• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • Chyba na głowę upadliście! Władza do zmiany!

    • 9 0

  • to samo powinno byc na obwodnicy. Przeciez to tkanka miejska !

    • 5 0

  • Całe szczęście wyniosłem się z Trójmiasta na dobre.

    Nie muszę martwić się korkami, brakiem miejsc parkingowych, dojazd do pracy 25km od domu zajmuje mi tyle samo, co wcześniej podróż tramwajem z Przymorza do Dworca Głównego. W domu cisza, spokój i zero patologii drącej się pod balkonami o 3... Żyć, nie umierać :)

    • 10 0

  • Bez sensu

    Skoro kładki to po co ograniczenie prędkości. Świetna droga bez korków. Zawsze nią jeżdżę.jest cudowna właśnie z tego powodu że można ominąć korki na al.zwyciestwa i potem niepodległości. Nie róbcie tego wszędzie.! Są kraje gdzie nie ma znaków ograniczających jazdę i ludzie wtedy sami siebie pilnują. Jak mogą jadą szybko jak nie to zwalniają. Po prostu myślą jadąc. A tak w ogóle to 50 km to jest jakiś absurd. 60 byłoby w sam raz .

    • 10 0

  • ETC

    Zebra przy Galerii Zaspa super sprawa, ale reszta totalnie niepotrzebna. Skoro tyle się mówi o gigantycznej przebudowie kładki to po jeszcze ładować tam jakieś przejścia dla pieszych?

    • 7 2

  • Nowy asfalt

    Może niech ktoś pomyśli nad wylaniem nowego asfaltu na tej drodze. Starszna bujanka i dużo dziur i pozapadanych studzienek.

    • 7 0

  • (2)

    Czas obecnym włodarzom powiedzieć wreszcie dziękuję!

    • 12 1

    • To są dopiero piewcy demokracji (1)

      70% obywateli jest przeciw przejściom naziemnym, a oni swoje.

      • 1 1

      • Instytut danych z d**y?

        Wystarczy zobaczyć jaka część ludzi idzie nad ziemią, a jaka tunelem przy Bramie Wyżynnej.

        • 0 1

  • (1)

    w celu lepszej organizacji i płynności ruchu proponuję przejście co 20 metrów, zmniejszyć prędkość dla samochodów do 25 km/h, zwęzić jezdnie do jednego pasa ruchu, dla rowerów i buspas po 5 szt. i wszelkie tunele zasypać

    • 7 0

    • Najlepsze jest to, że zupełnie nie zmieniłoby to średniej prędkości samochodu w mieście.

      • 0 1

  • Dziwna polityka

    Ostatnie działania urzędników spowodowały że najmniejsza stłuczka lub wypadek powodują paraliż komunikacyjny całego miasta. Główne arterie powinny być w miarę bezkolizyjnie i szybko rozprowadzić ruch drogowy na poszczególne dzielnice gdzie dopiero można "uspakajać ruch" co jest bardziej ekologiczne niż co 100-200 światła z najczęściej czerwoną falą " Tristara'. Dobrze byłoby żeby autorzy tych "genialnych" pomysłów nie byli anonimowi i odpowiadali za swoje pomysły chociażby w wyborach.

    • 15 0

  • "uspokajanie ruchu" używając pieszych jako progi zwalniające?

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane