• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • Miłego powrotu z pracy.

    Kolejne durne pomysły

    • 6 0

  • A jeszcze dziś myślałem o tej trasie, że fajna bo bez świateł...

    • 6 0

  • Nareszcie!!

    Swietny krok. Miasto nie jest tylko dla samochodow. Spoleczenstwo to tez mamy z wozkami,wolno chodzacy staruszkowie,dzieci, niepelnosprawni. Czas likwidowac bariery w miescie. To rejon ze świetną komunikacją miejską,wiec mozna się przeniesc na tramwaj lub kolejkę jesli komus przykro stac w korkach.

    • 1 8

  • Wszędzie w mieście powinno być 50km/h (1)

    I zakaz jazdy starych aut nieekologicznych

    • 3 5

    • Czyli nieelektrycznych?

      Lpg jest najbardziej ekologiczne:)

      • 0 0

  • Jezu Chryste, dlaczego jacyś psychopaci wpadają na takie pomysły (4)

    • 13 1

    • Banda chorych ludzi (2)

      Wiedziałem że prędzej czy później jakiś ułom się doczepi do jedynej drogi w tym mieście na której można odpocząć od ciągłych świateł i jechania 48 kmh

      • 2 1

      • W mieście 48 km/h to i tak za duża prędkość. (1)

        • 2 0

        • Na rower tak, w zabudowanym wszędzie powinno być 80

          • 0 0

    • Zamiast zostawić jak jest tylko wyremontować to klasycznie

      Rozwiązania kompletnie odwrotne do sensownych

      • 2 1

  • Co za bzdura (1)

    Jak budowa przejścia i wyjazdu z ul. Żwirki i Wigury ma odciążyć skrzyżowanie na ul. Kołobrzeskiej? Przecież to jakieś bzdury. Poza tym skoro miasto tak chce zadbać o wygodę i bezpieczeństwo to czemu po prostu nie wyremontuje podziemnych przejść i nie zrobi do nich łagodnych podjazdów. Przy większości z nich jest dużo miejsca na takie rozwiązania. Będą bezpieczne i nie będą korkować miasta. Dlaczego nie ma teraz statystyk ile jest na tym odcinku wypadków z pieszymi? Ograniczono prędkość na Grunwaldzkiej ze względu na wypadki. A tutaj? Ograniczenie dla zasady? Dla populizmu? Hmm a może porozmawiajmy o bezpieczeństwie w inny sposób? Co miasto powie na małe wyzwanie? Może zainwestujmy w sprawny transport zbiorowy i ograniczmy w ten sposób ruch samochodów? Może zamiast zmuszać ludzi do przemieszczania się pieszo albo rowerami dajmy im alternatywę? I nie mówię o tej śmiesznej fali która jest rozwiązaniem przestarzałym i niekonkurencyjnym przy obecnie planowanym cenniku.

    • 10 0

    • Tramwaj tam jedzie średnio w ciągu dnia co kilka minut.

      W co tym chcesz inwestować. W prywatną linię pod twoje mieszkanie?

      • 0 0

  • Kolejne klamstwa z urzedu Gdańska 200mln wydali na system nikomu niepotrzebny Fala a mówią ze nie maja 35mln na nową kladke?

    kolejne 200 mln na pseudorower miejski i niemaja 35 mln na kladke dla mieszkanców?
    Na kaprysy urzedników to władze Gdańska maja nawet miliard ale na inwestycjhe dla mieszkanców niemaja nawet na ławke przy chodniku czy w Parku Reagana !

    • 12 0

  • Tak. Zaspa to juz dzielnica starszych ludzi...

    Tunele są dla nich barierami nie do pokonania. Oby jak najszybciej te nowe przejścia.

    • 3 10

  • Ale będzie kocioł (1)

    Jest to obecnie jedyna droga którą w stronę Sopotu można najczęściej bardzo płynnie przejechać. Po dodaniu sygnalizacji to się zmieni

    • 11 0

    • No i dobrze

      Stop przelotówkom tranzytowym w mieście

      • 1 4

  • Może w przyszłym roku juz kto inny bedzie decydować o rozwoju miasta

    Obecne władze coraz mniej słuchają mieszkańców. Mniej polityki na szczeblu lokalnym a więcej dialogu z mieszkańcami.

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane