• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • .

    Najpierw niech naprawią nawierzchnię tam i w innych miejscach, bo to wstyd co dzieje sie w Gdańsku, a wymyślają różne głupie rzeczy i marnują nasze pieniądze, na to aby uprzykrzyć innym ludziom życie (tyle lat było ok, a teraz chcą zakorkować i tak przytkną już ulice)

    • 5 0

  • Co ten kraj zrobił

    by tak pokarało rządzącymi

    • 5 0

  • Miasto przyjazne kierowcom (1)

    Aż tak "nasze" władze boli ten tytuł?

    • 6 0

    • Gdzie?

      • 0 0

  • Nie wierze, po prostu nie wierze co ta ekipa robi z naszym miastem!

    Czy to jest priorytet? Czy to jest walka z korkami i ulatwianie zycia ludziom??? Dlaczego wind sie nie zamontuje?? Dlaczego oni robia z naszego miasta prowincjinalna wioche ???

    • 14 1

  • Parodia nie potrafią utrzymać prędkości na krótkim odcinkuul kolobrzeskiej od Chłopskiej do grunwaldzkiej a tu wielki plany chyba ktoś musiał dobrze zarobić za taki teoretyczny i niewykonalny plan jeszcze za ich kadencji

    • 3 1

  • Pomysły z palca

    Na pierwszy ogień może warto zająć się w pierwszej kolejnosci całkowitą wymianą nawierzchni bo poruszanie się po tym ciągu przypomina atrakcję w wesołym miasteczku.

    • 10 1

  • Poroniony pomysł

    Sam pomysł przejść przez jezdnię na tej arterii jest tak głupi, że aż nie chce mi się wierzyć, że UM mógł o nim pomyśleć.

    • 12 1

  • Nie zgadzam sie z zmianami

    To powinno przejść przez konsultacje społeczne.

    • 6 0

  • Zwiększyć dopuszczalną prędkość

    W calym mieście. Warsztaty zajmujące się naprawami zawieszenia się ucieszą. Będą wieksze kolejki niż do lekarzy...

    • 1 1

  • To sprawi tylko, że śmierć poniesie kilka kolejnych osób

    Będą mieli na nagrobkach napisane: miał/a pierwszeństwo na pasach.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane