• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PiS: nie więcej niż 12 groszy za kilometr A1

ms, (pap)
7 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 16:01 (7 kwietnia 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat 569 mln zł za pięcioletni remont autostrady A1
- Domagamy się, by opłaty za przejazd odcinkiem A1 zostały zredukowane z 27 gorszy za kilometr do co najwyżej 12 groszy - mówił Jarosław Kaczyński w poniedziałek w Łęgowie, koło Pruszcza Gdańskiego. - Domagamy się, by opłaty za przejazd odcinkiem A1 zostały zredukowane z 27 gorszy za kilometr do co najwyżej 12 groszy - mówił Jarosław Kaczyński w poniedziałek w Łęgowie, koło Pruszcza Gdańskiego.

Nie więcej niż 12 groszy za kilometr - taka zdaniem prezesa PIS Jarosława Kaczyńskiego powinna być cena za przejazd otwartym odcinkiem pomorskiej autostrady A1. Dziś jest ponad dwa razy więcej.



Zdaniem prezesa PiS, który przyjechał w poniedziałek na Pomorze, dzisiejsze opłaty za autostradę (6,70 zł za 25-kilometrowy odcinek) "są tak duże, że przeciętnych mieszkańców okolicy nie stać na taki codzienny wydatek".

- Domagamy się, by opłaty za przejazd zbudowanym odcinkiem A1 zostały zredukowane z 27 gorszy za kilometr do co najwyżej 12 groszy - mówił Jarosław Kaczyński w Łęgowie koło Pruszcza Gdańskiego.

Według prezesa PiS, obecnie funkcjonalność odcinka autostrady jest ograniczona. Jego zdaniem wielu okolicznych mieszkańców nie korzysta z niej w codziennych dojazdach, bo miesięcznie kosztowałoby to ich ok. 300 zł.

Jarosław Kaczyński skrytykował także sam sposób budowy autostrad. Jego zdaniem, najtaniej byłoby budować je z budżetu.

Od kilu tygodniu w pomorskich mediach trwa kampania reklamowa, w której politycy Prawa i Sprawiedliwości nawołują do obniżenia ceny za przejazd gotowym odcinkiem autostrady A1. Akcja związana jest z zamknięciem remontowanego odcinka drogi krajowej nr 1 i uczynienia z autostrady objazdu (płatnego) na czas robót.

Oświadczenie spółki GTC w sprawie opłat na A1 w czasie remontu drogi krajowej nr 1

(fragment)

Odnosząc się do ostatnich publikacji prasowych, które sugerują jakoby firma Gdańsk Transport Company (GTC) miała związek z obniżeniem stawek za przejazd autostradą A1 oświadczamy, że spółka nie prowadzi żadnych negocjacji z Ministrem Infrastruktury w sprawie zmiany opłat. Takie rozmowy nie mają miejsca, ponieważ decyzje w tym zakresie podejmuje jedynie Minister Infrastruktury. Oprócz tego pieniądze zebrane na bramkach są wyłącznym dochodem Ministra, a nie Koncesjonariusza.

Spółka GTC już cztery miesiące temu zagwarantowała Ministrowi Infrastruktury, że nie będzie domagała się od niego żadnych odszkodowań wynikających ze zwiększenia natężenia ruchu na autostradzie w związku z rozpoczęciem remontu drogi krajowej nr 1 na odcinku Gdańsk-Tczew.
ms, (pap)

Opinie (197) 8 zablokowanych

  • Czystej klasy populizm

    Ale cóż, taka partia.

    • 0 0

  • (16)

    a czy zadał sobie debilek jeden z drugim zasadnicze pytanie za co, czyli za czyje, zbudowano ten odcinek A-1?
    za państwowe czyli z waszych podatków? no tu macie kolejny przykład cudu:-) budowali za wasze i teraz se każą płacić jak za swoje ehe he he he

    • 0 0

    • (2)

      budowano z kredytu który wziął GTC

      • 0 0

      • (1)

        a kto GTC dał ten kredyt?

        • 0 0

        • Państwo?

          Nie.

          • 0 0

    • Dobre pytanie. (12)

      Za CZYJE?
      Sprawdź zanim zaczniesz szczekać. Opisywałam tu już kiedyś, jak funkcjonowało finansowanie tego odcinka A1.

      • 0 0

      • (11)

        Przedmiotem działalności Gdańsk Transport Company jest budowa i eksploatacja jednego z największych przedsięwzięć drogowych, realizowanych obecnie w systemie partnerstwa pomiędzy sektorem prywatnym i publicznym w Polsce. Partnerem Gdańsk Transport Company w przedsięwzięciu jest Ministerstwo Transportu.

        Zadaniem Koncesjonariusza jest zapewnienie finansowania autostrady na etapie realizacji i eksploatacji, wykonanie projektu i przygotowanie dokumentacji technicznej, uzyskanie wymaganych pozwoleń, budowa inwestycji zgodnie z harmonogramem, a także zarządzanie i utrzymanie autostrady, a wszystko to w ramach świadczenia usług mających na celu zapewnienie dostępności infrastruktury drogowej dla użytkowników.

        Realizując powyższe zadania, Gdańsk Transport Company współpracuje z szeregiem firm. Projekt finansowany jest przez dwie międzynarodowe instytucje finansowe – Europejski Bank Inwestycyjny i Nordycki Bank Inwestycyjny, które zobowiązały się do udzielenia kredytu na realizację Etapu 1. Obowiązki w zakresie projektowania i budowy autostrady są wypełniane poprzez zarządzanie zależną umową z Generalnym Wykonawcą. Kolejne umowy serwisowe z dostawcą wyposażenia autostrady i operatorem zapewnią, iż infrastruktura autostrady będzie eksploatowana i utrzymywana zgodnie z ustalonymi standardami w okresie trwania koncesji.

        • 0 0

        • czyli wychodzi na to że kredyt dały banki

          • 0 0

        • (9)

          No właśnie. Banki, nie państwo.

          • 0 0

          • ty nadal nie rozumiesz (8)

            banki dały kredyt GTC, czy banki dały kredyt GTC poręczonemu przez państwo?

            czy jak GTC ogłosi upadłość, to banki będą ścigać GTC, czy poręczyciela, czyli państwo, innymi słowy, kto spłaci długi?

            • 0 0

            • (7)

              Akcjonariuszami Gdańsk Transport Company są cztery firmy: Skanska Infrastructure Development AB ze Szwecji, John Laing Infrastructure Ltd. z Wielkiej Brytanii, polska firma NDI Autostrada Sp. z o.o. oraz Intertoll Infrastructure Developments BV z Republiki Południowej Afryki.

              te firmy maja więcej kasy niz budzet polski, spokojna twoja głowa że nie zbankrutuja

              • 0 0

              • (6)

                "te firmy maja więcej kasy niz budzet polski, spokojna twoja głowa że nie zbankrutuja"

                ależ mnie uspokoiłeś:P

                to może te firmy dadzą kredyt Polsce na budowę dróg?

                • 0 0

              • (1)

                "to może te firmy dadzą kredyt Polsce na budowę dróg?"

                Kredyt dały prywatne banki.

                • 0 0

              • jak się wciąłeś w watek:) to przeczytaj o czym mowa

                • 0 0

              • (3)

                kredyty daja banki a nie firmy budowlane.

                • 0 0

              • (2)

                dziwne że tak bogate firmy budowlane, co to kasy mają więcej niz budżet Polski, a anonim ręczy swoją głową, że nie zbankrutują (on to wie!) muszą brać kredyty:)
                i bynajmniej NIE z banków prywatnych

                a kto poręczał?

                ale wy te "banki" i "bogate firmy" co "nie zbankrutują", będziecie powtarzać jak mantrę

                • 0 0

              • Bardzo bogaci ludzie też cały czas jadą na kredytach. (1)

                Dlaczego? Dlatego, że kasa pożyczona jest kasą - paradoksalnie - tańszą. Procent jaki trzeba zapłacić za pożyczkę jest znacznie niższy, niż zysk jaki przynoszą pieniądze dobrze zainwestowane. Jeśli tego nie rozumiesz, to już wiem czemu nie jesteś bogaty i nie będziesz. Żadna firma nie wybuduje autostrady za żywą, wyłożoną z kieszeni gotówkę, nawet jeśli ją ma, jeśli można te same pieniądze pożyczyć.

                • 0 0

              • Dziecko, jedyny aspekt, który mnie interesuje, to poręczenie tej pożyczki przez państwo.

                • 0 0

  • to minister z PiS-u ustalil cene!!!

    ale beka- minister Kaczora ustalil stawki a teraz Kaczor sie wydziera że drogo :))))

    • 0 0

  • lepiej 12 niz 27

    • 0 0

  • robia z nas idiotów

    Czyli zdaniem przedstawiciela GTC nie wiadomo skąd się biorą takie opłaty za
    przejazd. W ogóle przedstawiciel GTC podważa wszystkie elementarne prawa
    ekonomii, koszty wytworzenia nie mają absolutnie żadnego wpływu na cenę - to
    jest nowy ład ekonomiczny według budowniczych autostrady. Ludzie, nie róbcie z
    nas idiotów, myślicie że ciemny lud kupi nawet największą bzdurę?

    • 0 0

  • j. kaczyński to zwykły socjalista (2)

    z niego taki prawicowiec jak z koziej dupy trąba, aż mi się nie chce wierzyć że w polsce na początku XXI wieku są jeszcze ludzie kórzy wierzą temu kurduplowi, ktoś przeporowadza inwestycję, wykłada własne pieniądze i nagle pojawia się małe g...o które trwale przylepia się do podeszwy i zaczyna dyktować ceny,
    zostaje tylko nadzieja że ten kurdupel rozwali się w tej swojej rządowej limuzynce jeżdżąc tak po kraju
    a swoją drogą jak to jest żę facet żyjący na koszt obywateli, rozbijający się rzadową limuzyną po kraju z obstawą mówi biedakom że sie mają buntować przeciwko kapitalizmowi??? narodzi polski czy naprawdę jesteś aż tak głupi aby słuchąć psychicznie chorego człowieka???

    • 0 0

    • Jesteś żenau !!!

      A twój pozion jest tak niski jak poziom tego komentarza

      • 0 0

    • ze taki śmierdziel jak ty

      ma dostęp do neta

      • 0 0

  • Wszelkie przywoływanie przykładu Niemiec, jednego z najbogatszych państw świata, są bezsensowne w naszych warunkach. Nie mamy pieniędzy, by budować autostrady z budżetu. Gdyby to było takie proste, KAŻDY rząd budowałby autostrady na potęgę, aby przecinać wstęgi i mieć wyraźny i policzalny efekt swojej kadencji.

    Rady Pana Kaczyńskiego, że najtaniej budować z budżetu, tak samo się mają do sytuacji Polski, jak gdyby radził młodemu małżeństwu po studiach, że najtaniej kupić mieszkanie nie na kredyt, ale za własne pieniądze.

    • 0 0

  • PRECZ ......!!!

    Niech sie odwali od Pomorza, prosimy uprzejmie :D We Francji 300zł trzeba wydać za przejazd od Granicy do Lyonu i co z tego ? Polska już jest w europie i cena 20 paru groszy za km jest oki!!!!

    • 0 0

  • 27 groszy to mało

    A ja wim dlacego jest taka cyna ... po prostu jak bylobi taniej to wiencej autuf by jesdzilo i by sie dziury w drodze robili szybciej

    • 0 0

  • Cena jest ok ,Autostrada nie dla pospólstwa !!!!

    My wykształcony i dobrze usytuowany elektorat PO nie zyczymy sobie aby naszą autostradą jezdził pleps swoimi zdezelowanymi gruchotami, aby nasze mercedesy i bmw były zasmrodzane spalinami ze starych szrotów.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane