- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (244 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (320 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (49 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (201 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (65 opinii)
Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza
Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. Rzeczypospolitej. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.
W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.
Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa
Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.
Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.
Później Startowa i Żwirki i Wigury
Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. Startową
Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.
Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej
Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.
O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość
Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.
Miejsca
Opinie (486) ponad 10 zablokowanych
-
2023-09-22 09:48
Chyba na głowę upadliście! Władza do zmiany!
- 9 0
-
2023-09-22 09:53
to samo powinno byc na obwodnicy. Przeciez to tkanka miejska !
- 5 0
-
2023-09-22 09:57
Całe szczęście wyniosłem się z Trójmiasta na dobre.
Nie muszę martwić się korkami, brakiem miejsc parkingowych, dojazd do pracy 25km od domu zajmuje mi tyle samo, co wcześniej podróż tramwajem z Przymorza do Dworca Głównego. W domu cisza, spokój i zero patologii drącej się pod balkonami o 3... Żyć, nie umierać :)
- 10 0
-
2023-09-22 09:59
Bez sensu
Skoro kładki to po co ograniczenie prędkości. Świetna droga bez korków. Zawsze nią jeżdżę.jest cudowna właśnie z tego powodu że można ominąć korki na al.zwyciestwa i potem niepodległości. Nie róbcie tego wszędzie.! Są kraje gdzie nie ma znaków ograniczających jazdę i ludzie wtedy sami siebie pilnują. Jak mogą jadą szybko jak nie to zwalniają. Po prostu myślą jadąc. A tak w ogóle to 50 km to jest jakiś absurd. 60 byłoby w sam raz .
- 10 0
-
2023-09-22 10:01
ETC
Zebra przy Galerii Zaspa super sprawa, ale reszta totalnie niepotrzebna. Skoro tyle się mówi o gigantycznej przebudowie kładki to po jeszcze ładować tam jakieś przejścia dla pieszych?
- 7 2
-
2023-09-22 10:04
Nowy asfalt
Może niech ktoś pomyśli nad wylaniem nowego asfaltu na tej drodze. Starszna bujanka i dużo dziur i pozapadanych studzienek.
- 7 0
-
2023-09-22 10:05
(2)
Czas obecnym włodarzom powiedzieć wreszcie dziękuję!
- 12 1
-
2023-09-22 10:08
To są dopiero piewcy demokracji (1)
70% obywateli jest przeciw przejściom naziemnym, a oni swoje.
- 1 1
-
2023-09-22 10:14
Instytut danych z d**y?
Wystarczy zobaczyć jaka część ludzi idzie nad ziemią, a jaka tunelem przy Bramie Wyżynnej.
- 0 1
-
2023-09-22 10:06
(1)
w celu lepszej organizacji i płynności ruchu proponuję przejście co 20 metrów, zmniejszyć prędkość dla samochodów do 25 km/h, zwęzić jezdnie do jednego pasa ruchu, dla rowerów i buspas po 5 szt. i wszelkie tunele zasypać
- 7 0
-
2023-09-22 10:15
Najlepsze jest to, że zupełnie nie zmieniłoby to średniej prędkości samochodu w mieście.
- 0 1
-
2023-09-22 10:08
Dziwna polityka
Ostatnie działania urzędników spowodowały że najmniejsza stłuczka lub wypadek powodują paraliż komunikacyjny całego miasta. Główne arterie powinny być w miarę bezkolizyjnie i szybko rozprowadzić ruch drogowy na poszczególne dzielnice gdzie dopiero można "uspakajać ruch" co jest bardziej ekologiczne niż co 100-200 światła z najczęściej czerwoną falą " Tristara'. Dobrze byłoby żeby autorzy tych "genialnych" pomysłów nie byli anonimowi i odpowiadali za swoje pomysły chociażby w wyborach.
- 15 0
-
2023-09-22 10:10
"uspokajanie ruchu" używając pieszych jako progi zwalniające?
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.