• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy pociąg elektryczny pojechał trasą PKM

bra
9 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (190)

Pierwszy elektryczny skład pociągu wjeżdża na stację Strzyża PKM w nocy 9 listopada 2022 r.

Pierwszy, na razie testowy przejazd pociągu elektrycznego po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, odbył się w nocy z 8 na 9 listopada. Regularne kursy elektryków rozpoczną się w drugiej połowie 2023 r. Elektryfikacja trasy trwa od roku i kosztuje ok. 40 mln zł.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czekasz na pierwszy przejazd elektrykiem po PKM?

Wypożyczonym od Polregio pojazdem EN57ALd-2224 wykonawca elektryfikacji - Torpol - przeprowadzał minionej nocy serię próbnych przejazdów.

Na odcinku Gdańsk-WrzeszczMapka - Gdańsk-KiełpinekMapka skład rozpędzał się do prędkości od 20 do 120 km/h.

O nocnych testach informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia.

08:14 9 LISTOPADA 22

Pierwszy, testowy odjazd elektrycznej PKM (14 opinii)

Pierwszy testowy pociąg PKM na pantografie.
Pierwszy testowy pociąg PKM na pantografie.


- Przy maksymalnej prędkości skład przejechał z Wrzeszcza do Kiełpinka w 6 min 20 sekund. Nie zatrzymywał się jednak na mijanych przystankach - zaznacza Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
Trwająca od ponad roku elektryfikacja powinna zakończyć się w połowie 2023 roku. Prace będą kosztowały prawie 49 mln zł, ale koszt ten obejmuje także budowę przystanku Firoga PKM.

Dzięki elektryfikacji na linii PKM będą mogły pojawić się bardziej pojemne i szybsze pociągi elektryczne, co poprawi komfort podróżnych.

Przedstawiciele PKM przypominają, że w związku z rozpoczęciem testów, w sieci trakcyjnej jest już napięcie 3000 V. Dlatego na linii pojawiły się niedawno nowe, dodatkowe tablice ostrzegawcze.

  • Pierwszy w historii pociąg elektryczny wjechał na linię PKM i przystanek Gdańsk Strzyża dokładnie o godz. 23:55, 8 listopada 2022 r.
  • Pierwszy przejazd pociągiem elektrycznym linią PKM widziany z kabiny maszynisty
  • W nocy z 8 na 9 listopada 2022 r. na linii PKM odbywały się pierwsze testowe przejazdy pociągiem elektrycznym z różnymi prędkościami, od 20 do 120 km/h.
  • Na razie ostatnim przystankiem, do którego dojechał pierwszy pociąg elektryczny na linii PKM, był Gdańsk Kiełpinek.
bra

Miejsca

Opinie (190) 7 zablokowanych

  • A kiedy PKM z powrotem będzie jeździć na Gdańsk Główny? (4)

    Czy ktoś wie, kiedy PKM będą na nowo docierały do Gdańska Głównego? Dlaczego w ogóle jeszcze nie jeżdżą? Przecież koniec trasy we Wrzeszczu jest bez sensu.

    • 10 3

    • Na PKP jest "nie bo nie"

      • 4 1

    • Nie będzie jeździć (2)

      Na odcinku do Gdańska nie zmieści się więcej pociągów. Brak szczelin czasowych na hołubce składów w poprzek całego torowiska...

      Miało być szybko i tanio... To jak wiesz ze starego dowcipu, trzeciego punktu swobody nie da się dodać.
      Dobrze nie będzie.

      • 3 1

      • Dlatego linią przez Kościerzynę mają jeździć pociągi towarowe do gdyńskiego portu aby odciążyć linię przez Tczew, (1)

        w tym również odcinek Gdańsk Gł. - Gdynia Główna przez Sopot.

        • 1 0

        • Jeśliby uruchomiono połączenie między Pruszczem a Starą Piłą, pociągi towarowe do Gdyni mogłyby w ogóle omijać Gdańsk.

          • 0 0

  • Czy przetestowali (1)

    Wsiadanie i wysiadanie jeśli chodzi o odległość wagonów od peronu? Czy kiedyś będzie normalnie jak w innych krajach czy dalej ci co są słabi w skokach będą musieli rezygnować z jazdy ?

    • 4 1

    • no własnie

      bo cały czas ta dziura medzy peronem a wagonem jest sprawą do poprawienia

      • 1 0

  • Noi dobrze. Mnie tylko martwi to, czy trakcja elektryczna będzie rzeczywiście działać bez większych awarii bo inaczej wszystko

    stanie.
    wystarczy jedno przewrócone drzewo na trakcję, np. w czasie silnego wiatru.

    • 1 4

  • Mieszkańcy Osowy powinni już zacząć protestować

    Jeśli PKP zelektryfikuje odcinek do Osowy to będą tam mogli elektrykiem przyjechać menele, a nawet tirówki!!!

    • 4 3

  • kiedy gdynia

    ?

    • 2 0

  • Wszystko świetnie, tylko dlaczego kosztem PKM traci SKM, czyżby to było świadome działanie trójmiejskich władz? Wszak od dawna wiadomo że SKM jest ich solą w oku i najlepiej oddaliby ją w prywatne ręce swoich kolesi.

    • 2 2

  • Elektryfikację można było zrobić podczas budowy linii. (2)

    Jak to w Polsce , lepiej robić to samo dwa razy niż raz. Przecież trzeba dać zarobić. Każde postępowanie przetargowe to koperty a w kopertach nie male pieniądze

    • 2 7

    • można...

      Jak ma się odpowiedni budżet.
      A budżet PKM 3x przekroczył planowany.

      • 0 0

    • Pupciu, część trasy, ta na terenie Gdyni nie należy do PKM, tylko do pkp plk, który wtedy, w trakcie budowy linii

      w Gdańsku nie planował jeszcze elektryfikacji.

      To ma się zmienić, ale z powodu ambitnych zamierzeń opóźnia się remont odcinków należących do PKP. A to ma być nie tylko elektryfikacja, ale generalny remont toru wraz z dobudową drugiego do Maksymilianowa k/Bydgoszczy do Gdyni przez Kościerzynę.

      Tylko na dwutorowej linii da się zwiększyć częstotliwość kursów PKM do Kartuz i Kościerzyny, gdy ma być puszczony na niej większy ruch pociągów towarowych do gdyńskiego portu, a który sam teraz modernizuje swoje portowe tory, co widać przy ulicy Wiśniewskiego.

      • 0 0

  • Dojazd do Gdańska Głównego (1)

    A my chcemy do Gdanska,a nie tylko do Wrzeszcza.Jak było planowane od początku?

    • 6 1

    • nie było planowane

      Nie ma jak przepuścić większej liczby pociągów.
      Nie ma miejsca na rozbudowę torowiska, które tam "idzie" po betonowanym nasypie.
      Który akurat jest remontowany i dotkliwie to odczuwany.

      • 1 1

  • Jesli te pociagi na pkm.beda jezdzic co 5,10 min to ma to sens.Dalej jednak jest nienormalne to ze pkm nie jedzie do gdans (1)

    Glowny i gdynia glowna!!!

    • 4 1

    • wnioskuj do miasta Gdańska, aby oddało pod te potrzeby ulice Białą i Czarną

      Na torach między Wrzeszczem a Głównym więcej pociągów się nie zmieści...

      Miej też pretensje od sponsora i inwestora linii PKM, że nie "wpięli" się w linię 250 na wysokości Zaspy...

      • 1 0

  • Dawac na te trase teraz wagony z przedzialami i warsem!!!!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane