- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (325 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza
Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. Rzeczypospolitej. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.
W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.
Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa
Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.
Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.
Później Startowa i Żwirki i Wigury
Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. Startową. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).
Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury. Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.
Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej
Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II. Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.
O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość
Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.
Miejsca
Opinie (486) ponad 10 zablokowanych
-
2023-09-22 10:11
Miłego powrotu z pracy.
Kolejne durne pomysły
- 6 0
-
2023-09-22 10:13
A jeszcze dziś myślałem o tej trasie, że fajna bo bez świateł...
- 6 0
-
2023-09-22 10:13
Nareszcie!!
Swietny krok. Miasto nie jest tylko dla samochodow. Spoleczenstwo to tez mamy z wozkami,wolno chodzacy staruszkowie,dzieci, niepelnosprawni. Czas likwidowac bariery w miescie. To rejon ze świetną komunikacją miejską,wiec mozna się przeniesc na tramwaj lub kolejkę jesli komus przykro stac w korkach.
- 1 8
-
2023-09-22 10:15
Wszędzie w mieście powinno być 50km/h (1)
I zakaz jazdy starych aut nieekologicznych
- 3 5
-
2023-09-22 10:20
Czyli nieelektrycznych?
Lpg jest najbardziej ekologiczne:)
- 0 0
-
2023-09-22 10:16
Jezu Chryste, dlaczego jacyś psychopaci wpadają na takie pomysły (4)
- 13 1
-
2023-09-22 10:21
Banda chorych ludzi (2)
Wiedziałem że prędzej czy później jakiś ułom się doczepi do jedynej drogi w tym mieście na której można odpocząć od ciągłych świateł i jechania 48 kmh
- 2 1
-
2023-09-22 10:44
W mieście 48 km/h to i tak za duża prędkość. (1)
- 2 0
-
2023-09-22 20:09
Na rower tak, w zabudowanym wszędzie powinno być 80
- 0 0
-
2023-09-22 10:24
Zamiast zostawić jak jest tylko wyremontować to klasycznie
Rozwiązania kompletnie odwrotne do sensownych
- 2 1
-
2023-09-22 10:23
Co za bzdura (1)
Jak budowa przejścia i wyjazdu z ul. Żwirki i Wigury ma odciążyć skrzyżowanie na ul. Kołobrzeskiej? Przecież to jakieś bzdury. Poza tym skoro miasto tak chce zadbać o wygodę i bezpieczeństwo to czemu po prostu nie wyremontuje podziemnych przejść i nie zrobi do nich łagodnych podjazdów. Przy większości z nich jest dużo miejsca na takie rozwiązania. Będą bezpieczne i nie będą korkować miasta. Dlaczego nie ma teraz statystyk ile jest na tym odcinku wypadków z pieszymi? Ograniczono prędkość na Grunwaldzkiej ze względu na wypadki. A tutaj? Ograniczenie dla zasady? Dla populizmu? Hmm a może porozmawiajmy o bezpieczeństwie w inny sposób? Co miasto powie na małe wyzwanie? Może zainwestujmy w sprawny transport zbiorowy i ograniczmy w ten sposób ruch samochodów? Może zamiast zmuszać ludzi do przemieszczania się pieszo albo rowerami dajmy im alternatywę? I nie mówię o tej śmiesznej fali która jest rozwiązaniem przestarzałym i niekonkurencyjnym przy obecnie planowanym cenniku.
- 10 0
-
2023-09-22 10:46
Tramwaj tam jedzie średnio w ciągu dnia co kilka minut.
W co tym chcesz inwestować. W prywatną linię pod twoje mieszkanie?
- 0 0
-
2023-09-22 10:29
Kolejne klamstwa z urzedu Gdańska 200mln wydali na system nikomu niepotrzebny Fala a mówią ze nie maja 35mln na nową kladke?
kolejne 200 mln na pseudorower miejski i niemaja 35 mln na kladke dla mieszkanców?
Na kaprysy urzedników to władze Gdańska maja nawet miliard ale na inwestycjhe dla mieszkanców niemaja nawet na ławke przy chodniku czy w Parku Reagana !- 12 0
-
2023-09-22 10:32
Tak. Zaspa to juz dzielnica starszych ludzi...
Tunele są dla nich barierami nie do pokonania. Oby jak najszybciej te nowe przejścia.
- 3 10
-
2023-09-22 10:33
Ale będzie kocioł (1)
Jest to obecnie jedyna droga którą w stronę Sopotu można najczęściej bardzo płynnie przejechać. Po dodaniu sygnalizacji to się zmieni
- 11 0
-
2023-09-22 14:06
No i dobrze
Stop przelotówkom tranzytowym w mieście
- 1 4
-
2023-09-22 10:34
Może w przyszłym roku juz kto inny bedzie decydować o rozwoju miasta
Obecne władze coraz mniej słuchają mieszkańców. Mniej polityki na szczeblu lokalnym a więcej dialogu z mieszkańcami.
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.