• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • kto wymyśla takie bzdury nikomu nie potrzebne?

    niech najpierw zapytają mieszkańców o zdanie, a nie wprowadzają rozwiązania na siłę. Powinni zrobić referendum lub ankietę wśród mieszkańców zamiast wydawać kasę na nikomu niepotrzebne inwestycje. Tych tuneli nie ma komu posprzątać i przez większość roku jest brudno i syf, bo brakuje tysięcy na sprzątanie, ale znajdują się miliony na zrobienie przejść. Trzeba jednak zastanowić się na kogo głosuję od lat, bo te działania jakoś bardzo mi się nie podobają.

    • 16 3

  • Nie rozumiem. (2)

    Władze miasta powinny realizować oczekiwania mieszkańców. Z ankiety zamieszczonej przy artykule wynika, że przeważająca większość (68%) jest za pozostawieniem istniejącego stanu rzeczy. Jeśli demokracja ma polegać na realizowaniu oczekiwań większości to coś tu jest chyba nie tak.

    • 15 4

    • A kto ci wmówił, że w ankiecie głosują tylko mieszkańcy?

      • 2 1

    • Nie rozumiesz, fakt.

      Ankieta na trollmiasto.pl?
      Rownie dobrze moglbys zrobic ankiete pod kosciolem albo na piwie z Męcz-zenem.

      • 4 2

  • Cyrk

    Cyrk

    • 6 1

  • Więcej korków! Więcej korków!!!

    • 8 1

  • Spoko (1)

    I bardzo dobrze, jeszcze powinny powstać progi zwalniające i ze trzy światła. Tylko później nie jęczcie, że tramwaje się ślimaczą, że smród spalin pod oknem. Ja jako pieszy wolę kładkę, przejście podziemne- czuje się bezpieczniej. Kierowcy nawet na czerwonym się nie zatrzymują a dodatkowo muszę uniżenie czekać na zielone, aby przejść.

    • 9 5

    • Progi zwalniające dla tramwajów?

      Rewolucyjny pomysł.

      • 2 0

  • Ox (1)

    A czemu tylko 5 przejsc ? Jak szalec to szalec najlepiej 10 albo 15. Ci w urzędzie ewidentnie przescigaja sie w coraz glupszych pomyslach

    • 23 2

    • Zamiast usprawniac życie ludziom, przed wyborami sugeruje się gdzie pujda ewentualnie unijne fundusze

      Jednak tym artykułem Pani Ola PO kazała po której jest stronie? Bezpartyjni Samorządowcy , Bezpartyjni .śmiechu warte?

      • 0 0

  • 50km/h?

    Teraz jedzie się tam 90-110km/h i dzięki temu nie ma korków.

    50km/h spowoduje korki i gnębienie kierowców.

    • 7 3

  • Bo po co kładki remontować!!!!.lepiej pędzel i farba.dramat nie włodarze!!!

    • 5 0

  • Jeden z najwyzszych wskaznikow zachorowan na raka?

    Dulkiewicz dowali przejsc naziemnych, zeby bylo wiecej spalin z tysiecy samochodow, ktore beda ruszac z tych swiatel kazdego dnia. Zdychac w niedoinwestowanych szpitalach i stac w korkach - juz nie moge sie doczekac.

    • 12 3

  • (3)

    Bardzo dobrze, nie mamy już komunizmu i zmieniamy komunistyczną zabudowę i układy drogowe, teraz mamy kapitalizm i budujemy tak żeby zmaksymalizować zyski dla jak największej ilości osób, a nie tylko samochodów. Niesteyt widać, że wielu osobom to nie pasuje, ale trzeba robić i się komuchami nie przejmować : )

    • 5 14

    • (2)

      Goopku ta komusza wywloka dulkiewicz to nowa odmiana komuny tym razem takiej zielonej

      • 2 1

      • (1)

        Ale kwik, bo odchodzimy od komunistycznych pomysłów i zastępujemy je kapitalistycznymi rozwiązaniami. Bardzo dobrze, komuchy do na Białoruś i tam sobie jeździć 10 pasmowymi drogami w centrum.

        • 1 4

        • deb..lu wracamy do komuny tym razem zarządzanej przez brukselskich pacjentów psychiatrycznych

          • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane