• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • Tym miastem rzadza idioci

    Nie mam juz co do tego zadnych watpliwosci

    • 2 1

  • tam uspokajanie a 3 pasma Grunwaldzkiej pozostaną autostradą

    W miejscach gdzie mało ludzi porusza się chodnikami wzdłuż ulicy uspokojają ruch. W Wrzeszczu gdzie ruch pieszy jest ogromny nikomu nie przeszkadzają auta pędzące pod nosem przechodniów i 1,5m chodnik wraz z przystankiem autobusowym (vide Galeria Bałtycka 04)

    • 2 3

  • Tylko spróbujcie tak zrobić, banda ćwokow

    • 1 3

  • Tej pani już podziękujmy

    • 2 3

  • Nie mają umiaru

    Gdańskie drogi będą jednym wielkim przejściem naziemnym. W Warszawie jest sporo miejsc, gdzie trzeba przejść 300-400m by dostać się na drugą stronę lub kładką i ruch samochodowy jest w miarę płynny. Jest kompromis. Trzeba przegonić całe towarzystwo z rady miasta i w wyborach samorządowych wybrać nowych. W innym przypadku będzie coraz gorzej.

    • 5 2

  • (1)

    widać że włodarze Gdańska robią wszystko żeby Koalicja przegrała i w naszym mieście a w przyszłym roku miastem też zaczęli rządzić pisowcy. Naprawdę nie ma w Gdańsku ważniejszych spraw? Czy mamy może za dużo pieniędzy? Może też jest zbyt bezpiecznie na drogach? Luuuuudzie, opanujcie się

    • 2 2

    • I PiS zaprowadzi tu porządek! KO już dziękujemy.

      • 1 0

  • Jak najszybciej trzeba tej naszej gospodyni

    • 2 1

  • Jesli zlikwidujecie kładkę to po co druga?

    Jak zrobi się kilka przejść dla pieszych, pomimo istniejących tuneli to po co robić nową kładkę?! Gdy zostanie zmniejszona prędkość, zamontowane światła w trybie "czerwona fala" jak teraz na JPII to samochody będą jechać z prędkością 20 km/godz. (jak teraz na JPII) i piesi będą mogli przechodzić kiedy chcą. Do przejechania rowerem niepotrzebna kladka bo są ścieżki na JP2 i wzdłuż RP. To skrzyżowanie trzebabcalkowiciebprzerobic na rondo bez różnicy poziomów a nie budować kolejną kładkę aby wyfac pieniądze bez sensu bo jej istnienie nienzwiekszy funkcjonalności i tak w planach zepsutej drogi szybkiego przejazdu z Wrzeszcza na Przymorze.

    • 1 1

  • Większość osób przeciwna. Przy magistrat w końcu posłucha mieszkańców?

    • 1 0

  • No wreszcie nastąpi ucywilizowanie tej autostrady. Wreszcie będzie można normalnie przejść przez ulicę. Koniec z pędzeniem na oślep. Tak powinno być na wszystkich arteriach i na obwodnicy też.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane