• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze tory tramwajowe na budowie Nowej Warszawskiej

as
20 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Pierwsze metry nowego torowiska są już położone. W sumie trasa Nowa Warszawska będzie miała długość ok. dwóch kilometrów.
  • Dotychczas udało się na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Piotrkowskiej wykonać chodnik oraz drogę rowerową, na której do ułożenia pozostała jeszcze ostatnia warstwa nawierzchni tzw. ścieralna.
  • Na budowie Nowej Warszawskiej aktualnie układane są m.in. tory tramwajowe.

Na budowie trasy tramwajowej Nowa WarszawskaMapka ułożono 70 metrów torowiska, po którym na początku 2023 r. pojadą pierwsze składy. Od poniedziałku, 20 września, na kierowców czekać będą utrudnienia na skrzyżowaniu al. Havla i Nowej Warszawskiej. Prace związane z inwestycją idą zgodnie z harmonogramem.



Do twojej dzielnicy dojeżdża tramwaj?

Prace związane z budową linii tramwajowej Nowa Warszawska rozpoczęły się już ponad pół roku temu.

Dotychczas udało się na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Piotrkowskiej wykonać chodnik oraz drogę rowerową, na której do ułożenia pozostała jeszcze ostatnia warstwa nawierzchni tzw. ścieralna.

W okolicach pętli Ujeścisko wykonawca robót zakończył prace związane z przygotowaniem terenu i rozpoczął roboty ziemne, przystąpiono także do budowy infrastruktury podziemnej, w tym kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i teletechnicznej.

  • Pierwsze metry torowiska Nowej Warszawskiej.
  • Na budowie Nowej Warszawskiej prace idą zgodnie z planem.
- Aktualnie na ulicy Piotrkowskiej prowadzone są prace związane z budową chodników, trwa przebudowa infrastruktury podziemnej, wykonywane są próby wodociągowe, wykonawca przygotuje się również do przebudowy ciepłociągu - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Nowa Warszawska - widać już tory tramwajowe



We wrześniu na budowie Nowej Warszawskiej rozpoczęło się układanie torów, po których za nieco ponad rok będą jeździć tramwaje.

- Na ok. 70-metrowym odcinku rozpoczęto już układanie podkładów i szyn, betonowane są również fundamenty pod słupy trakcyjne - dodaje Agnieszka Zakrzacka.
Zmiany w organizacji ruchu, które będą obowiązywać od poniedziałku, 20 września. Zmiany w organizacji ruchu, które będą obowiązywać od poniedziałku, 20 września.

Od poniedziałku zmiany w ruchu na al. Havla



W poniedziałek, 20 września, na kierowców podróżujących al. Havla i ul. Łódzką czekać będą zmiany w organizacji ruchu. Zmiana dotyczy aut jadących w kierunku ul. Warszawskiej i polegać będzie na zamknięciu północnego jej odcinka, pomiędzy ul. Łódzką a al. Havla. Ruch aut odbywać się będzie po drugiej jezdni (południowej), która dotychczas była drogą jednokierunkową prowadzącą w kierunku al. Havla.

W związku z tym na jezdnię południową przeniesiony zostanie przystanek autobusowy "Przemyska 05" (kierunek Jasień). Zmieni się również lokalizacja przejścia dla pieszych, które powstanie w pobliżu tymczasowego przystanku.

- Taka organizacja utrzyma się do końca listopada. Za utrudnienia związane z realizacją przepraszamy, prosimy o zachowanie ostrożności - kończy Agnieszka Zakrzacka.

Tramwaj połączy Chełm z Jasieniem i Moreną



Tak będzie przebiegała trasa Nowej Warszawskiej. Tak będzie przebiegała trasa Nowej Warszawskiej.
Powstająca nowa trasa tramwajowa połączy al. HavlaMapkaal. AdamowiczaMapka, co umożliwi mieszkańcom Chełmu dojazd na Jasień i Morenę. Zakres prac obejmuje budowę całego, ok. dwukilometrowego odcinka linii tramwajowej. Na trasie powstaną cztery przystanki tramwajowe.

Za realizację zadania odpowiadają firmy MTM SA i firma Rajbud Sp. z o.o., które za pracę zainkasują niecałe 60 mln zł. Inwestycja ma zakończyć się pod koniec 2022 r.
as

Opinie (219) 4 zablokowane

  • Zadamy tramwaju na spacerowej do osowy. i do kowal przez feszyn hause!!!!! (1)

    • 2 13

    • Kowale to inna gmina

      Oczywiście da się to zrobić i nawet łatwiej dostać dofinansowanie na projekty międzygminne. Ale czy Twój wójt wystąpił z taką inicjatywą?

      • 6 0

  • Taka kiedyś spokojna dzielnica a teraz blokowiskowy syf i tory pod nosem

    • 7 7

  • Co zaa bezmugi i dzbany... ci z u.m miasta zamiast puscic 300 metrow torow łostowicka to oni kladą 2 km by dojechac na morene (2)

    • 6 12

    • łostowicką to możesz sobie puścić kolejkę górską , a nie tramwaj (1)

      • 11 2

      • Funicolare Emaus

        • 0 0

  • A gdzie Nowa Warszawska dla samochodów? Piotrkowska znowu będzie się wlec jednopasmówką do Havla! (2)

    • 10 8

    • dalej nie kumasz, że buduja linię tramwajową?

      • 7 1

    • Dopóki samorząd ma PO to h...d...i kamieni k...

      • 1 2

  • Tramwaj niszczy miasto, zajmuje miejsca co dwa buspasy (5)

    Należało zrobić buspas i wycofać się z tych archaicznych rozwiązań. Torowisko z trakcją to koszmar urbanistyczny i komunikacyjny. Tylko buspas i autobus niskoemisyjny.

    • 6 13

    • Masz teorię, że ho ho. (1)

      • 6 4

      • pisze prawde jak jest

        • 4 5

    • tramwaj jest tańszy w eksploatacji (1)

      • 3 3

      • meduzo jakim cudem??Jego koszty są kilka razy wyasze pod kazdy względem niema zadnych zalet

        • 1 1

    • Tramwaj kosztuje 10 razy wiecej niz autobus i jest 10 ray bardziej kosztowny i jego utrzymanie

      to są informacje ze strony miasta gdańska!
      Tramwaj to worek bez dna

      • 2 0

  • Mi się tylko jedna rzecz nie podoba. (1)

    Piotrkowska jako przelotówka. Zrobi się tam ruch jak na Grunwaldzkiej a to przecież mała osiedlowa uliczka.

    • 11 4

    • Jest już przelotówką od conajmniej 5 lat. Niech do ch.... wybudują Unruga

      • 1 0

  • po elektryfikacji PKM

    zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów PKM , tramwajem dojazd do Brętowa , przesiadka i szybki dojazd do Wrzeszcza, wspólny bilet potrzebny i prawie zahaczymy od XXI w.

    • 9 2

  • Tak sie marnuje nasze pieniadze tramwaj to epoka PRLu .Na całym swiecie kwitna fabryki autobusów bez emisyjnych! (2)

    Tramwaj jest szkodnikiem w nowoczesnym miescie wszedzie wprowadza sie zamiast nich autobusy bez emisyjne i buspasy!!
    Tramwaj juz niema zadnych zalet jego koszty i utrzymanie sa 5 razy wyzsze niz autobusu!
    Z buspasa korzysta nie tylko komunikacja miejska ale i wiele innych uprzywilejowanych .W nowoczesnych miastach rozładowują korki!!
    Torowiska niemaja zadnych zalet w miescie sa tylko utrudnieniem i przeszkodą!

    • 8 18

    • Tyle że w Gdańsku nie poszerza się dróg o nowe buspasy, tylko przemalowuje się te już istniejące pasy (1)

      co w praktyce jest zwężaniem jezdni.

      • 4 3

      • Nawet nie tyle poszerzanie (bo nie obroni przed głupimi kierowcami) tylko dosłownie osobna jezdnia bez kolicji ze zwykłymi drogami (a więc estakady, tunele itd.) drogami. To jest zupełnie do zrobienia i stosunkowo łatwe do integracji z obecnymi rozwiązaniami.

        • 1 2

  • Kolejna trasa która w przyszłości pojedzie tramwaj będzie ta z Gdańska do Pruszcza...no co? Pomarzyć można.

    • 2 5

  • Jest jeszcze trzecia droga (i to dosłownie): zamiast torowiska można zbudować jezdnię tylko dla autobusów, fizycznie odrębną od pozostałego ruchu (przykład: Istambuł, Brisbane) czyli działająco niemal jak torowisko. Po takiej drodze można puścić trolejbusy z bateriami czyli rozwiązanie łączące napęd elektryczy z możliwością ładowania podczaj jazdy oraz elastycznością jeśli chodzi o ewentualne objazdy albo poruszanie się w zwykłym ruchu. Podkreślam jak ważne jest to fizyczne wydzielenie większości trasy a nie jakieś buspasy po 50 metrów tu i tak których i tak policja nie pilnuje.

    • 2 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane