- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (236 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (416 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (74 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (322 opinie)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (114 opinii)
Pesą lub Bombardierem na Morenę
Po nowo budowanej trasie tramwajowej na Morenę pojedziemy tramwajami wyprodukowanymi przez Pesę lub Bombardiera. Tylko tych dwóch producentów ubiegało się o dopuszczenie do przetargu na pięć nowych, dwukierunkowych pojazdów dla Gdańska.
Pięć tramwajów będzie całkowicie nowych i przystosowanych do dwukierunkowej jazdy, podobnie jak 46 poruszających się już po Gdańsku Dortmundów. Dwukierunkowość, czyli drzwi po obu stronach i kabiny motorniczego na początku i końcu pojazdu, jest niezbędna w przypadku nowej linii na osiedle Morena. Na jej zakończeniu nie przewidziano bowiem zwykłej pętli, a jedynie torowisko z rozjazdami.
- W postępowaniu zostały złożone dwa wnioski o dopuszczenie do przetargu. Obaj wykonawcy spełniają stawiane warunki i zostali zakwalifikowani do dalszego udziału w przetargu - informuje Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Pięć nowych tramwajów, których producenta poznamy 29 kwietnia br., będzie wyposażonych w monitoring oraz klimatyzację w części pasażerskiej i kabinach motorniczego. Maksymalna długość pojazdu może wynieść 32,5 m, a pojazdem podróżować jednocześnie ma co najmniej 250 osób, z czego 28 na miejscach siedzących. Pojazdy muszą być też przystosowane do pokonywania spadków do 6 proc., a więc bez problemu radzić sobie z trasami na Górny Taras.
Zobacz też: Tramwaj na Morenę zawróci bez pętli
Opinie (178) 1 zablokowana
-
2013-04-09 07:16
Tylko Pesa (1)
Kupując produkty wyprodukowane w Polsce tworzymy miejsca pracy.
- 9 5
-
2013-04-09 11:31
poucz się podstaw polityki monetarnej
dopiero później pisz jakieś teksty - jak na razie ta teza jest dość wyświechtana: niektórzy nazywają ją neomerkantylizmem. Inni doszukują się neotrybalizmu, a to po prostu przejaw powierzchownej wiedzy z ekonomii.
- 1 1
-
2013-04-09 07:20
PESA prezentuje się ładnie w Gdańsku i daje pracę w bydgoskiej fabryce naszym.
- 6 3
-
2013-04-09 07:53
nie kupować więcej dortmundów stare złomy (1)
- 4 3
-
2013-04-09 14:56
Nie ma takiej marki Dortmund
to jakby ktos kupił tramwaje od Gdanska i nazwał je Gdańskie
- 1 0
-
2013-04-09 08:49
Czy to prawda ,że w PEASA-ch w zimie siada elektronika (3)
Jakoś mało słyszy się ostatnio, żeby psuła się elektronika, czy to znak , że temperatury nie były na tyle niskie czy cos tam poprawiono. Po tych zeszłorocznych enuncjacjach pchać się w zakupy pesy to chyba zbyt duże ryzyko dla miasta
- 1 5
-
2013-04-09 09:23
Te niemieckie starocie już się psują i to na potęgę (1)
Masz rację. Każda konstrukcja zanim będzie prawie idealna wymaga poprawek.
Jedynie PESA jest w tej chwili udanym polskim tramwajem bo są zamówienia i mogą poprawiać wady poprzednich konstrukcji.
Bombardiery są bardzo drogie. Za jednego Bombardiera dostaniesz półtorej PESY.
Konstrukcja nie jest aż taka zła, w porównaniu z innymi, żeby nie brać jej w ogóle pod uwagę.- 1 3
-
2013-04-09 09:47
zgadza się lepsze PESY i tańsze od Bombardierów
- 1 4
-
2013-04-09 09:52
prawda
mi w zime w tramwaju padla komorka
- 3 0
-
2013-04-09 09:51
czemu nie VW??
wole VW a nie jakies pesy
- 4 3
-
2013-04-09 10:24
kto da więcej
też mi przetarg kto da więcej pod stołem
- 1 1
-
2013-04-09 11:34
oczekiwałabym jakichś informacji o faktycznym rozpoczęciu budowy linii
dyskusja o taborze to kolejny etap przygotowań. Wizja tramwaju na Morenę pojawiła się już pod koniec lat siedemdziesiątych - jak się tam wprowadzałam.
- 2 0
-
2013-04-09 11:41
ciekawe (1)
kiedy będzie remont GPKM IIIc czyli torowisko na stogi z mostem siennickim?
- 2 0
-
2013-04-09 12:18
remont
nigdy
- 1 0
-
2013-04-09 12:34
NIskopdłogowe?
Ciekawe czy pamiętali jak budowali perony żeby zrobić je "prawdziwie niskopodłogowe" tz baby osoba na wózku wjechała bez żadnej pomocy.
- 1 0
-
2013-04-09 13:40
Piep**** ogrzewanie
Oby wygrał Bombardier, bo mam już dość tej klimatyzacji ustawionej na 50*C. Wiadomo, że ludzie chodzą zimą w grubych, albo ocieplanych kurtkach, więc po cholerę takie ogrzewanie? Po drugie W Bombardierze są podwójne siedzenia i o wiele więcej miejsca niż w tej śmiesznej Pesie, która kosztowała pewnie więcej niż Bombardier, a pożytku z tego nie ma żadnego! Tak nawiasem to górne poręcze do trzymania mogli zamocować najlepiej na dachu z drugiej strony, a poręcze, które są zamocowane do siedzeń lub ścian, powinny być jeszcze rzadziej, najlepiej niech każdy przynosi swoje uchwyty i liny i mocuje się w tramwaju, żeby się nie przewrócić. Brawa dla inżynierów!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.