- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza
Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. Rzeczypospolitej. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.
W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.
Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa
Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.
Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.
Później Startowa i Żwirki i Wigury
Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. Startową
Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.
Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej
Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.
O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość
Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.
Miejsca
Opinie (486) ponad 10 zablokowanych
-
2023-09-22 10:34
(3)
Zróbcie od razu to z czego się tak bardzo wzdymacie do orderów coś co po naszemu jest alejką osiedlowa a w Niderlandach woonerfem. Po co dobra i szybka droga łącząca osiedla skoro możemy uprzykrzyć życie i zrobić co 100 m przejście. $0 lat było ok, ludzie sie zestarzeli a oni teraz dla młodych kaleków robią przejścia, by sie przypadkiem nie spocili.
- 251 32
-
2023-09-22 11:01
Pierwsi do ganiania ludzi do przejścia (w mieście!) po kilometr są zawsze ci (1)
których sprawność fizyczna ogranicza się do otwierania drzwi samochodu... Żenada
- 8 11
-
2023-09-23 01:27
Żenada?
Dla kilku leni którym sie dupki nie chce ruszyć lepiej zablokować dobrze pomyślana arterie łączna trzy dzielnice jedyna w całym mieście która prawie nigdy sie nie korkuje
- 4 1
-
2023-09-22 18:46
i koniecznie progi zwalniajace
przed przejsciami bo tam nie bezpiecznie bedzie jak sebix w telefonem w reku wejdzie bez patrzenia na pasy....
- 7 3
-
2023-09-22 10:38
Kiedy są wybory w tym mieście,
bo już mnie od dawna telepie ;(
- 9 0
-
2023-09-22 10:49
Przeczytaj młody człowieku, bo kiedyś i Ty będziesz stary i schorowany i z pewnością wtedy zmieni Ci się punkt widzenia!
To nie jest tak, że przy tej ulicy mieszkają sami młodzi i zdrowi, bo gro mieszkańców Zaspy (i pewnie Przymorza) to osoby starsze, którym trudno się poruszać. Przy Rzeczypospolitej przejść naziemnych jest niewiele, stąd ukłon w kierunku seniorów czy niepełnosprawnych, czy też rodziców z wózkami, aby nie musieli pokonywać kilkudziesięciu schodów w dół czy w górę, chcąc przejść na drugą stronę ulicy. Jak to się łatwo zapomina o tym, że na ten moment jest się zdrowym i w pełni sprawnym. Ale pamiętaj młodzieży, że i wy kiedyś będziecie starzy i schorowani i ciekawe jakie będzie wtedy wasze myślenie? Dobrego dnia!
- 2 9
-
2023-09-22 10:49
ależ głupota, szybka trasa przelotowa stanie się teraz osiedlową uliczką a przejście przy ETC zakorkuje wyjazd z Hynka. A tak dobrze się tam tędy jeżdziło.
- 8 0
-
2023-09-22 10:59
Co by tu jeszcze spie*rzyć panowie....
Magistrat gdański specjalizuje się w dezorganizowaniu życia Gdańszczanom. Jeszcze nic mądrego nie ujrzało światła dziennego . Jakby tu jeszcze bardziej zakorkować . Oto "myśl" przewodnia. Czas najwyższy wysłać to towarzystwo do pasania baranów.
- 11 0
-
2023-09-22 11:00
oj ta Ola
Al. Rzeczypospolitej jest w tragicznym stanie, wyboje , garby na jezdni. Tam trudno juz teraz jechac wiecej niz 50km/h. Droga nie remontowana od 40 lat. Nasza Ola ma fundusze na budowe kolejnych przejsc naziemnych, na remonty drog juz niestety nie.
- 11 0
-
2023-09-22 11:10
Niezła kampania
Ktoś od kilku lat prowadzi w Gdańsku kampanie "zakorkujmy Gdańsk".
Wiadomo, że łatwiej i taniej im wybudować przejścia nadziemne niż wziąć się do roboty i zadbać o przejścia podziemne i windy.
Jeszcze będziecie płakać.
Tak, jest to duże ułatwienie dla osób z wózkami dziecięcymi jak i osób z niepełnosprawnością ale ... zakorkowanie Gdańska = większe spaliny, hałas itp. Jak by miasto brało pod uwagę wszystkich mieszkańców w tym kierowców to by się zajęli przejściami podziemnymi i ich udogodnieniami jak i sprawnymi windami. Żeby każdemu żyło się lepiej.- 11 1
-
2023-09-22 11:13
Podziękować za pomysły należy w wyborach
Gdańszczanie od lat wieszają psy na pomysłodawcach wielu nietrafionych projektów, ale i tak wciąż głosują na tą samą władzę. Pretensje miejcie do siebie.
- 9 0
-
2023-09-22 11:14
Ja się pytam
Po cholerę to?
- 11 0
-
2023-09-22 11:16
Projekt kładek (1)
Zastanawiam się dlaczego nie zaproponowano przejścia wykonanego analogicznie jak to przy rondzie Płażyńskiego / Marynarki Polskiej. Przechodzi się tamtędy wygodnie i bez schodów - na Rzeczypospolitej wydaje się być dostatecznie dużo miejsca aby zaproponować podobne rozwiązanie z łagodnie wykonanymi podejściami na przystanki tramwajowe. Przy przejściach naziemnych czerwone światło będzie obowiązywać wszystkich - kierowców, pieszych czy tramwaje. Nie wspominając o osobach które nie stosują się do sygnalizacji - z pewnością wzrośnie tam bezpieczeństwo :)
- 4 1
-
2023-09-22 11:21
Za mało serdeczności w kierowcach
Więc zabierzemy im jeszcze trochę dróg:)
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.