• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą będzie podpięte pod Tristar

Michał Sielski
7 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Światłowód przy skrzyżowaniu otwiera drogę do kolejnych inwestycji w tym rejonie. Światłowód przy skrzyżowaniu otwiera drogę do kolejnych inwestycji w tym rejonie.

Do końca tygodnia skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej i KrauzegoMapka przy Węźle Chwarzno zostanie podpięte do systemu Tristar, zarządzającego ruchem w Trójmieście. Ma to zmniejszyć korki, zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu. To pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą, które zostaje dołączone do systemu.



Samochody nie mieszczą się na pasie do skrętu i nie możesz jechać prosto. Co robisz?

W ostatnich miesiącach lewoskręt w ul. Krauzego w godzinach popołudniowych permanentnie jest zapchany. W efekcie auta, które chcą skręcić, blokują też pas do jazdy na wprost i tworzy się korek.

Gdy sygnalizator do skrętu wyświetla już czerwone światło, na wprost można przejechać, bo jest zielone, ale tylko teoretycznie - często nie da się bowiem ominąć samochodów, które nie zmieściły się na pasie do skrętu w lewo.

Ma się to jednak zmienić, bo do końca tygodnia skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej i Krauzego zostanie podpięte do sytemu Tristar - z nazwy "inteligentnego", a w praktyce pozwalającego zdalnie przeprogramować działanie sygnalizacji świetlnej albo nawet na daną chwilę wydłużyć fazy dla poszczególnych kierunków ruchu.

Ma to sprawić, że korki znikną.

Pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą w Tristarze



Światła przy Węźle Chwarzno to pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą, które zostanie włączone do systemu Tristar. To wydarzenie, które otwiera drogę do kolejnych inwestycji w tym rejonie.

- Samo dojście światłowodem w ten rejon otwiera szereg nowych możliwości: monitoring miejski z kamerami na skrzyżowaniach, możliwość dotarcia planowanymi kanałami teletechnicznymi do daleko idących w "teren dzielnicy" części - wylicza radny Gdyni Jakub Ubych. - To, co jednak teraz istotne - w czasie tak zmieniających się warunków związanych z szeregiem inwestycji - możemy reagować na sytuacje dynamicznie - podkreśla Jakub Ubych.

Opinie (115)

  • Czy ktoś bierze pod uwagę wyjazd z ul Appolina?

    Rozumiem ze na tym skrzyżowaniu powstaną również światła? To jest kpina ze światła będą regulowania na skrzyżowaniu do Biedronki i ulicy tymczasowej z płyt (o ile można nazwać to ulicą) a z dzielnicy gdzie mieszkają ludzie nie można. Światła będą permanentnie blokować ulice Apollina.

    • 6 0

  • Tam są potrzebne dwa pasy w każdym kierunku

    • 1 0

  • Co za pierdoły

    Problemem nie jest lewoskręt tylko np. autobus, który chce skręcić lub wyjechać z przystanku i kierowcy się zatrzymują żeby go wpuścić(i dobrze) tyle tylko że jest to blisko wjazdu/zjazdu z obwodnicy
    Dodatkowo w godzinach szczytu zjeżdża się z obwodnicy nawet 10-12 minut bo światła się palą 15 sekund i może o tym trzeba pomyśleć
    No i światła działające całą dobę na skrzyżowaniu z Krauzego to totalna bzdura i może o tym można pomyśleć.

    • 3 0

  • W ankiecie brali udział chyba motorniczowie

    bo na pewno nie kierowcy:)

    • 1 0

  • Noooo teraz to będzie katastrofa

    • 0 0

  • Biedronka remontowana już otwarta i korka nie ma

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane