- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (47 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (221 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (332 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Pierwszy pociąg dla PKM gotowy. Kiedy wyjedzie na tory?
Gotowy jest pierwszy pociąg, którym pasażerowie pojadą w ramach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Z fabryki w Bydgoszczy trafi do Chojnic, gdzie będzie testowany. Dokładna data tego przejazdu nie jest znana.
- Chcemy je zakończyć do końca poniedziałku. Wtedy będziemy wiedzieli dokładnie, kiedy pociąg wyjedzie na tory - mówi Michał Żurowski, rzecznik Pesy.
W pierwszą podróż nowy skład pojedzie z Bydgoszczy do Chojnic. Nie będzie ciągnięty przez osobną lokomotywę, lecz pojedzie na własnym napędzie.
W Chojnicach pociąg trafi do oddziału Przewozów Regionalnych, gdzie przejdzie kolejne testy, a po nich ponownie wróci do Bydgoszczy. Kolejne cztery składy mają być gotowe do końca kwietnia i przejdą podobne procedury.
Ostatni z dziesięciu zamówionych składów musi dotrzeć do Gdańska przed końcem sierpnia, bo na 1 września zaplanowano start linii PKM.
Tak po 1 września będzie działać linia PKM
Firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz za dostarczenie 10 pociągów ma dostać 114,2 mln zł (cena pojazdu dwuczłonowego to 10,7 mln zł brutto, zaś cena pojazdu trójczłonowego - 11,7 mln zł brutto). Pierwszy skład miał być gotowy w grudniu 2014 r., a ostatni w maju 2015 r. Termin dostawy przesunięto najpierw na wniosek zamawiającego, potem zaś wykonawcy.
Składy będą przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, wyposażone w monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, a także przystosowane do przewozu rowerów (po 6 specjalnych uchwytów w każdym z pojazdów).
Składy zostaną wyposażone w klimatyzację oraz sieć wifi.
Szyby w oknach bocznych i w drzwiach wejściowych będą zabezpieczone folią powleczoną klejem akrylowym z filtrem UV, o właściwościach antygraffiti (zapobiegająca zarysowaniom i zadrapaniom powierzchni szkła oraz odporna na działanie substancji żrących: rozcieńczonych kwasów i zasad).
Ponadto pociągi mają zyskać wysuwany stopień tak, by umożliwić wysiadanie na niższych - o wysokości 30 cm - peronach, które dominują na terenie Kaszub.
Pojazdy będą posiadały monitory LCD i wyświetlacze LED, na których przekazywane będą informacje dla pasażerów. Ciekawostką jest instalacja systemu do automatycznego zliczania pasażerów. Pojazdy będą wyposażone również w kompletną sieć do bezprzewodowego dostępu do Internetu dla podróżnych. Składy będą mogły rozwinąć prędkość do 120 km/h.
Testy na linii PKM przy prędkości 120 km/h
W dniach 20-24 kwietnia 2015 r., na linii PKM odbywać się będą testy rozruchowe systemu GSM-R, polegające m.in. na sprawdzeniu pokrycia sygnałem radiowym całej linii, przy maksymalnej prędkości 120 km/h.
- W próbach uczestniczyć będzie 80-tonowa lokomotywa TRAXX F140 DE, wypożyczona przez Lotos Kolej - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Po raz pierwszy po torach PKM pojazd będzie poruszał się z naprawdę dużymi prędkościami, rzędu 100-120 km/h. - W trosce o własne bezpieczeństwo, nie zbliżajcie się do naszej linii, nie wchodźcie na nasypy i wiadukty oraz nie przechodźcie przez tory - prosi Tomasz Konopacki.
Przetestowaliśmy działanie iluminacji wiaduktu PKM
Opinie (147) 7 zablokowanych
-
2015-04-20 11:50
Mam nadzieję, że będzie też przystosowany do przewożenia dużych bagaży, skoro ma być łącznikiem Trójmiasta z lotniskiem i że nie będą one musiały stać w przejściach pomiędzy siedzeniami.
- 18 0
-
2015-04-20 11:52
czemu pesa?
Czemu pesa? Ciekawe ile kto wziął w łapę za przetarg. Mamy już w gdańsku doświadczenie z Pesami na liniach TRAM. Co chwile się psuje a na każdą usterkę producent jako panaceum podaje restart tramwaju - TAK, restart tramwaju.
jest tyle zagranicznych firm (Siemens np) które są o niebo lepsze i pesa nie może konkurować. Jak myślicie czemu na zachodzie nie kupują PESy? Jeżeli ma być z polski to Konstal chociażby. Ale nie PESA, ludzie. Ten zlom 10 lat nie pojeździe. Popularne zespoły trakcyjne EN 57 będą dłużej na torach niż jakakolwiek pesam- 16 14
-
2015-04-20 11:53
A co z przystankiem Gdynia Mały Kack? Kiedyś były plany żeby taki zrobić (1)
- 9 3
-
2015-04-20 22:02
I zostal po tym tylko duzy kac
- 1 0
-
2015-04-20 11:54
OK
Wizualnie prezentuje się bardzo dobrze, technologicznie nowoczesny, jak dla mnie zdecydowanie OK. Udany zakup.
- 3 6
-
2015-04-20 12:05
Bilety podobno po 8 zl... (2)
Bo to ma byc ekspres do lotniska.
8 Zl = 2 euro to ceny jak w berlinie tyle ze tu placisz za przejazd 6 przystankami a w berlinie mozesz zwiedzic cala metropolie...
Walizki pakuja sie same.- 19 4
-
2015-04-20 12:09
Nie porównujmy Polski do Niemiec, bo tam nikt nie tyra za 2 euro na godzinę, u nas wielu ludzi nie ma nawet tyle.
- 10 0
-
2015-04-20 12:11
To pakuj i wypad. Głąbów po byle jakiej szkole ten kraj nie potrzebuje.
- 5 18
-
2015-04-20 12:19
Ile pali na setkę?
Na pewno nie mniej niż mój Volksdeutsche Passat 1.9 Turbodisel z bezpośrednim wytryskiem wyposażony w intercooler i uwaga... Chipem zwiększającym moc o 15 koni mechanicznych! Ktoś chętny na 1/40 mili?
- 10 7
-
2015-04-20 12:56
sciezka Morena (1)
ktos wie czemu rozkopuja sciezke rowerowa na Jaskowej na zjezdzie z Moreny?
- 2 2
-
2015-04-20 14:03
rury jakieś...
nic takiego... proszę się rozejść.
- 5 0
-
2015-04-20 13:23
120/h (1)
Prawie jak badziewie zwane Pindolino.
- 9 9
-
2015-04-20 13:41
Pendolino na CMK zrobiło 290 km/h ;)
- 8 0
-
2015-04-20 13:30
gdynia (2)
wszystko już na ukończeniu, prezentowane są juz pociągi, niedługo odbiory, a ja sie ptaym co z częścią gdyńską tego projektu? jak narazie nie widać żeby coś się wogole ruszyło
- 11 3
-
2015-04-20 14:33
Zapytaj mundrego Prezia Gryzonia (1)
- 5 1
-
2015-04-20 22:05
W Gdyni nie bedzie zadnego PKM
Wydalem wszystko na Arke
- 1 0
-
2015-04-20 14:09
A kiedy będzie pomalowany, bo chyba nie ma być biąly? (1)
Zaoszczędzono na malowaniu i będzie w kolorze szpachli podkładowej ???
- 6 3
-
2015-04-20 14:17
to srebrny popiel
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.