• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • " - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka"

    Redaktorku, serio? Nic nie muszą, mogą zawracać nawet na ul. Pomorskiej jak chcą.
    Jeżeli już, to większość zawraca na najbliższym skrzyżowaniu, tzn. 200m od wyjazdu z ul. Żwirki i Wigury,
    pod kładką z al. J. Pawła II zamiast się pchać w kierunku Przymorza do Hynka czy Kołobrzeskiej.

    • 5 0

  • Gdańsk Nowy Port ul.Wyzwolenia (1)

    A kiedy wreszcie jakiś porządny dojazd do portu gdańskiego,a nie środkiem osiedla mieszkaniowego ul.Wyzwolenia?Zrobili sobie z lokalnej ulicy autostradę wbrew woli mieszkańców.

    • 2 1

    • Część wspólna, czyli wszystkich mieszkańców

      widocznie innym to nie przeszkadza. A tak swoją drogą, masz mieszkanie, a inni nie mają. Trzeba je wybudować, budowa twojego bloku też komuś kiedyś przeszkadzała

      • 0 1

  • Kwestia czasu kiedy wpadną na pomysł

    "Strefa Tempo 30" na całej al. Rzeczpospolitej. Budzi się taki urzędnik rano i "myśli"...
    Co by tu jeszcze spi.....ić.

    • 8 0

  • wlasnie dlatego dulkiewicz jest do zmiany (1)

    65% osob jest przeciwnych, ale ona uparcie (nie ona wiadomo, ale podlegle jej jednostki) wiecznie nam wmawiaja czego my mamy chciec. Ograniczenie na grulwaldzkiej do 50, przejscie przy forum, przezjscie przy dworcu, teraz ten syf. Jeszcze sie okaze ze przez bande lekkomyslnych ekoterrorystow gdańsk przejdzie w zarzadzanie pisu... masakra

    • 8 2

    • właśnie PO przegrywa wybory w mieście

      przez durne pomysły , realizowane z uporem maniaka wbrew większości i wbrew zdrowemu rozsądkowi

      • 4 0

  • Idzmy dalej i zrobmy z jednego pasa parking jak w oliwie na grunwaldzkiej (1)

    Lewak

    • 4 0

    • Tsemu niet? Levak von Danzig ;)

      • 1 0

  • Masakra!

    Rozumiem, że przejścia są potrzebne, ale puśćcie samochody POD przejściami. Nie trzeba drążyć tunelu, wystarczy odpowiedni wykop i zabudowa "dachu". I nie jest to żadne nowum, w innych miastach już tak robią (Sopot, Warszawa). Na Zaspie zamiast kładki dziwoląga i de..... skrzyżowania pod, zróbcie zabudowę nad ulicą, albo wielkie rondo ze światłami. Będzie taniej i mniej dziwacznie.

    • 3 1

  • zamiast usprawniac ruch w miescie

    mozna by usprawic komunikacje poza aglomeracja miasta

    • 3 0

  • Nie zawiodłem się (1)

    Rowerowi pacjenci obrodzili

    • 5 1

    • Aż się tak sPOcili że pampersy będa zaraz zmieniać na trasie ;)

      • 1 0

  • Kiedy przejście przy Miniaturze?

    Przejście przy Teatrze Miniatura powinno wrócić. Centrum miasta, a odległość między przejściami jak odcinek między przystankami tramwajowymi.

    • 2 2

  • sort

    Jedyna taka ulica.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane