- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (525 opinii)
- 2 Narkotyki za 6 mln zł przejęte przez policję (96 opinii)
- 3 To samo morze, a toalety to nie problem (172 opinie)
- 4 Co się stało z młodymi drzewami? (133 opinie)
- 5 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (204 opinie)
- 6 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (294 opinie)
Pendolino z Warszawy do Trójmiasta najwolniejsze od lat. Dlaczego?
Kilkanaście a nawet kilkadziesiąt minut dłużej niż normalnie zajmuje podróż pociągiem Pendolino między Warszawą a Trójmiastem. Powodem opóźnień jest przymusowy postój pociągu jeszcze w stolicy, spowodowany trwającym remontem stacji Warszawa Zachodnia. Dobra wiadomość jest taka, że w wakacje opóźnienia mają być już tylko kilkuminutowe.
Teraz, choć składy zmierzające z Warszawy do Trójmiasta mogą rozwinąć większą prędkość i pokonać z nią ok. 35 proc. całej trasy, większość pociągów kursuje w czasie od 2 godzin 32 min. do 2 godzin i 40 min.
Bywa - jak w przypadku ostatniego wieczornego kursu - że jazda wydłuża się do 3 godzin, co jest czasem o 20 minut gorszym niż w poprzednim rozkładzie. Na powolne pociągi Express InterCity (EIC) uwagę zwrócili dziennikarze z branżowego portalu rynek-kolejowy.pl.
Jak wynika z analizy portalu, dłuższy czas przejazdu dotyczy każdego pociągu EIP, który nie zaczyna biegu w Warszawie. Kolejarze układający rozkład przewidzieli dla tych składów dłuższe postoje na stacji Warszawa Wschodnia.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Najdroższe auta na sprzedaż w Trójmieście
- Mogą być one 15-20-minutowe, a nawet dłuższe. W efekcie tego rozkład jazdy z centrum stolicy do centrum Gdańska jest najgorszy od momentu powstania oferty EIP. Chyba że wsiądziemy na stacji Warszawa Wschodnia - czytamy na portalu.
Do sprawy odnieśli się przedstawiciele spółki PKP Intercity. Kolejarze tłumaczą, że postoje pociągów na stacji Warszawa Wschodnia wynikają z obecnej przebudowy stacji... Warszawa Zachodnia. Remont sprawia, że ograniczona jest przepustowość na węźle warszawskim i całej linii średnicowej.
Wkrótce ma być lepiej
- W kolejnych organizacjach ruchu przygotowywanych przez PKP PLK nie będzie już konieczne wprowadzanie tak wydłużonych czasów postoju na stacji Warszawa Wschodnia - dodaje biuro prasowe PKP Intercity.
Do stolicy jedziesz autem? Zobacz, gdzie zatankujesz najtaniej
W wakacje pociągi Pendolino do Trójmiasta mają przyjeżdżać już tylko o kilka minut później niż normalnie. Sytuację ma też poprawić honorowanie biletów PKP Intercity w komunikacji miejskiej i w pociągach innych przewoźników na terenie Warszawy.
Opinie (173) 8 zablokowanych
-
2023-06-26 15:33
To te przeplacone kilka razy pociagi, co jadą tyle samo co stare ciuchcie, które sprowadził Sławek zegarek? (4)
- 25 8
-
2023-06-26 16:59
Bez najwazniejszej cechy (2)
Czyli wychylnego podwozia.
- 8 1
-
2023-06-26 17:02
Ale ta opcja w cenie pozostała. I jakoś dziwnym trafem nie został za to rozliczony, a byłoby tego niezła kupka. (1)
Ten sławetny zegarek to pikuś.
- 6 2
-
2023-06-26 17:35
Specyfikację przetargu przygotował jeszcze Czesiu Kapliczka
Nowak ją kontynuował.
- 4 1
-
2023-06-26 17:02
Cena jak za bydłowóz Pesy
- 5 2
-
2023-06-26 15:34
Okłamywanie pasażerów (2)
Z chwilą wprowadzenia na linii Warszawa - Gdańsk szybkości V 200 km/h Spółka pkp plk pod wodzą jej Prezesa Ireneusza Merchela deklarowała, że w następnych latach czas przejazdu będzie jeszcze skracany. Efekty widzimy. W 2016 roku najszybszy EIC Tatry odcinek Kraków - Zakopane pokonywał w czasie podobnym do dnia dzisiejszego. W międzyczasie oddano do użytku dwie łącznice eliminujące konieczność zmiany kierunku jazdy na stacjach Kraków Płaszów i Sucha Beskidzka i pozwalające na skrócenie czasu przejazdu o kilkadziesiąt minut. W ramach prowadzonej przez kilka lat modernizacji linii (wykonano około 75 % całego programu), wybudowaniu kilku kilometrów nowej linii w obrębie zalewu Swinna Poręba (koło Zembrzyc), zmodernizowano około 170 przejazdów poziomie szyn i wymieniono prawie wszystkie rozjazdy a pociągi jeżdżą dłużej od autobusów.
- 16 1
-
2023-06-26 16:44
Niestety PIS nie umie w kolej (1)
Wystarczy poczytać branżową prasę by skumać co się działo - pod koniec rządów PO w PKP (zarówno PLK jak i IC) pojawiło się sporo ludzi z jajami którzy zaczęli trzymać kolejarski beton za twarz. Pojawiło się utrzymanie, nagle rozjazd po usterce mógłbyć wymieniony w ciągu 24h (jak w latach 70tych), a nie po 3 miesiącach (jak teraz). Niestety obecnie tylko przewalanie miliardów na absurdalne inwestycje po których pojadą 3 pociągi na dobę się liczy. A ekspresy mogą się spóźniać, przecież elektorat obecnie rządzących nimi nie jeździ.
- 9 1
-
2023-06-26 18:51
A w co PiS umie poza drukowaniem pieniędzy i obsadzaniem stanowisk swoimi?
- 5 1
-
2023-06-26 15:36
A w Wiadomościach o 19:30
Mówili ze jest zdecydowanie szybciej niż za czasów PO
- 13 6
-
2023-06-26 15:36
To pendolino, (1)
to jeden wielki koszmar - ciasnota, zaduch, No i ja mierzący 191 cm wzrostu i 102 kg wagi musiałem w ustępie wypróżnić się na stojąco.
- 15 9
-
2023-06-26 17:01
Usiadz przy oknie
To juz tym g xxxm nie bedziesz jezdzil
- 5 0
-
2023-06-26 15:39
i najdroższe!!!!!
- 12 3
-
2023-06-26 15:40
Zdecydowanie wolę
parowozy i wagony z oknami, które można otworzyć. W pendolino czuję się jak w puszce po konserwach.
- 16 2
-
2023-06-26 15:54
"Dobra wiadomość jest taka, że w wakacje opóźnienia mają być już tylko kilkuminutowe." (6)
Jeszcze lepsza wiadomość jest taka, że wakacje już się zaczęły.
- 213 4
-
2023-06-26 16:19
i wiosna minęła
a dworzec nadal w kontenerach...
ad- 26 1
-
2023-06-26 20:40
Jak pociąg dłuzej jedzie... (1)
to pasażerowie powinni wiecej zapłacić!
- 7 0
-
2023-06-26 21:05
powinni wiecej zapłacić!
no i krawaty koniecznie.
- 5 0
-
2023-06-26 21:39
Czyli generalnie opóźnienie z góry jest wkalkulowane w przejazd (2)
To jakiś dramat. Co za kraj! To tak jakby idąc do sklepu z założenia było wiadomo że ktoś Ci zawinie parę złotych z portfela. Ale spokojnie w okresie letnim to max 2-3 zł. W zimę będzie gorzej bo już po 10-20 zł! Co za kraj!
- 4 1
-
2023-06-27 08:08
To jest akurat bzdura w tym artykule.
Czasy jazdy uwzględniają prowadzone prace i są przewidziane w rozkładzie jazdy.
- 0 0
-
2023-06-27 09:49
Ale przeciez tak wlasnie jest z tymi sklepami.
Zzymalem sie na kasy samoobslugowe, ale jakims dziwnym zbiegiem okolicznosci, od kiedy sam kasuje produkty, jeszcze nigdy nie "nabily mi sie" dodatkowe sztuki.
- 0 0
-
2023-06-26 15:57
Ograniczcie liczbę przystankow (8)
Po co zatrzymuje się tak często w Gdańsku, po co tyle przystanków - typu Tczew i Malbork skoro jest regio dobrze skomunikowane i SKM w trojmiescie
- 54 14
-
2023-06-26 16:20
bo gdańsk to nie pścinki dolne gdzie masz 2 ulice na krzyż (4)
trochę trzeba myśleć
- 10 12
-
2023-06-26 16:24
(3)
Dokładnie, jest dobrze skomunikowane przez chociażby SKM, więc wystarczyłoby żeby zatrzymywał się tylko w Gdańsku Głównym i pasażerowie bez problemu przedostali by się do Oliwy czy Wrzeszcza.
- 13 9
-
2023-06-26 16:28
(2)
Akurat Wrzeszcz obsługuje najwięcej pasażerów w całym województwie (więcej niż Gd Główny).
- 17 5
-
2023-06-26 16:36
Ale Oliwę można by odpuścić.
- 14 3
-
2023-06-26 17:08
Obsługuje może i najwięcej ale tylko dlatego, że górny taras uparcie jest tam kierowany a nie do głównego!
- 1 4
-
2023-06-26 16:37
Są bezpośrednie
Gdańsk-Warszawa ,nigdzie niestaje
- 3 2
-
2023-06-26 17:10
A tak właściwie to powinien ruszyć z Gdyni, a zatrzymać się dopiero na zachodnim.
Przez Gdańsk przejechać jak najszybciej to możliwe.
- 2 2
-
2023-06-27 08:29
Są sprintery, które po wyjeździe z Gdańska Głównego zatrzymują się dopiero w Warszawie Wschodniej.
- 2 0
-
2023-06-26 16:01
No przecież miało być szybciej (1)
A jest najwolniej.poprzednicy wyremontowali tory na euro i kupili pendolino i stadlery.ci dali 500 w gębie skulić ryja.ale i tak przecież niestandardowy polak dobrej zmiany tego nie widzi
- 10 4
-
2023-06-27 10:37
Przecież w Warszawie trwa budowa dworca Warszawa Zachodnia (praktycznie od podstaw), tak trudno zrozumieć wpływ tej inwestycji na czas przejazdów?
- 0 0
-
2023-06-26 16:29
To za pełoagentury (3)
Pendolino zostało zakupione i dwa razy przepłacone.
- 5 15
-
2023-06-26 17:29
Pesa nadal nic podobnego nie produkuje
- 5 0
-
2023-06-26 19:24
Kościelny co cię napadło. Czy taca oślepiła.
- 4 1
-
2023-06-27 00:00
Jakie dwa razy?
Karp jest krótszy (o 40m, to prawie dwa wagony), wolniejszy (160 vs 250 - ale na tyle rozkładowo się pewnie nie doczekamy bez dokończenia CMK) i jednosystemowy (EMU250 zmienia zestaw patyków i może jechać na AC). Przede wszystkim Karp był kupiony jako prototyp, na siłę, a i tak przyniósł Pesie tylko straty (i przyniósłby je i bez kar umownych). To oznacza, że Pesa wyceniła swój prototyp poniżej wartości rynkowej. Pendolino w momencie zakupu kosztowało około 70 mln zł za skład, Karp - 50. To 40% więcej za skład 25% dłuższy i bardziej przyszłościowy biorąc pod uwagę konieczność budowy KDP
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.