• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze auta pomknęły autostradą A1

ms, pap
24 grudnia 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy odcinek autostrady A1 w centrum Polski
W sobotę pierwsze auta wjechały na nowootwarty, 25-kilometrowy odcinek auotstrady A1. W sobotę pierwsze auta wjechały na nowootwarty, 25-kilometrowy odcinek auotstrady A1.

Od soboty otwarty jest już 25-kilometrowy odcinek autostrady A-1 z Rusocina do Swarożyna, koło Tczewa. Drogowcy oddali go na rok przed zapowiadanym terminem.



Przez dwa miesiące - do 22 lutego - przejazd tą trasą będzie bezpłatny. O tym, ile później zapłacimy za przejazd zdecyduje minister infrastruktury. Niewykluczone jednak, że autostrada będzie bezpłatna aż do wybudowanie całego odcinak do Nowych Marz, koło Grudziądza.

Na oddanej w sobotę autostradzie znajdują się m.in. 2 węzły drogowe, 18 wiaduktów drogowych, 2 wiadukty autostradowe (w tym jeden liczący rekordowe 260 metrów długości), 1 tunel dla pieszych, 11 przepustów pod autostradą dla rzek i cieków wodnych, 5 przejazdów gospodarczych, 2 miejsca obsługi pdróżnych.

Autostrada ma dwie jezdnie i 4 pasy ruchu o szerokości 3,75 m. każdy. Wzdłuż jezdni biegnie także trzymetrowy pas awaryjny.

Autostradę wybudowało konsorcjum Gdańsk Transport Company, złożone z firm Skanska, Nederpol, John Laing Infrastructure i Intertoll.

- Dziękuję prezesowi GTC za to, iż dziś wszyscy w Polsce mogli przekonać się, że w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego można zbudować autostradę, że państwo nie musi się bać partnerów prywatnych, bo oni dotrzymują słowa - mówił podczas sobotniej ceremonii otwarcia autostrady minister infrastruktury Cezary Grabarczyk.

Oddanie pozostałych 65 kilometrów autostrady A1 do Nowych Marz planowane jest na listopad 2008 roku.
ms, pap

Opinie (105) ponad 10 zablokowanych

  • Do walec

    jesteś chyba chory , 3 pas jest jak najbardziej potrzebny np. ze wzgledów bezpieczeństwa tzn ciezarówka lub słaba osobowka chce cos jeszcze wolniejszego wyprzedzic i zjezdza na lewy pas ty jedziesz 150km/h i musisz zwolonić nagle d0 80km/h . Zrobienie autostrady od początku z 3 pasami jest duuużżżo tańsze niż dobudowac po kilku latach kolejny pas!!!!! Kolejny argument to szybki wzrost liczby samochodów w Polsce . Porty sie błyskawicznie rozwijają , natomiast A1 to bedzie jedyna autostrada z Pomorskiego.

    • 0 0

  • Obiektywny Tobie zabrać prawko! ile jest na autostradzie? 130 km/h.
    Druga kwestia, powinni fotoradary postawić, wiadomo polak i 200 moze jechac...

    • 0 0

  • Do obiektywnego

    Masz rację,że 3 pasy powinny by , przy najmniej do Tczewa i wszędzie w okolicaCH AGLOMERACJI ( NA OBWODOWEJ -RÓWNIEŻ), tylko nie Bierzesz pod uwagę jednegotzw. PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE Ci kolesie ( myśle ,że ze wszystkich partyj i tak swoje zarobia,czy ta autostrada będzie czy nie ( prtzecież mają w kontrakcie zagwaramtowaną dopłatę państwa jak GTC nie wyjdzie na swoje !!!
    A do Tczewa odcinek nie powinien być płatny !!!

    • 0 0

  • ehh

    Wole juz aby budowali drozej i szybciej, niz duzo taniej i przez 50lat. Zrozumcie to ludzie i przestancie juz narzekac. Na Lechii tez zbudowali boisko boczne za 3.5mln zl, a mozna bylo to zrobic za 1.8mln... ale ja sie ciesze ze w ogole ono jest, tak samo jak te 25km autostrady!

    Tyle odemnie, pesymiści...

    • 0 0

  • 3 pasy??

    A po co?? I tak wielu kierowców nie bedzie jeździło bo za drogo im będzie a poza tym 2/3 autostrad w europie ma dwa pasy i nie ma korków zresztą jechałem i jest puściutko bez korków

    • 0 0

  • Autostrada DWUPASMOWA -NIEDOWIARY!!!

    Takie autostrady Hitler budował w 30-tych latach ubiegłego wieku.To jakaś żenada z tym zachwytem nad tą dróżką.Polska jak zwykle cieszy się ze swojej miernoty.

    • 0 0

  • (1)

    no i dalej piszecie bzdury, Autostrada na Pomorzu jest najdroższa i budowana w najtrudniejszym terenie. Najłatwiej się buduje w górach, np. autostrady w Chorwacji. Przy obecnej technologii i komputerach, tak się wysadza skały, że po wysadzeniu macie równe podłoże i stabilne, nic nie trzeba specjalnie wzmacniać. Dużo mniej warswt kruszyw trzeba zużyć, naprawdę budowa autostrad w takich miejsach jak Pomorze jest dużo droższe.

    Dalej się upieracie tych 3 pasów, to jest autostrada, a nie obwodnica Trójmiasta, tutaj nie ma takich dużych górek, ostrych zakrętów itp. żeby sobie ciężarówki jakoś specjalnie nie miały poradzić na podjazdach.

    Co do ceny, to pewnie że budowanie za jednym zamachem 2x3 jest tańsze, tylko że już utrzymanie takiej drogi to później nie jest tańsze od 2x2.

    Zresztą większość kosztów budowy autostrady to są wiadukty, estakady, przejazdy różnego rodzaju i węzły. Tutaj wszystko jest przygotowane do 2x3, brakuje tylko asfaltu i kruszyw.

    Pozdrawiam i radziłbym najpierw się przejechać, a potem marudzić. Jutro znowu do robotki i będę dla Was marudy kończył kolejny 65km odcinek :))

    • 0 0

    • dO WALCA

      w NAJTRUDNIEJSZYM TERENIE ?, A bYŁEŚ KIEDYŚ W Alpach , to sobie POjedz do SZWAJCARII, I ZOBACZ ILEjest tuneli i wiaduktów, przepustów ..
      Takie bzdury może napisać tylko polski drogowiec
      Kolej trans karpacką budowano [pd koniecXIX wieku(ok. 500 km )2,5 roku , a wtedy nie było takich WALCÓW ( może nie wiedzieli że sie nie da!!)

      • 0 0

  • gutekgda

    ty chyba z ruskiego serwera masz dane ze2/3 autostrad w europie to 2 a nie pasmowe rozumiem ze to 2/3 to wtedy polskie "autostrady"

    • 0 0

  • hahahahwiesniaki takie drogi w usa to sa w lesie a autostrady sa ale 8 pasmowe hahahahaha

    ja nigdy nie wroce do pl nigdy

    • 0 0

  • 2 pasy to jest naprawde nic!!! TO MA BYĆ GŁÓWNA DROGA NA POMORZE !!???!! BRAK AUTOSTRAD , BRAK SZYBKICH POŁĄCZEŃ KOLEJOWYCH

    DO 3 MIASTA . KIEDY TO SIE ZMIENI ???? Niebęde sie juz rozpisywał bo już jeden komentarz umiesciłem do tego tematu. W niemczech też są może autostrady 2pasmowe ale to te bardziej lokalne , no i oczywiście tych autostrad jest tam cała siec i to bardzo gesta wystarczy poruwnać mapę Polski i niemiec

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane