- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (167 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Pieniądze z UE na 24 elektrobusy dla Gdyni
Władze Gdyni podpisały umowę na unijne dofinansowanie, które umożliwi zakup 24 nowych elektrycznych autobusów. Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów. Powstaną też stacje do ich ładowania. Wartość projektu jest szacowana na 80 mln zł, z czego 70 mln to pieniądze z UE.
Na nowości trzeba będzie poczekać. Pierwsze pojazdy wyjadą na ulice za dwa lata - na początku 2022 roku.
Rozkład jazdy ZKM Gdynia
Autobusy elektryczne i ładowarki
Oprócz nowych autobusów elektrycznych powstanie również siedem stacji pantografowych szybkiego doładowywania ze stacjami transformatorowymi - przy pięciu pętlach autobusowych i przystankach końcowych.
Czytaj też: W Gdyni pojawią się midibusy znane z Zakopanego
Dwie ładowarki będą dostępne przy przystanku Dom Marynarza u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera. Kolejne dwie na Witominie Leśniczówce - przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców.
Pojedyncze ładowarki staną przy Dworcu Morskim koło Muzeum Emigracji - na przystanku końcowym na ul. Polskiej, na Oksywiu - przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego oraz na placu Kaszubskim - przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego.
Wiceprezydent Gdyni: inwestujemy w nowoczesność
Projekt zakupu nowych elektrycznych autobusów zachwala wiceprezydent Gdyni, podpisująca w Warszawie w imieniu samorządu stosowne dokumenty.
- Pod koniec ubiegłego roku odebraliśmy w Rzymie nagrodę. Gdynia została uznana za trzecie najlepsze miejsce do życia wśród miast od 150 do 400 tysięcy mieszkańców. Nie osiągniemy takich wyników, jeśli nie będziemy inwestować w nowoczesność. Nie moglibyśmy tego robić, gdyby nie wsparcie unijne, dzięki któremu jesteśmy w stanie ogłaszać dzisiaj początek tego nowego projektu. Pozwoli on nam osiągnąć jeszcze lepsze parametry, które dziś wydają się być może zbyt wysokie, ale jestem głęboko przekonana, że w przyszłości okażą się idealne, tak, jak stało się to z naszymi trolejbusami - zapewnia Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Całkowita wartość projektu wynosi 81 mln. 34 tys. złotych. Unijna dotacja to 68 mln. 649 tys. 400 złotych.
Miejsca
Opinie (253) ponad 20 zablokowanych
-
2020-02-01 22:55
Opinia wyróżniona
W końcu ub. roku gmina Gdynia zrealizowała wielki kontrakt na (11)
zakup autobusów i trolejbusów. Łącznie zakupiono 51 trolejbusów i 55 bardzo nowoczesnych autobusów MAN z silnikami diesla spełniającymi normy czystości spalin EURO 6D. Za 55 autobusów
z czego 60% przegubowych Gdynia zapłaciła 76 mln zł. co daje (upraszczając) ok. 1,4 mln za pojazd. Nietrudno wyliczyć, że za pojazdy elektryczne, z którychzakup autobusów i trolejbusów. Łącznie zakupiono 51 trolejbusów i 55 bardzo nowoczesnych autobusów MAN z silnikami diesla spełniającymi normy czystości spalin EURO 6D. Za 55 autobusów
z czego 60% przegubowych Gdynia zapłaciła 76 mln zł. co daje (upraszczając) ok. 1,4 mln za pojazd. Nietrudno wyliczyć, że za pojazdy elektryczne, z których tylko 33% jest przegubowych cena wynosi (znowu upraszczając 3,3 mln zł za pojazd co oznacza, że jeden autobus elektryczny to 2,4 autobusu klasycznego.
Autobus elektryczny jest zero emisyjny ponieważ źródło energii znajduje się poza autobusem (elektrownia, sieć), które zero emisyjne bynajmniej nie są. Mało tego, akumulatory elektryczne, o czym każdy, kto posiada choćby komórkę zapewne wie, z każdym cyklem ładowania tracą pojemność i ich efektywność energetyczna z czasem znacząco spada. Po kilkuset cyklach ładowania będą nadawać się tylko do wyrzucenia stanowiąc niebezpieczny, trudny do utylizacji odpad. Ponadto efektywność wykorzystania energii w układzie ładowarka, akumulator, silnik wynosi 50% co oznacza, że z każdych zużytych na ładowanie 100 kWh możemy wykorzystać tylko 50 kWh, reszta to straty w układzie. Wynika z tego jasno, że bzdurzenie o ekologicznych elektrycznych pojazdach służy tylko i wyłącznie po to aby napędzać związany z tym, niezwykle kosztowny biznes. Natomiast zgodnie z obiektywnymi ocenami fachowców najbardziej ekologiczne, biorąc pod uwagę całość zagadnienia, są samochody z silnikami diesla, oczywiście spełniającymi najnowsze normy czystości spalin.- 44 19
-
2020-02-04 08:29
Kto ci kolego naopowiadal ze sprawnosc elektrycznego ukladu napedowego to 50% ???
To nie jest prawda. Jak cie stac to kup pojazd elektryczny, potestuj i dopiero wtedy sie wypowiadaj. Podobnie bajki o ktorych piszesz na temat czystosci wytwarzania pradu z spalania wegla. Zamieszkaj w centrum miasta i otworz okno a zobaczysz jakie to przyjemne. NIkt nie zwraca uwagi na choroby na jakie zapadamy po tym jak powietrze jest coraz bardziej brudne. To samo z halasem, ktory jest cichym zabojcą
- 0 0
-
2020-02-02 22:32
Też jestem tego zdania,
ekobajki o zero-emisyjnych pojazdach są jedynie pożywką dla pieniaczy, którzy biorą kasę za robienie dymu (przypomnijcie sobie hałas z "Doliną Rospudy"). Nawet inżynierowie z koncernów samochodowych podzielają zdanie, że elektryk jest mniej ekologiczny od nowoczesnego diesla, należy oczywiście uwzględnić tutaj wszystkie czynniki,czyli ilość
ekobajki o zero-emisyjnych pojazdach są jedynie pożywką dla pieniaczy, którzy biorą kasę za robienie dymu (przypomnijcie sobie hałas z "Doliną Rospudy"). Nawet inżynierowie z koncernów samochodowych podzielają zdanie, że elektryk jest mniej ekologiczny od nowoczesnego diesla, należy oczywiście uwzględnić tutaj wszystkie czynniki,czyli ilość energii zużytą na wyprodukowanie baterii, następnie na jej zutylizowanie i problem z wysoce niebezpiecznymi odpadami po nich (nikiel, ołów), a w ciągu jednego życia pojazdu to nawet mogą być cztery komplety, sposób wyprodukowania tejże energii (w Polsce oczywiście węgiel), straty podczas przesyłania i oczywiście to o czym pisałeś straty przy ładowaniu.
- 1 5
-
2020-02-02 22:11
Tylko wodór (1)
Sprawność przekładni mechanicznej 99%
Sprawność silnika elektrycznego: 95%
Sprawność przetwornika przy odzysku: 80%
75% energii kinetycznej trafia do akumulatora.
Sprawność przetwornika przy pracy: 90%
Sprawność silnika elektrycznego: 95%
Sprawność przekładni mechanicznej 99%
Wychodzi około 63%.
rozwiń...Sprawność przekładni mechanicznej 99%
Sprawność silnika elektrycznego: 95%
Sprawność przetwornika przy odzysku: 80%
75% energii kinetycznej trafia do akumulatora.
Sprawność przetwornika przy pracy: 90%
Sprawność silnika elektrycznego: 95%
Sprawność przekładni mechanicznej 99%
Wychodzi około 63%.
Przy napędzie spalinowym opcja odzysku jest minimalna: programowe zwiększone ładowanie akumulatora przy hamowaniu silnikiem...
W dodatku przy napędzie spalinowym silnik jest permanentnie po za optymalnymi warunkami pracy.
Obecnie mania akumulatorowa jest dla mnie podobna z etapem świetlówek po żarówkach żarnikowych a przed diodowymi (LED). Takie trochę siłowe przemycanie kosztu "ślepego zaułku" technologii pod strzechy, by zamortyzować koszty R&D. Nie wyobrażam sobie skażenia na świecie, jak będzie trzeba złomować ok 1 miliard samochodów elektrycznych z bateriami.
Napęd elektryczny jest najlepszy, jeśli chodzi o wszelkie parametry techniczne. Z resztą lokomotywy spalinowe, to najczęściej lokomotywy elektryczne z "większym agregatem" (czyli z przekładnią elektryczną: silnik diesla - prądnica - silniki trakcyjne). Niestety, energię elektryczną się ciężko (dosłownie i w przenośni) magazynuje.
Długofalowo najbardziej optymalne jest zasilanie z ogniw wodorowych, gdzie bez spalania z tlenu (w praktyce może być te 20% z powietrza) i wodoru uzyskujemy wodę i przepływ elektronów (prąd). Wodór zaś pozyskujemy z hydrolizy zasilanej farmami wiatrowymi. Wtedy można go wytwarzać przy korzystnym wietrze, by później zmagazynować. Tym samym, przynajmniej przy procesie wytwarzania paliwa, odbieramy część energii z powietrza, czyli w pewnym sensie ochładzamy atmosferę. Zużycie paliwa wodorowego bez spalania, też wygeneruje ciepło, ale znacznie mniej niż silnik spalinowy, gdzie chłodnica cały czas oddaje 70-80% energii, która wchodzi przewodem paliwowym.- 2 2
-
2020-02-03 06:23
schładzamy atmosfere... ;))))))))))))))))))
to musiałbyś nastawiać takich farm dokładnie na każdym metrze lądu ... bez domów lasów etc. po to żeby 1promil uzyskać.
- 0 0
-
2020-02-02 14:23
(2)
Zmiencie kolorystyke gdynskich autobusoe.m te dzisiejsze wygladaja jak PRLowskie PKSy
- 0 4
-
2020-02-02 21:21
Nie masz widac pojecia jak wygladaly PKSy (1)
- 2 0
-
2020-02-03 07:58
bialo-niebieskie
- 0 0
-
2020-02-02 12:00
Należy ograniczać emisję zanieczyszczeń emitowanych w miastach (1)
Dziękuję bardzo za zanieczyszczające powietrze autobusy z silnikiem diesla, wolę zero emisyjne pojazdy, bo związane z ich użytkowaniem zanieczyszczenia nie są uwalniane na ulicach miasta. Powietrze w polskich miastach należy do najbardziej zanieczyszczonych w Europie i każda inicjatywa by to zanieczyszczenie zmniejszyć jest bardzo cenna.
- 4 4
-
2020-02-03 06:19
OK ale nie za TAKĄ max wygórowaną cenę !!!
3 autobusy za 1 elektr. ... gdzie tu zysk?
a produkcja i utylizacja aku ... gdzie tu ECO?- 3 1
-
2020-02-02 08:33
Źródła źródła źródła... (1)
Nic więcej tylko narzekanie. Sprawność układu 50%,ale się uśmiałem
- 8 5
-
2020-02-03 06:17
całkowita sprawność jest niewiele lepsza od sprawnosci silnika spalinowego = 40%
silnik elektr. ma sprawność tylko 90%, akumulator 70% ładowarka dużej mocy też ma spore straty i sprawność 70-80% to dobry standard
- 0 1
-
2020-02-01 15:50
Opinia wyróżniona
za 2 lata sie okaże żę (10)
autobusy elektryczne są droższe w eksploatacji niz zwykłe na benzynę , gaz
Uwaząm żę transport elektryczny to nie jest ekologiczny ponieważ prąd produkuja z wegla.
'Pommyście sytuacje upalne lato ogromne zużycie prądu i w związku z tym ograniczenia poboru prądu lub awarie linii przesyłowej i z tym związane ograniczenia w poborzeautobusy elektryczne są droższe w eksploatacji niz zwykłe na benzynę , gaz
Uwaząm żę transport elektryczny to nie jest ekologiczny ponieważ prąd produkuja z wegla.
'Pommyście sytuacje upalne lato ogromne zużycie prądu i w związku z tym ograniczenia poboru prądu lub awarie linii przesyłowej i z tym związane ograniczenia w poborze prądu i co wtedy będzie ?
Autobusy stoją bo przecież nie dowiozą go w cysternie jak paliwo.
Obecnie to znikomy jest tabor elektryczny na świecie ale za kilkańascie lat juz może być problem .
Ekologicznie byłoby wtedy gdyby autobusy ładowane były enegią odnawialną czyli z farm wiatrowych , paneli słonecznych itd
Więcej szkodzi i zatruwa powietrze tysiące samochodów niż komunikacja miejska.- 46 24
-
2020-02-02 22:16
Odzysk i składowanie pomaga!
Oczywiście nie uratuje świata, ale... to jest kwestia wręcz oprogramowania, by w godzinach po za szczytowych ładować tabor do 100%. Już obecnie, część energii z odzysku (hamowanie, zjazd z górki) pozwoli częściowo zasilić sieć (choć nie do końca jeszcze w praktyce, bo sterowanie samą siecią też wymaga zasilania). Idąc dalej: w sytuacji na prawdę
Oczywiście nie uratuje świata, ale... to jest kwestia wręcz oprogramowania, by w godzinach po za szczytowych ładować tabor do 100%. Już obecnie, część energii z odzysku (hamowanie, zjazd z górki) pozwoli częściowo zasilić sieć (choć nie do końca jeszcze w praktyce, bo sterowanie samą siecią też wymaga zasilania). Idąc dalej: w sytuacji na prawdę dramatycznej część naładowanej floty na pętlach może oddawać energię do sieci i zasilać inne pojazdy.
Technologia już jest. Kwestia oprogramowania i integracji kilku systemów.
Oczywiście zamiast baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych czy litowo jonowych, wolałbym widzieć dwukierunkowe ogniwa wodorowe (od lat dziewięćdziesiątych stosowane w okrętach podwodnych typu 212A).- 1 0
-
2020-02-02 12:55
Ty widziałeś kiedyś autobus na benzynę?
Chyba na ruskim filmie dokumentalnym o latach 50-tych...
- 2 0
-
2020-02-02 12:02
Zanieczyszczenie powietrza przez spaliny diesla jest lepszym rozwiązaniem?
- 0 0
-
2020-02-01 17:06
One nie mają być ekologiczne tylko bezemisyjne
Coście się tak przyczepili tej ekologii. Niech sobie smrodzi węglem w elektrowni, a nie ropą w centrum miasta, to już jest jakaś korzyść. Poza tym finanse - kupujesz drogi autobus i ładujesz tanim prądem, albo tani autobus i lejesz drogą ropę. Wystarczy policzyć po jakim przebiegu się zwróci. Straszny hejt na elektryki ostatnio, ale argumenty z bani.
- 15 7
-
2020-02-01 16:40
Na przyczepie (3)
Będzie mieć farmę wiatrowa. Ciekawe.
- 2 1
-
2020-02-02 11:34
Na głowie (2)
Pomyśl erudyto o fotovoltaice, a wiatrak nie trzeba wozić ze sobą, największe zużycie prądu elektrycznego jest w dzień, i to może rozwiązać rozproszona energetyka solarna i wiatrowa, jak sobie Janusz na dachu zainstaluje panele słoneczne, to i enenrgii nie zabraknie,.
Ogólnie na forum dominuje myślenie zakochanych w kopcących silnikach blachosmrodów szczególnie diesla, które Niemiec wyprzedaje, a Janusze łykają jak ciepłe bułeczki, śliniąc się i opiewając zalety tychże.- 1 2
-
2020-02-02 18:56
(1)
Język miłości prawdziwego gdańszczanina. Czy wiesz, erudyto przez ile godzin w Polsce w ciągu roku można produkować prąd ze słońca? Podpowiem Ci - 1000 godzin, czyli 1/8 roku. A co w pozostały czas?
- 0 0
-
2020-02-03 09:13
Czyli trzeba wynaleźć coś co będzie robić prąd ze zdrowasiek, Polska będzie eksportować.
- 1 0
-
2020-02-01 16:15
(1)
Autobusy sa na ropę, a nie benzynę.
- 6 2
-
2020-02-02 06:17
Na olej napędowy nie na żadna ropę dzbanie.
- 8 3
Wszystkie opinie
-
2020-02-01 15:02
Gdynia z UE nie wojuje to jest kaska - tak trzymać :) (13)
Elektrobusy to przyszłość - szkoda tylko że ta energia jest z `brudnego` węgla :)
- 81 56
-
2020-02-01 15:18
(3)
cale szczescie ze horala nie byl w stanie zablokowac tej dotacji
- 31 12
-
2020-02-01 15:20
No właśnie - gdzie jest horała ja się pytam ? :) (2)
- 17 12
-
2020-02-01 17:11
Buduje Centralny Port Lotniczy, jako partyjniak sprawdzi się na tym odcinku planów władzy. (1)
Miejmy nadzieję, że spraw lotniska nie skończy się jak słynne rozpoczęcie budowy OPAT w 2014 r. w Chylonii.
- 12 6
-
2020-02-03 06:40
Centralny Port Lotniczy - To jest MiŚ na skalę naszych możliwości
i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o szereg instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi? : Protokół zniszczenia...
- 1 1
-
2020-02-01 16:12
(5)
Droższe to niz diesle ale "ciemny lud wszystko kupi"...
- 14 8
-
2020-02-01 17:00
Ale paliwo dużo tańsze (4)
- 7 7
-
2020-02-01 17:47
(2)
Dokładnie za jeden El masz 3 spalinowe. Ponadto produkcja jego mega szkodzi środowisku a potem prąd z węgla... Lub atomu na Pomorzu. Proponuję El atomowom obok Gdyni. Może ktoś woli El węglowa taka jak w Bełchatowie...
- 8 5
-
2020-02-02 08:50
"Atomowom" he he
Naprawdę już nic więcej pisać nie musisz.
- 4 0
-
2020-02-03 07:01
A olej napędowy rośnie na drzewie koło zajezdni? Przecież, żeby móc zatankować olej napędowy do autobusu to surową ropę naftową trzeba wydobyć, przetransportować na drugi koniec świata, zużyć ogromną ilość energii żeby ją przetworzyć, zawieść cysterną na stację. Do czego potrzeba mniej energii?
- 2 0
-
2020-02-03 06:41
jak odliczysz akcyze to benzyna jest tańsza
- 0 1
-
2020-02-01 16:13
Przyszłością jest co najwyżej rower, a nie autobusy, które kosztują 3 miliony za sztukę.
- 7 4
-
2020-02-01 23:08
leming a Gdańsk nie wojuje i kupuje tylko stare diesle
- 4 3
-
2020-02-02 01:42
Haha podstawa to być dobrze zorientowanym haha
- 3 0
-
2020-02-01 15:06
Farba do malowania buspasów - gratis :) (6)
Ciekawe jak długo pojeżdżą na tych wertepach.
I pani Gruszeczka chwali się nic nie wartą nagrodą - śmiechu warte- 48 50
-
2020-02-01 15:19
(1)
to moze horala czyms sie pochwali, moze OPATem? albo kolegami w enerdze?
- 25 2
-
2020-02-02 02:59
pochwalił sie
w tv ze targowisko w chyloni ma sie dobrze i ciagle działa
- 6 0
-
2020-02-01 22:54
Największy suchar na Trójmiasto.pl (2)
- komentarz o farbie
- 11 0
-
2020-02-02 08:15
to już nawet nie jest suchar (1)
to spam
- 6 0
-
2020-02-02 14:07
Ja tylko mam nadzieję że mu za to płacą
Bo jak nie to mi go bardzo szkoda że on tak z własnej woli
- 1 0
-
2020-02-02 01:45
Ona taka zorientowana że spokojnie można wysłać żeby wszyscy pomyśleli że władza w Gdyni przeciw Rządowi hihihi
A prawdziwa gra poza tą osobą idzie
- 1 1
-
2020-02-01 15:08
(9)
Co byśmy bez tej unii zrobili...Pewnie do dzisiaj jazda w przegubowych ikarusach...Nawet słońce Peru wyjechalo robić za ojro...
- 52 47
-
2020-02-01 15:10
Sołtysowej ( przez 8 ostatnich lat Polki i Polacy ...) też Euro nie śmierdzi :) (3)
- 22 7
-
2020-02-01 15:39
(2)
Dokładnie,Lewndowskiemu który sprzedał 3/4 polskich zakładów również.I o dziwo go wybierają hahaha))Nie mówiąc o "nowych" posłach z pzpru.
- 20 9
-
2020-02-01 22:20
(1)
Masz wybor: sprzedac zaklad, ktory jeszcze zarabia ale bez inwestycji padnie i zwolni pracownikow albo nie sprzedac, wpuscic zwiazki zawodowe z Duda na czele i czekac az go zrujnuja, a zwiazkowcy wyprowadza ludzi na ulice palic opony.
- 8 7
-
2020-02-01 22:52
Yhm...z Dudą...W 1994...ehhhh
- 1 5
-
2020-02-01 17:32
Kasa z uni... (3)
Czyli kasa ktora wplacamy, dostajemy z powrotem jako dotacja. Genialne
- 12 11
-
2020-02-01 22:21
(1)
No tak to dziala, wszyscy wplacaja, a pozniej z tej kasy sie wspolfinansuje jakies projekty. Akurat Polska ma saldo dodatnie (wiecej wyciaga niz daje).
- 11 4
-
2020-02-02 19:00
No raczej nie koniecznie, ponieważ przez Polskofobów większość tej kasy wraca do EU, ponieważ większość dostawców czy usługodawców to firmy niemieckie lub francuskie...
- 2 1
-
2020-02-02 11:57
Rząd nie daje wystarczająco samorządom (szkolnictwo, zwolnienia PIT itp) to skądś trzeba brać środki
- 1 1
-
2020-02-02 14:08
Tylko ty ciągle za kopiejki
- 0 0
-
2020-02-01 15:13
Lepiej niech dostaną dotacje na punktualność (10)
bo obecne funkcjonowanie ZKM to tragedia i żenada
- 18 78
-
2020-02-01 22:55
Będzie więcej buspasów
To będzie punktualność
- 5 1
-
2020-02-02 08:16
o jakiej komunikacji mówisz
bo na pewno nie o gdyńskiej
- 5 1
-
2020-02-02 10:24
Łapkami w dół rzeczywistości nie zmienicie (6)
gdyńska komunikacja kuleje
- 1 6
-
2020-02-02 11:26
(4)
Kuleje bo są wszędzie korki i tego nie przeskoczysz . Tylko jest punktualna z samego rana i wieczora . I równierz w soboty i niedziele
- 4 2
-
2020-02-02 12:10
(3)
I przez kupowanie biletów. Nieraz 3-4 minuty można stać, nawet w niedzielę, bo ktoś kupuje karnet, rzecz jasna płacąc grosikami.
- 0 3
-
2020-02-02 13:58
(2)
Tylko że w niedziele jest wstanie nadrobić takie opóżnienie kierowca . A tygodniu to raczej niemożliwe jest
- 0 2
-
2020-02-03 01:25
(1)
Taa nadrobić. Gdzie co chwilę masz światła i przystanki.
- 0 0
-
2020-02-03 04:48
Dużo zalerzy od trasy danej lini .Te co jada Morska maja gorzej , te co jada wiśniewskiego to nadrobia i te cajada na dabrowe tez maja szanse nadrobic
- 0 0
-
2020-02-02 13:37
tego że kłamiesz nie zmienimy
ale wystarczy mieć własne oczy żeby widzieć, że gdyńska ZKM bije na głowę całą resztę trójmiejskiej komunikacji
- 3 1
-
2020-02-03 07:34
Macie dane z kilku lat związane z funkcjonowaniem linii R a mimo to o 7 rano
Na ekranie przy kierowcy pisze że ma aż 23 min opóźnienia to jakaś kpina ! przy normalnym standardowym natężeniu ruchu !! skoro zkm nie potrafi zoptymalizować oraz wprowadzić programu naprawczego oznacza to że pracują tam nieudacznicy !
- 1 1
-
2020-02-01 15:13
Przez 2 lata prąd tak zdrożeje, że na pewno nie będzie taniej, choć może zdrowiej...
- 33 25
-
2020-02-01 15:18
ja bym sie nie cieszyl, bo zaraz horala zrobi podwyzke albo wymysli 33 nowy podatek od autobusow i trzeba bedzie podniesc ceny biletow
- 43 29
-
2020-02-01 15:19
(4)
A prąd z elektrowni węglowej...tej czystej.
- 53 15
-
2020-02-01 15:21
pis uznaje tylke wegiel, zadnych czystych energii
- 15 3
-
2020-02-01 15:42
Gdańsk buduje elektociepłownię opalaną śmieciami
więc reasumując elektryczne samochody będą napędzane śmieciami
tyle dobrego że trucizny z paleniska zostaną w Gdańsku a czysty prąd popłynie do Gdyni- 6 0
-
2020-02-01 17:17
24 autobusy za 80 baniek, za to można by kupić 80 autobusów na gaz, które są bardziej ekologiczne od elektryków, nie dość że prąd z węgla, to jeszcze co kilka lat trzeba wymieniać akumulatory na nowe, a one też cholernie szkodzą środowisku po zużyciu, z resztą ich produkcja również, a i mam nadzieję, że zamontują jakieś głośniczki z imitacją dźwięków silnika, bo inaczej gimbaza z nosem w smartfonach będzie masowo pod nie wpadać nie słysząc żadnego warkotu
- 6 3
-
2020-02-02 19:01
A która jest czysta?
- 0 0
-
2020-02-01 15:21
Brać z UE póki można. (17)
Już niedługo wyprowadza nas z UE i co wtedy zrobimy?!
Wypie*pol na własne zadanie pislamistow coraz bliżej..- 81 54
-
2020-02-01 16:13
(9)
Mam UE gdzieś, wiecej placimy niz zostajemy, każą nam przestrzegać unijnych przepisów i wrzucają imigrantow. Poza tym teraz wlasnie pisowi jest blizej do UE...
- 16 30
-
2020-02-01 18:46
Wpłaciliśmy 49 a dostaliśmy 150 mld euro. Umiesz liczyć ćwoku? (7)
- 18 6
-
2020-02-01 18:54
Chyba nie do konca cwoku... (2)
Dostajemy dotacje z unii na poziomie 2,5 % plan A zachodnie , głównie Niemcy wyssysaja z Polski 4,5 pkb
- 6 11
-
2020-02-01 19:53
Głupoty piszesz! (1)
Gdyby nie UE to dziś ten twój kartofel byłby soltysem w podwarszawskiej wsi.
Mateuszek klamczuszek mówi o pierwszym zrównoważonym budżecie - a na SORach ludzie umierają.- 13 6
-
2020-02-02 07:51
Czyli zrównoważony budżet....
...równa się wzrost umieralności na SORach? Normalnie geniusz. Ty powinieneś być "sołtysem" ćwoku
- 2 4
-
2020-02-01 21:22
(1)
Lepiej od Ciebie, lemingu.
- 0 4
-
2020-02-01 22:23
No chyba nie bardzo, tumanie.
- 5 1
-
2020-02-01 22:23
(1)
Nie umie, bo to pisowski tuman do którego trafiają tylko slogany złożone maksymalnie z 3-4 wyrazów zakończone wykrzyknikiem.
- 9 2
-
2020-02-02 01:14
Sam jesteś taki pisowiec, ciemny i głupi.
- 1 2
-
2020-02-02 04:46
Kłamiesz. Kłamiesz. Kłamiesz.
Dla kogo pracujesz? Płacą ci w rublach?
- 1 1
-
2020-02-01 17:30
Obsesja ?
- 4 1
-
2020-02-02 00:35
nie bój nie bój
I tak zapłacisz z nawiązką za dotacje
- 1 4
-
2020-02-02 07:48
Nie rozumiesz słów.... (1)
....że PIS nie chce wychodzić z UE? Powtarzasz jak papuga bzdury "peowskiej elity". Wiesz, że się ośmieszasz?
- 2 4
-
2020-02-02 13:35
Pis-dzielcy nie chcą wyjść, a robią wszystko żeby nas wywalili
- 1 1
-
2020-02-02 12:55
(2)
UE nie ma swoich pieniędzy kochane lemingi. Wszystkie pieniądze jakie dostajemy z UE to nasze pieniądze. Naprawdę myśićie, że UE to fundacja charytatywna i bogate Niemcy, Francja zrzucają się, żeby inne kraje się bogaciły? Naprawdę w to wierzycie? Dajemy kasę do budżetu UE, a potem UE sobie decyduje na co możemy ją wydać. paranoja.
- 3 3
-
2020-02-02 12:59
Chyba niestety tak.
- 0 1
-
2020-02-02 13:32
Gupi
- 0 0
-
2020-02-01 15:21
N9 (3)
To miło, że w nocy ZKM Gdynia pojedzie do Przegaliny.
- 21 4
-
2020-02-01 17:18
(1)
Zdaje się, że autor do tego komentarza nie dotarł. Panie Patryku, gdyńskie busy na pewno będą jeździć na N9...?
- 4 0
-
2020-02-01 17:45
Autor tylko robi kopiuj wklej
- 5 0
-
2020-02-01 18:03
N94
- 2 0
-
2020-02-01 15:23
(7)
Nie nie nie. My wcześniej wpłaciliśmy pieniądze do eurokołchozu, oni przemielili to, biurokracja to zeżarła i wysłali nam troszkę, abyśmy smutni nie chodzili. Nikt nam nic nie daje!!!
- 59 74
-
2020-02-01 15:42
500+ dziala tak samo, ochlapy dla motlochu by siedzial cicho i sie cieszyl ze wladza taka dobra
- 30 11
-
2020-02-01 17:04
Czas na PolExit (1)
Czy PolRaus jak by tak bardziej po unijnemu pisać.
Im mniej od nich bierzemy tym łatwiej bedzie się od nich uwolnić. Nie oszukujmy się, w raxie wtjścia trzeba będzie oddać dotacje z odsetkami.- 8 24
-
2020-02-02 13:00
Dokladnie.
- 0 0
-
2020-02-01 17:17
Ale Janusze maja uciechę, ze za darmo (1)
- 9 10
-
2020-02-01 21:29
Fajno, piszesz komentarz i sam sobie komentujesz , gdańszczanie to nie wiejskie głupki pamietaj
- 6 3
-
2020-02-01 22:33
Gdyby nie dofinansowanie z uni to wielu i westycji by nie było. Trochę obiektywizmu patafiany. Póki co więcej bierzemy niż wpłacamy.
- 13 8
-
2020-02-02 00:36
zgadza sie
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.