- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (318 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (887 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Plaga awarii biletomatów trwa. Brak kar dla operatora
Mennicy Polskiej wciąż nie udało się opanować lawiny awarii nowych biletomatów, jakie w ostatnich miesiącach pojawiły się na ulicach Gdańska. Nasi czytelnicy informują o ciągłych problemach z urządzeniami m.in. na Chełmie, Łostowicach, Oruni i Śródmieściu. Do Gdańska przyjechali już specjaliści ze Słowacji, by usunąć przyczyny licznych usterek. Tymczasem ZTM ma związane ręce, bo umowa z operatorem nie przewiduje kar umownych za niewłaściwe działanie biletomatów.
Jednak sygnały od naszych czytelników, jakie od kilkunastu dni do nas docierają, świadczą o tym, że wymieniane urządzenia są bardziej awaryjne od poprzednich, a usterki niekoniecznie powodują pasażerowie i ich użytkownicy.
Zgłoszenia dotyczą bowiem zawieszania się biletomatów, błędów w oprogramowaniu, wyświetlaniu komunikatów, które uniemożliwiają kupno biletu czy pobieranie opłat bez doładowania karty miejskiej.
- Znów awarie automatów z biletami na ul. Płockiej, Przemyskiej i Wilanowskiej. Ktoś powinien zrobić z tym porządek. Już któryś raz automat albo nie wydał mi reszty, albo wciągnął pieniądze bez biletu i nikt z tym nic nie robi. Reklamację złożyłem, ale ciekaw jestem, ilu ludzi tego nie robi i ile przez takie osoby zarobiła firma od biletomatów - napisał w Raporcie jeden z czytelników.
Dwa dni wcześniej kolejne zgłoszenie. Tym razem z centrum Gdańska.
- Niesprawne biletomaty w centrum Gdańska. Jeden zawieszony, drugi nie czyta karty, trzeci nie przyjmuje monet. Wszystkie w okolicy Forum Gdańsk - napisał inny z czytelników.
I znów Chełm, tym razem biletomat na Sikorskiego.
- Chciałam kupić dwa bilety za 3,2 zł. Zapłaciłam kartą, ściągnęło mi 6,4 zł, a biletomat wydrukował mi tylko jeden bilet. Mam potwierdzenie. To druga tego typu sytuacja z tym biletomatem, za pierwszym razem biletomat działał niewłaściwie w czasie świąt Bożego Narodzenia. Szlag mnie trafił - napisała w Raporcie pani Bożena.
Na jeszcze inny problem zwraca uwagę pani Anna.
- Praktycznie od początku roku nie udało mi się kupić żadnego biletu. Gdy dochodzi do płacenia, biletomat nie pobiera ani monet, ani banknotów. W momencie gdy płaci się kartą, pobiera pieniądze, drukuje jakieś dziwne potwierdzenie biletu, a samego biletu nie. Na uszkodzonych automatach brakuje też widocznego oznaczenia, że jest awaria. W efekcie pasażer przechodzi cały proces kupna biletu, a gdy dochodzi do płatności, okazuje się, że jest problem.
Zgłoszenia naszych czytelników można mnożyć: awaria na Warneńskiej, brak biletomatu na Bajana, połykający monety automat na Platynowej.
Specjaliści ze Słowacji w Gdańsku
Postanowiliśmy ponownie zapytać Mennicę Polską, która jest właścicielem i operatorem biletomatów, oraz Zarząd Transportu Miejskiego, który zamówił urządzenia, o powody tak częstych awarii i termin ich usunięcia.
- Zarówno ZTM, jak i Mennica prowadzą wszelkie możliwe działania, by rozwiązać problem z biletomatami - zapewnia Wojciech Siółkowski, z-ca dyrektora ZTM. - Wszystkim zależy na tym, żeby jak najszybciej wyeliminować dotykające pasażerów niedogodności. ZTM jest w ciągłym kontakcie zarówno z przedstawicielami Mennicy, jak i ze słowackim producentem automatów. Zgodnie z ustaleniami serwis Mennicy prowadzi stałą kontrolę urządzeń na terenie Gdańska i reaguje w możliwie najkrótszym czasie na zgłoszenia usterek.
Jak dodaje, w tygodniu do Gdańska przyjechali ze Słowacji specjaliści zajmujący się automatami. Analizowali problem zarówno pod kątem możliwych wad sprzętu, jak również niedoskonałości oprogramowania.
- Słowacy zobowiązali się, że jak najszybciej przygotują poprawkę oprogramowania - dodaje Siółkowski.
Umowa kar nie przewiduje
Zapytaliśmy też, czy umowa ZTM z Mennicą przewiduje ewentualne kary umowne za niewłaściwe działanie biletomatów. Jak się okazało, umowa "ma charakter operatorski i w związku z tym nie zapisano w niej sankcji z tytułu usterek maszyn".
- Już sam fakt, że automaty nie sprzedają biletów i operator na tym nie zarabia, jest dotkliwą konsekwencją. ZTM na bieżąco analizuje sytuację i gdyby miało się okazać, że awarie biletomatów będą się zdarzać zbyt często, nie wyklucza renegocjacji umowy w zakresie wprowadzenia sankcji - kończy Siółkowski.
Mennica Polska nie odpowiedziała na nasze pytania. Gdy tylko nadejdą odpowiedzi, dodamy je do artykułu.
Problem z biletomatami przy gdańskim dworcu (18 opinii)
Miejsca
Opinie (256) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-18 16:55
To nawet nie kwestia
braku chęci na złożenie reklamacji ,bo przecież to nie majątek ale całkowitego olewania przez Mennicę czy nawet ZTM swoich klientów.Mozesz pisać maile a i tak nikt ci nawet nie raczy odpisać na złożona reklamacje,nie mówiąc o braku możliwości dodzwonienia się .
- 14 0
-
2020-01-18 16:56
bilet metropolitarny
dlaczego biletomaty nie obsługują zakupu biletu metropolitarnego ???
trzeba kupować w kasie
lub kombinować w internecie /niestety ten zakup nie działa jeszcze tak jak powinien/- 12 0
-
2020-01-18 16:57
Pięknie ! ..."umowa z operatorem nie przewiduje kar umownych za niewłaściwe działanie biletomatów" (1)
A kto podpisał taką umowę? Może autor artykułu wyjawi to nazwisko -nam - obywatelom, z których kieszeni idą pieniądze na takie dziadostwo i na pensje takich nędznych urzędników.
- 24 1
-
2020-01-18 23:34
Z twoich. Jak kupisz bilet. Nie sprzedają to nie zarabiają. I tyle
- 0 3
-
2020-01-18 17:05
Od kiedy , w sytuacji złodziejstwa, składamy reklamację ?!
Reklamacja w sytuacji , jawnego szalbierstwa , to skrajny przejaw bezmyślności !
- 9 0
-
2020-01-18 17:06
Zapomnieliście napisać, że kontrakt podpisały mądre głowy z UM jeszcze za czasów Adamowicza. (1)
A Mennica Polska to nie ta nasza państwowa mennica od pieniędzy, itp., ale spółka prywatna polskiego oligarchy Jakubasa. "Aby żyło się lepiej" :)))))))))
- 24 2
-
2020-01-18 19:13
Santo subito po prostu
- 4 0
-
2020-01-18 17:08
Kto podpisał umowę z takimi bublami?
- 14 0
-
2020-01-18 17:11
Stare były 100 razy lepsze
- 11 0
-
2020-01-18 17:12
Reklamacja dobre sobie - wprowadzanie w błąd - świadome ?!
. Jeżeli kupiony towar ma wadę, konsument może złożyć reklamację, w której określi swoje żądania dotyczące doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową (przez naprawę lub wymianę) lub zwrotu całości bądź części wpłaconych środków (przez obniżenie ceny czy odstąpienie od umowy). Macie czas na reklamacje, która jest już z góry odrzucona ?! - Ha, ha, ale robią metodą na" Reklamacje"
- 12 0
-
2020-01-18 17:20
Od kilku lat w biletomacie doładowywałem swoją kartę na kolejne 30 dni. (1)
Dlaczego przetarg wygrała Mennica Polska? Teraz mam problem. Bo tto nie działa.
- 13 2
-
2020-01-18 23:35
Jaki przetarg? Przecież rodak jakbyś kiosk z biletami otworzył.
- 0 1
-
2020-01-18 17:23
Kary?
Się umorzy, tak się umorzyło 450 tys. kar dla GAiT. Tylko pasażer jak zwykle zostaje z ręką w nocniku. Ale już wkrótce pojedziecie sobie z biletem za 99 zł...d*pą po nieheblowanej desce.
- 16 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.