• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pieniądze na "Różową"

(boj)
3 czerwca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Gdynia na "Dzień Dziecka" otrzymała z Ministerstwa Infrastruktury 6,5 mln zł na dokończenie III etapu "Drogi Różowej". To pozwoli zaoszczędzić pieniądze miasta i mimo negatywnej decyzji marszałka województwa dotyczącej dofinansowania budowy IV etapu - dokończyć całość inwestycji.

Gdynia pod koniec sierpnia planuje zakończyć budowę odcinka od ul. Sportowej (od Saniporu) do ul. Stryjskiej. Ostatnia część prac przy III etapie drogi, czyli węzeł Al. Zwycięstwa - ul. Wielkopolska ma być gotowy pod koniec września br. Te dwa zadania spełniają wymogi Ministerstwa Infrastruktury kierującego środki z krajowej subwencji rezerwy drogowej na projekty ważne i mogące być zakończone w danym roku kalendarzowym. Gdynia z tej rezerwy otrzymała właśnie 6,5 mln zł.

- Gdyńska aplikacja spotkała się z pozytywnym przyjeciem i dostaliśmy całkiem przyjemną sumę 6,5 mln zł - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - To nie jest żaden kredyt, ale bezzwrotna dotacja. Na wcześniejsze etapy Drogi Różowej dwukrotnie dostaliśmy kwoty rzędu 2 mln zł. Tym razem zdecydowanie się nam poszczęściło. Może dlatego, że tamte etapy były pośrednie, a teraz zbliżamy się do końca inwestycji?

Cały trzeci etap budowy kosztuje ok. 21 mln zł, więc ministerstwo sfinansuje 1/3 kosztów inwestycji. Równocześnie toczy się sprawa ostatniego, IV etapu - od ul. Stryjskiej do ul. Wielkopolskiej. Ten etap prac jeszcze nie jest rozpoczęty, a Pomorski Komitet Sterujący nie przyznał na niego pieniędzy z funduszy rozwoju regionalnego. Jednak Gdynia chce rozpocząć budowę IV etapu bez względu na to, jakie wsparcie dostanie (lub nie) od marszałka województwa. Decyzja marszałka nie zapewniła Gdyni pełnego finansowania III etapu, ale wsparcie ministerstwa pomoże w dokończeniu planów. Dlaczego? III etap miał być sfinansowany z budżetu miasta, tymczasem przyznane 6,5 mln zł pozwala zaoszczędzić te pieniądze i przesunąć je na ostatni, IV etap.

Dlaczego Droga Różowa jest tak ważna? Bo jest drogą o znaczeniu regionalnym - obsługuje ruch z północy na południe aglomeracji, z Wejherowa, Rumi i północnych dzielnic Gdyni w kierunku Sopotu i Gdańska. Ten ruch jest duży i wciąż wzrasta.

- Od dłuższego czasu było widać, że obsłużenie tego ruchu wyłącznie jedną nitką Alei Zwycięstwa jest niemożliwe - tłumaczy Marek Stępa. - Aleja korkowała się. Można było mówić o staniu, a nie o ruchu. Fragmentarycznie oddawana "Droga Różowa" powoli poprawia sytuację. Każdy, kto jeździ Aleją Zwycięstwa może stwierdzić, że w miarę oddawania kawałków "Drogi Różowej", Aleja Zwycięstwa robi się coraz bardziej przejezdna. Jeżeli dokończymy budowę tej drogi, to ruch północ - południe będzie się odbywał w miarę płynnie. Droga Różowa oznacza płynność ruchu, skrócenie czasu przejazdu i większe bezpieczeństwo, bo w takim tłoku, jaki był na Alei Zwycięstwa nie było może groźnych wypadków, ale stłuczek i otarć, przy okazji prób przepychania się, było całkiem sporo.
(boj)

Opinie (133)

  • Ludzie!!! Dlaczego sie kłócicie?! Każde miasto ma swoje wady i zalety, chociaż w Gdańsku jest więcej probleów, bo jest tu najwiekszy i to widać na pierwszy rzut oka, jak się mieszka w Trójmieście.
    Ale wszyscy powinniśmy żyć w zgodzie, a nie po sobie "jechać"!!!

    PS. W Gdańsku wydaje sie najwięcej kasy na remonty dróg, bo są bardziej dziurawe!!!

    • 0 0

  • garmi

    A jak wasz hotel na plance redłowskiej.
    Przecież był inwestor he he i gdzie jest teraz.
    Czyżby uciekł zobaczywszy jak "śliczna" ta gdynia i że hotelu nie ma sensu tu budować:)

    • 0 0

  • ss jesteś na pewno nastolatkiem

    w dodatku zapewne w okresie pokwitania - widać tę grę hormonów hehe.
    Jesteś obrzydliwie napastliwy i masz argumenty rodem z dziecięcej wyliczanki. Jak ty chcesz dziecko porównywać miasto o połowe mniej ludne czyli Gdynię z Gdańskiem to wysil się na jakieś przeliczniki np. na głowę mieszkańca czy coś. Jak raz napiszesz że
    Gdyńskie zabytki są brzydkie to pamiętaj NIEDOUKU - lata 30-ste w architekturze to nie socreal. Gdzieś Ty się historii uczył?! Ocena estetyczna zabudowy Gdyni czy Gdańska to rzecz gustu - nie Tobie oceniać czy coś jest gorsze czy lepsze bo ci się podoba lub nie. Osobiście wolę Gdynię z jej szerokimi ulicami i dosyć "przejrzystą" zabudową. A najbardziej centrum Sopotu.
    Turystyka mój Ty miły pacanku to nie tylko zabytki ale też i plaże orac propozycje aktywnego relaksu - liczba plaż dostępnych w bezpośrednim sąsiedztwie obu miast oraz takich np. stadnin jest podobna tyle że w Gdyni jest bliżej. Wytłumacz mi zajadły patrioto lokalny dlaczego w takim razie Sopot jest popularniejszy od Gdańska mimo że mniej w nim kościołów mariackich itp.?
    Nie obrzucaj błotem inwestycji których nie widziałeś - to że coś jest mniejsze nie znaczy że nieoptymalnie wykorzystane, po prostu stosowne do wielkości miasta, w którym powstaje.
    I ostatnie - naucz się argumentowania poprawnego i uprzejmego bo to co pisałeś wcześniej ma zadęcie demagogiczne (znasz to słowo?) i chamskie w formie.

    • 0 0

  • dziecko napisz jeden fakt anie baranku kilka

    banialek.
    Nastolatkiem to tY dopiro będziesz :)
    Fakty gdynia jest brzydka to fakt i mam gdzieś historie.
    Oferta Gdańska i Sopotu się uzupełnia i fajnie.
    Ciekawe Sopot popularniejszy weż mnie nie rozmieszaj.
    Na głowę to podaj jakieś wzkażniki dochód na głowę wyższy w Gdansku.
    ktoś tu o tm pisał ale nienawiść cię zaślepiła he he.
    Gdynia powtarzam praktycznie zero prywatnych inwestycji.
    Nowe mieszkania rok 2004 gdynia 900 kilka Gdańsk 2300
    policz sobie wzkażnik jeżeli już przerabialiście w szkole ten działania bu he he
    1 kwartał 2005 w Gdańsku oddano do użytku 700 mieszkań prawie tyle co gdynia w calym 2004.
    Przykre dla szczurkowyznawców ale prawdziwe.
    Hotele, centra handlowe, w gdyni nie nikt nie planuje powyższych inwestycji, chyba że lidle tu gdynia jest "potęgą"
    W Gdańsku 1 lidl w gdyni 3 gratuluje

    • 0 0

  • kompleksy

    Gdynia ma bardzo cztelny plan inwestycyjny swojego miasta cały czas prowadzona jest akcja promocyjna Gdyni. Program drogowy jest w Gdyni sprawą priorytetową od przynajmniej 10 lat efekty tego już widać a za jakieś 2-3 lata gdy dokończona będzie droga różowa, rozbudowana ul. Wiśniewskiego a przede wszystkim dokończona estakada Kwiatkowskiego to będzie pełen sukces.Nie ma co tego tłumaczyć bo jeśli ktoś ma choć kszte rozumu i spojrzy na układ drogowy Gdyni nie będzie miał wątpliwości o czym tu rozmawiamy ,tym bardziej że nie mówimy tu o wirtualmych życzeniach tylko już o faktach bo wszyskie te inwestycje są w trakci realizacji.Do tego jak dołączy sie budowę halisportowej, muzeum miasta i Mar-Woj, przygotowania do budowy nowoczesnego Dworca Morskiego, aktualnie przebudowa i rozbudowa basenu żeglarskiego oraz plany przbudowy i rozbydowy stadionu piłkarskiego to musi robić to wrażenie.A to że czasami pojawiaja się drobne problemy w trakcie realizacji; jest takie powiedzenie nie popełnia błędów ten kto nic nie robi.Z tego powodu zupelnie nie martwie sie tym ze czasami pojawiaja się drobne problemy bo nie mają one zadnego wpływu na końcowy efekt.Gdynia nie ma aspiracji równania sie z dużymi miastami wojewódzkimi jak Kraków,Wrocław,Poznań bo to poprostu nie ta liga. Nikt w Gdyni nie ma aspiracji do przypisywania sobie roli lidera w regionie bo to rola przypisana jest dla miasta wojewódzkiego.Fakt że każdy dobry projekt i trafiona inwestycja natychmiast ma swój negatywny oddźwięk za miedzą to tylko źle świadczy o jej władzach i mieszkańcach ale na szczęście nie dotyczy to wszystkich. Mam wielu znajomych z Gdańska a że są to ludzie na poziomie mogę liczyć się z ich zdaniem ,bardzo ciepło wypowiadają sie otym co dzieje się w Gdyni i wiem że są to opinie szczere a nie wynikają tylko z kurtuazji.Te szczeniackie przepychanki że z takich czy innych powodów Gdańsk jest lepszy od Gdyni wynika tylko i wyłącznie z kompleksów. Niech mi ktoś pokaże miasto niewojewódzkie w Polsce ,które ma taką liczbe ludności jak Gdynia prowadzi takie inwestycje i ma taki potencjał gospodarczy.Na tym polu Gdynia nie ma sobie równych a może iść w szranki nawet z miastami wojewódzkimi.A gdańsk niech porównuje sie z innymi miastami wojewódzkimi to może okaże się że jest lepszy od Rzeszowa, Białegostoku może Bydgoszczy.Bo to jest liga w której gra Gdańsk. A gdynia niech rozwija sie swoim dośc szybkim tempem jak na swoje możliwości i żeby tylko nikt jej w tym nie przeszkadzał.I proszę nie mówcie tu o zaślepieniu gdynian przez Pana Prezydenta Szczurka bo akurat władze samorządowe są pod bardzo dużą lupą i każde podknięcie jest od razu widoczne.A tak się słada że Pan Adamowicz czy Karnowski mogli tyko o tym poarzyć i to też boli.A ja generalnie chciałbym aby całe trójmiasto rozwijało się szybko ,sprawnie i z dużym rozmachem bez względu na to cz "coś" pierwsze powstanie w Gdyni czy w Gdańsku. Jak mam ochotę iść na przedstawienie do teatru Wybrzeże to wsiadam w samochód i jadę do Gdańska i nie zauważyłem aby dla kogoś z Gdańska było problemem przyjechać na przedstawienie do Teatru Muzycznego do Gdyni.Na szczęsćie to tego typu ludzie mają pływ na przyszłość trójmiasta a nie ci co wypisują często te kretyństwa na tym i innych forach.

    • 0 0

  • TO TUMANA GARMIEGO

    O ile się nie mylę na tzw Polance Redłowskiej w Gdyni Echo Investment też miało budować kompleks hotelowo-rekreacyjny z aquaparkiem. I co widzimy po 10 latach?? Ano NIC!! Jeszcze rok temu byla tam tablica informacyjna, obecnie nawet jej nie ma bo okoliczne pijaczki sprzedały ją na skupie złomu.
    To właśnie jest rzeczywisty obraz przedsiębiorczej Gdyni, rozdymanej przez hałaśliwą propagandę i zagłaskanej na śmierć przez głupich dziennikarzy.
    ZGROZA

    • 0 0

  • Niestety

    10 minut Gdyni już minęło. Czy ją wykorzystala czy nie to juz zupełnie inna sprawa. Napewno można bylo zrobić więcej. Obecnie inwestorzy inwestują w Gdańsku, Sopocie, Tczewie, w prawie całym regionie za wyjątkiem Gdyni. Pisanie o Gdyni jako o przedsiębiorczym mieście to duże nadużycie.

    • 0 0

  • kroqus

    ten twój belkot marketingowy rodem z UM gdynia nie robi juz na nikim oprócz obiektywnego garmiego wrażenia.
    Dużo gadania zero konkretów.
    2 km drogi różowej i po 30 latach kasa na trase Kw. czyli jedyną na świecie kilkukilometrową estakade prosto do lasu.
    Odniosę się tylko do 1 faktu prasa się aferami szczurka wogóle nie interesuje.
    Cyrk z halą a tytuł z wyborczej "winny projektant"
    portal trójmiasto nawet o tym się nie zająknął.
    Nie wiem szczuras im musi jakieś łapówki dawać dziennikarzynom.

    Czytam że gdynia nie ma ambicji ciekawe a gdzie tylko może próbuje konkurować z Gdanskiem choć przegrywa ostatnio w każdej dziedzinie

    • 0 0

  • Przepraszam za moją wypowiedź

    po prostu jestem zwyczajnie głupi.

    • 0 0

  • ss to jakis oszołom

    Kolego, nabawiłes sie kompleksów jadąc zbombardowaną Marynarki Polskiej, przeprawiając sie promem z kat 60-tych z Nowego Portu, aby dotrzec do wspaniałego terminala na Westerpaltte gdzie hula wiatr i pies z kulawa noga nie zagląda. Na koniec przeszedłes sie betonową Długą gdzie po 22.00 zamiera życie i gdzie łatwo stracic portfel i aparat. Chłopie, nie tocz piany z ust tylko popatrz najpierw na swoje podwórko.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane