• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą będzie podpięte pod Tristar

Michał Sielski
7 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Światłowód przy skrzyżowaniu otwiera drogę do kolejnych inwestycji w tym rejonie. Światłowód przy skrzyżowaniu otwiera drogę do kolejnych inwestycji w tym rejonie.

Do końca tygodnia skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej i KrauzegoMapka przy Węźle Chwarzno zostanie podpięte do systemu Tristar, zarządzającego ruchem w Trójmieście. Ma to zmniejszyć korki, zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu. To pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą, które zostaje dołączone do systemu.



Samochody nie mieszczą się na pasie do skrętu i nie możesz jechać prosto. Co robisz?

W ostatnich miesiącach lewoskręt w ul. Krauzego w godzinach popołudniowych permanentnie jest zapchany. W efekcie auta, które chcą skręcić, blokują też pas do jazdy na wprost i tworzy się korek.

Gdy sygnalizator do skrętu wyświetla już czerwone światło, na wprost można przejechać, bo jest zielone, ale tylko teoretycznie - często nie da się bowiem ominąć samochodów, które nie zmieściły się na pasie do skrętu w lewo.

Ma się to jednak zmienić, bo do końca tygodnia skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej i Krauzego zostanie podpięte do sytemu Tristar - z nazwy "inteligentnego", a w praktyce pozwalającego zdalnie przeprogramować działanie sygnalizacji świetlnej albo nawet na daną chwilę wydłużyć fazy dla poszczególnych kierunków ruchu.

Ma to sprawić, że korki znikną.

Pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą w Tristarze



Światła przy Węźle Chwarzno to pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą, które zostanie włączone do systemu Tristar. To wydarzenie, które otwiera drogę do kolejnych inwestycji w tym rejonie.

- Samo dojście światłowodem w ten rejon otwiera szereg nowych możliwości: monitoring miejski z kamerami na skrzyżowaniach, możliwość dotarcia planowanymi kanałami teletechnicznymi do daleko idących w "teren dzielnicy" części - wylicza radny Gdyni Jakub Ubych. - To, co jednak teraz istotne - w czasie tak zmieniających się warunków związanych z szeregiem inwestycji - możemy reagować na sytuacje dynamicznie - podkreśla Jakub Ubych.

Opinie (115)

  • Podepną do czegoś, co nie działa;)))))

    • 5 0

  • Skleroza plus plotki (5)

    Czy ktoś z komentujących pamięta co było mówione przy wdrażaniu Tristara? On już w założeniu miał poprawić drożność o max 5%. Więc nikt nie zapowiadał zielonych fal ani innych fajerwerków. Niestety, nie mamy jak porównać co by było, gdyby go nie było. Chyba żeby po prostu wyłączyć go na kilka dni i zobaczyć czy aby nie jest lepiej. Ale krytycy oczywiście, podobnie jak ja, który się na tym w sumie nie znam, i tak znaleźliby tysiące uwag, wad, wydanych milionów w błoto itp. Aczkolwiek doświadczenie byłoby ciekawe.

    • 29 2

    • W temacie zielonej fali (3)

      A ja powiem tak: Jeżdżę rano z Sopotu do Gdańska, godziny między 6:40, a 7:30, zależnie od tego jak mi się uda wygrzebać z domu. Prędkość 50-60 km/h i regularnie dostaję zieloną falę z Oliwy przynajmniej do Wrzeszcza.

      • 4 2

      • (2)

        na glownym ciagu po prostu ciagle jest prawie zielone. Pojedz Kartuska w Gdansku, albo na Morenie. Ruszasz bo zapala sie zielone, a na nastepnym skrzyzowaniu wlasnie zapala sie czerwone. Toczac sie 20km/h stajesz na swiatlach

        • 6 0

        • Kartuską wystarczy jechać równo 50. (1)

          Ale faktycznie, udaje się to tylko jednośladem, bo zawsze ktoś stoi na światłach i Cię zatrzyma, mimo że zapala się zielone jak dojeżdżasz.

          • 0 3

          • nie prawda, w dolnej Kartuskiej swiatla zapalaja sie losowo

            • 2 0

    • Ależ możemy, wystarczy go wyłączyć na miesiąc.

      • 2 0

  • system tristar

    nie działa w mieście wyrzucone grube miliony w błoto ale ktoś się obłowił

    • 4 1

  • Światła na tym skrzyżowaniu są bardzo chore. Na tym lewoskręcie czeka się w nieskończoność.
    A co bardziej chore, w nocy, kiedy tylko dziki biegają w koło, ta sygnalizacja cały czas działa! Niejednokrotnie jadąc 2-3 w nocy stoję tam światłach!
    Ja wiem że dziki nauczyły się przechodzić na zielonym, ale bez przesady! Ta sygnalizacja od g. 21 powinna być mrugająca na pomarańczowo.

    • 9 1

  • Ten "Trójmiejski Miś", to oczko w głowie naszych wladz

    Specjalny pokój do obsługi Tristara (np. w Gdyni). W nim gromada ziewających, acz wybitnie uzdolnionych operatorów, czekających na sygnał, kiedy będzie jechał Pan Prezydent. Wtedy ALARM! Pokazujemy jak sprawnie działa Tristar! I wcale nie trzeba jechać poniżej 50. Wystarczy jechać "demokratycznie"!

    • 9 1

  • Nie budujcie tyle osiedli to nie będą skręcać w lewo (1)

    Poza tym klienci z zamkniętej biedronki przy rondzie też powiększają lewoskręt

    • 2 2

    • To osiedle powinno być tylko dla prawicowców, wtedy skręcaliby tylko w prawo.

      • 2 0

  • Tristar to (2)

    przewał stulecia, niekiedy światła zmieniaja sie co 3-5 sekund.
    W Szczecinie nie mają takiego gooowna, koło semaforów jest zrgar , który pokazuje ile sekund pozostało do zmiany świateł!
    Brawo Szczecin!!

    • 11 1

    • Bzdury piszesz koleś. Tristar działa, co widać na skrzyżowaniu Zwycięstwa / Wielkopolska / Powstania Styczniowego. (1)

      Światła tam mają różny czas trwania w zależności od ilości pojazdów na tych ulicach.

      Kiedyś zielone dla wyjeżdżających z Powstania Styczniowego o każdej porze dnia trwało tyle samo - krótko, co powodowało w godzinach szczytu korki na tej ulicy sięgające Legionów. Na Legionów pod moim oknem widziałem często w okolicach 15:00 - 17:00 końcówkę aut jadących Powstania Styczniowego w dół do Al. Zwycięstwa.

      Teraz to się skończyło - kamery Tristaru monitorują sytuację na Powstania Styczniowego przed skrzyżowaniem ze Zwycięstwa i niekiedy zielone światło dla samochodów wyjeżdżających z Powstania trwa długo, na tyle aby rozładować nadmiar aut na tej ulicy.

      Podobnie na Wielkopolskiej, gdzie zielone światło dla lewoskrętu w stronę centrum nawet trwa ok. 1 minuty (w szczytach rannych przeważnie). Gdy aut jest tu bardzo mało (np. 6 - po 3 na obu pasach) to zielone trwa wtedy bardzo krótko.

      Zatem widzę, że Tristar tu działa.

      • 1 2

      • A jakie miał założenie działać tylko "tam" czy wszędzie ?

        • 1 0

  • Teraz rozumiem potrzebę istnienia centrali ruchu przy UM

    Mają być czujni i hejtowac posty niezadowolonych z działania Tristara. Sądząc po tym co widzę dzisiaj, pracują pełną parą, więc zapewne nagrody ich nie miną! Są na to pieniądze, z Tristara.

    • 6 2

  • Ale że jeszcze Kucyk nie dał głosu?

    Dziwię się!

    • 4 0

  • Gospodarz (1)

    Nasz wspaniały gospodarz powinien zabrać jeden pas i stworzyć na nim ścieżkę dla rowerów oraz bus pas , a samochody powinny jeździć wahadłowo albo do centrum w dni parzyste a z centrum w nieparzyste.
    A tak serio to nawet Salomon bez budowy więcej pasów tu nic nie poradzi.

    • 32 9

    • Co więcej pasów ? Czyim kosztem ? Chodzi mi tu o właścicieli budynków, które byś chętnie wyburzył pod swoje ego ?

      Gdybyś na redłowskim odcinku chciałbyś poszerzyć Legionów to cię pogonię koleś. Od drzew na publicznym trawniku (między chodnikiem a jezdnią) i swojego ogrodu ci nie oddam.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane