• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • Opinie mieszkańców nic nie znaczą

    Miasto robi swoje i stara sie utrudnić życie swoim mieszkańcom wcale nie biorąc pod uwagę ich głosów co potwierdza ankieta. Zamiast zająć się tworzeniem i poprawą, to psuje i pogarsza.

    • 5 1

  • Syf

    Fachowcy od korkowania miasta.

    • 1 1

  • Tylko mówimy o arterii, która łączy kilka dzielnic.

    Zdecydowanie więcej ludzi korzysta z tej drogi na co dzień niż osób, które muszą przejść na drugą stronę. I nie robią tego dla przyjemności tylko rano, jadą i popołudniu wracają z**bani by utrzymać to miasto. Jadę dzień w dzień tą drogą, pokonuję dziennie 40 kilometrów by zarobić na podatki.

    • 4 1

  • d**ilizm w czystej postaci

    • 1 1

  • Jak zwykle dziwne pomysły.

    W pierwszej kolejności to niech lepiej naprawią tą drogę. bo od 40 lat tylko łaty wstawiają.

    • 2 1

  • A co Oni chcą tam uspokajać...
    Jak Już to pomyśleć o wybiegowym pasie z Zwirki i Wigury(trochę za blisko skrętu w JP wg przepisów ale można by coś pewnie tam wykombinować)
    Prawoskręt w Startową bliżej kładki jest miejsce.
    To by uspokoiło ruch a nie sztuczne ograniczenia predkosci, przejscia co 100m.

    • 2 1

  • Ściema przedwyborcza. To się nie wydarzy.

    Władze miasta, które jak mogą sabotują powstanie jakichkolwiek przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej, na czele z wymienionym przed ETC, nagle chcą zrobić ich pięć? Uwierzę jak zobaczę. Poza tym zamiast za 35 mln. robić i**otyczną kładkę, trzeba zasypać tą pieprzoną dziurę i zrobić zamiast niej normalne rondo, a w najgorszym przypadku chociaż skrzyżowanie. I zamiast dopłacać 35 mln. to jeszcze można zarobić, bo wygospodarowany teren można przeznaczyć pod mieszkaniówkę, gastro i usługi na parterach zarobić sporo na sprzedaży. To są nieprzytomne kompletnie pieniądze, które znowu wyrzucić w gruz chcą nasze władze.

    • 3 3

  • MTM

    Oby ta firma była wykonawcą

    • 0 0

  • Dramat

    Po pierwsze, to oczywiste, że ten pomysł, to skrajną głupota,a po drugie,jak pokazuje wynik ankiety, mieszkańcy nie chcą kolejnego i**otyzmu , który miasto chcę wprowadzić. Skoro na ławkę nie problem wydać 20tys to i na kładkę się uzbiera.

    • 6 1

  • 500mln wydali na kaprysy urzedników Gdanska które szkodzą mieszkancom a nie maja 30mln na kladke dla mieszkanców

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane