• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze tory tramwajowe na budowie Nowej Warszawskiej

as
20 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Pierwsze metry nowego torowiska są już położone. W sumie trasa Nowa Warszawska będzie miała długość ok. dwóch kilometrów.
  • Dotychczas udało się na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Piotrkowskiej wykonać chodnik oraz drogę rowerową, na której do ułożenia pozostała jeszcze ostatnia warstwa nawierzchni tzw. ścieralna.
  • Na budowie Nowej Warszawskiej aktualnie układane są m.in. tory tramwajowe.

Na budowie trasy tramwajowej Nowa WarszawskaMapka ułożono 70 metrów torowiska, po którym na początku 2023 r. pojadą pierwsze składy. Od poniedziałku, 20 września, na kierowców czekać będą utrudnienia na skrzyżowaniu al. Havla i Nowej Warszawskiej. Prace związane z inwestycją idą zgodnie z harmonogramem.



Do twojej dzielnicy dojeżdża tramwaj?

Prace związane z budową linii tramwajowej Nowa Warszawska rozpoczęły się już ponad pół roku temu.

Dotychczas udało się na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Piotrkowskiej wykonać chodnik oraz drogę rowerową, na której do ułożenia pozostała jeszcze ostatnia warstwa nawierzchni tzw. ścieralna.

W okolicach pętli Ujeścisko wykonawca robót zakończył prace związane z przygotowaniem terenu i rozpoczął roboty ziemne, przystąpiono także do budowy infrastruktury podziemnej, w tym kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i teletechnicznej.

  • Pierwsze metry torowiska Nowej Warszawskiej.
  • Na budowie Nowej Warszawskiej prace idą zgodnie z planem.
- Aktualnie na ulicy Piotrkowskiej prowadzone są prace związane z budową chodników, trwa przebudowa infrastruktury podziemnej, wykonywane są próby wodociągowe, wykonawca przygotuje się również do przebudowy ciepłociągu - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Nowa Warszawska - widać już tory tramwajowe



We wrześniu na budowie Nowej Warszawskiej rozpoczęło się układanie torów, po których za nieco ponad rok będą jeździć tramwaje.

- Na ok. 70-metrowym odcinku rozpoczęto już układanie podkładów i szyn, betonowane są również fundamenty pod słupy trakcyjne - dodaje Agnieszka Zakrzacka.
Zmiany w organizacji ruchu, które będą obowiązywać od poniedziałku, 20 września. Zmiany w organizacji ruchu, które będą obowiązywać od poniedziałku, 20 września.

Od poniedziałku zmiany w ruchu na al. Havla



W poniedziałek, 20 września, na kierowców podróżujących al. Havla i ul. Łódzką czekać będą zmiany w organizacji ruchu. Zmiana dotyczy aut jadących w kierunku ul. Warszawskiej i polegać będzie na zamknięciu północnego jej odcinka, pomiędzy ul. Łódzką a al. Havla. Ruch aut odbywać się będzie po drugiej jezdni (południowej), która dotychczas była drogą jednokierunkową prowadzącą w kierunku al. Havla.

W związku z tym na jezdnię południową przeniesiony zostanie przystanek autobusowy "Przemyska 05" (kierunek Jasień). Zmieni się również lokalizacja przejścia dla pieszych, które powstanie w pobliżu tymczasowego przystanku.

- Taka organizacja utrzyma się do końca listopada. Za utrudnienia związane z realizacją przepraszamy, prosimy o zachowanie ostrożności - kończy Agnieszka Zakrzacka.

Tramwaj połączy Chełm z Jasieniem i Moreną



Tak będzie przebiegała trasa Nowej Warszawskiej. Tak będzie przebiegała trasa Nowej Warszawskiej.
Powstająca nowa trasa tramwajowa połączy al. HavlaMapkaal. AdamowiczaMapka, co umożliwi mieszkańcom Chełmu dojazd na Jasień i Morenę. Zakres prac obejmuje budowę całego, ok. dwukilometrowego odcinka linii tramwajowej. Na trasie powstaną cztery przystanki tramwajowe.

Za realizację zadania odpowiadają firmy MTM SA i firma Rajbud Sp. z o.o., które za pracę zainkasują niecałe 60 mln zł. Inwestycja ma zakończyć się pod koniec 2022 r.
as

Opinie (219) 4 zablokowane

  • kiedy tramwaj na osowe

    wszyscy mają a my też chcemy

    • 0 7

  • Przydałby sie szybki tramwaj wzdłuż Armii Krajowej, aż do obwodnicy! (3)

    Ta inwestycja nie dość, że ma zagwarantowane miejsce (rezerwa na pasie zieleni rozdzielającym obie jezdnie), to mogłaby znacząco wpłynąć na nawyki kierowców jadących tą trasą. Zamiast pchać się WZ do centrum, szukać miejsc parkingowych kierowcy i nie tylko mogliby wybierać szybki, bezkolizyjny tramwaj. W tej chwili jednym rozwiązaniem jest jazda ul. Kartuską autobusem, który stoi w wiecznych korkach i zupełnie nie spełnia się jako alternatywa dla samochodu. PKM też nie jest żadnym rozwiązaniem, bo zamiast jechać do centrum Gdańska oddala się od niego i kończy bieg we Wrzeszczu!

    • 8 4

    • (2)

      Popieram! Rezerwa terenu przewidziana dawno temu, gdy planowano z wyprzedzeniem. Aż wstyd powiedzieć, wieszam psy na minionej epoce, ale to dzięki niej mam obwodnice, a WZ miała miejsce pod przejazd nad Łostowicką i miejsce by puścić tramwaj. Osiedla stawiano wraz ze szkołami, przychodniami i klubami dla mieszkańców.

      • 5 2

      • (1)

        Już widzę, z jaką ochotą mieszkańcy dylają kładką na środek gwiżdżącej ekspresówki na przystanek. Takie rozwiązania są dobre dla lekkiej kolei miejskiej, a nie tramwaju.

        • 0 2

        • Ta jasne. Na lekką kolej mogliby, a na tramwaj nie?! Chyba najważniejsze, że coś tam by śmigało w alternatywie do samochodów i autobusu po kartuskiej. Poza tym miasto ma daleko większy wpływ na powstawanie linii tramwajowych niż na kolejowych! Jeśli chodzi o kolej jesteśmy zaledwie petentami, a nie decydentami. Zresztą PKM tak pięknie załatwiła sprawę, że aż wcale. Projekt przez to, że nie ma bezpośredniego połączenia z Gdańskiem Głównym można uznać, za nieskończony i nieefektywny.

          • 1 0

  • Wygląda jakby byli do przodu z robotą. (1)

    Czy coś wiadomo o ewentualnym szybszym oddaniu?

    • 2 3

    • To co napisane nie jest zgodne z rzeczywistością. Np. w ubiegłym tygodniu zwieżli rury do modernizacji sieci c.o. Za moment sezon grzewczy, super koordynacja działań w czasie . Chodnik i droga rowerowa jest zrobiona moze w 70% ale piszą, że już jest. Wysepka na ul. Piotrkowskiej, w jej lini jest b. wąska nowa jezdnia przez którą przeciska się autobus, a straż pożarna to z 10km/h jechała aby przejechać. Taka to modernizacja.

      • 0 0

  • zbyt dużo tramwajów?

    Budowa kolejnych tras tramwajowych tam gdzie kursują autobusy to wyrzucanie pieniędzy w "błoto".
    Proszę spojrzeć, kto korzysta z tramwajów? Starsi ludzie ( nie mający samochodów), młodzież dojeżdżająca do szkoły. 90% ludzi porusza się samochodami. Tramwaje nie są wykorzystane tak jak zakładano, że ludzie przesiądą się z samochodów do tramwaju. Piecki Migowo ma najlepsze dojazdy, to tramwaj i autobusy jeżdżące prawie po tej samej trasie. A po godzinie 18.00 tramwaje prawie puste.Ale żeby dojechać z Brętowa do Gdańska przez Aleję Żołnierzy Wyklętych trzeba jechać autobusem i przesiadka na tramwaj we Wrzeszczu. No i skasować dwa bilety, bo nie zawsze dojedziesz o wyznaczonym czasie . Najlepsze było to jak wycofano autobus linii 142 łączący Brętowo z Gdańskiem(przez Piecki Migowo). Ktoś nie bardzo myśli realnie w urzędzie, ale kto się przyzna?

    • 8 8

  • Nie skorzystam... (1)

    mieszkam na Ujeścisku. Pracuje na ul. Budowlanych , autem jadę do i z pracy około15min. Komunikacją miejską jechałbym około 1,5godzi. Także podziękuje. A i na pewno nie jestem jedyny...

    • 7 7

    • I zawsze wychodzi jakiś agent, który jeździ z sypialni za obwodnicę i poczytuje to sobie za dowód, że "komunikacją się nie da".

      Tymczasem większość ludzi jedzie tam, gdzie są usługi, a nie do strefy przemysłowej za obwodnicę.

      • 3 1

  • Nazwa do zmiany

    Nie wiem dlaczego uporczywie jest to torowisko nazywane Nową Warszawską. Jak ten wytwór inżynieryjny nie ma z ulicą nic wspólnego. Masakra...

    • 7 4

  • I brawo, tak trzymać

    Alleluja i do przodu

    • 7 0

  • Ja czekam na wiadukt nad AK

    • 3 0

  • Zakaz zawracania (1)

    Jedno co mnie męczy i pewnie nie tylko mnie a kierowców wyjeżdżających między innymi z Łódzkiej.. czemu na pierwszych światłach na Havla zrobili zakaz zawracania i trzeba wjeżdżać w Wilanowską aby móc zawrócić.. wszędzie światła. Bez sensu..

    • 1 0

    • Zakaz byl od zawsze

      Strzałka kierunkowa nie pozwalała tam na zawracanie

      • 0 1

  • bezpośredni tramwaj Świętokrzyska PKM Brętowo

    zrobić bezpośredni tramwaj Świętokrzystka- PKM Brętowo przez pętlę Jabłoniowa

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane