• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pieniądze na "Różową"

(boj)
3 czerwca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Gdynia na "Dzień Dziecka" otrzymała z Ministerstwa Infrastruktury 6,5 mln zł na dokończenie III etapu "Drogi Różowej". To pozwoli zaoszczędzić pieniądze miasta i mimo negatywnej decyzji marszałka województwa dotyczącej dofinansowania budowy IV etapu - dokończyć całość inwestycji.

Gdynia pod koniec sierpnia planuje zakończyć budowę odcinka od ul. Sportowej (od Saniporu) do ul. Stryjskiej. Ostatnia część prac przy III etapie drogi, czyli węzeł Al. Zwycięstwa - ul. Wielkopolska ma być gotowy pod koniec września br. Te dwa zadania spełniają wymogi Ministerstwa Infrastruktury kierującego środki z krajowej subwencji rezerwy drogowej na projekty ważne i mogące być zakończone w danym roku kalendarzowym. Gdynia z tej rezerwy otrzymała właśnie 6,5 mln zł.

- Gdyńska aplikacja spotkała się z pozytywnym przyjeciem i dostaliśmy całkiem przyjemną sumę 6,5 mln zł - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - To nie jest żaden kredyt, ale bezzwrotna dotacja. Na wcześniejsze etapy Drogi Różowej dwukrotnie dostaliśmy kwoty rzędu 2 mln zł. Tym razem zdecydowanie się nam poszczęściło. Może dlatego, że tamte etapy były pośrednie, a teraz zbliżamy się do końca inwestycji?

Cały trzeci etap budowy kosztuje ok. 21 mln zł, więc ministerstwo sfinansuje 1/3 kosztów inwestycji. Równocześnie toczy się sprawa ostatniego, IV etapu - od ul. Stryjskiej do ul. Wielkopolskiej. Ten etap prac jeszcze nie jest rozpoczęty, a Pomorski Komitet Sterujący nie przyznał na niego pieniędzy z funduszy rozwoju regionalnego. Jednak Gdynia chce rozpocząć budowę IV etapu bez względu na to, jakie wsparcie dostanie (lub nie) od marszałka województwa. Decyzja marszałka nie zapewniła Gdyni pełnego finansowania III etapu, ale wsparcie ministerstwa pomoże w dokończeniu planów. Dlaczego? III etap miał być sfinansowany z budżetu miasta, tymczasem przyznane 6,5 mln zł pozwala zaoszczędzić te pieniądze i przesunąć je na ostatni, IV etap.

Dlaczego Droga Różowa jest tak ważna? Bo jest drogą o znaczeniu regionalnym - obsługuje ruch z północy na południe aglomeracji, z Wejherowa, Rumi i północnych dzielnic Gdyni w kierunku Sopotu i Gdańska. Ten ruch jest duży i wciąż wzrasta.

- Od dłuższego czasu było widać, że obsłużenie tego ruchu wyłącznie jedną nitką Alei Zwycięstwa jest niemożliwe - tłumaczy Marek Stępa. - Aleja korkowała się. Można było mówić o staniu, a nie o ruchu. Fragmentarycznie oddawana "Droga Różowa" powoli poprawia sytuację. Każdy, kto jeździ Aleją Zwycięstwa może stwierdzić, że w miarę oddawania kawałków "Drogi Różowej", Aleja Zwycięstwa robi się coraz bardziej przejezdna. Jeżeli dokończymy budowę tej drogi, to ruch północ - południe będzie się odbywał w miarę płynnie. Droga Różowa oznacza płynność ruchu, skrócenie czasu przejazdu i większe bezpieczeństwo, bo w takim tłoku, jaki był na Alei Zwycięstwa nie było może groźnych wypadków, ale stłuczek i otarć, przy okazji prób przepychania się, było całkiem sporo.
(boj)

Opinie (133)

  • do poprzednika

    Innych pouczasz a sam nie widzisz że cała gdynia zamiera po 20 tej. Jakie to atrakcje przygotowała mieszkańcom Gdynia, oprócz widoku naprótych drecholi okupujących mordownie na Skwerze kościuszki??

    • 0 0

  • moje 5 groszy nt Gdynia

    s****ie w banie. Gdyński UM jest najlepszym przykładem radosnej propagandy sukcesu, niczym rodem z ZSRR lub KRLD.



    Gdyńskie "arterie komunikacyjne". Spójrzmy ile pieniedzy wydano w Gdansku i Gdyni w okresie ostatnich 5-6 lat, dysproporcje na korzyść Gdańska ogromne 3-4 krotne. Podczas gdy w Gdyni przecinano wstegi na 300 metrowym odcinku

    Świętojańskiej, w Gdansku oddawano do użytku kolejne odcinki W-Z, Słowackiego czy Trasy Sucharskiego. Kto przy zdrowych zmysłach buduje tzw Drogę Różową, pytam się po co?? Po to aby dublować Aleję Zwycięstwa? Kosztem gdyńskiego podatnika Pan Prezio i jego zadufana w sobie ekipa buduje drogę, która nie jest tak naprawdę nikomu potrzebna, przyszłość Gdyni to rozwiązania komunikacyjne w

    obrębie portu, tylko że Trasa Kwiatkowskiego utknęła w krzakach jakieś 20 lat temu i od tego czasu nie posunęła się ani o centymetr. To taka gdyńska specjalnoś wpuszczać ludzi w maliny...o pardon w krzaki.



    Gdyńskie hotele to kolejny radosny rozdział gdyniofilstwa - Nadmorski i Gdynia - jedyne hotele, gdzie nie uświadczysz grubych pajęczyn na ścianach. No ale który inwestor zainwestuje choć złotówkę w infrastrukturę turystyczną w

    Gdyni. Czasy filantropów dawno przeminęły, kto by chciał stracić? Przecież do Gdyni nikt nie przyjeżdża, a nawet kiedy postawi nań stopę, to tylko po to aby czym szybciej czmychnąć do Gdańska i Sopotu.



    Gdyńskie kina - istotnie jest się czym chwalić JEDNO JEDYNE!!! Nawet miasta dwu-trzykrotnie mniejsze tj Słupsk,Koszalin Legnica, Kalisz mają ich po dwa, trzy,

    cztery. Szczurowaci wmówili mieszkańcom Gdyni, że kina im nie potrzebne, w czasie wolnym lepiej siedzieć w internecie i wychwalać dokonania prezydenta (co skutecznie czynią poprzednicy) albo iść na betonowy i wiecznie pusty Skwer Kościuszki i podziwiać kolejny nieudany festyn popijając piwo, tylko UWAGA, naprawdę trzeba uważać bo tam

    niebezpiecznie. Takiego nagromadzenia łysych karkoli nigdzie indziej nie uświadczysz. W najlepszym wypadku możesz się pożegnać z suchą odzieżą i pieniędzmi, gorzej że ostatnimi czasy kilkoro ludzi żegnało się tam z życiem.



    Gdyński handel - kiedyś wizytówka trójmiasta, obecnie handlowa pustynia. Dlaczego co drugi samochód przed gdańskimi centrami handlowymi ma rejestrację

    zaczynającą się na GA?? Ano dlatego, że ludzie mają dosyć robienia zakupów w blaszanych barakach typu Geant, Tesco, czy wszechobecne w Gdyni Lidle. Wiele, naprawdę wiele jeszcze czasu upłynie zanim w Gdyni władza wymoże na inwestorze budowę obiektu typu Manhattan, czy Madison. Co więcej W Gdańsku w planach są kolejne obiekty: Galeria Wrzeszczańska, czy Fashion House Gdańsk z kompleksowymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. A w europejskiej Gdyni, za

    pieniądze podatnika miasto buduje inwestorowi drogi!!! Skandal



    Nie trzeba być szczególnie rozgarniętym aby zauważyć z jednej strony totalny gdyński marazm i miernotę, z drugiej zaś nachalną propagandę z UM niczym z lat minionych. Przecież pracują tam tacy sami ludzie jak gdzie indziej, to znaczy zwykli śmiertelnicy, którzy mają gorsze i lepsze dni. Żal mi tych wszystkich, którzy dali się nabrać na ich rzekomą nieomylność.A plony ich decyzji już można zbierać tj wstrzymana budowa muzeum miasta i marynarki wojennej, wstrzymana budowa hali sportowej. A to dopiero początek pasma "prawdziwych" sukcesów szczurkowej drużyny.

    • 0 0

  • rolie to imie dobre dla psa

    • 0 0

  • ss, po pierwsze twoje zachowanie jest poniżej jakiejkolwiek krytyki. Po drugie - życzenie mi lat nastoletnich mnienie obraża i dziekuje za komplement w sprawie mojego wieku. Po trzecie - już mi się nie chce z tobą dyskutować. I po czwarte - chamiejesz psi synu skoro podszywasz się pod mojego nicka bo tylko ciebie moge o to podejrzewać.
    Sama o sobie raczej nie mówię w rodzaju męskim. Za takie wygłupy powinieneś zostać usunięty z forum...

    • 0 0

  • a może to nie ty... Zlodziej nicka 139.164.130.170 fajne strony odwiedza. Jeśli sądzić po tym co lubi to poziom intelektualny i emocjonalny rzeczywiście jak z obrazka nastolatka. I jak coś chce się pisać podszywając się pod kogoś to pamiętaj NĘDZO zeby nie klikać wyświetlenia IP kompa.

    • 0 0

  • rolie

    przestań brać te leki bo ci szkodzą na głowę. silisz sie na ironię, ale sam nie wierzysz w to co piszesz

    • 0 0

  • Trasa sucharskiego? a co to? Rdzewiejący most w polu? To jest dopiero marnotrastwo pieniędzy
    Apropo aquaparku. Nie powstał w gdyni, to fakt, ale zapominacie iż 5 lat temu miał powstać także w gdańsku co szumnie zapowiadał adamowicz (w pasie nadmorskim na wysokości mola w jelitkowie)
    Gdzie wasz aquapark???

    • 0 0

  • rollie dzięki za podsumowanie

    Gdynia przeżywa straszny marazm tylko koncerciki im zostały.
    Mieszkańców cgyba jednak w końcu rozumiem, tyle lat im wmawiano w jakim raju żyją a tu niewiele z tego zostało.

    Nie martw się o gdański aquapark w Gdańsku się tyle buduje że jakiś czas bez niego wytrzymamy i nie są to bynajmniej lidle

    • 0 0

  • Gdńska porażka ze szczegółami

    Budżet Gdańska w 2005 roku wynosi 1,232 mld PLN,czyli 2.678 PLN na mieszkańca,z
    czego dochody własne Gdańska 1,04 mld PLN,dane ze strony Gdańska,wydatki
    budżetu Gdyni,według danych ze stronki Gdyni wynoszą 439 mln PLN,czyli 1.735

    • 0 0

  • oj dany

    Zacznij myśleć, a nie powtarzać bezsensowne komentarze. Most wantowy jest fragmentem Trasy sucharskiego, a ta wchodzi w skład tzw gdańskiej ramy komunikacyjnej. Oczywiście do powstania całego projektu jeszcze wiele brakuje, ale najważniejsza rzecz (obok tunelu pod kanałem) już jest. To 1/3 kosztów całej inwestycji, zresztą dla tirów wyjeżdżających z portu północnego i wschodnich rejonów portu wewnętrznego ten most jest inwestycją strategiczną. I proszę nie pisz zardzewiały, gdyż jest zbudowany z takich materiałów, które nie rdzewieją przez 50 lat - w przeciwieństwie do estakady kwiatkowskiego, która już nadaje się do generalnego remontu.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane