- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (47 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (221 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (333 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Pierwszy pociąg dla PKM gotowy. Kiedy wyjedzie na tory?
Gotowy jest pierwszy pociąg, którym pasażerowie pojadą w ramach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Z fabryki w Bydgoszczy trafi do Chojnic, gdzie będzie testowany. Dokładna data tego przejazdu nie jest znana.
- Chcemy je zakończyć do końca poniedziałku. Wtedy będziemy wiedzieli dokładnie, kiedy pociąg wyjedzie na tory - mówi Michał Żurowski, rzecznik Pesy.
W pierwszą podróż nowy skład pojedzie z Bydgoszczy do Chojnic. Nie będzie ciągnięty przez osobną lokomotywę, lecz pojedzie na własnym napędzie.
W Chojnicach pociąg trafi do oddziału Przewozów Regionalnych, gdzie przejdzie kolejne testy, a po nich ponownie wróci do Bydgoszczy. Kolejne cztery składy mają być gotowe do końca kwietnia i przejdą podobne procedury.
Ostatni z dziesięciu zamówionych składów musi dotrzeć do Gdańska przed końcem sierpnia, bo na 1 września zaplanowano start linii PKM.
Tak po 1 września będzie działać linia PKM
Firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz za dostarczenie 10 pociągów ma dostać 114,2 mln zł (cena pojazdu dwuczłonowego to 10,7 mln zł brutto, zaś cena pojazdu trójczłonowego - 11,7 mln zł brutto). Pierwszy skład miał być gotowy w grudniu 2014 r., a ostatni w maju 2015 r. Termin dostawy przesunięto najpierw na wniosek zamawiającego, potem zaś wykonawcy.
Składy będą przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, wyposażone w monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, a także przystosowane do przewozu rowerów (po 6 specjalnych uchwytów w każdym z pojazdów).
Składy zostaną wyposażone w klimatyzację oraz sieć wifi.
Szyby w oknach bocznych i w drzwiach wejściowych będą zabezpieczone folią powleczoną klejem akrylowym z filtrem UV, o właściwościach antygraffiti (zapobiegająca zarysowaniom i zadrapaniom powierzchni szkła oraz odporna na działanie substancji żrących: rozcieńczonych kwasów i zasad).
Ponadto pociągi mają zyskać wysuwany stopień tak, by umożliwić wysiadanie na niższych - o wysokości 30 cm - peronach, które dominują na terenie Kaszub.
Pojazdy będą posiadały monitory LCD i wyświetlacze LED, na których przekazywane będą informacje dla pasażerów. Ciekawostką jest instalacja systemu do automatycznego zliczania pasażerów. Pojazdy będą wyposażone również w kompletną sieć do bezprzewodowego dostępu do Internetu dla podróżnych. Składy będą mogły rozwinąć prędkość do 120 km/h.
Testy na linii PKM przy prędkości 120 km/h
W dniach 20-24 kwietnia 2015 r., na linii PKM odbywać się będą testy rozruchowe systemu GSM-R, polegające m.in. na sprawdzeniu pokrycia sygnałem radiowym całej linii, przy maksymalnej prędkości 120 km/h.
- W próbach uczestniczyć będzie 80-tonowa lokomotywa TRAXX F140 DE, wypożyczona przez Lotos Kolej - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Po raz pierwszy po torach PKM pojazd będzie poruszał się z naprawdę dużymi prędkościami, rzędu 100-120 km/h. - W trosce o własne bezpieczeństwo, nie zbliżajcie się do naszej linii, nie wchodźcie na nasypy i wiadukty oraz nie przechodźcie przez tory - prosi Tomasz Konopacki.
Przetestowaliśmy działanie iluminacji wiaduktu PKM
Opinie (147) 7 zablokowanych
-
2015-04-21 11:56
Oddajcie to badziewie z powrotem do Bydgoszczy i niech wykombinuja wiecej dzwi w tym sztruclu.
To ma być funkcjonalne?Z jednymi drzwiami? jak sie wszyscy rzuca do wyjścia to którędy wyjedzie niepelnosprawny ,którego miejsce jest tuz za zaułkiem wejścia?Będzie sie czołgał czy jak w Indiach wyniosą go na ramionach ?Kto zezwolił na taki projekt ?Co za bubel .I teraz przez jednego patałacha ...przez lata będziemy musieli korzystać z ,,tego czegoś.'
- 3 0
-
2015-04-24 11:32
Zapisałam sobie w ulibionych ten artykuł
Abym mogła sobie odtwarzać ten filmik promujący, gdy PKM już będzie działać...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.