• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • Jak powstrzymać ta glupote

    Ktoś coś musi z tym zrobić. Dlaczego oni to robią wobec sprzeciwu większości mieszkańców

    • 1 0

  • hejtują samochodziarze, ciekawe co będzie gdy wejdzie podatek od samochód (na to się zgodził w kpo M A T O Łusz moradziecki)
    świetne rozwiązanie, skończy się autostrada w mieście

    • 0 1

  • Po co to komu

    Jak cos działa to poco to psuć?
    Od lat ten odcinek drogi jest w miarę przejezdny może czas zacząć jak na zachodzie starać się udrozniac główne arterie a nie je blokować. Weźcie przykład z mądrych a nie głupich to ze jakiś despota jeden czy drugi ma z tym problem i znalazł sobie kilku popleczników nieznaczny ze trzeba psuć coś co juz działa. wykorzystac te pieniądze na ulepszenie tego co juz jest ,po drugie gdzie wasze wymarzone eko każde dodatkowe zatrzymanie to dodatkowa emisja i nieważne czy dizel czy elektryk i tak każdy pojazd po zatrzymaniu potrzebuje więcej energii aby ruszyć.Warto pomyśleć o bezkolizyjnych skrzyżowaniach przejściach to jest bezpieczenstwo a nie blokowanie pamiętajcie ze aut nie ubedzie tylko przybędzie budują się nowe bloki firmy, dzielnice sie rozwijają zaopatrzenie sklepów firm czy instytucji dostarczanie im towaru nie odbędzie się na rowerze a i osoby prywatne zamawiaja meble robią remonty itd plus auta cywilne.
    czas zacząć myśleć!!!

    • 2 1

  • Zrobić deptak od razu trzeba

    Proponuję wyłaczyc jeden pas ruchu na miejsca parkingowe jak w Oliwie lub od razu iść po całosci i deptak zrobić....oj widzę że PO bardzo się stara by przegrać wybory z PiS...szkoda że Bareja nie żyje...choć Pani prezydent na pewno wymyśli jakiś rydwan lub pisakownice na miarę naszych możliwosci

    • 2 0

  • Chore chore chore (1)

    Jednym słowem chore

    • 1 0

    • To trzy słowa

      Ae się zgadzam

      • 0 0

  • Moje zdanie: Spowolnienie i zakorkowanie

    Lata temu były budowane kładki i tunele,aby nie narażać pieszych na kontakt z kierowcami/ pojazdami. Teraz gdy w mieście liczba aut wzrosła, osiedla budują gdzie się da, stawiać na przejścia naziemne? Czemu nie zbudują kolejnych kładek, z ułatwieniami dla osób niepełnosprawnych,rowerów, etc? Lepiej zakorkować obie dzielnice, swiatlami, kolizjami z rowerami, i komórkowymi zombi na przejściach dla pieszych. Już z Przymorza w stronę Zaspy,(w popołudniowych godzinach) stoi sznur aut. Teraz to samo będzie od ETC. Wystarczy popatrzeć co się dzieje w centrum v.v "LOTU" .Przejście obok przejścia, korki mega... Tak, zrobiło nam się przyjazne miasto. Pozdrawiam

    • 2 0

  • I wy chcielibyście aby na was glosować ?

    • 1 0

  • Nowe bloki

    Władze są zdeterminowane bo Szwedzi chcą wykupić następne bloki jakie powstaną po likwidacji wiaduktów na Jana pawła (wszystkie mieszkania na pasie startowych wykupione przez Szwedzką firmę, bloki jeszcze nie powstały). Poza tym niech włodarze miasta sprawdzą ile zgineło bądź zostało rannych na obecnych przejściach a do ilu średnio wypadków dochodzi na pasach jakie chcą nam zafundować

    • 1 0

  • 65 procent osób jest przeciwnych

    Do władz miasta: Naprawdę chcecie przegrać wybory ? Ostatnio podejmujecie decyzję zupełnie sprzeczne.z opinia mieszkańców.

    • 2 0

  • Jeszcze spowalniacze niech zamontują co 100 metrów

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane