- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Pierwszy pociąg elektryczny pojechał trasą PKM
Pierwszy elektryczny skład pociągu wjeżdża na stację Strzyża PKM w nocy 9 listopada 2022 r.
Pierwszy, na razie testowy przejazd pociągu elektrycznego po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, odbył się w nocy z 8 na 9 listopada. Regularne kursy elektryków rozpoczną się w drugiej połowie 2023 r. Elektryfikacja trasy trwa od roku i kosztuje ok. 40 mln zł.
Na odcinku Gdańsk-Wrzeszcz - Gdańsk-Kiełpinek skład rozpędzał się do prędkości od 20 do 120 km/h.
O nocnych testach informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia.
Pierwszy, testowy odjazd elektrycznej PKM (14 opinii)
Trwająca od ponad roku elektryfikacja powinna zakończyć się w połowie 2023 roku. Prace będą kosztowały prawie 49 mln zł, ale koszt ten obejmuje także budowę przystanku Firoga PKM.
Dzięki elektryfikacji na linii PKM będą mogły pojawić się bardziej pojemne i szybsze pociągi elektryczne, co poprawi komfort podróżnych.
Przedstawiciele PKM przypominają, że w związku z rozpoczęciem testów, w sieci trakcyjnej jest już napięcie 3000 V. Dlatego na linii pojawiły się niedawno nowe, dodatkowe tablice ostrzegawcze.
Miejsca
Opinie (190) 7 zablokowanych
-
2022-11-09 14:24
a gdzie orkiestra what ?
- 0 0
-
2022-11-09 14:26
i połowa składów żałosnego REGIO wejdzie na tory PKM
to połączenia będą co 2h :) super się zapowiada
- 1 0
-
2022-11-09 14:28
Czekamy na więcej składów elektrycznych na tej linii, częściej! No i jak najszybszego skończenia elektryfikacji trasy Gdynia - Kościerzyna - Kartuzy
- 0 0
-
2022-11-09 14:28
;) (2)
Film to jakiś fejkowy bo ten pociąg po angielski jedzie
- 0 1
-
2022-11-09 14:30
Na kolei jest ruch lewostronny (1)
- 0 2
-
2022-11-09 14:36
Na pewno nie w Polsce.
- 0 0
-
2022-11-09 14:28
No ale drut jest do przystanku Gdańsk Rębiechowo. (2)
Dalej nie idzie nawet do Gdańska Osowy. Jaki ma to sens - EZT za lotnisko i w druga stronę do Wrzeszcza?
A elektryfikacja do Kartuz, nie mówiąc już o Kościerzynie to na dzisiaj jest StarTrek.- 1 1
-
2022-11-09 19:28
Ty raczyłaś się dowiedzieć o planach pkp plk o modernizacji linii z Gdyni przez Kościerzynę do Maksymilianowa k/Bydgoszczy ? (1)
- 0 0
-
2022-11-09 20:18
Jak PLK weźmie się za linię 201 - bo o nią chodzi to przez co najmniej 10 lat nic przez nią nie pojedzie
Jakiś Gamoń z Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni ubzdurał sobie dwa tory, drut i v=160 dla osobówek.
Już widzę te dwa tory zwłaszcza na odcinku od Osowej do Kościerzyny - zwłaszcza w okolicach Wieżycy. Przebudowę wiaduktu na dwa tory.
Budowa PKM miała współgrać z inwestycjami PLK i tak nie gra od 10 lat.- 0 0
-
2022-11-09 14:56
Regularne kursy elektryków w 2-giej połowie 2023 r. Czy do tego czasu zostanie zelektryfikowana linia państwowa Gdynia-Kościerzyna? Jeżeli nie to jaki sens będzie miało puszczanie na linii PKM pociągów elektrycznych? Inwestycja pkp plk jest podobno mocno opóźniona. Czyli korzystając ze zelektryfikowanej linii PKM będziemy zmuszeni do przesiadek w stronę Kartuz czy Kościerzyny, miła perspektywa. Elektryfikacje obu linii powinny być zgrane w czasie.
- 0 0
-
2022-11-09 15:21
Brawo
Jesteśmy teraz jak Japonia w 1990 roku
- 2 1
-
2022-11-09 15:34
Kiedy zelektryfikuja do Gdyni
Pewnie za 10 l
- 0 1
-
2022-11-09 16:11
A ja już myślałem po tytule
Że ktoś się Teslą wrąbał na tory :)
- 0 0
-
2022-11-09 16:50
Nie życzę sobie EN-57 na tej trasie (2)
dotarło?
- 1 6
-
2022-11-09 17:16
potupaj...
masz sponsora?
- 2 0
-
2022-11-09 19:37
Nie dotarło. Pociągi to nie zabawki za parę groszy, tylko za grube miliony. Dlatego w normalnych krajach (Zachodu)
minimalny wiek eksploatacji to 50 lat.
A EN57-038 (z Kolei Mazowieckich) brakuje jeszcze 10 lat do zachodnio-berlińskiego rekordu długowieczności taboru kolejowego z linii S-bahn, gdzie jeździły ok. 70 lat do 2000 roku składy wyprodukowane za czasów republiki weimarskiej.
Mieliśmy te ezt w ramach reparacji wojennych w latach 1953-1976 (jako EW90/91/92), tylu że składy w Berlinie jakimi jechałem w latach 90 nie miały już drewnianych ławek czy oświetlenia z czasów sprzed III Rzeszy tylko nowocześniejsze wnętrze adekwatne do lat 90 XX w., sporo gorsze od nawet od starych już modernizacji EN57 z ok. 2010 roku - siedziska były skajowe, świetlówki na zewnątrz i tylko 4 pary drzwi i charakterystyczne okna przypominały że to stary weimarski skład, tyle że zmodernizowany.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.