• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Zróbcie od razu to z czego się tak bardzo wzdymacie do orderów coś co po naszemu jest alejką osiedlowa a w Niderlandach woonerfem. Po co dobra i szybka droga łącząca osiedla skoro możemy uprzykrzyć życie i zrobić co 100 m przejście. $0 lat było ok, ludzie sie zestarzeli a oni teraz dla młodych kaleków robią przejścia, by sie przypadkiem nie spocili.

    • 251 32

    • Pierwsi do ganiania ludzi do przejścia (w mieście!) po kilometr są zawsze ci (1)

      których sprawność fizyczna ogranicza się do otwierania drzwi samochodu... Żenada

      • 8 11

      • Żenada?

        Dla kilku leni którym sie dupki nie chce ruszyć lepiej zablokować dobrze pomyślana arterie łączna trzy dzielnice jedyna w całym mieście która prawie nigdy sie nie korkuje

        • 4 1

    • i koniecznie progi zwalniajace

      przed przejsciami bo tam nie bezpiecznie bedzie jak sebix w telefonem w reku wejdzie bez patrzenia na pasy....

      • 7 3

  • Kiedy są wybory w tym mieście,

    bo już mnie od dawna telepie ;(

    • 9 0

  • Przeczytaj młody człowieku, bo kiedyś i Ty będziesz stary i schorowany i z pewnością wtedy zmieni Ci się punkt widzenia!

    To nie jest tak, że przy tej ulicy mieszkają sami młodzi i zdrowi, bo gro mieszkańców Zaspy (i pewnie Przymorza) to osoby starsze, którym trudno się poruszać. Przy Rzeczypospolitej przejść naziemnych jest niewiele, stąd ukłon w kierunku seniorów czy niepełnosprawnych, czy też rodziców z wózkami, aby nie musieli pokonywać kilkudziesięciu schodów w dół czy w górę, chcąc przejść na drugą stronę ulicy. Jak to się łatwo zapomina o tym, że na ten moment jest się zdrowym i w pełni sprawnym. Ale pamiętaj młodzieży, że i wy kiedyś będziecie starzy i schorowani i ciekawe jakie będzie wtedy wasze myślenie? Dobrego dnia!

    • 2 9

  • ależ głupota, szybka trasa przelotowa stanie się teraz osiedlową uliczką a przejście przy ETC zakorkuje wyjazd z Hynka. A tak dobrze się tam tędy jeżdziło.

    • 8 0

  • Co by tu jeszcze spie*rzyć panowie....

    Magistrat gdański specjalizuje się w dezorganizowaniu życia Gdańszczanom. Jeszcze nic mądrego nie ujrzało światła dziennego . Jakby tu jeszcze bardziej zakorkować . Oto "myśl" przewodnia. Czas najwyższy wysłać to towarzystwo do pasania baranów.

    • 11 0

  • oj ta Ola

    Al. Rzeczypospolitej jest w tragicznym stanie, wyboje , garby na jezdni. Tam trudno juz teraz jechac wiecej niz 50km/h. Droga nie remontowana od 40 lat. Nasza Ola ma fundusze na budowe kolejnych przejsc naziemnych, na remonty drog juz niestety nie.

    • 11 0

  • Niezła kampania

    Ktoś od kilku lat prowadzi w Gdańsku kampanie "zakorkujmy Gdańsk".
    Wiadomo, że łatwiej i taniej im wybudować przejścia nadziemne niż wziąć się do roboty i zadbać o przejścia podziemne i windy.
    Jeszcze będziecie płakać.
    Tak, jest to duże ułatwienie dla osób z wózkami dziecięcymi jak i osób z niepełnosprawnością ale ... zakorkowanie Gdańska = większe spaliny, hałas itp. Jak by miasto brało pod uwagę wszystkich mieszkańców w tym kierowców to by się zajęli przejściami podziemnymi i ich udogodnieniami jak i sprawnymi windami. Żeby każdemu żyło się lepiej.

    • 11 1

  • Podziękować za pomysły należy w wyborach

    Gdańszczanie od lat wieszają psy na pomysłodawcach wielu nietrafionych projektów, ale i tak wciąż głosują na tą samą władzę. Pretensje miejcie do siebie.

    • 9 0

  • Ja się pytam

    Po cholerę to?

    • 11 0

  • Projekt kładek (1)

    Zastanawiam się dlaczego nie zaproponowano przejścia wykonanego analogicznie jak to przy rondzie Płażyńskiego / Marynarki Polskiej. Przechodzi się tamtędy wygodnie i bez schodów - na Rzeczypospolitej wydaje się być dostatecznie dużo miejsca aby zaproponować podobne rozwiązanie z łagodnie wykonanymi podejściami na przystanki tramwajowe. Przy przejściach naziemnych czerwone światło będzie obowiązywać wszystkich - kierowców, pieszych czy tramwaje. Nie wspominając o osobach które nie stosują się do sygnalizacji - z pewnością wzrośnie tam bezpieczeństwo :)

    • 4 1

    • Za mało serdeczności w kierowcach

      Więc zabierzemy im jeszcze trochę dróg:)

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane