- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Pieniądze z UE na 24 elektrobusy dla Gdyni
Władze Gdyni podpisały umowę na unijne dofinansowanie, które umożliwi zakup 24 nowych elektrycznych autobusów. Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów. Powstaną też stacje do ich ładowania. Wartość projektu jest szacowana na 80 mln zł, z czego 70 mln to pieniądze z UE.
Na nowości trzeba będzie poczekać. Pierwsze pojazdy wyjadą na ulice za dwa lata - na początku 2022 roku.
Rozkład jazdy ZKM Gdynia
Autobusy elektryczne i ładowarki
Oprócz nowych autobusów elektrycznych powstanie również siedem stacji pantografowych szybkiego doładowywania ze stacjami transformatorowymi - przy pięciu pętlach autobusowych i przystankach końcowych.
Czytaj też: W Gdyni pojawią się midibusy znane z Zakopanego
Dwie ładowarki będą dostępne przy przystanku Dom Marynarza u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera. Kolejne dwie na Witominie Leśniczówce - przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców.
Pojedyncze ładowarki staną przy Dworcu Morskim koło Muzeum Emigracji - na przystanku końcowym na ul. Polskiej, na Oksywiu - przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego oraz na placu Kaszubskim - przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego.
Wiceprezydent Gdyni: inwestujemy w nowoczesność
Projekt zakupu nowych elektrycznych autobusów zachwala wiceprezydent Gdyni, podpisująca w Warszawie w imieniu samorządu stosowne dokumenty.
- Pod koniec ubiegłego roku odebraliśmy w Rzymie nagrodę. Gdynia została uznana za trzecie najlepsze miejsce do życia wśród miast od 150 do 400 tysięcy mieszkańców. Nie osiągniemy takich wyników, jeśli nie będziemy inwestować w nowoczesność. Nie moglibyśmy tego robić, gdyby nie wsparcie unijne, dzięki któremu jesteśmy w stanie ogłaszać dzisiaj początek tego nowego projektu. Pozwoli on nam osiągnąć jeszcze lepsze parametry, które dziś wydają się być może zbyt wysokie, ale jestem głęboko przekonana, że w przyszłości okażą się idealne, tak, jak stało się to z naszymi trolejbusami - zapewnia Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Całkowita wartość projektu wynosi 81 mln. 34 tys. złotych. Unijna dotacja to 68 mln. 649 tys. 400 złotych.
Miejsca
Opinie (253) ponad 20 zablokowanych
-
2020-02-01 15:23
Dojmy tę UE ile tylko się da (3)
- 5 13
-
2020-02-01 15:41
(2)
A potem ją oczerniamy ile tylko się da.
- 7 0
-
2020-02-01 16:14
(1)
Duzo więcej im płacimy.
- 5 9
-
2020-02-01 18:47
dostaliśmy 150 mld euro a wpłaciliśmy 49. Umiesz liczyć ćwoku?
- 4 4
-
2020-02-01 15:28
Jestem laikiem-a ten prąd to z czego jest produkowany do trolejbusów i autobusów-nie z wegla?Gdyńska elektrociepłownia z czego produkuje energie?
- 22 6
-
2020-02-01 15:36
Jak rozumiem pisowcy nie będą wsiadać do tych pojazdów za brukselskie pieniądze... (4)
- 26 14
-
2020-02-01 15:48
A pełowcy będą (1)
Boso biegać za nimi.....
- 7 4
-
2020-02-01 15:51
To u was w Rosji boso biegacie za autobusami ?
- 2 5
-
2020-02-01 20:25
A to są jakieś brukselskie pieniądze? Przecież unia to jedność i jedna waluta, czyli to farsa? Potwierdzasz to?
- 3 0
-
2020-02-02 12:10
Nie ma czegoś takiego jak brukselskie pieniądze, czy wy lemingi bezmózgie to kiedyś zrozumiecie? Wszystkie kraje wpłacają do budżetu UE, kumasz to pan czy masz za daleko do łba ?
- 1 0
-
2020-02-01 15:38
O ile elektryczne auta to i**otyczny pomysł
Tak elektryczny transport zbiorowy to przyszłość. Brawa dla Gdyni.
- 15 7
-
2020-02-01 15:43
(1)
UE po Polsce jedzie jak walec, z kazdej strony krytyka a Polska zebrze o pomoc:/ Zalosne
- 8 15
-
2020-02-01 15:47
Właśnie. Lepiej dogadać się o dofinansowanie z Putinem jak marzą ci co chcą nas wyprowadzić z Unii.
- 4 6
-
2020-02-01 15:50
Opinia wyróżniona
za 2 lata sie okaże żę (10)
autobusy elektryczne są droższe w eksploatacji niz zwykłe na benzynę , gaz
Uwaząm żę transport elektryczny to nie jest ekologiczny ponieważ prąd produkuja z wegla.
'Pommyście sytuacje upalne lato ogromne zużycie prądu i w związku z tym ograniczenia poboru prądu lub awarie linii przesyłowej i z tym związane ograniczenia w poborze prądu i co wtedy będzie ?
Autobusy stoją bo przecież nie dowiozą go w cysternie jak paliwo.
Obecnie to znikomy jest tabor elektryczny na świecie ale za kilkańascie lat juz może być problem .
Ekologicznie byłoby wtedy gdyby autobusy ładowane były enegią odnawialną czyli z farm wiatrowych , paneli słonecznych itd
Więcej szkodzi i zatruwa powietrze tysiące samochodów niż komunikacja miejska.- 46 24
-
2020-02-01 16:15
(1)
Autobusy sa na ropę, a nie benzynę.
- 6 2
-
2020-02-02 06:17
Na olej napędowy nie na żadna ropę dzbanie.
- 8 3
-
2020-02-01 16:40
Na przyczepie (3)
Będzie mieć farmę wiatrowa. Ciekawe.
- 2 1
-
2020-02-02 11:34
Na głowie (2)
Pomyśl erudyto o fotovoltaice, a wiatrak nie trzeba wozić ze sobą, największe zużycie prądu elektrycznego jest w dzień, i to może rozwiązać rozproszona energetyka solarna i wiatrowa, jak sobie Janusz na dachu zainstaluje panele słoneczne, to i enenrgii nie zabraknie,.
Ogólnie na forum dominuje myślenie zakochanych w kopcących silnikach blachosmrodów szczególnie diesla, które Niemiec wyprzedaje, a Janusze łykają jak ciepłe bułeczki, śliniąc się i opiewając zalety tychże.- 1 2
-
2020-02-02 18:56
(1)
Język miłości prawdziwego gdańszczanina. Czy wiesz, erudyto przez ile godzin w Polsce w ciągu roku można produkować prąd ze słońca? Podpowiem Ci - 1000 godzin, czyli 1/8 roku. A co w pozostały czas?
- 0 0
-
2020-02-03 09:13
Czyli trzeba wynaleźć coś co będzie robić prąd ze zdrowasiek, Polska będzie eksportować.
- 1 0
-
2020-02-01 17:06
One nie mają być ekologiczne tylko bezemisyjne
Coście się tak przyczepili tej ekologii. Niech sobie smrodzi węglem w elektrowni, a nie ropą w centrum miasta, to już jest jakaś korzyść. Poza tym finanse - kupujesz drogi autobus i ładujesz tanim prądem, albo tani autobus i lejesz drogą ropę. Wystarczy policzyć po jakim przebiegu się zwróci. Straszny hejt na elektryki ostatnio, ale argumenty z bani.
- 15 7
-
2020-02-02 12:02
Zanieczyszczenie powietrza przez spaliny diesla jest lepszym rozwiązaniem?
- 0 0
-
2020-02-02 12:55
Ty widziałeś kiedyś autobus na benzynę?
Chyba na ruskim filmie dokumentalnym o latach 50-tych...
- 2 0
-
2020-02-02 22:16
Odzysk i składowanie pomaga!
Oczywiście nie uratuje świata, ale... to jest kwestia wręcz oprogramowania, by w godzinach po za szczytowych ładować tabor do 100%. Już obecnie, część energii z odzysku (hamowanie, zjazd z górki) pozwoli częściowo zasilić sieć (choć nie do końca jeszcze w praktyce, bo sterowanie samą siecią też wymaga zasilania). Idąc dalej: w sytuacji na prawdę dramatycznej część naładowanej floty na pętlach może oddawać energię do sieci i zasilać inne pojazdy.
Technologia już jest. Kwestia oprogramowania i integracji kilku systemów.
Oczywiście zamiast baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych czy litowo jonowych, wolałbym widzieć dwukierunkowe ogniwa wodorowe (od lat dziewięćdziesiątych stosowane w okrętach podwodnych typu 212A).- 1 0
-
2020-02-01 16:10
To po co utrzymywać trajtki?
- 4 6
-
2020-02-01 16:11
Czemu w ankiecie nie uwzględniono diesli?
- 7 1
-
2020-02-01 16:17
Ryszard (11)
Linia S do Oliwy i autobusy przegubowe
- 7 0
-
2020-02-01 17:55
(9)
Poproś Karnowskiego o kasę.
- 1 0
-
2020-02-01 21:50
Nikogo nie bede prosił,niech wiedzą ze jest takie zapotrzebowanie i się dogadują (8)
- 1 0
-
2020-02-01 22:43
(7)
I co, że wiedza? Co ty myślisz, że przegubowce są w cenie solówek?
- 0 0
-
2020-02-01 23:14
(6)
Niech sie dogadają z Karnowskim i Dulkiewicz.W całej Polsce potrafią,tylko nie w trójmieście.Jest zapotrzebowanie na przedłużenie lini S do Oliwy i trzeba to głośno mówić.
- 2 0
-
2020-02-02 01:16
(5)
Tak, właśnie widać jak potrafią. A w samej Oliwie juz teraz jest ciasno wiec nawet miejsca na autobusy linii S po prostu nie ma.
- 0 1
-
2020-02-02 11:12
(4)
Zawsze jesteś na nie,w Sopocie pętla też jest malutka i autobusy ledwo tam się mieszczą.Można tak ustawić rozkład,że autobusy nie będą robić przerwy w Oliwie.
- 1 1
-
2020-02-02 11:24
(3)
@Ryszard musi być przerwa , bo już autobus jedzie w jedną strone 50 minut . Co w obydwie strony daje razem 100 minut samej jazdy . Teraz trzzeba doliczyć obowiązkowa przerwe na każdej z petli co najmniej 10 minutowa .Co to daje 120 minut bez korków na każdy autobus na tej lini. A kierowca musi mieć przerwe
- 0 0
-
2020-02-02 12:11
(2)
Koleś po prostu patrzy żeby było pod niego. Autobus do Oliwy, przegubowy i najlepiej jeszcze co 10-15 minut.
- 0 1
-
2020-02-02 13:40
Ja nie mowie o nowej lini autobusowej,tylko o wydluzeniu lini ktora juz istnieje o 3 km.Jest zapotrzebowanie na taka linie.Wysta (1)
- 1 0
-
2020-02-02 13:56
@Ryszard wszystko wporządku tylko że te 3 km więcej to trza doliczyć ze 15 minut w jedną strone . Czyli trzeba doatkowo ze 2 lub 4 autobusy więcej natej lini puścić , co czyni dodatkowe koszta. Jak masz tą kase to zaspąsoruj te doatkowe kilka kilometrów przez cały rok
- 0 1
-
2020-02-01 18:04
A 31 do Jelitkowa lub przynajmniej do Pomorskiej
Ale musiałby Gdańsk się dołożyć.
- 2 0
-
2020-02-01 16:20
Za dwa lata (3)
To nas wywalą
- 9 7
-
2020-02-01 17:21
(1)
I skoncza sie dotacje od ha i podroze zagraniczne bez wiz
- 5 1
-
2020-02-02 12:12
W TVN mówili ?
- 1 0
-
2020-02-02 13:01
Oby.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.