• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • Ta ekipa musi odejść

    • 11 2

  • uspokojenie ruchu - czyli zwiększenie korków

    • 12 1

  • ZASPA (1)

    Przed wyborami obiecują a póżniej się okaże że plany zmienią bo nie ma pieniędzy .

    • 3 4

    • Oby

      • 1 1

  • No tak

    Nie ma świateł i korków więc ekipa deb..li od upośledzonej Olusi chce to naprawić czego nie dotkną to bubel

    • 17 3

  • Myślę, że mieszkańcy... (2)

    ...powinni być zdeterminowani, by wymienić pajaców z ratusza na ludzi, którzy zajmą się problemami mieszkańców, a nie deweloperów, turystów czy aktywiszczy. Pilnie.

    • 18 4

    • Do dna, polac mu piwa.

      Męczy-zen

      • 1 1

    • Przegrywacie samochodziarze z każdym dniem xD

      Zostaje wam jęczenie w internetach

      • 0 3

  • Uspokoi czyli spowolni i korek do Wrzeszcza...

    Brawo. Już teraz są korki takm gdzie do tej pory nie było, bo ktoś poprzestawiał światła.

    • 14 0

  • Uuuu, będzie protest kierowczyków. Na złość innym kierowczykom staną w korkach i już nie wyjadą. (4)

    Pytanie retoryczne: ile kasy zapłaciły kierowczyki za budowę, remont i utrzymanie asfaltów w Gdańsku?

    • 4 17

    • (2)

      Tylko potem nie płacz, jak bezglutenowe pierożki przyjadą zimne.

      • 7 4

      • (1)

        Nie ma co dyskutować. "córka leśnika" to sponsorowany przez U.M. aktywista rowerowy.
        Skąd wiem, że sponsorowany przez U.M.? Wystarczy zapytać o "jej" poglądy na temat polityki. Takiego jadu to nigdy jeszcze nie widziałem, aż dziwne że redakcja ignoruje te wpisy skoro są przeciwko "hejtowi".

        • 5 2

        • Bylem pewien że to pacjentka ze Srebrzyska

          • 2 0

    • Więcej niż piesi i rowerzyści.

      • 2 0

  • windy

    lepszym rozwiązaniem byłyby windy przy obu tunelach...

    • 7 1

  • Jezdnia na tym odcinku jest

    w takim stanie, że mało który pozwala sobie na jazdę 70km/h w trosce o swoje zawieszenie.

    • 12 1

  • Dramat

    Kolejny dramatyczny pomysł z serii jak jeszcze bardziej zakorkować i tak już zakorkowane miasto...
    Zamiast wydawać pieniądze na robienie tych przejść naziemnych wraz z całą towarzyszącą infrastrukturą nie lepiej byłoby dobudować windy do istniejących przejść podziemnych??? To aż takie trudne do wymyślenia?

    • 18 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane