• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • Najbardziej potrzeba przejscia prze galerii zaspa

    Jak tam jest tunel, władze miasta, jesteście żałośni

    • 4 0

  • Masakra masakryczna!!!

    Co za głąby to wymyślili??? Chyba czas się wyprowadzać z tego porąbanego miasta.

    • 3 0

  • Mam lepszy pomysł

    Może na Rzeczpospolitej i grunwaldzkiej lepiej pchać na zgaszonym dla bezpieczeństwa, i ekologii. Moze prędkość w godzinach szczytu by wzrosła, jednocześnie przez całą dobę bedzi dobra dla trójmiejskich ślimaków

    • 1 0

  • Bardzo bogate miasto

    Czyli na przebudowę całej Rzeczpospolitej znajdzie się kilkaset milionów (skoro sama kładka ma kosztować 35 mln), ale na remont Toruńskiej, której najgorszy odcinek to około 150 metrów to już pieniędzy nie ma?

    Aha, logika miejskich planistów...

    • 3 0

  • (1)

    Praktycznie nie poruszam się autem po mieście ale i tak uważam, ze to słaby pomysł. Jednak miasto powinno mieć sprawne przelotówki.

    Lepiej budować podziemne przejścia bez schodów. Zajmują więcej miejsca, ale są najkorzystniejszym rozwiązaniem dla pieszych, rowerzystów, kierowców, wózkarzy, rolkarzy a nawet dzikich zwierzaków mieszkających w mieście.

    • 44 5

    • Tak, najlepiej wszystkich pieszych wrzucić do podziemi i niech tam siedzą. Łażą tacy nie wiadomo po co i przeszkadzają nam wspaniałym królom w samochodach suszyć łokcie.

      • 2 3

  • brawo Gdańsk, brawo przodowniczka, tu się chce ....

    .... żyć a jeszcze bardziej umierać....

    • 2 0

  • Co by tu jeszcze popsuć?

    Aleja Rzeczypospolitej jest jedną z niewielu ważnych ulic w Gdańsku gdzie można przejechać bezpiecznie, szybko i bez korków. Ludzie, którzy chcą to zniszczyć przez dodanie kilku punktów kolizyjnych w imię rzekomego "uspokojenia ruchu", którego ta arteria nie potrzebuje, powinni jak najszybciej odejść ze stanowisk. Oni nie mają pojęcia co chcą zrobić. Działają na szkodę mieszkańców. Ja też jestem mieszkańcem Zaspy i wiem co mówię bo codziennie tędy przejeżdżam. Korzystam też z istniejących pod i nadziemnych przejść i mimo moich 75 lat jakoś mi to nie przeszkadza. Nieprawdą jest też, że windy na spornej kładce często się psują. Nie zdarzyło mi się, żebym zastał zepsutą windę, a mieszkam tu od początku istnienia Zaspy.

    • 5 0

  • Żenada

    Niech najpierw nawierzchnię naprawią

    • 0 0

  • Takie rozwiązania

    To totalna głupota. Kolejne inwestycje których nie chcą mieszkańcy. Już w centrum i okolicach te przejścia psują przepustowość. Powinny być zmodernizowane przejścia podziemie tak aby każda grupa społeczna mogła z nich korzystać ponieważ są bezkolizyjne!!! Czyli bezpieczne.

    • 1 0

  • Trzeba brać przykład że Szwecji

    Owszem są ta przejścia naziemne, ale miasta główne ciągi komunikacyjne wpuszczają pod miasto. Gdzie są rozjazdy do dzielnic aby wyjechać na powierzchnię lub na podziemne parkingi czy to osiedli czy galerii handlowych.
    Można w ten sposób przejechać całe miasto w godzinach szczytu bez stania w korkach. Wszyscy są zadowoleni. I piesi, i rowerzyści i kierowcy aut. Zróbcie coś dla wszystkich dobrego a nie dla wybranej garstki osób.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane