• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przystanki zamiast jazdy na pętlę

Patryk Szczerba
28 listopada 2023, godz. 17:00 
Opinie (69)
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.

Przez lata gdyńscy kierowcy autobusów i trolejbusów mieli problemy z włączaniem się do ruchu z pętli przy ul. NowowiczlińskiejMapka przy obecnym markecie budowlanym na Karwinach. Sprawę rozwiązała budowa nowych przystanków przy okazji przebudowy ulicy. Na pętli stają teraz tylko te pojazdy, które kończą jazdę.



Czy twoje podróże komunikacją miejską wydłużyły się ostatnio?

Pętla znajdująca się przy ul. Nowowiczlińskiej od dawna była jednym z mniej lubianych miejsc przez kierowców ZKM Gdynia. Wszystko przez lokalizację pętli - tuż przed obwodnicą Trójmiasta oraz fakt, że znajdowały się tam pośrednie przystanki wielu linii dojeżdżających do rozbudowujących się osiedli.

Włączenie do ruchu było trudne



Włączenie się do ruchu w kierunku Dąbrowy na ul. Nowowiczlińską było więc przez lata nie lada wyzwaniem. Dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa. Zdarzały się tam tez liczne kolizje, zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu.



I przez lata nikt nie znalazł recepty, choć postulowano m.in. montaż świateł, które włączałyby się przy podjechaniu pojazdu - wzorem rozwiązania z pętli przy CH Klif w Orłowie.

Zmianę sytuacji przyniosła dopiero przebudowa ul. Nowowiczlińskiej i budowa nowych przystanków przelotowych w okolicy pętli. Dzięki nim autobusy i trolejbusy nie muszą dodatkowo zajeżdżać na pętlę.

Organizacja ruchu autobusów przy pętli przy ul. Nowowiczlińskiej. Organizacja ruchu autobusów przy pętli przy ul. Nowowiczlińskiej.

Na pętli tylko przystanek końcowy



Od kilku dni na pętlę przy Leroy Merlin nie zajeżdżają już kursy linii R, 24, 27, 31, 181, N10, N30, 710 i 740. Dojeżdżają tam jedynie kierowcy autobusów mających przystanek końcowy w tym miejscu, więc kierujący liniami 147, 171, 191, 193, N20.

- Na pętli (poza przystankiem końcowym) nie odbywa się obsługa pasażerów - zastrzegają przedstawiciele ZKM Gdynia.

Aktualizowany rozkład ZKM Gdynia



Pętla przy PKM wypadła z projektu węzła Karwiny



Przypomnijmy, że według założeń kursy tych autobusów mogłyby kończyć się na pętli przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na granicy Karwin i Małego Kacka.

Pętla przy Nowowiczlińskiej mogłaby pozostać w tym wariancie terenem podobnym do pętli przy SKM Redłowo, skąd odjeżdża niewiele pojazdów.

Nowa pętla przy PKM Karwiny znajdowała się w projekcie budowy węzła Karwiny, który został jednak okrojony w ostatnich miesiącach.

Węzeł Karwiny: skończony, ale krytykowany Węzeł Karwiny: skończony, ale krytykowany

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (69) 3 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    Uważam tylko, że przystanek końcowy dla linii 147, 171, 191 i 193 (12)

    ... powinien być nie na pętli, a na przystanku dla linii w kierunku centrum, tak aby można było bez biegania przesiąść się na autobus czy trolejbus do Gdyni. Autobusy mogłyby wjeżdżać na pętlę od drugiej strony, skoro i tak nie ma tam żadnego ruchu.

    • 74 13

    • (4)

      Można przesiąść się bez biegania na przystanku Dąbrowa Centrum.

      • 21 6

      • No niekoniecznie kolego jak goni się R (3)

        Jak zwykle wypowiadają się Ci, którzy nawet nie korzystają z komunikacji i wiedzą jak wyglądają przesiadki w tym rejonie

        • 16 7

        • Jak się goni R? (2)

          Jak chcesz niby dogonic R, jeśli i tak musisz w międzyczasie stanąć na przystanku Anyżowa. Napewno używasz komunikacji codziennie?

          • 8 3

          • Tak używam chłopcze (1)

            I na Nowowiczlińskiej jest punkt kontrolny czasu i tam autobusy czekają do odjazdu w rozkładzie. Zanim autobus wjedzie na pętlę, otworzy drzwi, a Ty doboegniesz to strata ponad minuty, a często autobusy czekają tam właśnie tą minutę i wtedy już nie zdążysz. Jechałeś kiedyś 171 z przesiadką na R, wątpię. Piszesz bardziej jak ktoś z ZKM albo urzędu miasta.

            • 9 3

            • Codziennie tam jeździe i się bardzo często przesiadam na R I jakoś nigdy nie miałem tego problemu

              • 2 4

    • Ludzie mają skłonności do wsiadania na oślep w pierwsze co podjedzie (2)

      więc taki autobus stałby na przystanku i blokował go tak długo aż kierowca wyprosi ludzi

      • 6 4

      • Racja, opcja z przesiadką na przystanku Dąbrowa Centrum jest znacznie lepsza.

        • 8 4

      • Jasne, wypowiadasz się jakbyś pracował jako kierowca

        To na Placu Kaszubskim też niech przeniosą końcowy gdzieś indziej, bo autobusy będą blokowały trolejbusy jadące dalej

        • 7 1

    • Ale po co? (2)

      Jak sie chce beż biegania, to każda linia zatrzymuje się też na przystanku dąbrowa centrum, jeśli nie ma nic z pętli odjeżdżać, to może można ją lepiej zagospodarować?

      • 6 3

      • Odezwal się deweloper czy jak? (1)

        • 2 3

        • Nie poprostu jeżdżę tak codziennie xd

          • 2 1

    • Racja. Ale nie do końca.

      Niestety, są ludzie, którzy wsiadają nie patrząc do czego. A to byłby przystanek końcowy, więc i tak musiałby mieć swoje stanowisko nieco przesunięte w stosunku do przystanku przelotowego, żeby ludziom się nie myliło. Stąd może lepiej, jak rozsądni się przesiądą na Dąbrowie Centrum, a nierozsądni i tak mają taką możliwość, ale nadrabiając kilkanaście metrów piechotą na pętli.

      • 2 0

  • (1)

    Czyli teraz będzie więcej trasy do przejścia dla osób przesiadających się z autobusów, które kończą bieg, a i dla osób jadących w kierunku Dąbrowy 147 to żadna zmiana, autobus i tak musi wyjechać z pętli. Dla mnie większą i bezsensowną pętla jest ta na Apollina.

    • 4 8

    • wysiadz wczesniej ze 147, mozesz sie przesiąść np na R na Dąbrowa Centrum.

      • 5 0

  • A co z pasażerami przesiadającymi się na pętli? (2)

    Tymi jadącymi dalej 171 w kierunku Chwaszczyna i Osowej? Pytam, bo nie wiem. Jeździłem tą trasą ponad rok. Teraz do Gdyni dojeżdżam 175 do Oliwy i dalej SKM. Tracę więcej kasy na bilety ale zyskuję ponad godzinę czasu.

    • 7 2

    • no ale o co chodzi? Zatrzymuje sie 171 na przystanku przy głownej ulicy w kier Dąbrowy, czyli wysiadasz z R i wsiadasz w 171

      • 4 0

    • Na pętli nie wsiądziesz do autobusu

      Pierwszym przystankiem w stronę Osowej jest właśnie ten nowy. Więc jest on też przesiadkowy. W stronę centrum najlepiej przesiąść się na Dąbrowie Centrum

      • 2 0

  • Serio? (1)

    Jaki problem z włączeniem do ruchu? Ktoś sprawdził jakie opóźnienia miały autobusy? Teraz postawili jeszcze dwa światła przed skrzyżowaniem. Pętli na Karwinach brak. porażka.

    • 8 4

    • tak, zbadano, a po co Ci petla na Karwinach? Przy tej czestotliwosci autobusów?

      • 0 0

  • Wiata na Myśliwskiej (6)

    Nowe przystanki,a jako jedyny przystanek na Myśliwskiej,w stronę Centrum -bez wiaty.Całą jesień i wkrótce zimę- ludzie jadący do pracy i młodzież do szkół np .z Fikakowa ,czekający na przystanku mokną w deszczu,czy śniegu.

    • 12 0

    • brak wiat

      nie tylko na Myśliwskiej, również na przystanku w stronę centrum zaraz za Starodworcową vis-a-vis Biedronki

      • 4 0

    • (1)

      młodzież do szkół z Fikakowa raczej jedzie 29/153 i nie musi sie przesiadac na tym przystanku

      • 0 0

      • Tak a z Karwin 2 i 3 to nie jeżdżą!? Z trójki tez podjeżdżają 145 i tam się przesiadają

        • 0 0

    • Racja

      Oglosili sukces a wiat brak, lawek w
      istniejących wiatach brak , tablice informacyjne nie działają...Gdynia szczura i łucyka...

      • 3 0

    • ABC

      Rzeczywiście nie jedna wiata by się przydała tylko 2, rano do pracy b. dużo ludzi i młodzieży. Przystanek Myśliwska w stronę Śródmieścia. Tam bardzo wieje nawet parasolki nie pomagają.

      • 1 0

    • Za każdy dzień bez wiaty tam , mieszkańcy powinni być rekompensowani a miasto czy ZKM naliczoną karą, place 126 zł za miesięczny jak wielu innych pasażerów więc chyba mamy prawo oczekiwać tam wiatę z ławka czy nie , ile mamy czekać nieroby

      • 1 0

  • Wiaty (2)

    A co z wiatami przystankowymi na Karwinach? Przystanek Myśliwska od pół roku bez przystanku

    • 15 0

    • przystanek bez przystanku, wiata bez wiaty

      • 2 0

    • dzwoń do ZKM

      i do Urzędu Miasta

      Pisz maile.

      Narzekaniem w internecie noc nie zdziałasz.

      • 0 0

  • Ale po co dwa przystanki koło siebie?

    Jeden dla np 24 a drugi dla 247

    • 7 1

  • Przystanek pod Kaufland zrobiony

    • 7 0

  • Ten remont to kpina z mieszkańców

    Władze miasta pod sąd za niegospodarność a inżynierowie ruchu do pilnej wymiany

    • 12 0

  • Przystanki są dla pasażerów autobusów i tramwaji.

    Ustawiając nowe przystanki powodują tylko dodatkowe kłopoty dla pasażerów.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane