• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przystanki zamiast jazdy na pętlę

Patryk Szczerba
28 listopada 2023, godz. 17:00 
Opinie (69)
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.

Przez lata gdyńscy kierowcy autobusów i trolejbusów mieli problemy z włączaniem się do ruchu z pętli przy ul. NowowiczlińskiejMapka przy obecnym markecie budowlanym na Karwinach. Sprawę rozwiązała budowa nowych przystanków przy okazji przebudowy ulicy. Na pętli stają teraz tylko te pojazdy, które kończą jazdę.



Czy twoje podróże komunikacją miejską wydłużyły się ostatnio?

Pętla znajdująca się przy ul. Nowowiczlińskiej od dawna była jednym z mniej lubianych miejsc przez kierowców ZKM Gdynia. Wszystko przez lokalizację pętli - tuż przed obwodnicą Trójmiasta oraz fakt, że znajdowały się tam pośrednie przystanki wielu linii dojeżdżających do rozbudowujących się osiedli.

Włączenie do ruchu było trudne



Włączenie się do ruchu w kierunku Dąbrowy na ul. Nowowiczlińską było więc przez lata nie lada wyzwaniem. Dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa. Zdarzały się tam tez liczne kolizje, zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu.



I przez lata nikt nie znalazł recepty, choć postulowano m.in. montaż świateł, które włączałyby się przy podjechaniu pojazdu - wzorem rozwiązania z pętli przy CH Klif w Orłowie.

Zmianę sytuacji przyniosła dopiero przebudowa ul. Nowowiczlińskiej i budowa nowych przystanków przelotowych w okolicy pętli. Dzięki nim autobusy i trolejbusy nie muszą dodatkowo zajeżdżać na pętlę.

Organizacja ruchu autobusów przy pętli przy ul. Nowowiczlińskiej. Organizacja ruchu autobusów przy pętli przy ul. Nowowiczlińskiej.

Na pętli tylko przystanek końcowy



Od kilku dni na pętlę przy Leroy Merlin nie zajeżdżają już kursy linii R, 24, 27, 31, 181, N10, N30, 710 i 740. Dojeżdżają tam jedynie kierowcy autobusów mających przystanek końcowy w tym miejscu, więc kierujący liniami 147, 171, 191, 193, N20.

- Na pętli (poza przystankiem końcowym) nie odbywa się obsługa pasażerów - zastrzegają przedstawiciele ZKM Gdynia.

Aktualizowany rozkład ZKM Gdynia



Pętla przy PKM wypadła z projektu węzła Karwiny



Przypomnijmy, że według założeń kursy tych autobusów mogłyby kończyć się na pętli przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na granicy Karwin i Małego Kacka.

Pętla przy Nowowiczlińskiej mogłaby pozostać w tym wariancie terenem podobnym do pętli przy SKM Redłowo, skąd odjeżdża niewiele pojazdów.

Nowa pętla przy PKM Karwiny znajdowała się w projekcie budowy węzła Karwiny, który został jednak okrojony w ostatnich miesiącach.

Węzeł Karwiny: skończony, ale krytykowany Węzeł Karwiny: skończony, ale krytykowany

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (69) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Buspas na wielkopolskiej znacznie skrócił czas dojazdu (6)

    mam nadzieje, że powstaną również w innych częściach miasta

    • 53 82

    • Łubudubu urzędnicy UM gdynia:) (1)

      • 30 14

      • Tak jest :) W końcu coś im wyszło :)

        • 8 19

    • (3)

      Na Kwiatkowskiego buspas nie przyśpieszył przejazdu, ponieważ dodano również światła i kolejny przystanek.

      • 16 4

      • Na karwinach też dodali dwa nowe przystanki w stronę centrum których wcześniej nie było

        • 6 2

      • żałosne są te nowe przystanki (1)

        kilka bloków ma 3 minuty krótsze dojście na przystanek ale w zamian kilka dzielnic ma całą podróż o minutę dłuższą, to ma głęboki sens... nie wiem co w głowach mają projektanci ale uważam że dla przystanków powinny być standardy odległości: lokalizacja poniżej 500 metrów od siebie tylko w bardzo wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach popartych bardzo dużym ruchem w danym miejscu, przesiadkami lub brakiem alternatywnych dojść, każda przypadek poniżej 500 metrów powinien być przeznaczony do likwidacji

        • 7 4

        • Parkingi

          Bliżej niż 500 metrów od miejsca docelowergo tylko w wyjątkowych przypadkach

          • 2 0

  • wystarczyło lata temu postawić wiatę przy ulicy (2)

    a tu artykuł propagandowy o tym jak kolejny bezsensowny remont, który wiele napsuł, niby wiele rozwiązał

    • 51 5

    • (1)

      i zablokować ruch? tam nie było żadnej zatoki

      • 1 1

      • zatoki to się leczy

        a dwa pasy akurat od dawna były więc niby jaki problem? zmieniać pasa nie umiesz swoim złomem? szlachcic się znalazł co nie może swoich 30 sekund poświęcić dla wygody setek osób

        • 3 1

  • Mają problemy z włączeniem się do ruchu to niech zmienią zawód bo bycie kierowcom ZKM chyba im ciąży :) (2)

    • 8 44

    • Bycie kierowcą, to nie to samo, co bycie kierowcom. Ci pierwsi chodzili do szkół. (1)

      • 12 1

      • a bycie kierownicą

        • 0 0

  • Zdążyli przed otwarciem Kuflandu (1)

    No to kiedy otwarcie?

    • 10 1

    • Ło panie, wiosna-lato 2024. Ani wjazdu nie zaczęli robić, ani prądu nie mają

      • 5 0

  • Skoro na pętlę nie wjeżdżają

    to po co zrobili dodatkową sygnalizację świetlną?

    • 33 0

  • Jak tam spółki ZKM ? (5)

    Swoimi i swoimi babkami i fagasami już obsadzone nie?czekamy na kontrolę .będą jaja

    • 13 3

    • (1)

      Jaja dopiero na Wielkanoc

      • 1 1

      • Jaja to będą

        jak zaczną działać sejmowe komisje śledcze: pegasusowa, kopertowa i wizowa.

        • 0 0

    • Wszystko jest OK.

      • 0 0

    • Jak tam pałac NSZZ Solidarność w Gdańsku przy Wałach Piastowskich?

      Dobrze się zasiedlili w centrum Gdańska, kilku piętrowy gmach, a w sali Akwen można msze odprawiać.

      • 0 0

    • Chciałbym zarabiać i mieć te luksusy jak wódz NSZZ Solidarność

      Związek co miesiąc wypłaca mu pensję w wysokości prawie trzykrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw. To ok. 11 tys zł. Do tego samochód z kierowcą do dyspozycji, dwa służbowe mieszkania - w Gdańsku i Warszawie, fundusz reprezentacyjny. Duda jest też przewodniczącym rady nadzorczej spółki Dekom. To firma, której właścicielem jest NSZZ "Solidarność". A ile zarabia się w Dekomie to słodka tajemnica.

      • 0 0

  • (1)

    Dr. Swenicjusz gdynianin tamtędy jezdzi to on napisze jak tam jest

    • 6 1

    • A on nie z Chałup?

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Wszystko ok, tylko czemu zlikwidowano drugi pas? I tak było tam miejsce na chodnik i drogę dla rowerów. Zwężyli, posadzili jakieś pseudo byliny i teraz będzie płacz jak otworzą kaufland

    • 42 4

    • Jak to zlikwidowano? Nigdy go tam nie było

      • 4 6

    • Wyjazd na obwodnicę od Kawin w stronę Chylonii to koszmar

      Trzeba odstać kilka zmian świateł. Jest gorzej niż przed budową Trasy Kaszubskiej. Wówczas stało się najwyżej do skrzyżowania z Chwaszczyńskiej z Nowowowiczlińską. Potem nadal dwa pasy + pas prawoskrętu i zielona strzałka w do zjazdu na obwodnicę .

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Niezłe cyrki dzieją się na skrzyżowaniu ulicy Zakręt Do Oksywia z ulicą Morską (3)

    Tam kierowcom trolejbusów, którzy zamierzają się włączyć do ruchu w godzinach szczytu z zamiarem zawrócenia na rondzie w stronę Centrum wypada tylko współczuć i pogratulować cierpliwości. Niestety, krzyżówka Kwiatkowskiego z Morską jest chyba zbyt daleko od najważniejszych gabinetów w tym mieście.

    • 42 2

    • powinny być normalne światła i możliwość skrętu z ul. Zakręt do Oksywia w Morską do centrum (1)

      ale u nas pewnie ktoś myśli, że to spotęguje korki, przecież "raptem" 300 metrów dalej można zawrócić pokonując 3 pary świateł... to przykre, że u nas nikt nie widzi, że dodatkowe światła i opcje skrętu skracają korki, a nie je wydłużają

      • 7 0

      • Oczywiście jeszcze więcej świateł co 50-100 m a co

        • 4 1

    • Ta krzyżówka to patologia

      Lewoskręt i prawo skręt skutecznie blokują morską ale za to jest bus pas wiec korek od UM jest ekologiczny

      • 1 0

  • Na tej pętli (1)

    w lato śpią żule i tam urzędują.
    Po całym dniu w lato żebrania na skrzyżowaniu Dąbrowy przed Biedronką i Stokrotką idą potem na Sojową i tam żebrzą przed przychodnią
    a na noc lądują na tej pętli
    Tam wygląda ohydnie i co chwilę trzeba malować. Kaufland też ponoć już nie będzie otwarty na święta a dopiero w przyszłym roku.

    • 14 0

    • no i może teraz zburzą część tej budy która już nie będzie służyć pasażerom i skończy się spanie żuli

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane