- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Peron PKM we Wrzeszczu będzie przypominał peron SKM
Spójne stylistycznie - takie będą trzy perony na stacji we Wrzeszczu. Remontowany niebawem peron dalekobieżny i budowany już peron Pomorskiej Kolei Metropolitalnej mają wyglądem przypominać zmodernizowany wcześniej peron SKM. Inwestycja, która pochłonie łącznie ok. 150 mln zł brutto, zakończy się w maju 2015 r.
Mimo, że wszystkie stacje PKM wyróżniają się charakterystyczną, dwuskrzydłową wiatą w ceglanym kolorze, stacja we Wrzeszczu będzie odbiegać od tego schematu.
- To dlatego, że ten peron buduje spółka PKP PLK, także ona go zaprojektowała. Z tego powodu będzie inny niż pozostałe przystanki Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM. - My jedynie sporządziliśmy dokumentację techniczną dotyczącą spięcia linii PKP z linią PKM. I to wszystko.
Mimo to nie ma co narzekać, bo dzięki temu wszystkie trzy perony będą wyglądały podobnie. PKP PLK zdecydowało bowiem, że peron PKM i wyremontowany dalekobieżny będą nawiązywać do przebudowanego wcześniej peronu SKM.
- Dwa nowe perony będą bardzo podobne do siebie. Różnica będzie jedynie w ich długości - mówi Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKP PLK. - Oczywiście projekt został konsultowany z SKM. Chodziło nam o to, by została zachowana spójność stylistyczna wszystkich peronów na tej stacji. Jeden z nich, który teraz budujemy, jest dedykowany PKM-ce, drugi jest dalekobieżny, choć będzie tak skonstruowany, by przyjmować pociągi wymiennie.
Na jakim etapie jest teraz inwestycja?
- Gotowe jest już nowe przejście podziemne łączące halę dworca z peronem SKM, przebudowa tunelu łączącego Dolny i Górny Wrzeszcz jest na finiszu, trwa budowa peronu, który posłuży m.in. Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - dodaje rzecznik. - Przebudowa stacji Gdańsk Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP PLK w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali kolejowej łączącej Trójmiasto z Warszawą.
- Budowa zakończy się w październiku tego roku. Następnie do maja 2015 r. wyłączony z użytkowania zostanie peron dalekobieżny - dodaje rzecznik.
W efekcie prowadzonej modernizacji oba perony zostaną podwyższone i wyposażone w nowe elementy tzw. małej architektury, czyli wiaty, ławki oraz oświetlenie. Wizualnie będą dostosowane do infrastruktury PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście.
Istotnym udogodnieniem dla pasażerów mają być wyjścia na perony wyposażone w windy. W ramach inwestycji przebudowano przejście podziemne łączące halę dworca z peronem Szybkiej Kolei Miejskiej.
- W jego pierwszej części widać miejsce dla wind prowadzących na nowy peron oraz do hali dworca. Choć tunel jest jeszcze w stanie surowym, pasażerowie mogą nim swobodnie przejść na peron SKM - mówi Dutkiewicz.
Blisko ukończenia jest przebudowa przejścia podziemnego łączącego tzw. Wrzeszcz Dolny z Górnym. Tunel prowadzący od ulicy Dmowskiego do Kilińskiego zostanie wydłużony, aby biegły nad nim nowe tory nr 2 i 4 i nowy peron nr 1.
Kolejarze prowadzą także prace torowe. W obrębie inwestycji na nowe wymieniono ok. 600 metrów torów oraz zainstalowano 17 słupów sieci trakcyjnej. Na całym terenie trwały też prace związane z instalacją urządzeń sterowania ruchem kolejowym, a także instalacją urządzeń w nastawni, z której będzie się odbywało sterowanie stacją Wrzeszcz.
Do tego niemal gotowy jest już liczący blisko 230 metrów mur oporowy, który rozpoczyna się w pobliżu dworca i biegnie aż do zabytkowego wiaduktu nad ulicą Wajdeloty. Będzie on stabilizował nowy tor, usytuowany przy peronie wyspowym. Na ukończeniu są także prace przy zabytkowym murze oporowym wzdłuż ulicy Białej. Zachowano i odnowiono betonowe elementy dekoracyjne tej historycznej budowli, a jej kute ogrodzenie poddane będzie gruntownej renowacji.
- każdego dnia na budowie (w branży mostowej) pracuje średnio ok. 50 osób, 2 koparki, 3 samochody wywrotki i 2 dźwigi samojezdne - aby zrealizować dotychczasowe prace ziemne na stacji Gdańsk Wrzeszcz wywieziono łącznie około 500 wywrotek ziemi - zużyto około 940 m sześc. betonu - to jest około 105 pełnych betoniarek
Zobacz jak przygotowywano się do rozbudowy stacji Gdańsk - Wrzeszcz.
Miejsca
Opinie (139) 6 zablokowanych
-
2014-08-23 13:01
wow...ale zaskoczenie.. myślałem że będzie zupełnie inny, a tu znowu tory i ławeczki... ech... (3)
- 68 20
-
2014-08-23 15:16
nie nie nie,nie rozumiecie przekazu. Ten peron zbudują w takiej technologii,że od samego początku będzie zaszczany i pomalowany przez graficiarzy.
- 17 5
-
2014-08-23 19:55
będzie taki sam (1)
rok po oddaniu ktoś dojdzie do wniosku, że jednak można przysunąć tory bliżej krawędzi peronu
- 9 0
-
2014-08-24 10:44
szpara bedzie tak duża
że wszyscy będą w nią wpadali !!! łącznie z de.bilem który to wymyślił
- 1 1
-
2014-08-23 13:04
A gdzie jest zadaszenie ? (6)
- 51 15
-
2014-08-23 15:17
nie ma i nie będzie ,przecież w polandii nie pada
- 19 7
-
2014-08-23 16:22
nad twoim interesem zapewne ;)
- 5 3
-
2014-08-23 21:01
jak kilka lat temu pokazywali makietę dworca to miał być wogóle przykryty kopułą coś a'la dworzec główny Poznaniu albo Wrocławiu, no ale plany najwidoczniej spaliły na panewce
- 16 0
-
2014-08-24 10:45
po co zadaszenie??
niech się leje na NAS oni i tak będą jeździć samochodami
- 5 2
-
2014-08-24 14:54
Jak się zadasz z odpowiednimi ludźmi to będziesz wtedy miał zadaszenie.
- 3 0
-
2014-08-24 17:21
A po co zadaszenie?
Przecież jakiś kretyn, który to zatwierdził nie będzie podróżował koleją.
Zapytaj jeszcze, czy będą jakieś ławki, czy też jakieś modernistyczne goowno, które ma tylko wyglądać, a nie służyć do siadania- 4 1
-
2014-08-23 13:05
Jak już wydawać publiczne pieniądze, to właśnie (11)
na komunikację miejską i infrastrukturę. Za 500 mln zł otrzymamy linię kolei, która skomunikuje południowy i zachodni Gdańsk z resztą miasta. A wyobraźcie sobie co by było, gdyby kasę wyrzuconą w błoto (PGE Arena, ECS) przeznaczyć na transport publiczny i drogi...
- 126 33
-
2014-08-23 15:56
gdyby kasę przeznaczyć na transport publiczny i drogi... (6)
to Gdańsk byłby miastem przelotowym - bo ileż razy można robić sobie słit focie z Neptunem czy żurawiem?
miasto musi żyć, musi się rozwijać - sama infrastruktura to za mało
odnośnie przytoczonych budowli: czy potrzebna nam była PGE Arena? może tak, może nie - nie umiem odnieść się do tego, jeśli zaś chodzi o ECS - jak najbardziej jestem ZA - bo tu jest właśnie najbardziej odpowiednie miejsce na tego typu muzeum /tak samo popieram budowę muzeum IIwś, choć powoli mam dość martyrologii/- 29 16
-
2014-08-23 16:21
nie wytłumaczysz tego komus kto do szczęscia potrzebuje tylko parkingu pod domem i biedronki (2)
- 30 10
-
2014-08-23 17:32
parking i zbiorkom za pieniądze z podatków (1)
atrakcje turystyczne za pieniądze prywatnych inwestorów. czy teraz rozumiesz przekaz z pierwszego komentarza?
- 6 10
-
2014-08-23 17:42
... wliczonych tylko i wyłącznie w cenę paliwa.
- 0 0
-
2014-08-23 17:30
Ale kto broni miastu się rozwijać? (2)
Jeśli jest chętny inwestor na wyłożenie kasy na atrakcje typu ECS, to w czym problem?
- 9 7
-
2014-08-24 11:08
Jest problem (1)
W tym problem, że prywatne przedsięwzięcia tego typu prezentują żenujący poziom: AdolfHitlerDisneyland w Mamerkach czy w Kętrzynie... Prywatnemu inwestorowi zależy na czerpaniu kasy, a nie zrobieniu czegoś porządnie.
- 3 1
-
2014-08-24 14:12
A państwowe/gminne to wyższy poziom? xD
Że niby szpitale, koleje i autostrady są wysokiej jakości? Śmiechłem. Przecież żeby czerpać zyski, przedsiębiorca musi zadbać o wysoki poziom usług. Bo niby czym innym ma przyciągnąc klienta? To wlaśnie państwu/gminom nie zależy na jakości, bo kase otrzymują z podatków, które płacimy przymusowo wszyscy.
- 6 0
-
2014-08-24 10:29
PGE Arena (1)
Potrzebna była dla ME 2012. Same mistrzostwa zainicjowały te wszystkie drogowe zmiany w Trójmieście. Najgorsi sceptycy muszą przyznać ze tak dużych zmian drogowych w całej historii miasta nie było. Stadiony zaś powoli zaczynają na siebie zarabiać.
- 8 4
-
2014-08-24 14:15
Potrzeba było stadionu, żeby wybudować drogę...
czy nie widzisz, że coś tu nie gra? Gmina jest zobowiązana ustawowo do dbania o infrastrukturę. Podatki płacimy niemałe, ale dopiero Euro 2012 było wystarczającym bodźcem, by wybudować w Gdańsku parę bardzo potrzebnych ulic. Ale motywatorem tych działań nie było dobro gdańszxzan, tylko zagranicznyhch turystów, bo przecież trzeba się było pokazać.
- 4 0
-
2014-08-24 13:34
Kazio (1)
nie dość że mały to jeszcze głupi..
- 0 5
-
2014-08-24 14:16
Jutro w samo południe, za garażami.
Zmierzmy się na argumenty.
~Duży Kazio- 2 0
-
2014-08-23 13:14
Spoko (3)
Czyli lokalna żurlandia będąca stałym elementem wystroju peronu SKM będzie też na peronie PKM, a już myślałem że zabraknie tego podstawowego elementu infrastruktury. ;P
- 24 31
-
2014-08-23 13:52
Wszyscy chleją i upodlają się (1)
Niektórzy mogą tylko w weekendy to wtedy udają, że jak zrobią to 'wodą na myszach" to mają prawo czepiać się innych, którzy mogą sobie pozwolić na ławeczkę codziennie.
- 11 7
-
2014-08-23 14:16
Trochę uogólniasz
Nie wszędzie jest jak u ciebie w domu
- 16 1
-
2014-08-25 19:47
żurlandia była-jest i będzie,z tym ,że w lepszych warunkach !
- 0 0
-
2014-08-23 13:22
Poważnie? oO
Suuuuper peron będzie przypominał peron!
trojmiasto.pl jak zwykle zaskakuje...- 54 14
-
2014-08-23 13:26
Spójnie stylistycznie?!
czyli łączył będzie je brak jakiejlkolwiek stylistyki
- 41 12
-
2014-08-23 13:29
(6)
Czyli będzie przerwa między peronem a składem czy nie?
- 40 8
-
2014-08-23 13:44
Ileż można zadawać to samo nuuudne pytanie? Ludziom zdecydowanie brakuje kreatywności...
- 2 14
-
2014-08-23 14:55
(1)
Przerwa między peronem, a składem to znak rozpoznawczy, więc musi być!
- 23 3
-
2014-08-24 05:35
To właśnie ta słynna czarna dziura.
- 7 1
-
2014-08-23 15:18
To że jest za duża przerwa miedzy składem a peronem wynika tylko z tego,że budują za wąskie pociągi
- 17 4
-
2014-08-24 01:31
mosty..
jedynie mosty moga nas uratować przed tym kanionem miedzy peronem a pociagiem. Najlepiej jak beda zwodzone, tak jak my pasażerowie.
- 8 1
-
2014-08-24 10:49
skoro coś jest
na łuku to nie ma opcji aby nie było tej przerwy.
- 0 0
-
2014-08-23 13:32
Ile co roku będziemy musieli dopłacać do funkcjonowania PKM? (6)
Za kilka lat oficjalnie się dowiemy że tańsze byłoby zbudowanie tramwaju dwusystemowego.
- 26 60
-
2014-08-23 16:17
Wy urzędnicy mało wiecie,a dużo się udzielacie :) (3)
Do tramwajów jednosystemowych już dziś dopłacamy prawie połowę kosztów działalności. I to my, gdańszczanie, bo ZTM otrzymuje dotację z miasta na poziomie 46,5 proc kosztów. Jakieś ponad 100 baniek rocznie.
A PKM będzie dotowane (jak wszystkie europejskie przewozy regionalne) z budżetu Marszałka Województwa.- 15 1
-
2014-08-23 16:19
(2)
zdecydowanie bardziej bym wolał aby bilety były sprzedawane po faktycznych cenach a miasto zabierało mniej pieniędzy z naszych kieszeni
- 4 13
-
2014-08-24 16:11
Nie wiesz co piszesz
... ale urzędnicy żyją w podobnym rozdarciu - oczekują, że kierowcy porzucą auta i przesiądą się na zbiorkom, który zacznie wręcz przynosić zyski. A tymczasem bez kosztownych inwestycji w tabor (czyli częstsze kursowanie pojazdów) siła przyciągania komunikacji zbiorowej jest żadna, bo nikt przy zdrowych zmysłach (widząc co się dzieje w autobusach i tramwajach w godzinach szczytu) z samochodu nie zrezygnuje
- 3 0
-
2014-08-24 21:00
A ja bym wolał, żeby kierowcy samochodów płacili też
za odśnieżanie i remontowanie ulic. Tylko, że wtedy ich liczba mocno by chyba spadła, hłe hłe
- 0 1
-
2014-08-23 18:19
hanower
mieszkam w hanowerze i tam właśnie tak to funkcjonuje tramwaje na pewnych odcinkach jadą jak pociagi tunelami jest pełna integracja tak rodzajów transportów jak i opłat w ramach stref miasta i dotyczy wszystkich środków transportu. Tutaj w trójmieście będzie tak że ktoś wsiadając w PKM na lotnisku kupi bilet naprzejazd do Gd. Wrzeszcza dalej kupi bilet na SKM np. do Gdyni a tam kolejny na pociąg do Słupska. lub kolejny np. na autobus na Babie Doły. Bałagan
- 26 3
-
2014-08-25 00:56
tyle ze tramwaj to bybyla inwestycja stricte miejska tylko i wylacznie!!
A jeśli bymudujwmy linie kolejowa to w tym momencie po zakończeniu budowymamy tak naprawdę otwarta drogę na cale Kaszuby i na cale województwo!!
Inna kwestia ze moim zdaniem PKM jest idealnym przykładem na to jak pieniadze unijne powinny byc wykorzystywane! Na inwestycje epokowe i strategiczne.. A nie pudrowanie noska i budowanie basenów, aqaoarkow i finansowanie kursów obsługi firefoxa ;)- 0 0
-
2014-08-23 13:36
Dziura (2)
Czyli już zaplanowano dużą lukę pomiędzy peronem, a pociągiem?
- 48 6
-
2014-08-23 17:21
Taką, żeby zmieściła się 3 galeria
- 22 1
-
2014-08-24 17:25
A jak!
Chciałabym poznać nazwisko projektanta
- 2 1
-
2014-08-23 13:36
Co to za określenie peron PKM? (1)
Rzecznik nie wie co mówi. Przy obu będą zatrzymywać się i te dalekobieżne i PKM. Gdyby środkowy był tylko dla dalekobieżnych to po co jest budowany wiadukt na Zaspie o którym pisano tu wczoraj?
- 22 6
-
2014-08-23 15:19
Przez wiadukt na Zaspie będzie przejeżdżać tylko klasa pierwsza,a druga już normalną trasą.
- 22 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.