• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • W sprawach miasta powinni komentować

    wyłącznie mieszkańcy Gdańska a nie wsiuki.

    • 1 1

  • Remont nawierzchni

    Może zamiast kolejnych przejść korkujących miasto niech w końcu wyremontują nawierzchnię jezdni al. Rzeczypospolitej bo ta jest od lat w opłakanym stanie. To wstyd dla włodarzy miasta, że aleja o tak wyniosłej nazwie jest niczym stara, gminna droga w zapomnianej przez świat miejscowości.

    • 1 0

  • Nie narzekać, nie narzekać, głosować na KO

    I klaskać, klaskać...

    • 0 1

  • Czym wy jesteście zdziwieni? Poczytajcie o SUMP , wpisać w wyszukiwarkę SUMP trójmiasto.

    Plan jest prosty ograniczenie transportu indywidualnego poprzez zwężanie jezdni, ograniczenia prędkości, nakladanie podatków, oplat itp. Tylko bogaty bedzie jezdzil samochodem.

    Przecież to jest dyrektywa UE, wy tacy głupi jesteście czy udajecie?

    Te euro z Brukseli przysłania gały czy co???

    • 3 1

  • Jak tu wydać kasę i zakorkować przy okazji miasto? Mędrcy nad tym pracują.

    Gorzej, drożej, zleconka za "projekty". Da się żyć.

    • 1 0

  • Durnota

    Większej durnoty nie czytałem. Czytając to wnioskuję, że ci co chcą tego są zdania : dajcie nam ulicę, a my już znajdziemy sposób aby ją zakorkować. Mieszkam na zaspie i jakoś te przejścia mi nie przeszkadzają. Mam male dziecko - wózkowe i daje radę. Bardziej denerwuje mnie, że gdy pada stan jezdni jest taki, że wchodząc do przejścia podziemnego jestem ochlapany. To co będzie z przejściami? Jestem kategorycznie za NIE !!!!

    • 2 1

  • Co za baran dorwał się do tych przejść na,iemnych jak głupi do sera. To jakiś psychopata niech go ktoś powstrzyma. Skoro wy robicie na złość mieszkańcom to ja też zagłosuje wam na złość.

    • 2 0

  • Wcześniejsze wybory w Gdańsku i wysadzić z siodła dulkiewiczowa dewastuje miast

    • 2 0

  • A czy wiadomo, który developer będzie partycypował w kosztach budowy przejścia przy Startowej?

    • 1 0

  • Olka musi odejsc. Ona i jej ekipa rujnuja nam miasto!

    Tam jest bardzo malo pieszych a ci co sa od dziesiecioleci radza tam sobie bardzo dobrze z przejsciami podziemnymi!!!! To windy niech dorobia ale niech nie korkuja i nie spowalniaja nam jedynej przejezdnej drogi w tej dzielnicy! Tam nigdy nie ma zadnych wypadkow, dziala dobrze. Po co psuc??

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane