• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plan budowy hipermarketu przy Nowej Warszawskiej

Michał Brancewicz
8 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla

Kaufland planuje wybudować budynek handlowo-usługowy przy ul. WarszawskiejMapka, na wysokości przystanku tramwajowego powstającej trasy Nowa Warszawska. Byłby to drugi obiekt tej sieci w Gdańsku. Sama linia tramwajowa ma być gotowa za rok.



W tej części Gdańska potrzebny jest duży obiekt handlowy?

Kaufland jest obecny w Gdańsku dopiero od zeszłego roku. W lutym 2020 r. nastąpiło otwarcie sklepu tej marki w Galerii Chełm, gdzie wcześniej przez ponad 10 lat istniało Tesco.

Teraz wiele wskazuje na to, że niemiecka sieć planuje wybudować kolejny obiekt w mieście, a konkretnie przy ul. Warszawskiej na Ujeścisku.

Sklepy Kaufland w Polsce zaliczają się do hipermarketów. To obiekty handlowe o powierzchni od 2,2 tys. do 15 tys. m kw., z niewielką galerią handlową.

Dwa wnioski na dwa obiekty o innej skali



Budynek handlowo-usługowy ma powstać niemal dokładnie na wysokości przyszłego przystanku tramwajowego "Częstochowska", który zostanie wybudowany w ramach Nowej Warszawskiej.

Czytaj też:

Stare-nowe hipermarkety w Trójmieście



Spółka złożyła w tej sprawie dwa wnioski o pozwolenie na budowę obiektu wraz z parkingiem oraz infrastrukturą.

- Sieć Kaufland planuje otworzyć kolejny sklep w Gdańsku, jednak na ten moment nie możemy podać więcej szczegółów - ucina Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Co ciekawe, oba wnioski różnią się od siebie. W jednym przewidywana kubatura budynku, czyli jego objętość, a nie powierzchnia, wynosi 84 445 m sześc., a w drugim 63 140 m sześc. W obu przypadkach inne są też osoby projektujące obiekt.

Dla porównania, cała Galeria Chełm przejęta przez Kaufland ma kubaturę ok. 253 tys. m sześc. A to oznacza, że planowany budynek przy Warszawskiej będzie miał 1/3 lub 1/4 tej wielkości.

Słupy trakcyjne na Nowej Warszawskiej



- Wniosek na drugi budynek dopiero wpłynął. Jest na etapie sprawdzania braków formalnoprawnych. Tym samym w ogóle nie podlega ocenie powierzchnia zabudowy, funkcja, wysokość - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Z kolei pierwszy dokument, wobec braków formalnoprawnych, jest na etapie przygotowania wezwania do uzupełnienia.
  • Słupy trakcyjne są najbardziej widocznym elementem zmian na budowie Nowej Warszawskiej.
  • Na budowie Nowej Warszawskiej pojawiły się kolejne odcinki torowiska. Na zdjęciu fragment przy ul. Piotrkowskiej.
  • Skrzyżowanie Nowej Warszawskiej z Havla. Tutaj też widoczne są słupy trakcyjne.
  • Słupy trakcyjne są najbardziej widocznym elementem zmian na budowie Nowej Warszawskiej.
  • Słupy trakcyjne są najbardziej widocznym elementem zmian na budowie Nowej Warszawskiej.
Budowa samej linii tramwajowej rozpoczęła się w lutym tego roku. Obecnie, najbardziej widocznym elementem postępu prac są słupy trakcyjne, które pojawiły się na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Piotrkowskiej i na skrzyżowaniu z al. Havla. Powstały też nowe fragmenty torowiska.

Wszystkie roboty mają się zakończyć do 30 listopada 2022 r., a tramwaje pojadą nową trasą w pierwszych miesiącach 2023 r.

Miejsca

Opinie (139) 5 zablokowanych

  • Super pomysł ... na skorkowanie tej części warszawskiej (14)

    • 47 6

    • Hipermarket. Hahaha.

      • 1 0

    • (3)

      Przestań bzdurzyć! nie widziałam żeby gdziekolwiek były zakorkowane ulice z powodu powstania w okolicy marketu!

      • 9 2

      • dobry zart :)

        • 1 0

      • fashion house? auchan? galeria przymorze? bałtycka? forum?

        • 2 1

      • Zacznij myśleć - to nie boli!!! Warszawska już jest zakorkowana i jak myślisz jak powstanie Kaufland nie zakorkuje to jej bardziej??? dramat.

        • 2 0

    • Przyspawanym do foteli mieszkańcom SM Szadółki nic nie pomoże... (4)

      Pięknie skomunikowane osiedle, do którego praktycznie nie idzie wjechać samochodem, ale nie, autobusy i tramwaje są dla biedaków, nie?
      Lepiej robić korek od Łódzkiej do Adamowicza...

      • 3 2

      • Dojedź o 6:30 - 7:00 rano tramwajem lub autobusem z Ujeściska na Zaspę lub Przymorze . (2)

        komunikacją minimum 1,15 h. , autem 24 minuty . Dziękuję do widzenia

        • 9 2

        • (1)

          Korki są o 8 a nie 6 więc większość jeździ o innej porze

          • 0 2

          • napisał 6:30-7:00 a nie 6:00 nie umiesz czytać?

            • 0 0

      • Jak ktoś lubi jechać w tłoku, smrodzie i saunie, oraz marznąć na przystankach to nikt mu nie broni

        Niech każdy wybiera co mu pasuje. Nie wszyscy mogą wywyższać się moralnie przez korzystanie z komunikacji, bo i tak się nie zmieszczą.

        • 1 1

    • To jeszcze nic, poczekaj aż zajezdnię obok wybudują (2)

      Ale oczywiście nowa droga niepotrzebna, lepiej wydać setki tysięcy na rydwany albo oświetlenie budynków na tęczowo.

      • 10 1

      • "Rzuć palenie to odłożysz na Ferrari". (1)

        A jak uzbierasz 100szt, to może od biedy starczy na kawałek drogi...

        • 0 4

        • Ziarnko do ziarnka a zbierze się miarka

          Za 5 mln zł rocznie co miasto wyrzuca na propagandowy portal gdansk.pl niejedną drogę by zbudowano.

          • 3 0

    • Tuż przy przystanku a ten o kierowczyków się troszczy

      • 0 1

  • Ok ale chyba raczej przy starej Warszawskiej?

    • 12 0

  • Najpierw niech drogę sfinansuje

    • 19 1

  • dramat

    dramat, jedyny teren zielony na ujeścisku znnowu pod durny market, jakby ich mało było w pobliżu

    • 17 7

  • zna ktoś kogoś kto chodzi do Kaufland? (2)

    • 13 9

    • Mój znajomy słyszał

      że jego znajomy podobno zna kogoś, co robi zakupy w tej sieci. Nawet niby jest zadowolony.

      • 2 1

    • RYBY

      W Tesco kupowałam świeże ryby, mięso rozbierali na oczach klientów za szybą, było co wybierać. Byłam 2 razy w Kauflandzie na Chełmie i więcej nie pójdę. Ryb nie ma, mięso nie to czego bym chciała.

      • 1 3

  • raczej dyskont a nie hipermarket. kiedys hipermaketami nazywano real, auchan, carefour

    • 13 1

  • Ludzie ogarnijcie sie, tylko narzekacie, narzekacie i narzekacie, nic sie wam nie podoba. Załóż sam swój sklepik jeżeli market wg ciebie niepotrzebny, przecież nawet nie musisz do niego chodzic, możesz kupować na targu albo na wsi prosto od rolnika, nie rozumie tych ciągłych roszczeniowców

    • 11 8

  • Hiper (1)

    Znam lepsze miejsce na hipermarket, np okolice Niepołomickiej. Brak tam dużego sklepu, a dzielnica ma dużo mieszkańców,i będzie więcej.

    • 13 1

    • Okolice Niepołomickiej to potrzebują niemal wszystkiego oprócz nowych budynków mieszkalnych.

      Potrzeba dróg, rond, zatok przystankowych, łączników, szkół, przedszkoli, chodników no i oczywiście sklepów. Jeden Lidl i jedna biedra na w promieniu kilku kilometrów nie wystarczają. Oczywiście budują się tylko nowe mieszkania.

      • 4 0

  • Zbuduj jeden na Elbląskiej, gdzie jest naprawdę potrzebny! (3)

    Naprawdę powinni zbudować taki na Elbląskiej! Mógłby obsługiwać centrum miasta, a do tego mogliby legalizować parkowanie, jak to robią w niemieckich miastach. Pełniłby funkcję parkingu i znajdowałby się poza bramą. To o wiele lepszy plan niż ten obecny. Zaoszczędziłoby to również wielu niepotrzebnych podróży samochodowych dla tej szybko rozwijającej się części miasta.

    • 26 28

    • Dokladnie tak-idealnym miejscem bylby obecnie zapuszczony teren po fabrycr blaszance na elbląskiej!!!!!!!

      • 4 2

    • Blaszanka to Podwale. (1)

      • 4 1

      • gdzie Rzym a gdzie Krym:(

        Blaszanka była przy ul. Ułańskiej, ciepło, ciepło gorąco, gorąco, uff

        • 0 0

  • Dziwi mnie, że w 2021 roku ktoś wciąż chce budować hipermarkety (1)

    Ciekawe co okoliczni mieszkańcy na drastyczne zwiększenie ruchu samochodowego i zabetonowanie paru hektarów placu mogące skutkować dużą zmianą w retencji i lokalnymi podtopieniami.

    • 10 6

    • Teren

      Żal terenu zielonego, codziennie przechodząc patrzę ile wykarczowali lasu. Szkoda

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane