• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pikieta za karą śmierci

on, PAP
31 października 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wyrok po latach za molestowanie 14-letniej Ani
Około 30 młodych ludzi, m.in. członków i sympatyków Narodowego Odrodzenia Polski pikietowało przed gdańskim gimnazjum nr 2. Pikietujący domagali się przywrócenia kary śmierci do polskiego prawodawstwa.

10 dni temu w tej szkole, na oczach całej klasy, doszło do upokorzenia 14-letniej uczennicy. Koledzy rozebrali ją i symulowali gwałt. Dziewczynka nazajutrz popełniła samobójstwo.

Młodzi ludzie przynieśli ze sobą kartki z wydrukowanymi szubienicami i podpisami: "Dla gwałcicieli" , "Dla zbrodniarzy", "Dla pedofilów" oraz "Kara śmierci za gwałty, pedofilię, morderstwa"

- Domagamy się kary śmierci dla takich zwyrodnialców jak gwałciciele Ani - mówił Paweł Kopański, organizator pikiety. - Kara śmierci jest bodźcem, który ma zapobiegać takiemu właśnie barbarzyństwu. Kara śmierci to podstawowy warunek naszego bezpieczeństwa.

Pikietujący najprawdopodobniej nie znaleźliby wspólnego języka z pełnomocnikiem jednego z gimnazjalistów, którzy molestowali seksualnie koleżankę. Złożył on zażalenie, m.in. na zatrzymanie chłopaka i decyzję sądu rodzinnego o umieszczeniu w schronisku dla nieletnich.

Mecenas Donat Paliszewski ocenił, że brak było podstaw do takich działań. Paliszewski złożył też zażalenia na naruszenie praw nieletniego przez policję podczas postępowania. Wyjaśnił, że chodzi o używanie kajdanek i wielokrotne przesłuchiwanie. Nie chciał ujawniać szczegółów wniosków.

Rzecznik gdańskiego sądu okręgowego Włodzimierz Brazewicz powiedział, że nie wiadomo, kiedy zażalenia zostaną rozpatrzone.
on, PAP

Opinie (107) ponad 50 zablokowanych

  • taki jak twoje niezwykle merytoryczne i rzeczowe wypowiedzi

    • 0 0

  • DO GEGROZA

    RADZE KORZYSTAC ZE SLOWNIKA ORTOGRAFICZNEGO. HASLA PRZEZ CH ZGROZA A CZSOWNIKI Z BY TEZ RAZEM.WSTYD.NP. POWIEDZIANOBY ZROBILBY.JAK PISZESZ NA FORUM MOZESZ UZYC SLOWNIKA TO NIE BOLI

    • 0 0

  • Spotkałem się z podobnym typem za granicą i bardzo rzadko rozdzielenie płci stosuje sie w przypadku szkol publicznych...drogie, z tradycjami, elitarne gimnazja a i owszem, publiczne tak jak i u nas koedukacyjne, niedofinansowane z rozkapryszoną agresywna mlodzieza blah

    • 0 0

  • głupki:)

    w średniowieczu kara śmierci była powszechna.... przestępczość nie spadała:) ani trochę....

    • 0 0

  • Co jeszcze !

    A mnie się zdaje iż trzeba zacząć od cenzury w polityce, jakiekolwiek informacje o LPR, Samoobronie czy Pisie Popisie i innych podobnych powinny pojawiac się po 22 i to z czerwonym kółeczkiem, przykład idzie z góry, wspierający pewne partie skini nie powinni być pokazywanie nieletnim!

    • 0 0

  • Dla "wielce zdziwionych"

    A więc padło pytanie "kto dal demonstrantom prawo o decydowaniu o czyimś zyciu". A czy demonstranci nawoływali do linczu? NIE! A prawo do wyrażenia swojego poglądu co do przywrócenia kary smierci ma chyba każdy? Pozatym organizator w Radiu Gdańsk wyraźnie wspominał, ze w stosunku do nieletnich taka kara mogła by zostać zawieszona i wowczas taki delikwent, po stosownej resocjalizacji, wiedziałby iż stryczek nad nim wisi i jeden jego błąd...
    Dla tych co się powołują na UE. NOP- organizator demonstracji jest za wyjściem Polski z UE, wiec nic dziwnego, że głosi hasła, które w UE są niaakceptowane. Gorzej jak głosi je jakiś polityk prounijny z LPR, czy PiS - wówczas klamie Naród w żywe oczy, bo rzuca hasła bez pokrycia.

    Na koniec kilka słów do tutejszych katolików:

    Starotestamentowe źródła chrześcijaństwa jednoznacznie opowiadają się za szerokim stosowaniem kary śmierci. Prawodawstwo Mojżesza dosłownie najeżone jest sankcją w postaci kary pozbawienia życia. Księga Wyjścia zawiera specjalną Księgę Przymierza, gdzie zawarte są postanowienia umowy o wybraństwo Izraela z Jahwe, a gdzie wprost roi się od sankcji w postaci kary śmierci (20, 12 i następne) tak za zabójstwo, jak za czary czy sodomię
    Praktycznie zastosował Mojżesz karę śmierci za przestępstwo apostazji w stosunku do czcicieli złotego cielca (32, 27 i następne). Dodajmy przy okazji, że następnego dnia po rzezi czcicieli złotego cielca Mojżesz „poszedł do Pana”, aby spytać Go czy Bóg przebaczy ludowi Izraela? Bóg wybaczył, ale Mojżesz poszedł błagać nie o przebaczenie dla tych, którzy zastosowali karę śmierci wobec apostatów, lecz dla tych, którzy apostazji dokonali! Mojżeszowi bowiem ani przez moment nie przyszło do głowy, że wykonanie kary śmierci na apostacie – a w tym przypadku były ich setki - wiąże się z grzechem wobec Boga!

    Nie przypadkiem zaczęliśmy od Mojżesza. On to bowiem z góry Synaj przynosi tablice, na których jest słynne przykazanie „Nie będziesz zabijał”. Następnie tenże sam człowiek dowodzi akcją pacyfikacyjną apostatów, na czele której to stanęli „synowie Lewiego” (32, 26), czyli to plemię Izraela, któremu żydzi powierzyli dziedzicznie zajmowanie się kapłaństwem. Możemy z tego wnioskować, że ani Mojżesz, ani kapłani nie dostrzegali sprzeczności pomiędzy zakazem zabijania, a stosowaniem kary śmierci. Pojawia się naturalne pytanie dlaczego ludzie ci nie widzieli sprzeczności pomiędzy zakazem zabijania, a stosowaniem kary śmierci?

    Na to pytanie odpowiedzieli filolodzy. Czasownik „zabijać”, którym tłumaczymy hebrajskie słowo użyte w Dekalogu, nie jest dokładnym odpowiednikiem słowa hebrajskiego i raczej należałoby tłumaczyć je jako „nie morduj”. Vulgata – a więc tłumaczenie Biblii uznane za kanoniczne dla Kościoła przez Sobór Trydencki - oddaje to przykazanie mianem „non occides”, czyli „nie zabijaj”, ale także „nie morduj”, „nie zamęczaj”.

    Zdaniem filologów, tekst hebrajski wskazuje na znaczenie „nie morduj”. Przykazanie „nie będziesz zabijał” oznacza tedy, dla starożytnego Izraela, zakaz mordowania przez jednego człowieka drugiego człowieka. Państwo jednak nie morduje, popełniając przy tym grzech, lecz wykonuje wyrok będący sprawiedliwą odpłatą za dokonane przestępstwo. Mojżesz w tym rozumieniu nie mordował, lecz wykonywał wyrok.

    Powyższe rozróżnienie znajdziemy także w Nowym Testamencie. Zbawiciel nauczał o miłości pomiędzy ludźmi, której morderstwo jest ewidentnym zaprzeczeniem. Gdy Jezus rozmawia z Piłatem dobrze wie, że może zostać skazany na śmierć, choć jest niewinny. Czy w jakikolwiek sposób zaprzecza tej kompetencji Piłata? Nie, wręcz przeciwnie, przyznaje, że Piłat całą władzę otrzymał od Boga. Czy wisząc na krzyżu i mogąc uwolnić i Siebie i jednego ze złoczyńców, który wyraził skruchę, Jezus uczynił to?

    Nie, gdyż uznawał prawo państwo do wydania i wykonania kary śmierci. Zauważmy zresztą na marginesie, że gdyby w ówczesnej Palestynie nie było kary śmierci, to Zbawiciel nie mógłby umrzeć na krzyżu za grzechy całego świata... A więc Bóg posłużył się tą karą, aby zrealizować swój opatrznościowy plan.

    Trudno przez następne 20 wieków chrześcijaństwa znaleźć dokument w którym Kościół sprzeciwiałby się stosowaniu kary śmierci, mając oczywiście świadomość, że z chrześcijańskiego punktu widzenia nie jest to kara idealna. Różnie dowodzono prawowitości tej kary. Św. Augustyn wywodził ją ze stwierdzenia św. Pawła, iż „wszelka władza pochodzi od Boga”, a więc i prawa stanowione przez władzę są zgodne z Jego wolą.

    Na koniec moje zdanie co do akcji- gratuluję organizatorom i przyłączam sie do ich postulatów!

    • 0 0

  • jestem za

    kcem stanowiska kata

    • 0 0

  • Kara

    +-dla tych czterech ze zdjecia ??

    mysle ze akurat ten margines moglaby ona przekonac

    Swoja droga w ktorym technikum rysuja takie przepiekne rysunki ?
    Czy to moze nie technikum, a szkoła specjalna dla m. wstydpolski .

    • 0 0

  • Czy z toba wszystko w porzadku?

    "Kara" - a od kiedy to za wyląd się ludzi zabija?
    Oceniajac po spodniach i obówiu potrafisz rzucać wyroki i stawiać osoby biorące udział w pikiecie na równi z gwałcicielami?
    W pikiecie brali udział również starsi ludzi- też ich pozabijasz?
    Zacznij się leczyc, bo nienawiść niedługi ci móżdżek wypali!

    • 0 0

  • a gdzie inni,

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane