• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • Za duzo maja pieniedzy

    Co to znów za pomysł aby popsuć komunikację na zaspie. Kto za to płaci? Czy znów ten FRAG to wymyślił i szuka hajs z miasta.. za mało się nachapaliscie ? Mieszkania w centrum pasuje prezesowi/byłemu skarbnikowi?? Nie wpit.laj się już w zaspe

    • 0 0

  • nie dla korków

    Tylko bezkolizyjne skrzyżowania i ładnie szerokie tunele, dla pieszych z podjazdami zamiast schodów uratują Gdańsk przed całkowitym zakorkowaniem.
    KTO, za mądrala odklejony od rzeczywistości siedzi w urzędzie i wymyśla i planuje takie bzdury?
    Dla potwierdzenia: w tym tygodniu2 razy obronilem pieszego na przejsciu przed rozjechaniem blomujac ulice swoim samochodem. Raz z winy pieszego raz z winy innego kierowcy. Naprawdę niewiele brakowalo... Az mam ciarki jak o tym pisze...
    .

    • 0 0

  • Tragedia

    Tragedią jest obecny trend w którym robi się na drogach łączących dzielnice, które mają jeszcze jakąkolwiek przepustowość co 100m przejścia... a co na to ekologia? Przecież ciągłe hamowanie i przyspieszanie to wielokrotnie większe zanieczyszczenie powietrza i ogólnie większe koszty społeczne poprzez szybsze zużycie samochodów podczas takiej eksploatacji...

    • 1 0

  • Czekamy

    Czekamy, aż Ci niepełnosprawni włodarze wymyślą przejścia na Grunwaldzkiej co 100m... ignoranci i niedowartościowani ludzie siedzą w tych urzędach... zakorkujmy całe miasto by żyło się lepiej!

    • 1 0

  • Niedawno

    Niedawno przeprowadziłem się z przymorza na południe Gdańska... po 2 tygodniach jechałem znowu na przymorze i zatęskniłem za przepustowością dróg i płynnością jazdy... widać teraz przymorze bedzie mialo tak źle jak południe... szkoda, że równają do gorszego a nie do lepszego..

    • 1 0

  • Propozycja

    Proponuję na początek poprawić nawieszchnie na tej drodze w obu kierunkach. Bo miasto niedługo nie wypłaci się po pozwać za uszkodzenia samochodów bo dziury są większe niż ser szwajcarski ma.

    • 0 0

  • Przejścia dla pieszych rozwiązują wiele problemów...

    ... może zrobić przejście w szadolkach to przestanie śmierdzieć ???

    • 0 0

  • Zamiast dwoch pasów w jedna stronę,zrobic po jednym, ograniczenie do 30 km/h,proponuje wiecej przejsc.

    Więcej miejsca będzie dla ścieżek rowerowych, ruch będzie uspokojony a co najważniejsze czyste powietrze.

    • 1 0

  • Jedyni w swoim rodzaju

    Czy jesteśmy jedynym krajem na świecie, który likwiduje podziemne, a robi naziemne, żeby ulice się bardziej korkowały? Więcej korków to więcej spalin. Masakra.

    • 1 1

  • Skoro będą przejścia, to po co inwestować w tę dziurę w ziemi?

    Ta dziura (kładka i jedyne na trasie dwupoziomowe ale za to w pełni kolizyjne skrzyżowanie) niczego nie zmieni w kwestii płynności i przepustowości. Po co remontować ten relikt PRL-u?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane