowych postojów przed wyjazdem ze stolicy jest remont stacji Warszawa Zachodnia.

Bywa - jak w przypadku ostatniego wieczornego kursu - że jazda wydłuża się do 3 godzin, co jest czasem o 20 minut gorszym niż w poprzednim rozkładzie. Na powolne pociągi Express InterCity (EIC) uwagę zwrócili dziennikarze z branżowego portalu rynek-kolejowy.pl.

Jak wynika z analizy portalu, dłuższy czas przejazdu dotyczy każdego pociągu EIP, który nie zaczyna biegu w Warszawie. Kolejarze układający rozkład przewidzieli dla tych składów dłuższe postoje na stacji Warszawa Wschodnia.



- Mogą być one 15-20-minutowe, a nawet dłuższe. W efekcie tego rozkład jazdy z centrum stolicy do centrum Gdańska jest najgorszy od momentu powstania oferty EIP. Chyba że wsiądziemy na stacji Warszawa Wschodnia - czytamy na portalu.
Do sprawy odnieśli się przedstawiciele spółki PKP Intercity. Kolejarze tłumaczą, że postoje pociągów na stacji Warszawa Wschodnia wynikają z obecnej przebudowy stacji... Warszawa Zachodnia. Remont sprawia, że ograniczona jest przepustowość na węźle warszawskim i całej linii średnicowej.

Wkrótce czasy przejazdu Pendolino między stolicą a Trójmiastem mają się poprawić - zapewnia spółka PKP Intercity. Wkrótce czasy przejazdu Pendolino między stolicą a Trójmiastem mają się poprawić - zapewnia spółka PKP Intercity.

Wkrótce ma być lepiej



- W kolejnych organizacjach ruchu przygotowywanych przez PKP PLK nie będzie już konieczne wprowadzanie tak wydłużonych czasów postoju na stacji Warszawa Wschodnia - dodaje biuro prasowe PKP Intercity.

Do stolicy jedziesz autem? Zobacz, gdzie zatankujesz najtaniej



W wakacje pociągi Pendolino do Trójmiasta mają przyjeżdżać już tylko o kilka minut później niż normalnie. Sytuację ma też poprawić honorowanie biletów PKP Intercity w komunikacji miejskiej i w pociągach innych przewoźników na terenie Warszawy.

MKo

Opinie (173) 8 zablokowanych

  • To te przeplacone kilka razy pociagi, co jadą tyle samo co stare ciuchcie, które sprowadził Sławek zegarek? (4)

    • 25 8

    • Bez najwazniejszej cechy (2)

      Czyli wychylnego podwozia.

      • 8 1

      • Ale ta opcja w cenie pozostała. I jakoś dziwnym trafem nie został za to rozliczony, a byłoby tego niezła kupka. (1)

        Ten sławetny zegarek to pikuś.

        • 6 2

        • Specyfikację przetargu przygotował jeszcze Czesiu Kapliczka

          Nowak ją kontynuował.

          • 4 1

    • Cena jak za bydłowóz Pesy

      • 5 2

  • Okłamywanie pasażerów (2)

    Z chwilą wprowadzenia na linii Warszawa - Gdańsk szybkości V 200 km/h Spółka pkp plk pod wodzą jej Prezesa Ireneusza Merchela deklarowała, że w następnych latach czas przejazdu będzie jeszcze skracany. Efekty widzimy. W 2016 roku najszybszy EIC Tatry odcinek Kraków - Zakopane pokonywał w czasie podobnym do dnia dzisiejszego. W międzyczasie oddano do użytku dwie łącznice eliminujące konieczność zmiany kierunku jazdy na stacjach Kraków Płaszów i Sucha Beskidzka i pozwalające na skrócenie czasu przejazdu o kilkadziesiąt minut. W ramach prowadzonej przez kilka lat modernizacji linii (wykonano około 75 % całego programu), wybudowaniu kilku kilometrów nowej linii w obrębie zalewu Swinna Poręba (koło Zembrzyc), zmodernizowano około 170 przejazdów poziomie szyn i wymieniono prawie wszystkie rozjazdy a pociągi jeżdżą dłużej od autobusów.

    • 16 1

    • Niestety PIS nie umie w kolej (1)

      Wystarczy poczytać branżową prasę by skumać co się działo - pod koniec rządów PO w PKP (zarówno PLK jak i IC) pojawiło się sporo ludzi z jajami którzy zaczęli trzymać kolejarski beton za twarz. Pojawiło się utrzymanie, nagle rozjazd po usterce mógłbyć wymieniony w ciągu 24h (jak w latach 70tych), a nie po 3 miesiącach (jak teraz). Niestety obecnie tylko przewalanie miliardów na absurdalne inwestycje po których pojadą 3 pociągi na dobę się liczy. A ekspresy mogą się spóźniać, przecież elektorat obecnie rządzących nimi nie jeździ.

      • 9 1

      • A w co PiS umie poza drukowaniem pieniędzy i obsadzaniem stanowisk swoimi?

        • 5 1

  • A w Wiadomościach o 19:30

    Mówili ze jest zdecydowanie szybciej niż za czasów PO

    • 13 6

  • To pendolino, (1)

    to jeden wielki koszmar - ciasnota, zaduch, No i ja mierzący 191 cm wzrostu i 102 kg wagi musiałem w ustępie wypróżnić się na stojąco.

    • 15 9

    • Usiadz przy oknie

      To juz tym g xxxm nie bedziesz jezdzil

      • 5 0

  • i najdroższe!!!!!

    • 12 3

  • Zdecydowanie wolę

    parowozy i wagony z oknami, które można otworzyć. W pendolino czuję się jak w puszce po konserwach.

    • 16 2

  • "Dobra wiadomość jest taka, że w wakacje opóźnienia mają być już tylko kilkuminutowe." (6)

    Jeszcze lepsza wiadomość jest taka, że wakacje już się zaczęły.

    • 213 4

    • i wiosna minęła

      a dworzec nadal w kontenerach...

      ad

      • 26 1

    • Jak pociąg dłuzej jedzie... (1)

      to pasażerowie powinni wiecej zapłacić!

      • 7 0

      • powinni wiecej zapłacić!

        no i krawaty koniecznie.

        • 5 0

    • Czyli generalnie opóźnienie z góry jest wkalkulowane w przejazd (2)

      To jakiś dramat. Co za kraj! To tak jakby idąc do sklepu z założenia było wiadomo że ktoś Ci zawinie parę złotych z portfela. Ale spokojnie w okresie letnim to max 2-3 zł. W zimę będzie gorzej bo już po 10-20 zł! Co za kraj!

      • 4 1

      • To jest akurat bzdura w tym artykule.

        Czasy jazdy uwzględniają prowadzone prace i są przewidziane w rozkładzie jazdy.

        • 0 0

      • Ale przeciez tak wlasnie jest z tymi sklepami.

        Zzymalem sie na kasy samoobslugowe, ale jakims dziwnym zbiegiem okolicznosci, od kiedy sam kasuje produkty, jeszcze nigdy nie "nabily mi sie" dodatkowe sztuki.

        • 0 0

  • Ograniczcie liczbę przystankow (8)

    Po co zatrzymuje się tak często w Gdańsku, po co tyle przystanków - typu Tczew i Malbork skoro jest regio dobrze skomunikowane i SKM w trojmiescie

    • 54 14

    • bo gdańsk to nie pścinki dolne gdzie masz 2 ulice na krzyż (4)

      trochę trzeba myśleć

      • 10 12

      • (3)

        Dokładnie, jest dobrze skomunikowane przez chociażby SKM, więc wystarczyłoby żeby zatrzymywał się tylko w Gdańsku Głównym i pasażerowie bez problemu przedostali by się do Oliwy czy Wrzeszcza.

        • 13 9

        • (2)

          Akurat Wrzeszcz obsługuje najwięcej pasażerów w całym województwie (więcej niż Gd Główny).

          • 17 5

          • Ale Oliwę można by odpuścić.

            • 14 3

          • Obsługuje może i najwięcej ale tylko dlatego, że górny taras uparcie jest tam kierowany a nie do głównego!

            • 1 4

    • Są bezpośrednie

      Gdańsk-Warszawa ,nigdzie niestaje

      • 3 2

    • A tak właściwie to powinien ruszyć z Gdyni, a zatrzymać się dopiero na zachodnim.

      Przez Gdańsk przejechać jak najszybciej to możliwe.

      • 2 2

    • Są sprintery, które po wyjeździe z Gdańska Głównego zatrzymują się dopiero w Warszawie Wschodniej.

      • 2 0

  • No przecież miało być szybciej (1)

    A jest najwolniej.poprzednicy wyremontowali tory na euro i kupili pendolino i stadlery.ci dali 500 w gębie skulić ryja.ale i tak przecież niestandardowy polak dobrej zmiany tego nie widzi

    • 10 4

    • Przecież w Warszawie trwa budowa dworca Warszawa Zachodnia (praktycznie od podstaw), tak trudno zrozumieć wpływ tej inwestycji na czas przejazdów?

      • 0 0

  • To za pełoagentury (3)

    Pendolino zostało zakupione i dwa razy przepłacone.

    • 5 15

    • Pesa nadal nic podobnego nie produkuje

      • 5 0

    • Kościelny co cię napadło. Czy taca oślepiła.

      • 4 1

    • Jakie dwa razy?

      Karp jest krótszy (o 40m, to prawie dwa wagony), wolniejszy (160 vs 250 - ale na tyle rozkładowo się pewnie nie doczekamy bez dokończenia CMK) i jednosystemowy (EMU250 zmienia zestaw patyków i może jechać na AC). Przede wszystkim Karp był kupiony jako prototyp, na siłę, a i tak przyniósł Pesie tylko straty (i przyniósłby je i bez kar umownych). To oznacza, że Pesa wyceniła swój prototyp poniżej wartości rynkowej. Pendolino w momencie zakupu kosztowało około 70 mln zł za skład, Karp - 50. To 40% więcej za skład 25% dłuższy i bardziej przyszłościowy biorąc pod uwagę konieczność budowy KDP

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane