- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Pierwszy pociąg elektryczny pojechał trasą PKM
Pierwszy elektryczny skład pociągu wjeżdża na stację Strzyża PKM w nocy 9 listopada 2022 r.
Pierwszy, na razie testowy przejazd pociągu elektrycznego po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, odbył się w nocy z 8 na 9 listopada. Regularne kursy elektryków rozpoczną się w drugiej połowie 2023 r. Elektryfikacja trasy trwa od roku i kosztuje ok. 40 mln zł.
Na odcinku Gdańsk-Wrzeszcz - Gdańsk-Kiełpinek skład rozpędzał się do prędkości od 20 do 120 km/h.
O nocnych testach informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia.
Pierwszy, testowy odjazd elektrycznej PKM (14 opinii)
Trwająca od ponad roku elektryfikacja powinna zakończyć się w połowie 2023 roku. Prace będą kosztowały prawie 49 mln zł, ale koszt ten obejmuje także budowę przystanku Firoga PKM.
Dzięki elektryfikacji na linii PKM będą mogły pojawić się bardziej pojemne i szybsze pociągi elektryczne, co poprawi komfort podróżnych.
Przedstawiciele PKM przypominają, że w związku z rozpoczęciem testów, w sieci trakcyjnej jest już napięcie 3000 V. Dlatego na linii pojawiły się niedawno nowe, dodatkowe tablice ostrzegawcze.
Miejsca
Opinie (190) 7 zablokowanych
-
2022-11-09 12:13
A kiedy PKM z powrotem będzie jeździć na Gdańsk Główny? (4)
Czy ktoś wie, kiedy PKM będą na nowo docierały do Gdańska Głównego? Dlaczego w ogóle jeszcze nie jeżdżą? Przecież koniec trasy we Wrzeszczu jest bez sensu.
- 10 3
-
2022-11-09 13:52
Na PKP jest "nie bo nie"
- 4 1
-
2022-11-09 17:03
Nie będzie jeździć (2)
Na odcinku do Gdańska nie zmieści się więcej pociągów. Brak szczelin czasowych na hołubce składów w poprzek całego torowiska...
Miało być szybko i tanio... To jak wiesz ze starego dowcipu, trzeciego punktu swobody nie da się dodać.
Dobrze nie będzie.- 3 1
-
2022-11-09 19:18
Dlatego linią przez Kościerzynę mają jeździć pociągi towarowe do gdyńskiego portu aby odciążyć linię przez Tczew, (1)
w tym również odcinek Gdańsk Gł. - Gdynia Główna przez Sopot.
- 1 0
-
2022-11-09 19:48
Jeśliby uruchomiono połączenie między Pruszczem a Starą Piłą, pociągi towarowe do Gdyni mogłyby w ogóle omijać Gdańsk.
- 0 0
-
2022-11-09 12:20
Czy przetestowali (1)
Wsiadanie i wysiadanie jeśli chodzi o odległość wagonów od peronu? Czy kiedyś będzie normalnie jak w innych krajach czy dalej ci co są słabi w skokach będą musieli rezygnować z jazdy ?
- 4 1
-
2022-11-09 18:33
no własnie
bo cały czas ta dziura medzy peronem a wagonem jest sprawą do poprawienia
- 1 0
-
2022-11-09 12:35
Noi dobrze. Mnie tylko martwi to, czy trakcja elektryczna będzie rzeczywiście działać bez większych awarii bo inaczej wszystko
stanie.
wystarczy jedno przewrócone drzewo na trakcję, np. w czasie silnego wiatru.- 1 4
-
2022-11-09 12:37
Mieszkańcy Osowy powinni już zacząć protestować
Jeśli PKP zelektryfikuje odcinek do Osowy to będą tam mogli elektrykiem przyjechać menele, a nawet tirówki!!!
- 4 3
-
2022-11-09 13:05
kiedy gdynia
?
- 2 0
-
2022-11-09 13:16
Wszystko świetnie, tylko dlaczego kosztem PKM traci SKM, czyżby to było świadome działanie trójmiejskich władz? Wszak od dawna wiadomo że SKM jest ich solą w oku i najlepiej oddaliby ją w prywatne ręce swoich kolesi.
- 2 2
-
2022-11-09 13:27
Elektryfikację można było zrobić podczas budowy linii. (2)
Jak to w Polsce , lepiej robić to samo dwa razy niż raz. Przecież trzeba dać zarobić. Każde postępowanie przetargowe to koperty a w kopertach nie male pieniądze
- 2 7
-
2022-11-09 17:06
można...
Jak ma się odpowiedni budżet.
A budżet PKM 3x przekroczył planowany.- 0 0
-
2022-11-09 19:26
Pupciu, część trasy, ta na terenie Gdyni nie należy do PKM, tylko do pkp plk, który wtedy, w trakcie budowy linii
w Gdańsku nie planował jeszcze elektryfikacji.
To ma się zmienić, ale z powodu ambitnych zamierzeń opóźnia się remont odcinków należących do PKP. A to ma być nie tylko elektryfikacja, ale generalny remont toru wraz z dobudową drugiego do Maksymilianowa k/Bydgoszczy do Gdyni przez Kościerzynę.
Tylko na dwutorowej linii da się zwiększyć częstotliwość kursów PKM do Kartuz i Kościerzyny, gdy ma być puszczony na niej większy ruch pociągów towarowych do gdyńskiego portu, a który sam teraz modernizuje swoje portowe tory, co widać przy ulicy Wiśniewskiego.- 0 0
-
2022-11-09 13:41
Dojazd do Gdańska Głównego (1)
A my chcemy do Gdanska,a nie tylko do Wrzeszcza.Jak było planowane od początku?
- 6 1
-
2022-11-09 17:05
nie było planowane
Nie ma jak przepuścić większej liczby pociągów.
Nie ma miejsca na rozbudowę torowiska, które tam "idzie" po betonowanym nasypie.
Który akurat jest remontowany i dotkliwie to odczuwany.- 1 1
-
2022-11-09 14:03
Jesli te pociagi na pkm.beda jezdzic co 5,10 min to ma to sens.Dalej jednak jest nienormalne to ze pkm nie jedzie do gdans (1)
Glowny i gdynia glowna!!!
- 4 1
-
2022-11-09 17:00
wnioskuj do miasta Gdańska, aby oddało pod te potrzeby ulice Białą i Czarną
Na torach między Wrzeszczem a Głównym więcej pociągów się nie zmieści...
Miej też pretensje od sponsora i inwestora linii PKM, że nie "wpięli" się w linię 250 na wysokości Zaspy...- 1 0
-
2022-11-09 14:08
Dawac na te trase teraz wagony z przedzialami i warsem!!!!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.